Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
    Van trainen gesproken...
    Sinds ik terug wat meer fiets, is de last die ik had aan mijn rechterknie, volledig verdwenen. Na het lopen, had ik er allemaal wat genoeg van en weinig meer gesport. Knie begon dan pijn te doen na een uurtje filerijden, nog nooit gehad.. Te weinig beweging blijkbaar, gezien het nu volledig opgelost is. Niks last meer sinds ik nu een paar weken terug 2 keer per week een aantal uren op de fiets zit...
    Bij mij is het alweer drie of vier weken geleden dat ik gefietst heb.
    In feite durf ik geen twee dagen na elkaar fietsen (zou handig zijn in het w-e), want ik denk dat dat niet bepaald ideaal zou zijn.
    120d Hatch Edition Sport

Comment

• Ik zou het toch proberen hoor beta, rustig aan, op het vlakke asfalt.....

Comment

Ik zou het toch proberen hoor beta, rustig aan, op het vlakke asfalt.....
        Doe ik. Nu ja, vlak is moeilijk, want ik woon op 100 meter boven de zeespiegel. Het gaat hier naar zowat alle kanten bergaf.
        De vorige weken is het er gewoon niet van gekomen. Ik wou wel fietsen hoor, maar ik was op reis of er kwam iets tussen. En ook wel: niet afgesproken met maten, en in feite niet zo heel veel zin meer om alleen te fietsen. Enfin, dit weekend moet ik op de fiets kruipen.
        De laatste keren dat ik fietste, was dat met een steunverband voor de knie. Niet superaangenaam om lang mee te rijden, maar het helpt wel om de pijn te vermijden.
        120d Hatch Edition Sport

Comment

• Ik de niet fietsende mens sta op het punt een fietsje te kopen.
          het ziet er naar uit dat het een beetje een samenraapsel zal zijn

Het is een Bulls King Boa kader, met een hoop shimano deore troep, vanachter XT, shimano naven, hydraulische remmerij en een rock shox voorvork. of zoiets

iemand verstand van?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door frekkel Bekijk Berichten
            Ik de niet fietsende mens sta op het punt een fietsje te kopen.
            het ziet er naar uit dat het een beetje een samenraapsel zal zijn

Het is een Bulls King Boa kader, met een hoop shimano deore troep, vanachter XT, shimano naven, hydraulische remmerij en een rock shox voorvork. of zoiets

iemand verstand van?
            Link?
            Een samenraapsel is niet per sé negatief hoor.
            Wat wil je eigenlijk gaan doen met de fiets?
            120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
              Link?
              Een samenraapsel is niet per sé negatief hoor.
              Wat wil je eigenlijk gaan doen met de fiets?
              Linkje heb ik niet, volgende week hopelijk wel een fotootje. dit moet het zijn in grote lijnen. die King Boa is de basis (promotie voor 499, komt van 799) en wordt uitgebreidt met betere voorvork en remmerij. komt al samen op een 650€
              • Frame:7005 Aluminium, triple butted
              • Framehoogtes:38/42/47/52/57 cm
              • Kleur 1:wit
              • Kleur 2:zwart
              • Kleur 3:zwart mat
              • Kleur 4:blauw
              • Gewicht:12,9 kg
              • Voorvork:rock shox dart 3
              • Schakeling:Shimano, Deore XT, 27-speed, shadow,
                RD-M772SGS
              • Voorderailleur:Shimano, Deore, FD-M530A
              • Shifters:Shimano, Deore, SL-M530
              • Remmen:hydraulische shit
              • Cranks:Shimano, 42/32/22T, FC-M442C
              • Casette:Shimano, 11-34T, CS-HG50-9
              • Stuur:Bulls Al, Al-021, wide: 600 mm, rise: 20 mm
              • Voorbouw:Bulls, AS-158, ext: 90/105 mm, 7° rise
              • Zadelpen:Bulls, SP-359, 31,6 x 350 mm
              • Zadel:Bulls Light, VL-1184
              • Naven:Shimano, FH/HB-RM65
              Is nu zo ongeveer 6 jaar geleden dat ik deftig op een fiets gezeten heb en vorige week heb ik in Kleit zo eens een fietstochtje meegereden op de fiets van een schoonbroer. Na 5 Km zat ik stikkapot (10 jaar roken heeft zijn tol) maar ik vond het best leuk. en nu ik toch maar op 5 km van mn werk meer woon kan ik ook eens naar het werk fietsen als het weer ooit eens deftig is.
              De bedoeling is dus zuiver recreatief eens een MBT parcourtje doen, of zo een bloso ritje, of eens over de weg gaan ketsen. en bij voorkeur ook eens richting blaarmeersen en bossen.

Comment

• Ziet er prima uit voor wat je er mee wil gaan doen, meer hoeft niet.

Comment

Ziet er prima uit voor wat je er mee wil gaan doen, meer hoeft niet.
                  dacht ik ook. er stond nochtans een bulls copperhead 3 ook te lachen naar mij, maar die kwam op 999€
                  (er stond ook nog een Black adder 2 te lachen, maar dat was 2999 )

ik dacht: upgraden kan altijd nog als ik ooit nood heb aan beter gerief. en als ik het volgende maand al beu ben heb ik geen maandloon uitgegeven maar heb ik wel een prima fietsje om eens naar mn werk mee te rijden

Comment

dacht ik ook. er stond nochtans een bulls copperhead 3 ook te lachen naar mij, maar die kwam op 999€
                    (er stond ook nog een Black adder 2 te lachen, maar dat was 2999 )

ik dacht: upgraden kan altijd nog als ik ooit nood heb aan beter gerief. en als ik het volgende maand al beu ben heb ik geen maandloon uitgegeven maar heb ik wel een prima fietsje om eens naar mn werk mee te rijden
                    Voila. Meer hoefde je daar idd niet aan uit te geven. En je zal alleszins nog veel plezier aan je fiets beleven. Hoop ik.
                    120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                      Voila. Meer hoefde je daar idd niet aan uit te geven. En je zal alleszins nog veel plezier aan je fiets beleven. Hoop ik.
                      hoop ik ook, jammer dat ik volgende week donderdag maar eens mag bellen om te luisteren of ie klaar is. Kader moet nog van duitsland komen

Comment

• even gekeken wat die remmen zouden worden: mangura hs33 of zoiets

Comment

even gekeken wat die remmen zouden worden: mangura hs33 of zoiets
                          Dat is degelijk gerief hoor. Hydraulische velgremmetjes.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door glennvc Bekijk Berichten
                            Dat is degelijk gerief hoor. Hydraulische velgremmetjes.
                            men raadde me dat aan boven schijven, als je in de modder krost blijft dat veel te veel plakken tussen schijf en blok, en tis nogal moeilijk te regelen etc etc...
                            en het kost ook weer iets meer

Comment

men raadde me dat aan boven schijven, als je in de modder krost blijft dat veel te veel plakken tussen schijf en blok, en tis nogal moeilijk te regelen etc etc...
                              en het kost ook weer iets meer
                              Voor een fiets van deze klasse zou ik ook nog van die remmetjes aanraden. Vanaf dat we in de regio 1500-2000 euro komen, dan ga ik over naar schijfremmen. Zoveel mensen, zoveel meningen, ikzelf zweer een beetje bij schijfremmen, maar hier zitten mensen die veel liever lichtere velgremmen hebben. Ik heb eigenlijk nog geen fiets met HS-33 gereden. Wat ik echt leuk vind aan mijn schijfremmen is dat die altijd even hard blijven bijten, ook al zijn die blokken bijna weg, en ja, alle remkracht die je maar mocht nodig hebben is beschikbaar met één vinger, zodat je met de rest je stuur kan vasthouden.

Anyway, je gaat daar heel blij mee zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door glennvc Bekijk Berichten
                                Voor een fiets van deze klasse zou ik ook nog van die remmetjes aanraden. Vanaf dat we in de regio 1500-2000 euro komen, dan ga ik over naar schijfremmen. Zoveel mensen, zoveel meningen, ikzelf zweer een beetje bij schijfremmen, maar hier zitten mensen die veel liever lichtere velgremmen hebben. Ik heb eigenlijk nog geen fiets met HS-33 gereden. Wat ik echt leuk vind aan mijn schijfremmen is dat die altijd even hard blijven bijten, ook al zijn die blokken bijna weg, en ja, alle remkracht die je maar mocht nodig hebben is beschikbaar met één vinger, zodat je met de rest je stuur kan vasthouden.

Anyway, je gaat daar heel blij mee zijn.
                                ik hoop het
                                nu nog het lange wachten
                                maar het weer is toch niet zo fantastisch

Comment

• Het ultieme modderrem systeem is HS33 op een keramische velg. Verslijt veel minder en blijft steeds goed remmen, zonder de kostprijs en de kuisellende van schijfremmen.
                                  Zeker een goeie keuze voor die fiets !

Comment

Het ultieme modderrem systeem is HS33 op een keramische velg. Verslijt veel minder en blijft steeds goed remmen, zonder de kostprijs en de kuisellende van schijfremmen.
                                    Zeker een goeie keuze voor die fiets !
                                    vandaag eens een ritje op en rond de blaarmeersen gedaan om schoonbroer zijn tweede mtb. ééntje met gewone v-remmetjes, dat volstaat voor mij ook al
                                    had nochtans graag dat ritje in eeklo meegepikt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flupke73 Bekijk Berichten
                                      Moet zalig zijn om daar te mountainbiken .

Doe je veel aan zulke tochten mee?

Comment

even gekeken wat die remmen zouden worden: mangura hs33 of zoiets
                                        Ik heb jaren geleden nog Magura HS33's gehad. Bij de montage van die dingen moet je wel een beetje oppassen, maar ze zijn beter dan V-brakes. Mss niet direct qua bijtkracht, maar zeker op vlak van doseerbaarheid.
                                        120d Hatch Edition Sport

Comment

Working...
                                        X