Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door toerke Bekijk Berichten
    wil je eens alstublieft vragen aan Beta om te stoppen met pm's te sturen ,
    hij ziet toch ook wel dat ik geen enkele meer beantwoord ...

dank u

Leuk. Waarom ben je dan vrijdag beginnen PM-en naar mij? Op een nogal erg aanvallende toon bovendien. Zonder reden nog wel.
    Je maakt je redelijk belachelijk.
    120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door toerke Bekijk Berichten
      wil je eens alstublieft vragen aan Beta om te stoppen met pm's te sturen ,
      hij ziet toch ook wel dat ik geen enkele meer beantwoord ...

dank u
      Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
      Leuk. Waarom ben je dan vrijdag beginnen PM-en naar mij? Op een nogal erg aanvallende toon bovendien. Zonder reden nog wel.
      Je maakt je redelijk belachelijk.

Ik ga er geen tekeningetje bij maken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem Bekijk Berichten
        Ik heb MTB routes gevonden in Anzegem en Kluisberg. Iemand die links heeft, of die anders weet waar ik routes kan vinden?

Kzal proberen nog eens een foto van mijn zadelstand te posten, ben ik helemaal vergeten. Het begint nu wel te lukken, 20km kan ik al zonder veel problemen aan een redelijk tempo volrijden.

Mijn bike valt steeds beter mee, vering supergoed, remmen dik voldoende, schakelen gaat prima. De grote test zal volgende week zijn, dan ga ik 20km enkel offroad gaan met serieuze afdalingen. Prijs-kwaliteit heb ik de indruk dat hij moeilijk tot niet te overtreffen is.

Me happy !

(ja, ik rij puur voor de fun, snelheid of gemiddelden maken mij eigelijk écht niet uit)
        op Mountainbike.be vind je sowieso info over vaste routes :
        Anzegem :

Kluisbergen :

Veel plezier en succes !

Comment

• Daarnet aangevallen door.......een fazant Gelukkig had ik nog genoeg poer in de benen om een sprintje te trekken.

West-Vlaanderen

Ik heb eens zitten denken om misschien beter een helm aan te schaffen als ik naar de Kluis ga rijden. Iets waar ik specifiek moet op letten ?

Comment

Daarnet aangevallen door.......een fazant Gelukkig had ik nog genoeg poer in de benen om een sprintje te trekken.

West-Vlaanderen

Ik heb eens zitten denken om misschien beter een helm aan te schaffen als ik naar de Kluis ga rijden. Iets waar ik specifiek moet op letten ?

Gewoon maken dat de helm voor een goede verluchting zorgt. Altijd handig als het iets warmer is.
            Wil je een goeie verhouding prijs/kwaliteit, dan kan je eventueel een Met kopen. Giro is zowat het bekendste merk, maar ook wel iets duurder, al vind ik de pasvorm ervan wel beter (ik heb nogal een groot hoofd).
            120d Hatch Edition Sport

Comment

Ik heb heb een Met Estro, voor mij persoonlijk zit die prima. En de prijs/kwaliteit is goed te noemen. Ik heb destijds zo'n 70 euro betaald als ik me niet vergis.

Comment

Daarnet aangevallen door.......een fazant Gelukkig had ik nog genoeg poer in de benen om een sprintje te trekken.

West-Vlaanderen

Altijd schrikken als er zo een beest uit de berm opvliegt...
                Ik heb een vraagje over banden: welke zijn aan te raden als je meestal op de weg blijft maar toch nog genoeg profiel wil hebben om af en toe een grindpad mee te pikken. Ik rij bijvoorbeeld altijd als het droog is, dus lijken m'n huidige banden alleen maar te zorgen voor meer rolweerstand dan strikt nodig is (Bontrager Jones XR).

Comment

• Situatie:

Ik heb een Scott Competition Racing van december 2003 staan. Prachtige fiets geweest tot nu toe, nieuwprijs in de tijd om en bij de 1900 euro. Ondertussen is daar al heel wat aan vervangen zoals wielen, talloze kettingen etc etc...

Nu mijn vork doet het laatste jaar lastig, het is één of andere Manitou. Die veert stroef en piept, het begint ergerlijk te worden. Nu twijfel ik, die vork laten fixen of iets anders steken. Een nieuwe vork lijkt me een beetje overkill op een fiets van die leeftijd... Ik weet niet goed. Mijn pa heeft een Fox steken en dat ding veert echt soepel. Na de examens ga ik dat nog eens uitzoeken. Maar ik had toch graag eens het gedacht gehad van de mensen hier.

Nieuwe goedkopere vork? Tweedehands Fox? Welke vorken zijn echt aanraders...? Houd wel alles een beetje in het perspectief van de waarde van de fiets aub.

Dat is nu is een terrein waar ik niet zo thuis op ben, daarmee...

Comment

• Zo was ie toen ie nieuw was. Fiets zelf dateert van december 2003 dacht ik. Moest het helpen voor sommigen om de vork te herkennen om een beter oordeel te vellen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door glennvc Bekijk Berichten
                      Situatie:

Ik heb een Scott Competition Racing van december 2003 staan. Prachtige fiets geweest tot nu toe, nieuwprijs in de tijd om en bij de 1900 euro. Ondertussen is daar al heel wat aan vervangen zoals wielen, talloze kettingen etc etc...

Nu mijn vork doet het laatste jaar lastig, het is één of andere Manitou. Die veert stroef en piept, het begint ergerlijk te worden. Nu twijfel ik, die vork laten fixen of iets anders steken. Een nieuwe vork lijkt me een beetje overkill op een fiets van die leeftijd... Ik weet niet goed. Mijn pa heeft een Fox steken en dat ding veert echt soepel. Na de examens ga ik dat nog eens uitzoeken. Maar ik had toch graag eens het gedacht gehad van de mensen hier.
                      Het is niet één of andere Manitou, het is een Manitou Axel, 't staat 'r in koeien van letters op.
                      Gooi dat ding eens uit mekaar, zelf of indien je 'r liever niet zelf aan begint laat de dealer het doen, informeer eerst wel eens wat dat zou kunnen kosten. Alles proper maken, nieuw vet steken en andere dichtingen en het gepiep zal wel over zijn.
                      Nu, ik heb geen ervaring met piepende of schurende veervorken. Ik heb het tot hiertoe nog nooit voorgehad met m'n Headshok Fatty vorken. Van de Fatty D werd jaarlijks de olie ververst, acht jaar probleemloos rondgereden. De Fatty Ultra die 'k nu heb heeft nog niks van onderhoud gehad, ik heb twee weken geleden nog de druk gecontroleerd en die staat nog steeds op de aanbevolen 5,2 bar, m.a.w., die heeft op bijna één jaar tijd en een dikke 3.000 km nog niks van z'n druk verloren. Natuurlijk is een Fatty geen optie voor uw fiets, die past niet en is ook te duur.

Een gebruikershandleiding voor de Manitou Axel: http://spoke-n-word-cycles.com/Techn...e%20Manual.pdf

Oorspronkelijk geplaatst door glennvc Bekijk Berichten
                      Nieuwe goedkopere vork? Tweedehands Fox? Welke vorken zijn echt aanraders...? Houd wel alles een beetje in het perspectief van de waarde van de fiets aub.

Dat is nu is een terrein waar ik niet zo thuis op ben, daarmee...
                      Eigenlijk kan ik u ook geen advies geven, ik verdiep me niet zo in fietscatalogussen, ik rijd liever met een fiets. Er zijn hier andere mensen die je kunnen overladen met technische termen, veerwegen, prijzen, grammen,... , die zullen u graag helpen.
                      Moest mijn vork het begeven dan ging ik voor een stijve vork, maar daar ben je niet veel mee natuurlijk, je wil immers een veervork.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

Moest mijn vork het begeven dan ging ik voor een stijve vork, maar daar ben je niet veel mee natuurlijk, je wil immers een veervork.
                        Idd, ik heb graag wat comfort, en gewicht kan me niet zoveel schelen, ik kijk niet op ne kilo, en voor het stijve gevoel heb je nog altijd de lockout.

Comment

Idd, ik heb graag wat comfort, en gewicht kan me niet zoveel schelen, ik kijk niet op ne kilo, en voor het stijve gevoel heb je nog altijd de lockout.
                          Mij interesseert dat gewicht ook niet... maar 't is wel mooi meegenomen en een stijve vork is goedkoper én gaat nooit piepen of knarsen... maar is inderdaad niet zo comfortabel. Ieder zijn goesting hé.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk Berichten
                            Altijd schrikken als er zo een beest uit de berm opvliegt...
                            Ik heb een vraagje over banden: welke zijn aan te raden als je meestal op de weg blijft maar toch nog genoeg profiel wil hebben om af en toe een grindpad mee te pikken. Ik rij bijvoorbeeld altijd als het droog is, dus lijken m'n huidige banden alleen maar te zorgen voor meer rolweerstand dan strikt nodig is (Bontrager Jones XR).
                            Voor droog grind en droge aarde enerzijds en asfalt anderzijds, ben je uitstekend geholpen met Ritchey Speedmax. Ik spreek uit ervaring.
                            120d Hatch Edition Sport

Comment

Zo was ie toen ie nieuw was. Fiets zelf dateert van december 2003 dacht ik. Moest het helpen voor sommigen om de vork te herkennen om een beter oordeel te vellen.
                              Een verende vork moet sowieso regelmatig onderhouden worden, zeker als hij met vuil te maken krijgt. Je kan dat geen jaren zomaar laten staan zonder onderhoud. Dat is bij geen enkele vork zo.
                              Trouwens, een Fox is niet alleen een zeer goeie vork, maar behoeft meer onderhoud dan deftige Rock Shox. Een tweedehandse Fox zou ik dus niet aanraden, tenzij je graag sleutelt en het onderhoud zelf uitvoert, maar dat is bij jou niet het geval, heb ik begrepen.
                              120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                                Een verende vork moet sowieso regelmatig onderhouden worden, zeker als hij met vuil te maken krijgt. Je kan dat geen jaren zomaar laten staan zonder onderhoud. Dat is bij geen enkele vork zo.
                                Trouwens, een Fox is niet alleen een zeer goeie vork, maar behoeft meer onderhoud dan deftige Rock Shox. Een tweedehandse Fox zou ik dus niet aanraden, tenzij je graag sleutelt en het onderhoud zelf uitvoert, maar dat is bij jou niet het geval, heb ik begrepen.
                                Gotja, ik ben er wel graag mee bezig hoor, maar sinds ik in leuven zit vind ik er de tijd niet meer voor. Maar ik vrees dat die vork die ik nu heb steken het beste wel heeft gehad door nalatigheid...

Hmmm, eens gaan horen bij de fietsenboer na de examens.

Comment

Gotja, ik ben er wel graag mee bezig hoor, maar sinds ik in leuven zit vind ik er de tijd niet meer voor. Maar ik vrees dat die vork die ik nu heb steken het beste wel heeft gehad door nalatigheid...

Hmmm, eens gaan horen bij de fietsenboer na de examens.
                                  Zou ik ook doen. In principe zou een onderhoud en wat nieuwe afdichtingsringen toch moeten volstaan, denk ik.
                                  120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                                    Persoonlijk net een paar maanden geleden een Fox vork verkocht, een RLT100. Perfecte vork, de meest comfortabele, volledig in te stellen, alles op en aan. Niet de automatische lock-out, ben ik niet gek van.
                                    1 keer binnengedaan voor onderhoud, dwz nieuwe dichting en olie bijgevuld. Een Fox vork 'zweet' maar is daarom niet minder betrouwbaar. In geen geval is een Fox minder betrouwbaar of goed dan een RS. Fox is meestal duurder, zit ook wat in de naam.
                                    De huidige Lefty vork is de über-vork, maar is niet compatibel met alle fietsen, en bovendien erg duur.

Wil je een goede, onderhoudsvriendelijke, stijve en niet te dure vork : Marzocchi. Zeker omdat je zegt dat gewicht je niet interesseert, de Marzo's zijn niet de lichtste, toch niet de in de categorie tot 300 euro. 300 euro als bovengrens voor een verende vork, lijkt me zeker reëel gezien de fiets en zijn leeftijd.
                                    Check zeker online voor een vork, prijzen zijn erg verschillend en onderhoud kan je overal krijgen.

Vlot bollen op straat en toch grip in het veld, semi slick achteraan, en een schwalbe Racing Ralph vooraan.
                                    Niet schrikken van de slijtage, maar je vraagt geen evidente combinatie.

Comment

West-Vlaanderen

Ik heb net een stoppie achter de rug vanwege een overstekende kat. Was er zelf meer van geschrokken dan de kat..
                                      Voor een helm ? Belangrijkste is dat hij goed past, genoeg ventilatie en altijd opzetten uiteraard.

Comment

• Voor de mensen die een Canyon overwegen, lees bijgevoegd topic maar eens door en de garantie van Canyon op hun frames :

Goedkoop, dat wel, maar dure koop als je kader het begeeft..

Comment

• Morgen ga ik nog eens testen wat mijne Scott waard is in een bos, vorige keer
                                          Scott vs. Trek
                                          ...2.... - ...0

Comment

Working...
                                          X