Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers topic

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
    Cannondale MTB-info voor modeljaar 2009: http://www.probike.be/rubrique.php3?id_rubrique=51

    de F3 krijgt nu blijkbaar een Rock Shox i.p.v. een Lefty. Niet slecht, maar het staat niet echt, vind ik.
    Jij zegt dat de F3 voor 2009 een Rock Shox i.p.v. een Lefty krijgt, juist? Dan zeg je toch ook dat de 2008 F3 een Lefty heeft, juist?

    Waarop ik zeg dat de F3 2008 een Fatty i.p.v. een Lefty heeft
    Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
    De F3 2008 heeft een Fatty vork...
    En dan zeg jij ineens ook dat de 2008 een Fatty heeft. Raar hé?
    Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
    2008 wel, maar wat ik postte ging om de versies van 2009. Staat duidelijk op de webpage die ik postte. Wel iets minder duidelijk in het bestand zelf.

    Comment


    • Het is al goed. Je hebt gelijk.
      En lach niet zo onnozel, ventje. Met uw kinderachtig gedoe altijd. Doe normaal.
      120d Hatch Edition Sport

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
        En lach niet zo onnozel, ventje.

        Moderators, moderators, ze pesten mij, help, help, ingrijpen a.u.b.!!!






        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

          Moderators, moderators, ze pesten mij, help, help, ingrijpen a.u.b.!!!



          Jij écht wel kinderachtig hoor. Ben je zo gefrustreerd dat je elke kans om mij uit mijn kot te proberen lokken aangrijpt? En vooral: je reageert alleen als je negatief kan uitvallen.
          Zoals ik al zei: je lijkt mij een zeer gefrustreerde kerel.
          En ga mss zelf klagen bij de mods, want met die onbenulligheden, houd ik me echt niet bezig.
          120d Hatch Edition Sport

          Comment


          • Ik heb nog eens gekeken. De F1 vind ik nog steeds te duur voor wat ik er maar mee van plan ben, maar een F2 (mod 2009) zou ik nog wel overwegen. Kent iemand trouwens de remmen die daar op zitten? Is dat een nieuw model van Avid? Ik ken alleen de Juicy-reeks.
            120d Hatch Edition Sport

            Comment


            • In de laatste berichten op autowereld.be (zie helemaal bovenaan de pagina), zie ik net dat Nicolas Vouilloz een rallywedstrijd heeft gewonnen. Ik had wel al eens gehoord of gelezen dat hij zich zou gaan bezighouden met autosport, maar ik ontdek nu pas dat hij het nog vrij goed doet.

              Voor diegenen die zich afvragen waarom ik dat hier post: Vouilloz was vroeger de beste down-hiller van zijn generatie.
              120d Hatch Edition Sport

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                Ik heb nog eens gekeken. De F1 vind ik nog steeds te duur voor wat ik er maar mee van plan ben, maar een F2 (mod 2009) zou ik nog wel overwegen. Kent iemand trouwens de remmen die daar op zitten? Is dat een nieuw model van Avid? Ik ken alleen de Juicy-reeks.

                Hier staat een hoop info. Ziet er zeker niet slecht uit.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                  Jij écht wel kinderachtig hoor. Ben je zo gefrustreerd dat je elke kans om mij uit mijn kot te proberen lokken aangrijpt?
                  Proberen?? Dat lukt elke keer 'ventje'.
                  Vooruit! Zet mij vlug terug op die volwassen negeerlijst van u. Je kan toch niet aan de verleiding weerstaan.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                  En vooral: je reageert alleen als je negatief kan uitvallen.
                  Wat had je nu gedacht? Dat ik nog positief ging reageren op uw posts? U nog ergens zou helpen? Geloof het of niet, ik ken iemand die een splinternieuwe (0 km dus) zwarte 2007 Cannondale Caffeine 5SL verkoopt... voor 900 euro, vrij interessant voor u lijkt me, al is het een exemplaar met die megaslechte Fatty Ultra vork, enkele shitmano onderdelen en pokkezware wielen van het brolmerk Mavic... dat is althans toch de mening van een 'specialist' hier.
                  Enfin, dit alles even ter zijde, ik ga u spijtig genoeg niet z'n telnr. geven.
                  Sorry 'ventje', zo'n kereltje als u heeft voorgoed in m'n rapen gescheten.
                  Van fantasten en leugenaars moet ik niet weten. Van achterbakse leugenachtige lafaards nog minder, maar dat ben jij niet, die eretitel laat ik aan een ander forumlid over.


                  Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                  En ga mss zelf klagen bij de mods, want met die onbenulligheden, houd ik me echt niet bezig.
                  Da's ook weer waar, jij doet dat niet. ... Sorry, 'k verwardde u even met iemand anders, jullie hebben dan ook zoveel karaktertrekken gemeen.

                  Mvg Jakkel

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                    http://www.mountainbike.nl/forum/viewtopic.php?p=773427
                    Hier staat een hoop info. Ziet er zeker niet slecht uit.
                    Idd. Lijkt goed mee te vallen. Nu nog hopen dat ze in de praktijk ook beter zijn dan de Juicy's, want die waren niet echt denderend, had ik begrepen.

                    @ Jakkel:
                    Heb ff gecheckt of je op mijn post reageerde. Ja dus. Ik heb er echter helemaal niets van gelezen. Geen zin in uw idiote, kinderachtige discussies. Houd gewoon uw klep en ga een eindje fietsen of zo.
                    Met een eventuele volgende reactie, doe ik hetzelfde. PM-en is ook onnodig, want die dingen komen niet aan. Zelfs uw e-mailadres staat geblokkeerd, zodus ...
                    Daag.
                    120d Hatch Edition Sport

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten

                      @ Jakkel:
                      Heb ff gecheckt of je op mijn post reageerde. Ja dus. Ik heb er echter helemaal niets van gelezen.
                      Dat geloof ik direct.


                      Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                      Houd gewoon uw klep en ga een eindje fietsen of zo.
                      Dat zal ik zelf wel bepalen... 'ventje'!


                      Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                      Met een eventuele volgende reactie, doe ik hetzelfde. PM-en is ook onnodig, want die dingen komen niet aan. Zelfs uw e-mailadres staat geblokkeerd, zodus ...
                      Daag.
                      Wauw, stoer!
                      PM'en doe ik nooit, ik zeg het publiekelijk.

                      Comment


                      • Hell, jij denkt écht dat ik uw zever lees, right? Niet dus. Moest ik die wel lezen, ik zou me niet kunnen inhouden te antwoorden.
                        Agressief idioot ventje.

                        Nog één keer herhalen: ik lees uw zever NIET! Als je zonodig X aantal posts wil halen, ga dan zo verder, maar nogmaals: van mij hoef je niets te verwachten. Het is niet omdat ik af en toe een postje van u lees dat ik alles lees.

                        120d Hatch Edition Sport

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                          Hell, jij denkt écht dat ik uw zever lees, right? Niet dus. Moest ik die wel lezen, ik zou me niet kunnen inhouden te antwoorden.
                          Je leest het wel want je antwoordt.
                          Moeilijk hé?


                          Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                          Agressief idioot ventje.
                          Uit wat leid je dat af? Uit uw eigen wartaal misschien?


                          Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                          Nog één keer herhalen: ik lees uw zever NIET! Als je zonodig X aantal posts wil halen, ga dan zo verder, maar nogmaals: van mij hoef je niets te verwachten. Het is niet omdat ik af en toe een postje van u lees dat ik alles lees.

                          Man man, jij bent echt wel een droevig geval. Mijnheer 'hidden-beta-16.000 posts'.

                          Comment


                          • Nog eens de specs van de nieuwe Cannondale Caffeines bekeken en vergeleken met een paar Taurines. Blijkbaar heb je nu ook een Taurine voor 2000 €, en die is niet eens slecht afgemonteerd. Niet noemenswaardig veel slechter dan een F2, maar een Caffeine spreekt me gewoon meer aan dan zo'n carbon frame.
                            Ook nog eens vergeleken met de F1 en de F3. Belangrijkste verschil met de F1: non-Shimano tegenover Shimano (hoewel de kwaliteit bijna dezelfde is) en de Lefty natuurlijk. De kleurstelling verschilt ook, en is in feite mooier voor de F2. Die voor de F1 lijkt nergens op.
                            Dus: mooier, maar geen Lefty. Hoewel die Lefty het vooral visueel afmaakt, want uiteindelijk is 11 cm veerweg voor een hardtail wel érg veel natuurlijk. En OK, de Lefty is mooi, maar om daarom nu direct 450 € extra te gaan betalen ...
                            Momenteel heb ik een grote voorkeur voor de F2.

                            Wel opmerkelijk: er zijn nog amper Cannondales met een Fatty. Zouden ze die één van de komende jaren volledig willen elimineren?
                            120d Hatch Edition Sport

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Beta

                              Wel opmerkelijk: er zijn nog amper Cannondales met een Fatty. Zouden ze die één van de komende jaren volledig willen elimineren?
                              Elimineren niet. Zal altijd wel een mogelijkheid blijven. Maar is in feite veel te duur voor de aangeboden veerweg, vergeleken met een Fox of RS vork. Niet dat een Lefty goedkoper is, maar dat is het typische kenmerk van C'Dale en wordt veel meer gepromoot de laatste jaren.
                              Fatty's kunnen in de toekomst wel beperkt worden tot de stadsfietsen en crossover bikes. Maar alleen de marketing boys van C'Dale weten daar het antwoord op.
                              Naast Lefty's zijn er ook Righty's tegenwoordig, al even trouwens. Ook vaste vorken, Lefty of Righty versie.

                              Als je het voor de prijs niet moet laten, zou ik wel voor het carbon kiezen. De garantie is levenslang, en het is een grote verbetering van frame. Stijver en lichter. Vooral die extra stijfheid valt op. De bracket geeft geen krimp. Bovendien is een Lefty een upgrade voor de wendbaarheid en krijg je minder comfortverschil tussen voor- en achterkant als je kiest voor het carbon frame.

                              Probeer er eens eentje uit. Da's de beste test.
                              Last edited by ; 06/08/2008, 14:48. Reden: typo

                              Comment


                              • Even iets duidelijk maken voor de ‘niet-negeerders’ hier.

                                Lefty of Fatty?

                                Laat ons meteen met de voordelen van een Lefty tegenover een Fatty op een hardtail beginnen: de look !
                                En dat is dan ook meteen het enige voordeel wat die vork biedt tegenover de Fatty. Ik vind het ook een megaknappe vork en er veel exclusiever uitzien dan een Fatty, maar daar houdt het dan ook bij op. De extra 30 mm veerweg hoeft écht niet op een hardtail! Ik heb ooit tienduizenden km’s met een Fatty D met 60 mm veeweg gebold en zelfs dat voldeed ruimschoots in ons landje (en ik kan je garanderen, die heeft alle kanten van België gezien). De 80 mm van de Fatty Ultra DLR is dus echt wel genoeg. Trouwens, er zijn zelfs mensen die met een Lefty rijden en er wielen met slicks banden hebben opliggen, echt wel nodig hoor die 110 mm veerweg, jongens toch. Of is het voor die ene keer per jaar dat ze de Ardennen eens aandoen? Als ze al tot die ene keer komen.

                                Dat het een typisch Cannondale product is klopt als een bus, maar dat is de Fatty ook. Er bestaat geen enkele andere vork op de markt die volgens hezelfde concept als de Fatty is gebouwd. Dat de Lefty extra gepromoot en de hemel ingeprezen wordt door de ‘marketingboys’ is niet meer dan normaal. De strijd om de hoogste verkoopsaantallen in het MTB landje is bikkelhard. Je moet als fabrikant wel innoveren en met iets nieuw op de markt komen wil je ’t hoofd boven water houden. Pure commerce is dat.
                                Enfin, voor het gewicht moet je trouwens ook geen Lefty kopen. De duurste Lefty weegt amper 50gr. lichter dan de duurste Fatty.
                                En een Fatty te duur voor z’n veerweg? Je reinste onzin. Alsof de vergroting van de veerweg evenredig moet stijgen met de prijs, wat een zever. Nooit van kwaliteitsverschillen gehoord?




                                Voordelen Fatty tegenover Lefty:
                                - Véél goedkoper voor nagenoeg hetzelfde gewicht (de goedkopere Lefty’s wegen zelfs al snel tot een halve kilo!! meer dan de Fatty DLR). Ter info: de catalogusprijs van de 50 gr. zwaardere Fatty Ultra DLR is 699 euro, die van de Lefty Speed Carbon 110 DLR SL… 1.499 euro!! En dan spreken sommige mensen over een upgrade naar een Lefty. 1.499 euro voor de look en 30 mm, eigenlijk nutteloze extra veerweg. Ze kicken dan op allerlei lichtgewicht spul maar adviseren dan wel een even zware Lefty. Voor 1.499 euro maak je je fiets een héél pak lichter hoor… enfin.

                                -Scoort beter dan de Lefty op het vlak van torsie stijfheid, is eigenlijk globaal genomen een net iets stijvere vork dan de Lefty.
                                Van de site van eighty aid, en die mensen weten waarover ze praten : Till this day, the Fatty is the lightest and stiffest production fork on the Market. The fork blades are tapered separately, swaged and welded to the steering crown.

                                En Cannondale zelf met hun testen: http://gb.cannondale.com/suspension/08/stiff.html





                                Mijn besluit… dat van een niet-specialist, maar enfin.
                                De Fatty vork is de beste vork voor een hardtail. Hij is onklopbaar op het vlak van prijs/kwaliteit/stijfheid/gewicht. Qua betrouwbaarheid scoort hij ook zeer goed, en dan spreek ik uit eigen ervaring (9 jaar gereden met een Fatty D, 1 jaar nu met een Fatty Ultra DLR, nog niks lucht verloren!!). De Lefty is ook super, maar de goedkopere modellen zijn te zwaar en het zijn net die Lefty's die ook op de goedkopere modellen gezet worden. En de prijs voor de lichtere versies zijn op z’n zachtst gezegd (te) duur. Ik besteed liever (minder) extra centen uit aan bijvoorbeeld lichtere wielen dan aan een exclusieve vork. Maar dat maakt iedereen voor zich uit natuurlijk... .
                                Last edited by Jakkel; 06/08/2008, 19:32.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                                  Elimineren niet. Zal altijd wel een mogelijkheid blijven. Maar is in feite veel te duur voor de aangeboden veerweg, vergeleken met een Fox of RS vork. Niet dat een Lefty goedkoper is, maar dat is het typische kenmerk van C'Dale en wordt veel meer gepromoot de laatste jaren.
                                  Fatty's kunnen in de toekomst wel beperkt worden tot de stadsfietsen en crossover bikes. Maar alleen de marketing boys van C'Dale weten daar het antwoord op.
                                  Naast Lefty's zijn er ook Righty's tegenwoordig, al even trouwens. Ook vaste vorken, Lefty of Righty versie.

                                  Als je het voor de prijs niet moet laten, zou ik wel voor het carbon kiezen. De garantie is levenslang, en het is een grote verbetering van frame. Stijver en lichter. Vooral die extra stijfheid valt op. De bracket geeft geen krimp. Bovendien is een Lefty een upgrade voor de wendbaarheid en krijg je minder comfortverschil tussen voor- en achterkant als je kiest voor het carbon frame.

                                  Probeer er eens eentje uit. Da's de beste test.

                                  Ik wil wel eens testen, maar zoals gezegd: ik ga er niet al te veel geld ana uitgeven.
                                  Trouwens, 11 cm veerweg vooraan en niets achteraan, ik heb er een klein beetje mijn twijfels bij. Dat verschil is wel érg groot, niet? Daarom ook dat ik denk dat een Fatty mss beter past onder een hardtail.
                                  En een Taurine spreekt me ietsje minder aan. Trouwens een Taurine met Lefty kost wel al een pak meer dan een F2 hoor.
                                  De Taurine 4 kost 1999 € en heeft een Fox-vork met 100 mm veerweg. Niet minderwaardig tegenover een Fatty veronderstel ik.
                                  En nog over de Lefty: ik zei het al, echt een knappe vork, maar of ik er in de praktijk meer aan zou hebben dan aan een Lefty? En of ik 450 € meer wil uitgeven voor een Caffeine met als grootste verschil die Lefty? Niet echt eigenlijk.
                                  Aan een MTB ga ik sowieso niet al te veel geld meer uitgeven. Anders lachen de mensen nog: "de roadie kruipt ook eens op een MTB! "
                                  BTW, als je eens in de streek bent, wil ik de jouwe best wel even testen.
                                  Zaterdag ga ik normaalgezien eens rondsnuffelen bij Jowan in Kluisbergen. De aankoop is nog niet voor nu, maar eens rondkijken mag altijd.
                                  120d Hatch Edition Sport

                                  Comment


                                  • @ Jakkel:
                                    Ik lees uw reacties alleen (!!) ze er op het eerst zicht niet beledigend uitzien. Objectieve informatie of persoonlijke meningen over producten zijn welkom. De rest van uw gezever houd je beter voor jezelf, want ik lees dat niet en tegenover anderen, maak je je belachelijk.
                                    En als je nu weer zou beginnen: ik moet hooguit twee woorden gezien hebben om te weten welke soort reactie je geeft. Doe dus vooral geen zinloze moeite.
                                    120d Hatch Edition Sport

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                                      De Taurine 4 kost 1999 € en heeft een Fox-vork met 100 mm veerweg. Niet minderwaardig tegenover een Fatty veronderstel ik.
                                      Die van Cannondale zetten die vork er gewoon in om de prijs wat te drukken. Er zijn er die de mond vol hebben over typische kenmerken van een Cannondale, zoals de Lefty en de Fatty dat zijn, maar met geen woord reppen over die 'vreemde' Fox vork, die eigenlijk helemaal niet thuishoort op een Cannondale. Raar.



                                      Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                                      En nog over de Lefty: ik zei het al, echt een knappe vork, maar of ik er in de praktijk meer aan zou hebben dan aan een Lefty? En of ik 450 € meer wil uitgeven voor een Caffeine met als grootste verschil die Lefty? Niet echt eigenlijk.
                                      En dat is dan zo'n Lefty die een halve kilo meer weegt dan een Fatty DLR hé! Er zijn mensen die een probleem hebben omdat je bar-ends op het stuur zet omdat het teveel gewicht is (btw, je hebt bar-ends van 62 gr. het paar, voor weinig geld), maar over een Lefty die een halve kilo meer weegt op een bepaald type wordt niets gezegd. Mooie adviezen moet 'k zeggen. Raar.



                                      Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                                      Aan een MTB ga ik sowieso niet al te veel geld meer uitgeven. Anders lachen de mensen nog: "de roadie kruipt ook eens op een MTB! "
                                      Da's toch maar een domme reden vind ik hoor. Er rijden genoeg van die zogezegd 'echte' MTB'ers met megaduur spul die constant zeiken op wielertoeristen, die je als simpele 'roadie' zo uit het wiel kan rijden hoor... op hun terrein!



                                      Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                                      BTW, als je eens in de streek bent, wil ik de jouwe best wel even testen.
                                      Dan ga je wel z'n zadelpen volledig moeten inschuiven vrees 'k, we blijven beleefd, 't is nogal een slungelachtig type laat ons maar zeggen.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                        Die van Cannondale zetten die vork er gewoon in om de prijs wat te drukken. Er zijn er die de mond vol hebben over typische kenmerken van een Cannondale, zoals de Lefty en de Fatty dat zijn, maar met geen woord reppen over die 'vreemde' Fox vork, die eigenlijk helemaal niet thuishoort op een Cannondale. Raar.
                                        Begrijp me niet verkeerd: ik heb het echt wel voor de Lefty, zeker op een Caffeine. Veel knapper dan dat kan het niet worden tegenwoordig. Maar idd, er is geen enkele rationele reden te verzinnen voor die vork met dat frame. Moest ik nu nog aan DS doen, maar dan nog is de geometrie van de Caffeine te steil.


                                        Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                        En dat is dan zo'n Lefty die een halve kilo meer weegt dan een Fatty DLR hé! Er zijn mensen die een probleem hebben omdat je bar-ends op het stuur zet omdat het teveel gewicht is (btw, je hebt bar-ends van 62 gr. het paar, voor weinig geld), maar over een Lefty die een halve kilo meer weegt op een bepaald type wordt niets gezegd. Mooie adviezen moet 'k zeggen. Raar.
                                        Zelf interesseert het me niet om echt gewicht te besparen. Mijn Pina is voor zijn waarde ook relatief zwaar. Een Prince is sowieso helemaal niet het lichtste frame in zijn prijsklasse. Wel één van de meest kwalitatieve en uitgebalanceerde. Waarmee ik nog niet wil zeggen dat het zijn adviesprijs echt waard is.


                                        Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                        Da's toch maar een domme reden vind ik hoor. Er rijden genoeg van die zogezegd 'echte' MTB'ers met megaduur spul die constant zeiken op wielertoeristen, die je als simpele 'roadie' zo uit het wiel kan rijden hoor... op hun terrein!
                                        Klopt, maar we willen een beetje rationeel blijven. Ik heb het al gezegd: als je je het kan veroorloven, koop je wat je wil, maar ik verdien geen 3000 € netto per maand, én ik heb nog hobby's, dus we gaan niet overdrijven. Het moet nog een beetje rationeel blijven. I'm actually changing.


                                        Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                        Dan ga je wel z'n zadelpen volledig moeten inschuiven vrees 'k, we blijven beleefd, 't is nogal een slungelachtig type laat ons maar zeggen.
                                        Ook waar. Toch niet zo'n goed idee om een maat XL te testen.
                                        Ik zie wel als ik bij Jowan ben, al is het mss nog wat vroeg, want de bestelling is nog niet voor direct, ook al moet ik toegeven dat ik er echt wel zin in heb. Meer dan in de Canyon die ik eerst wou bestellen. Pas op, voor 1300 € zou ik effectief die Canyon kopen, maar uitiendelijk: er moet nog verzending bij gerekend worden, er moeten nog pedalen op en je kan er geen korting op krijgen zoals op een Cannondale. Dus als ik even snel reken, bedraagt het prijsverschil geen 500 € (1300 tegenover 1800 €), maar eerder 250 € (en dan reken ik 50 € voor de pedalen, wat bijlange niet overdreven is). Komt nog bij dat de garantievoorwaarden voor de eerste eigenaar van een Cannondale sowieso uitstekend zijn.
                                        120d Hatch Edition Sport

                                        Comment




                                        • I think I might just have a look.
                                          Iemand commentaar bij die Lefty?

                                          Ik merk wel dat precies toch meer zin begin te krijgen in een nieuwe dan in een tweedehandse, maar goed, you never know.
                                          120d Hatch Edition Sport

                                          Comment

                                          Working...
                                          X