Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door flupke73 Bekijk Berichten
    Nice.
    Ginds moet je echt wel een fully hebben natuurlijk.
    120d Hatch Edition Sport

Comment

Wauw, mooi!
      Ik ben op Alpe d'Huez geweest, het stikt daar van de (Engelse) downhillers. En je hebt er daar voor bijna 250 km afgepijlde MTB parcours liggen. Ik had ook graag m'n MTB bij gehad, maar met m'n koersfiets was het er ook zalig rijden (lees verhaal in het wegfietserstopic).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
        Ik heb jaren geleden nog Magura HS33's gehad. Bij de montage van die dingen moet je wel een beetje oppassen, maar ze zijn beter dan V-brakes. Mss niet direct qua bijtkracht, maar zeker op vlak van doseerbaarheid.
        daarom ook dat ik mn fiets haal bij een fietsenmaker, kan hij dat allemaal doen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door frekkel Bekijk Berichten
          daarom ook dat ik mn fiets haal bij een fietsenmaker, kan hij dat allemaal doen
          De eerste keer dat ik die dingen monteerde, draaide de bout van de kabel van de cilinder, die tss de remhendel en de tweede cilinder in zit, scheef. Bon, bout er weer uit en opnieuw draaide die bout scheef. Na een paar keer uit en terug in draaien, was het mij zo'n beetje beu. Doordraaien dus. Guess what: de remcilinder barstte gewoon. Heb de boel mogen opsturen voor een nieuwe cilinder.
          Wat me wel opviel: bij het inkorten van de kabel, is het meestal zelfs niet nodig te ontluchten. Dat had ik dus wel goed gedaan.
          120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
            Wauw, mooi!
            Ik ben op Alpe d'Huez geweest, het stikt daar van de (Engelse) downhillers. En je hebt er daar voor bijna 250 km afgepijlde MTB parcours liggen. Ik had ook graag m'n MTB bij gehad, maar met m'n koersfiets was het er ook zalig rijden (lees verhaal in het wegfietserstopic).
            supergoed georganiseerde 5daagse transtirol
            meer info: www.mountain-rally.ch
            ik keer zeker terug
            vandaag in Bolland gaan rijde: 't leek alsof ik van francorchamp (weekje tirol) terug in een indoor-karting zat (herve-land)

Comment

supergoed georganiseerde 5daagse transtirol
              meer info: www.mountain-rally.ch
              ik keer zeker terug
              vandaag in Bolland gaan rijde: 't leek alsof ik van francorchamp (weekje tirol) terug in een indoor-karting zat (herve-land)
              Bolland is uiteraard niks tegen Tirol, maar toch een leuke tocht met goeie sfeer.

Comment

• Paulissen BK, Nys 2e... FM was te verwachten op de derde plaats, ik had meer strijd verwacht voor de 1ste plaats. Paulissen kwam ruim alleen over de meet.

Comment

• Ik had het wel verwacht, het was helemaal niet een Nys parcours.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                    Ik had het wel verwacht, het was helemaal niet een Nys parcours.
                    Paulissen zijn Lefty he, daar geef je veel vorkjes het nakijken mee, op voorwaarde dat de benen evenwaardig zijn
                    Nys had korter moeten eindigen, als je ziet wat die allemaal verzet tegenwoordig... Paulissen is in heel goeie doen, en dat is een MTB'er pur sang. Verdiend gewonnen zeker en vast.

't Was nochtans niet zo warm voor Nys zijn doen

Comment

• Straks ga je nog zeggen dat je het jammer vindt dat een cyclocrosser niet won op het BK MTB.
                      120d Hatch Edition Sport

Comment

Straks ga je nog zeggen dat je het jammer vindt dat een cyclocrosser niet won op het BK MTB.
                        Dat niet, kijk gewoon eens naar al de inspanningen die Nys doet de laatste maanden om op het niveau van de betere mtb'ers te geraken. Blijkbaar is dat nog niet helemaal gelukt.
                        Paulissen is ook niet de eerste de beste en zeker de verdiende winnaar.

Comment

• "Niet gelukt" vind ik wel fel overdreven De ene rijdt al wat vlotter bergop als de andere, niet vergeten dat Nys ook wel zwaarder is ook. Moest het gewoon zuiver aan training liggen (en niet aan talent om bv. bergop te rijden) dan kon je spreken van "niet gelukt" in mijn ogen. Maar ik ben wel een noob

Comment

"Niet gelukt" vind ik wel fel overdreven De ene rijdt al wat vlotter bergop als de andere, niet vergeten dat Nys ook wel zwaarder is ook. Moest het gewoon zuiver aan training liggen (en niet aan talent om bv. bergop te rijden) dan kon je spreken van "niet gelukt" in mijn ogen. Maar ik ben wel een noob

'Nog niet helemaal gelukt' is meer genuanceerd dan 'niet gelukt'. 't Is wel degelijk de genuanceerde versie die ik bedoel hoor. Een marathon MTB rijder in bergop bijhouden als cyclocrosser is wat veel gevraagd he.
                            Bergaf ging Nys blijkbaar wel goed door, komt zeker door zijn BMX verleden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                              Dat niet, kijk gewoon eens naar al de inspanningen die Nys doet de laatste maanden om op het niveau van de betere mtb'ers te geraken. Blijkbaar is dat nog niet helemaal gelukt.
                              Paulissen is ook niet de eerste de beste en zeker de verdiende winnaar.
                              Ik zeg niet dat Nys niet mag winnen, maar het is altijd leuker als een ancien wint in zijn sport, en niet iemand die uit een andere sporttak komt overgewaaid. En vooral: Nys is en blijft cyclocrosser.
                              120d Hatch Edition Sport

Comment

"Niet gelukt" vind ik wel fel overdreven De ene rijdt al wat vlotter bergop als de andere, niet vergeten dat Nys ook wel zwaarder is ook. Moest het gewoon zuiver aan training liggen (en niet aan talent om bv. bergop te rijden) dan kon je spreken van "niet gelukt" in mijn ogen. Maar ik ben wel een noob
                                Nys is een man die 100% voor z'n sport leeft, ik heb enorm veel respect voor die gast. Hij is de meest regelmatige crosser van de laatste jaren. Nu hij zich ook in het MTB wereldje mengt (tegen de zin van vele 'echte' MTB'ers) moet hij een gans jaar op scherp staan, chapeau. Dat hij minder snel bergop gaat heeft veel met z'n zware lichaamsbouw te maken, veel gewicht meezeulen om bergop te rijden is een enorm nadeel. Het snel kunnen dalen heb je of heb je niet. Heeft in de verste verte niets met BMX te maken, die springen enkel maar over bultjes van een paar meter.

Ik wens Nys alvast het allerbeste in Peking.

Comment

Ik zeg niet dat Nys niet mag winnen, maar het is altijd leuker als een ancien wint in zijn sport, en niet iemand die uit een andere sporttak komt overgewaaid. En vooral: Nys is en blijft cyclocrosser.
                                  Toch benieuwd naar de resultaten op de Olympische Spelen....Da's meer een Nys parcours. Snelheid heeft hij zeker genoeg, techniek nog iets minder dan de 'anciens'...
                                  Ik heb er een grote sympathie voor, hij passeert hier regelmatig in de straat en heb er ook al af en toe een babbelke mee kunnen doen. Goed bevriend met kennisen van ons, en dan kan je al eens een klapke doen.
                                  Sjieke kerel, heel gewoon. Doodbrave gast, die niets liever doet dan keihard fietsen en dat ook nog eens op wereldniveau doet, zonder veel blabla. Knap.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                                    Toch benieuwd naar de resultaten op de Olympische Spelen....Da's meer een Nys parcours. Snelheid heeft hij zeker genoeg, techniek nog iets minder dan de 'anciens'...
                                    Ik heb er een grote sympathie voor, hij passeert hier regelmatig in de straat en heb er ook al af en toe een babbelke mee kunnen doen. Goed bevriend met kennisen van ons, en dan kan je al eens een klapke doen.
                                    Sjieke kerel, heel gewoon. Doodbrave gast, die niets liever doet dan keihard fietsen en dat ook nog eens op wereldniveau doet, zonder veel blabla. Knap.
                                    Mja. Ik trok mss een beetje hard van leer.
                                    Liefst zou ik hebben dat Meirhaeghe wat meer wint, maar het is niet dat het mij zo veel kan schelen. Hell, ik weet zelfs niet of die naar de Spelen gaat. Ik volg echt geen wedstrijdnieuws. Momenteel volg ik een heel klein beetje de Tour, maar dan ook maar een klein beetje. Nog geen enkele etappe live gezien. Nu en dan eens het Tour-journaal of eens in de krant kijken.
                                    Volgende week heb ik een weekje verlof (ik wist geen blijf met mijn vakantiedagen, vandaar, want ik heb helemaal geen vakantie nodig nu), dus mogelijks zal ik dan iets meer de Tour volgen.
                                    120d Hatch Edition Sport

Comment

• kenners: welke toch staat op mijn agenda????

Comment

kenners: welke toch staat op mijn agenda????
                                        http://c2.pinkbike.com/photo/2235/pbpic2235133.jpg
                                        Dus je post een foto van een titanium Seven, en je wil dat wij raden welke toch je daarmee gaat rijden??? Iets in eigen land? Of in NL mss? Weet ik veel.
                                        120d Hatch Edition Sport

Comment

• Het enige dat ik weet dat daar ne vette Seven Sola Gold staat

Ooit é

Edit: & ik heb al eens ergens anders gezien ook

Comment

Working...
                                          X