Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Meestal gaat de fiets op het dak.
    Enkel als ik geen zin heb om de dragers erop te zetten, zetels plat en huppakee.
    Kunnen meerdere fietsen in, deken ertussen tegen het krassen.
    Voorwiel eruit halen ben ik geen voorstander van...maar dat is gelukkig niet nodig...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
      Het beste van beide werelden combineren : een erg lichte mtb, met aangepaste banden naargelang het een straatrit of mtb-rit wordt...
      Maar een erg lichte MTB is dan weer ietsje minder stevig, terwijl er wel een stevige prijs op plakt...
      Quasi alles wat extreem licht is, is minder stevig. Net daarom opteer ik nooit voor zeer licht materiaal.
      Ik baseer me hier niet alleen op labotests van onderdelen, maar ook op eigen ervaring.
      120d Hatch Edition Sport

Comment

• Bij mij gaan de zetels plat en beide wielen eruit (mijn koffer is niet zo groot). Tss elk deel leg ik wel een vod om krassen te voorkomen. Helemaal onderaan en bovenaan, komt er trouwens ook nog een vod om enerzijds het interieur van de wagen te beschermen, en anderzijds het zicht op het materiaal te ontnemen.
        120d Hatch Edition Sport

Comment

• bij mij was het zetels plat en fiets in zijn geheel op zijn zijkant erin. afschermen was niet nodig want die ruiten zijn......

.....jaja verduisterd.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
            Ik weet nog niet wat ik zinnens ben Ik ben van plan om samen met m'n maat te gaan MTB'en, het heeft me altijd wel aangesproken maar ik weet niet waar het gaat eindigen .. Hij heeft zich een Specialized gekocht maar weet niet juist welke
            Ik zit met ongeveer dezelfde situatie.

Een vriend van mij heeft net een nieuwe Giant MTB gekocht, het type zou ik eens moeten navragen. En hij had mij voorgesteld om soms eens te gaan MTB'en, maar een goeie fiets heb ik daarvoor eigenlijk niet. Enkel een "brol" fiets dat ik gebruik om naar school te gaan, die ik ook ga blijven gebruiken daarvoor.

Ik ben eens langs de fietsenmaker geweest, en een paar prijzen en een brochure van Scott gevraagd.

Een Genius is boven mijn budget, de MC 40 begint pas bij €1.999. Maar dan de Aspect series interesseren me al meer, voornamelijk dan de Aspect 10 (€999) & FX25 (€1.399).

Nu is mijn vraag, welke zou er het beste zijn voor mij? Ik heb nog niet écht aan MTB'en gedaan, maar weet wel van mezelf dat ik redelijk goed met een fiets overweg kan als ik hem wat ken. Dus durf dan ook al iets meer.. (zeker niet om te stoefen, gewoon om jullie een beter beeld te kunnen geven)

En nog iets; hoe zit het nu precies met die achtervering? Hoe hoger - en dus ook hoe duurder - je gaat, zie je allemaal dat ze zo'n (lucht-)vering hebben achteraan. Maar is dat wel nodig? Wat zijn de voor-/nadelen daarvan? Onderhoud misschien?

Alvast bedankt!

Edit: Dit zijn de fietsen waarover ik heb heb.

Aspect 10: http://scottusa.com/gb_en/product/378/740/aspect_10
            Aspect FX25: http://scottusa.com/gb_en/product/378/738/aspect_fx_25

Comment

• Als het maar gewoon is om in de eigen streek wat rond te crossen, en al zéker als dat is in een heuvelloze omgeving, heb je niet veel aan een fiets met achtervering. Achtervering absorbeert niet alleen schokken, maar ook energie. Een spurtje doen met een dergelijke fiets, zit er dus helemaal niet in. Hij is wel goed als je graag afdalingen en/of langere tochten in de Ardennen doet, maar anders zou ik zéker voor de hardtail gaan. Die is trouwens ook niet puur op prestaties gericht, meer op fun. Ideaal dus als je af en toe eens "onnozel" wil doen.
              120d Hatch Edition Sport

Comment

Waar heeft die ploegmaat van u die fiets gekocht? Ik vind die wel terug maar de prijzen liggen een pak hoger dan 800 (1100). Serieuze korting dan toch
                Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                Morgen zie ik 'm normaal, ik zal 't eens vragen.
                Ik heb 'm vandaag gezien.
                Ik was verkeerd met die 800 euro, ik had nog met iemand anders gepraat waarvan de fiets 800 euro had gekost.
                Catalogusprijs is 1.100 euro, en hij heeft 10% korting gekregen. Bijgevolg heeft 'm 990 euro betaald.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                  Als het maar gewoon is om in de eigen streek wat rond te crossen, en al zéker als dat is in een heuvelloze omgeving, heb je niet veel aan een fiets met achtervering. Achtervering absorbeert niet alleen schokken, maar ook energie. Een spurtje doen met een dergelijke fiets, zit er dus helemaal niet in. Hij is wel goed als je graag afdalingen en/of langere tochten in de Ardennen doet, maar anders zou ik zéker voor de hardtail gaan. Die is trouwens ook niet puur op prestaties gericht, meer op fun. Ideaal dus als je af en toe eens "onnozel" wil doen.
                  Oke thx.

De kans is dus groot dat ik die FX25 laat vallen, en ga kijken naar eentje zonder achtervering zoals de Aspect 10.

Maar nu; De Scale 50 (€1.199) zou blijkbaar een van de meest verkochte fietsen zijn van Scott. Wat is het verschil tussen de Scale 50 en de Aspect 10 dan? De Scale is meer bedoeld voor de straat en de Aspect iets meer voor naast de straat? Dat is toch hoe ik het +/- zie..

Hier kan je de uitrusting zien en vergelijken met de Scale 50 door op 'Compare' te klikken, maar zo'n krak op dat vlak kwa 'beste keuze' ben ik alles behalve.

Comment

• Ik vind diene "Compare" niet (IE6, heb wel JavaScript fouten )

Comment

Ik vind diene "Compare" niet (IE6, heb wel JavaScript fouten )
                      Juist onder de foto staan er 3 linkjes, Specs - Geometry - Compare.

Ik zit op IE7 en alles opent zonder problemen.

Comment

• Compare staat hier dus niet, wss ligt het wel aan de browser hier. Thuis eens bekijken. Die Scale 50 is echt , maar boven budget. Heb mezelf wijsgemaakt niet boven de 1000 euro te gaan

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Quattro_Dt Bekijk Berichten
                          Oke thx.

De kans is dus groot dat ik die FX25 laat vallen, en ga kijken naar eentje zonder achtervering zoals de Aspect 10.

Maar nu; De Scale 50 (€1.199) zou blijkbaar een van de meest verkochte fietsen zijn van Scott. Wat is het verschil tussen de Scale 50 en de Aspect 10 dan? De Scale is meer bedoeld voor de straat en de Aspect iets meer voor naast de straat? Dat is toch hoe ik het +/- zie..

Hier kan je de uitrusting zien en vergelijken met de Scale 50 door op 'Compare' te klikken, maar zo'n krak op dat vlak kwa 'beste keuze' ben ik alles behalve.
                          De Scale is helemaal niet meer voor op straat bedoeld. Hij is wel racier dan de Aspect. M.a.w. als je graag snelheid maakt, opteer je beter voor een Scale. Zit je liever wat relaxter en wil je niet voluit een helling omhoog of een spurtje inzetten, dan ben je beter af met de Aspect.
                          De Scale is veeleer prestatiegericht, daar waar de Aspect meer gericht is op touren.
                          120d Hatch Edition Sport

Comment

Compare staat hier dus niet, wss ligt het wel aan de browser hier. Thuis eens bekijken. Die Scale 50 is echt , maar boven budget. Heb mezelf wijsgemaakt niet boven de 1000 euro te gaan
                            Korting vragen. Tien procent is gebruikelijk.
                            Het kan wel dat ze tien procent in materiaal geven.
                            120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                              De Scale is helemaal niet meer voor op straat bedoeld. Hij is wel racier dan de Aspect. M.a.w. als je graag snelheid maakt, opteer je beter voor een Scale. Zit je liever wat relaxter en wil je niet voluit een helling omhoog of een spurtje inzetten, dan ben je beter af met de Aspect.
                              De Scale is veeleer prestatiegericht, daar waar de Aspect meer gericht is op touren.
                              Wel, zoiets bedoelde ik dus ongeveer.

Ik ga er nog eens over nadenken, maar ik neig toch wat meer naar de Aspect.

Ik houd jullie wel op de hoogte. Bedankt voor de info.

Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                              Korting vragen. Tien procent is gebruikelijk.
                              Het kan wel dat ze tien procent in materiaal geven.
                              Leuk om te weten!

Comment

• Fietsen worden in principe steeds verkocht aan de prijs die de fabrikant oplegt, zoals bij auto's, maar net daarom is het interessant om korting te vragen. Er zijn immers geen online shops waar je een zelfde model goedkoper kan krijgen.
                                Let wel, adviesprijzen worden alleen gebruikt voor volledige fietsen! Onderdelen kunnen wel enorm in prijs verschillen, afhankelijk van de winkel!
                                120d Hatch Edition Sport

Comment

• Als ik nog mag een tip geven, die Scale is echt toppie. Een van de meest racy modellen in het mtb, een uitgesproken sportieve houding, hoog rendement, stijf kader.
                                  De Carbon versie is heel populair, das vanaf de Scale 30 denk ik.
                                  Absoluut een aanrader, en met Scott kan je niet veel misdoen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                                    Als ik nog mag een tip geven, die Scale is echt toppie. Een van de meest racy modellen in het mtb, een uitgesproken sportieve houding, hoog rendement, stijf kader.
                                    De Carbon versie is heel populair, das vanaf de Scale 30 denk ik.
                                    Absoluut een aanrader, en met Scott kan je niet veel misdoen...
                                    Het is inderdaad vanaf de Scale 30 dat je Carbon hebt.

De 35 ziet er anders ook een mooie uit kwa kleuren, iets mooier dan de 50 imo. Maar zal dan weer wel een stuk duurder zijn..

Ik heb me ondertussen laten vertellen dat de Scale 50 beter zou zijn kwa 'uitrusting' (of hoe je het ook wil noemen), mede doordat hij een €200 duurder is. Uiteindelijk zal ik waarschijnlijk moeten kiezen tussen de Aspect 10 en de Scale 50, de rest ligt allemaal buiten mijn budget.

Comment

• Geen asfaltjeanetten, echte MTB sfeer en dito ritten :

Een legende in het milieu. Bekijk de filmpjes van de Hagelandse chrono een keer, hier was geen sprake van snelle stukken of recupereren.
                                      Hoed af voor iedereen die het uitgereden heeft, op geen 600 deelnemers 200 opgevers, of 1 op 3.
                                      Moordend voor materiaal, en alleen voor de doorgewinterde bikers.

Comment

• GranVille bikes zien er ook wel bien uit

Comment

GranVille bikes zien er ook wel bien uit
                                          Dat zijn inderdaad mooie fietsen. Frames zijn ook proper afgewerkt.

Comment

Working...
                                          X