Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
    Geen asfaltjeanetten, echte MTB sfeer en dito ritten :

Een legende in het milieu. Bekijk de filmpjes van de Hagelandse chrono een keer, hier was geen sprake van snelle stukken of recupereren.
    Hoed af voor iedereen die het uitgereden heeft, op geen 600 deelnemers 200 opgevers, of 1 op 3.
    Moordend voor materiaal, en alleen voor de doorgewinterde bikers.
    Die filmpjes bovenaan zien er toch niet zo speciaal uit.

En niet recupereren ... Ooit het parcours van de WB in Houffa gereden? Veel zwaarder dan dat wordt het in ons landje niet.
    120d Hatch Edition Sport

Comment

• Het probleem met die Hagelandse Chrono is dat daar veel gasten op afkomen, die van toertocht naar toertocht rijden. Van zondag naar zondag dus, en voor de rest van de week niet op hun veloke zitten, zo marcheert dat niet natuurlijk, en dan heb je veel opgevers, zeker als het zo'n slijkerige bedoening is. Je hebt natuurlijk ook van die 'echte' MTB'ers die al op voorhand hun kat sturen, da's natuurlijk het gemakkelijkste, dan hoef je niet op te geven... .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel
        Je hebt natuurlijk ook van die 'echte' MTB'ers die al op voorhand hun kat sturen, da's natuurlijk het gemakkelijkste, dan hoef je niet op te geven... .
        Van wie zijn onderstaande quotes ?
        "Een temperatuur van 25° C, zonnig en windstil weer"
        neen, dat was het niet
        "Afwisselend heuvelachtig met nijdige korte klimmetjes en rechte lange stukken"
        Neen, dat ook niet, wegens geen lange rechte stukken.

Dat noemt zelfkennis en inschattingsvermogen Jakkel, en some fine day ...
        Maar jij bent natuurlijk geen 'echte' biker, doch een asfaltrakker, dus jij mag dat zeggen he
        Niet slecht bedoeld overigens, ieder zijn ding.

Dat van die zondagsbikers, dat is er toch wat af hoor, ondertussen zijn ze in Langdorp al een aantal jaren bezig en is de reputatie van de HGC behoorlijk gegroeid van een lange toertocht tegen de tijd tot een chrono met alle moeilijke stukken van de streek.
        Niet voor niets zitten ze in de Visa challenge, wat toch een mooie maatstaf is.
        Kijk ook maar eens naar het podium, geen liefhebbers hoor.
        Wat ik dus bedoelde, is dat het geen tocht is om effe tussendoor te doen, maar een volwaardige chrono die door het aantal tempowijzigingen, lastiger kan uitvallen dan een Ardennen chrono. Laat nu net die tempowijzigingen het sterke punt van de MTB'er zijn, minder van de asfaltrakkers.
        Met de modder erbij nog een pak technischer, en een aantal snelheidsduivels sturen zeker hun kat.
        Met de goeie fiets had ik dit zeker ook niet gedaan, ik woon langs het parcours en had al enkele dagen begrepen dat het een modderboel van jewelste ging worden. Vandaag daarentegen was het al een stuk beter, maar niks aan te doen. Zeker een super organisatie die na vorig jaar, ook dit jaar een beetje in het water is gevallen qua parcours, buiten hun macht.
        Dit zijn de topdagen voor de mudbikes, of anders die voor de fietsenmakers/onderdelenverkopers.
        Last edited by ; 09/06/2008, 00:21.

Comment

• Bovendien, de snelheidskonijnen met standaard semi-slicks waren allicht gemakkelijke prooien en zelden rechtop aan te treffen
          Sta me toe er nog bij te zeggen dat ik er niet van wakker lig wie of hoe er meegereden wordt, als het maar beschaafd blijft. Wat in Langdorp zeker steeds het geval is door de schitterende sfeer.
          Op het afvalprobleem na dan...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
            Die filmpjes bovenaan zien er toch niet zo speciaal uit.

En niet recupereren ... Ooit het parcours van de WB in Houffa gereden? Veel zwaarder dan dat wordt het in ons landje niet.
            Het gaat dan ook om een WB he, da's nog een andere categorie he.
            Heb je al eens de Ronde van Vlaanderen gereden met een hoop wielertoeristen, die sneuvelen ook bij bosjes hoor.
            Die absolute wereldtop, daar mag je alles naartoe gooien, als de kasseikes maar niet te slecht liggen

Comment

Het gaat dan ook om een WB he, da's nog een andere categorie he.
              Heb je al eens de Ronde van Vlaanderen gereden met een hoop wielertoeristen, die sneuvelen ook bij bosjes hoor.
              Die absolute wereldtop, daar mag je alles naartoe gooien, als de kasseikes maar niet te slecht liggen
              Ik heb nog niet veel mensen weten sneuvelen tijdens de RvV. En als het al van dat is, is het omdat ze materiaalpech hebben om te tam zijn om te trainen. In principe moet iedereen de 140 km kunnen uitrijden zonder superveel te gaan trainen. Voor de 270 km moet je natuurlijk al wat meer op zeer lange afstanden trainen, want behoorlijk wat tijd opslorpt.
              Nee, ik heb nog geen tochten gezien die zo zwaar waren dat ik had willen opgeven. Nochtans heb ik tochten gedaan die méér dan zwaar genoeg waren. O.a. een paar open MTB-wedstrijden ook.
              Nee, veel opgevers, vind ik geen goeie maatstaf, want het is toch altijd hetzelfde: materiaalpech of te weinig getraind. En zo lang het niet om MTB-tochten gaat van meer dan 80 km of wielertochten van meer dan 150 km, zou niemand mogen klagen.
              Als je een druk leven hebt, en weinig aan trainen toe komt, begin er dan simpelweg niet aan. En zie je sterretjes, blijf dan gaan en zorg dat je aan voeding geraakt. Ik heb het zelf ook al gehad, maar niet op erg lange tochten. Immers, een goeie organisatie zorgt dan sowieso voor voedsel, en je moet een echte oen zijn om niet te beseffen dat je sowieso beter nog wat extra voedsel meepakt.
              120d Hatch Edition Sport

Comment

• Zelfkennis en inschattingsvermogen, you've got it...

Comment

Zelfkennis en inschattingsvermogen, you've got it...
                  't Zal wel zijn!
                  Nee, moest iedereen dat hebben, je zou veel minder opgevers zien.
                  Door dat gedoe met mijn knie (het is dan toch nog niet helemaal over) is mijn condtie ook nog niet je dat. Mij hoor je dan ook niet zeggen dat ik volgende week 90 km op de weg ga rijden. Nu ja, het zou wel gaan, want gisteren deed ik er 56 (nogal op het gemak natuurlijk, ik mag toch niet veel kracht zetten), maar toch.
                  120d Hatch Edition Sport

Comment

Van wie zijn onderstaande quotes ?
                    "Een temperatuur van 25° C, zonnig en windstil weer"
                    neen, dat was het niet
                    "Afwisselend heuvelachtig met nijdige korte klimmetjes en rechte lange stukken"
                    Neen, dat ook niet, wegens geen lange rechte stukken.

Dat noemt zelfkennis en inschattingsvermogen Jakkel, en some fine day ...
                    Maar jij bent natuurlijk geen 'echte' biker, doch een asfaltrakker, dus jij mag dat zeggen he
                    Niet slecht bedoeld overigens, ieder zijn ding.
                    Mooi zo S.V., je hebt wat opzoekwerk verricht.
                    Enfin, 't is niet omdat ik graag rijd bij 25°C, zonnig en windstil weer dat ik nooit met ander weer of in andere situaties op m'n fiets zit hé. Ik denk dat regen en modder ook niet echt uw favoriete dingen zijn, anders was je zaterdag wel gestart. Mijn ding zijn alle dingen, maar ik prefereer uiteraard beter weer, ik ben afgelopen zaterdag nog 120 km gaan trainen op de weg, van begin tot einde in de regen, met momenten was het zelfs aan 't gieten. Ik heb ooit MTB tochten gedaan waar het slijk tot aan m'n knieën kwam, in de Ardennen ooit een wedstrijd gereden waar de klei zich ophoopte tussen wielen en voor- en achtervork waardoor deze compleet blokkeerden. De fiets afspoelen in een naburig riviertje bleek het enigste efficiënte te zijn om verder te kunnen fietsen. Een splinternieuw voorblad op één tocht in de Ardennen naar de vaan gereden, enz .... .
                    Ik weet dus maar al te goed wat uw 'echt' MTB'en is hoor. Ik ben geen asfaltjanet, dat bestaat trouwens niet, dat is een kinderachtig woord van losers op nen MTB. Of je moest een homo op een koersfiets zo noemen, maar dat is ook niet echt vriendelijk. Ik ben iemand die héél graag fietst, eigenlijk liever MTB dan op de weg. Maar ik heb gemerkt dat asfaltkm's héél belangrijk zijn om je conditie een flink pak vooruit te helpen. En ik heb uit eigen ervaring gemerkt dat die vele wegkm's je ook snel in het MTB'en maken, ja zelfs in het MTB Mekka van België, de Ardennen met z’n lange beklimmingen en technische stukken. Ik durf gerust zeggen dat ik al menig zogezegd ‘echte’ MTB’er lik op stuk heb gegeven op zijn terrein. Zonder een specifieke voorafgaande MTB training van mijn kant en dit dankzij m’n talloze wegkm’s. Nu, jij bestempelt je graag als ‘echte’ MTB’er, met uitspraken als: “Asafltjanneten op nen MTB, ga eens een toertje rijden, ik wil gerust meerijden”. Maar kan je eigenlijk ook resultaten voorleggen? ’t Is natuurlijk gemakkelijk om altijd vanachter uw PC’ke de grote jan uit te hangen met stoere uitlatingen. Maar zeg ons eens wat je zoal gepresteerd hebt? Je hebt die Hagelandse toch ooit gereden, niet? Wat zijn uw prestaties daar geweest? En, ooit andere chrono’s of wedstrijden gereden? Komop, verras ons. En als je wilt, wil ik gerust eens een toertje met u rijden op uw terrein. Ik met m’n zware Caffeine, met z’n zwiepende wielen en met z’n Fatty met ocharme 80 mm veerweg en jij met uw lichte Taurine met Lefty met 110 mm veerweg en superstijve lichte wielen. Met deze gegevens kan het geen probleem zijn om deze asfaltjanet eens goed af te rammelen hé? Waar wacht je nog op?

Comment

• Wat een prachtige weerspiegeling van een typische houding die ik van een koerskonijn verwacht...
                      ' losers op een mtb, lik op stuk geven, asfaltjanet aframmelen'..

Lees dat zinnetje wat je zo erg vond nog eens goed opnieuw, en kijk dan eens naar je reactie...
                      Het begint erg eentonig te worden.

Was trouwens niet de bedoeling om een giftige reactie uit te lokken, maar ik had beter moeten weten...
                      Last edited by ; 10/06/2008, 00:29.

Comment

Wat een prachtige weerspiegeling van een typische houding die ik van een koerskonijn verwacht...
                        ' losers op een mtb, lik op stuk geven, asfaltjanet aframmelen'..
                        Van wie heb ik die manier van reageren geleerd? Ja, inderdaad, van u beste vriend kamikaze. Wie is er hier zich vorig jaar komen moeien met stoere en neerdunkende uitlatingen over wielertoeristen? Met uitspraken als asfaltjanetten op nen MTB, koerskonijnen, ga eens mee een toertje rijden... terwijl er over de MTB'ers nog geen slecht woord gevallen was. Vergeten dat je 't ooit gezegd hebt zeker? Je zit duidelijk met een diepgewortelde frustratie. Ik gebruik gewoon uw woorden, niet meer, niet minder. Dat je daar nu problemen mee hebt begrijp ik niet goed. Uw reacties zijn een prachtige weerspiegeling van een loser op een MTB, sorry maar zo voel ik het aan, ik zou anders niet weten waarom je altijd zo laagdunkend over het wielertoerisme doet. Ieder z'n ding zeg je altijd, toch moet je altijd wielertoeristen in een slecht daglicht zetten, raar... .

Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                        Lees dat zinnetje wat je zo erg vond nog eens goed opnieuw, en kijk dan eens naar je reactie...
                        Het begint erg eentonig te worden.
                        Tegen wie zeg je 't...

Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                        Was trouwens niet de bedoeling om een giftige reactie uit te lokken, maar ik had beter moeten weten...
                        Tuurlijk niet... .
                        Enfin, op die vele vragen die ik u gesteld heb i.v.m. die geleverde prestaties krijg ik geen antwoord zeker? Had ik wel gedacht, 't is natuurlijk niet echt iets om trots op te zijn als je op een Hagelandse chrono bijna 70% van 't deelnemersveld voor u moet laten natuurlijk als 'echte' MTB'er... met waarschijnlijk nog nen hoop asfaltjanetten voor u.
                        Enfin, het gaat u goed kamikaasje, zet mij nu maar vlug op uw negeerlijstje. Dat is lekker volwassen...

Comment

• gezellig hier...

Comment

• OK, ik moést dit gewoon allemaal lezen. En eerlijk: ik lig in een deuk.
                            Trek het u niet aan, Kamikaze. Tien jaar geleden moest ik ook niets hebben van koersfietsen. Ik begrijp het MTB-wereldje wel. En sommigen hier overdrijven alles graag een beetje.
                            120d Hatch Edition Sport

Comment

• geknipt wegens gewetenswroeging
                              Last edited by ; 10/06/2008, 14:19.

Comment

OK, ik moést dit gewoon allemaal lezen. En eerlijk: ik lig in een deuk.
                                Trek het u niet aan, Kamikaze. Tien jaar geleden moest ik ook niets hebben van koersfietsen. Ik begrijp het MTB-wereldje wel. En sommigen hier overdrijven alles graag een beetje.
                                Tegen koersfietsen heb ik helemaal niks, alleen tegen de paar mannekes die er opzitten en denken dat de baan van hen is omdat ze denken wat sneller te rijden dan de gemiddelde amateur.
                                MTB'ers die dat doen zijn er ook, maar boswegen zijn net iets minder druk dan de meeste openbare wegen.
                                De gewone fietser die op zijn eentje het land doorkruist en de juiste plaats op de weg aanneemt, heb ik helemaal niks tegen, dat doe ik zelf ook. Niet het hele land, maar toch de leuke stukken.
                                Last edited by ; 10/06/2008, 13:26.

Comment

• 2 weken geleden de Lefty binnengedaan voor onderhoud en fijnafstelling bij 88.
                                  Vork moest al een tijdje zijn teruggeweest, tot vandaag ook bij de fietsenmaker de Recall notice terugkomt om de clips die de vorkpoot in mekaar te houden, te laten vervangen. Volledig op kosten van C'dale, en ik heb sinds zaterdagmiddag ook een vervangende Lefty in de fiets zitten.
                                  Handiger was geweest dat 88 dadelijk de recall werkzaamheden had uitgevoerd en dan het onderhoud en fijnafstelling.

Comment

Tegen koersfietsen heb ik helemaal niks, alleen tegen de paar mannekes die er opzitten en denken dat de baan van hen is omdat ze denken wat sneller te rijden dan de gemiddelde amateur.
                                    MTB'ers die dat doen zijn er ook, maar boswegen zijn net iets minder druk dan de meeste openbare wegen.
                                    De gewone fietser die op zijn eentje het land doorkruist en de juiste plaats op de weg aanneemt, heb ik helemaal niks tegen, dat doe ik zelf ook. Niet het hele land, maar toch de leuke stukken.
                                    Zo had ik ook opgevat. Bepaalde mensen zien dat direct als een aanval. Ik ben ook een asfaltjeannet, zeker nu ik voorlopig zonder MTB zit, maar ik heb er totaal geen problemen mee.
                                    Feit is dat sommigen steeds weer met dezelfde verwijten komen aandraven. En dan maar zeggen dat jij je altijd vergist en gefrustreerd bent, en weet ik veel wat nog allemaal. Been there, pell.
                                    Ach, laat hem maar doen. Het zegt meer over zijn leven dan over het onze.
                                    120d Hatch Edition Sport

Comment

• We hebben een nieuwe 'editkampioen'. Wie was is daar nog zo goed in? Misschien kunnen jullie samen een 'editkampioenschap' houden? Lukt het niet op de fiets dan zo misschien wel.

Enfin, we hebben weeral niets gezegd... zoals altijd, het wordt ééntonig.

En beste Beta (ex-Bikefreak in de letterlijke betekenis van het woord), jij kan hier zeker een objectieve mening geven, right. Jij gaat hier iedereen meepraten als het maar tegen mij is. Leuk vind ik dat zo'n meelopertje... .
                                      Btw, jij nu een asfaltjanet?? Zelfs dat ben je niet, je rijdt sinds mensenheugenis al niet meer met een fiets.

Comment

Ach, laat hem maar doen. Het zegt meer over zijn leven dan over het onze.
                                        Inderdaad, je spreekt voor éénmaal eens de waarheid, en dat geldt voor u en uw vriendje!

Ik erger mij niet constant aan verkeerssituaties, ik sleur niet de deuren open van oude madammekes, ik stuur geen PM's met leugens en fantasieverhaaltjes omdat 'k niet meer weet wat ik in het verleden ooit gezegd heb, ik erger mij niet aan de ledjes van Audi's of aan voorste mistlichten van auto's, ik heb respect voor alle soorten fietsers, ik daag geen mensen uit om dan uiteindelijk m'n kat te sturen, ik ben geen 'echte' biker die nog geen platte prijs gereden heeft, ...................................

Echt waar jongetjes, mooi leven hebben jullie, proficiat!
                                        Leef rustig verder in jullie wereldje, 't is een héél mooie, echt waar.

Comment

• Hallo jongens,

Gelieve de leeftijd in jullie profiel te verifiëren! Jakkel vs. Bifi, het begint sommigen serieus op de zenuwen te werken. Tijd om eens volwassen te worden, me dunkt!

Comment

Working...
                                          X