Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
    Die langere veerweg inherent aan meer gewicht gaat niet altijd op. De Lefty Carbon Speed DLR weegt 50gr. minder dan de Fatty DLR.
    Een Fatty DLR bestaat gewoon niet in een superlichte versie. En bovendien kost die Lefty Carbon ook veel meer.
    Logisch trouwens dat ze geen lichte versie maken van de Fatty. Cannondale bouwt zijn imago nu eenmaal op rond de Lefty. Zelfs in competitie gebruiken ze de Lefty het meest (gebruiken ze de Fatty in feite ooit?). Pure marketing dus. En de meeste mensen die de voorkeur geven aan een Lefty, laten zich meeslepen. Ik dus ook, maar ach ... Wat maakt het uit? Ook in de restwaarde van de bike weegt die Lefty door. En ik zei het al: wou ik een rationele bike, dan was ik bij die Canyon Grand Canyon 7.0 gebleven. In feite is die beter afgemonteerd dan de F1, en toch kost die een stuk minder. Erg ...
    120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
      Een Fatty DLR bestaat gewoon niet in een superlichte versie. En bovendien kost die Lefty Carbon ook veel meer.
      Je meent het? Zeg... dat weet m'n gat nu onderhand ook al wel ze.
      Jij zegt meer veerweg inherent aan meer gewicht, en ik zeg neen. Over kostprijs of superlichte versies van bepaalde modellen heb je 't niet gehad hé. Snappie?

Dit is ook vrij interessant: http://forums.mtbr.com/showthread.php?t=232372

Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
      Logisch trouwens dat ze geen lichte versie maken van de Fatty. Cannondale bouwt zijn imago nu eenmaal op rond de Lefty. Zelfs in competitie gebruiken ze de Lefty het meest (gebruiken ze de Fatty in feite ooit?). Pure marketing dus. En de meeste mensen die de voorkeur geven aan een Lefty, laten zich meeslepen. Ik dus ook, maar ach ... Wat maakt het uit? Ook in de restwaarde van de bike weegt die Lefty door. En ik zei het al: wou ik een rationele bike, dan was ik bij die Canyon Grand Canyon 7.0 gebleven. In feite is die beter afgemonteerd dan de F1, en toch kost die een stuk minder. Erg ...
      Dat is wat ik hier al maanden probeer duidelijk te maken.
      Ik begrijp trouwens niet goed dat veel mensen zich laten meeslepen bij de keuze van een tweewieler door puur af te gaan op de afmontage van een welbepaalde fiets. Sommige fietsfabrikanten smijten op hun goedkope massaproductframes bijvoorbeeld enkele XT onderdelen op en veel mensen lopen al te geilen, want wauw, er staat XT op. Ik neem XT nu als voorbeeld maar het kunnen evengoed onderdelen van een duurdere reeks van een ander merk zijn. Afwerkingskwaliteit van het frame, geometrie, lak, stijheid, gewicht,.... enz, daar kijken velen dan niet naar. En dat terwijl een goed geconstrueerd frame veel belangrijker is dan bijvoorbeeld een XT derailleur tegenover een LX. Allée, dat wilde ik tussendoor even kwijt.

Comment

Over kostprijs of superlichte versies van bepaalde modellen heb je 't niet gehad hé. Snappie?
        Niet alleen probeer jij te discussiëren op vlakken waar in feite geen discussie is, bovendien slaag je er ook nog in om met een compleet infantiel besluit op de proppen te komen.

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
        Dat is wat ik hier al maanden probeer duidelijk te maken.
        Ik begrijp trouwens niet goed dat veel mensen zich laten meeslepen bij de keuze van een tweewieler door puur af te gaan op de afmontage van een welbepaalde fiets. Sommige fietsfabrikanten smijten op hun goedkope massaproductframes bijvoorbeeld enkele XT onderdelen op en veel mensen lopen al te geilen, want wauw, er staat XT op. Ik neem XT nu als voorbeeld maar het kunnen evengoed onderdelen van een duurdere reeks van een ander merk zijn. Afwerkingskwaliteit van het frame, geometrie, lak, stijheid, gewicht,.... enz, daar kijken velen dan niet naar. En dat terwijl een goed geconstrueerd frame veel belangrijker is dan bijvoorbeeld een XT derailleur tegenover een LX. Allée, dat wilde ik tussendoor even kwijt.
        I know.
        En idd, vroeger stond ik nog mer achter dat idee dan jij nu, maar ik begin te merken dat er veel minder slechte frames op de markt zijn dan vroeger. Zo zijn er tegenwoordig goedkope frames op de markt die minstens even goed zijn als een oud Cannondale 3.0-frame (uit de vroege jaren '90).
        Het komt er gewoon op neer testresultaten te lezen. Vandaar dat ik voorstander ben van een merk als Canyon, zelfs al ben ik nu bereid wat meer te spenderen om toch maar weer met een C'dale te kunnen bollen.
        Een vriend van mij heeft trouwens een No Saint fully. Een nog vrij onbekend Duits merk dat vooral frames levert. Die maat van me, die jaren heeft gereden met niet alleen een C'dale F2000, maar ook met een GT i-Drive Team (fietsje met een nieuwwaarde van 260.000 oude Belgische) en een recentere i-Drive, was ook nog behoorlijk tevreden over dat frame. Hij monteerde er een XTR-groep op en stak er DT-wielen in.
        En als je bv. een oude Scott Superamerica of Superevolution vergelijkt met een Canyon Grand Canyon, kan je ook alleen maar besluiten dat vooral die eerste er nogal goedkoop uitziet.
        Enfin, vroeger moesten we veel betalen voor de eerste aluminium frames, maar tegenwoordig hebben zelfs vrij goedkope fietsen al deftige kaders.
        120d Hatch Edition Sport

Comment

• Ben ook een mountainbiker.. je vindt meer info op m'n website

Comment

Niet alleen probeer jij te discussiëren op vlakken waar in feite geen discussie is
            Dat doe ik niet, ik verbeter uw uitspraak gewoon, is daar iets mis mee?

Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
            bovendien slaag je er ook nog in om met een compleet infantiel besluit op de proppen te komen.
            Vriendelijk blijven beste Beta, verval weer niet in uw oude gewoontes hé.
            Ik zeg gewoon dat meer veerweg NIET 'inherent' is aan meer gewicht, wat een waarheid als een koe is. Dat jij daar problemen mee hebt is mij een raadsel.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
              Ben ook een mountainbiker.. je vindt meer info op m'n website
              En die is?

Comment

• users.skynet.be/lichtsnelheid, zo weet m'n glazen bol me te vertellen.

Comment

Vriendelijk blijven beste Beta, verval weer niet in uw oude gewoontes hé.
                  Ik zeg gewoon dat meer veerweg NIET 'inherent' is aan meer gewicht, wat een waarheid als een koe is. Dat jij daar problemen mee hebt is mij een raadsel.
                  OK, er zijn uitzonderingen, maar vorken met veel veerweg wegen globaal genomen meer dan vorken met weinig veerweg.

En begin nu niet met een opsomming van de uitzonderingen.
                  120d Hatch Edition Sport

Comment

Damn, die Merlin is echt nice!

Merlin is toch nog steeds hét merk voor een titanium frame. Mooier en exclusiever ook dan Litespeed.
                    120d Hatch Edition Sport

Comment

Ik vind uw onderschrift wel goed... en ge hebt ne schone vélo ook natuurlijk.

Comment

Ik vind uw onderschrift wel goed...
                        Dus je gaat een Taurine bestellen?
                        120d Hatch Edition Sport

Comment

• Bedankt voor de complimenten.. je vindt alle info over m'n fietsen als je op het icoontje klikt

Comment

• Hierse, TitaTovenaar !
                            Alles ok Adri ?

Mag gezegd dat Adri een authoriteit is als het op titafietsen aankomt. Carbon is bij hem lang passé. Cassettes, vorken, alle topmateriaal heeft hij verkend.
                            Als je bij iemand met een vraagje over topmateriaal terecht kan, is hij het wel.

Have fun Adri !
                            Last edited by ; 13/08/2008, 23:38.

Comment

Dus je gaat een Taurine bestellen?
                              Nee hoor, carbon sucks, en de meesten hebben dan nog zo'n Lefty, moet ik helemaal niet van weten.

Enfin, de Caffeine is onrechtstreeks de vervanger van mijn aftands BMX'ke uit mijn kindertijd. De aan de vork bevestigde speelkaarten tussen de spaken heb ik vervangen door het gedaver en gebrul van de V-twin van een Buell... 't blijven speeltjes, ze zijn net iets duurder.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                                Hierse, TitaTovenaar !
                                Alles ok Adri ?

Mag gezegd dat Adri een authoriteit is als het op titafietsen aankomt. Carbon is bij hem lang passé. Cassettes, vorken, alle topmateriaal heeft hij verkend.
                                Als je bij iemand met een vraagje over topmateriaal terecht kan, is hij het wel.

Have fun Adri !
                                Alles OK Kami... nice to see you here
                                Last edited by ; 14/08/2008, 07:40.

Comment

Nee hoor, carbon sucks, en de meesten hebben dan nog zo'n Lefty, moet ik helemaal niet van weten.

Enfin, de Caffeine is onrechtstreeks de vervanger van mijn aftands BMX'ke uit mijn kindertijd. De aan de vork bevestigde speelkaarten tussen de spaken heb ik vervangen door het gedaver en gebrul van de V-twin van een Buell... 't blijven speeltjes, ze zijn net iets duurder.
                                  Klopt.
                                  Ik dacht dat je mijn grapje verkeerd zou opnemen.
                                  120d Hatch Edition Sport

Comment

• Amaai, dat is hier ook al allemaal high tech

gaan zeker niet uit de toon vallen met mijnen Amerikaanse Hooger Booger uit de jaren stillekes (toen er van veringen en dergelijke nog niet veel sprake was)

Denk soms wel eens van die te vervangen, maar krijg hem niet kapot

Comment

• enkele opmerkingen over de laatste 25 comments van cannondale...

Ik rij ook al jaren met C'dale en heb vooral met Fatty super en Ultra gereden. Echt super vorken zijn het ook weer niet als ze zo uit het fabriek komen. Mijn super moest zowat ieder jaar op onderhoud in het begin. De Ultra iets minder maar toch. Ik heb ze dan laten 'tunen' door 88+ en sinds toen ben ik eigenlijk pas content van de headshocks tijdens de gewone ritten.
                                      De laatste tijd rijden we echter meer en meer in de Vogezen en de Ardennen etc en daar merk ik dat ik echt op het limiet van de vorken aan het rijden ben. Tijdens het afdalen merk ik dat ik sneller en veiliger zou kunnen afdalen indien ik iets meer veerweg heb. Ik heb ook vergeleken met een andere vering en dat verschil is daar echt te merken.
                                      Maar om mijn Headshock nu te gaan veranderen door een FOX oid daar denk ik nog niet aan.

Over de prijs van C'dale,...
                                      Ik heb 2 keer de garantie nodig gehad van C'dale een keer voor de Fatty en een keer voor een kader. Telkens totaal vrij van extra kosten op zeer korte tijd een nieuw onderdeel gekregen zonder moeite.
                                      In onze mtb groep rijd iemand met een Canyon en die heeft een deuk in zijn kader gekregen na een val (ongeveer zelfde scenario als mijn kader) en dat viel buiten de garantie... en ik heb op het net al gezien dat hij niet de enige is met zo'n geval...
                                      C'dale is iets duurder in aankoop en heeft mss iets goedkopere onderdelen.
                                      Maar ik koop bijna ieder jaar nieuwe onderdelen voor mijn fiets maar mijn kader heb ik nog nooit moeten vervangen. En als ik er iets aankrijg kan ik vertrouwen op de levenslange garantie op mijn kaders.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door KidCool Bekijk Berichten
                                        Amaai, dat is hier ook al allemaal high tech

gaan zeker niet uit de toon vallen met mijnen Amerikaanse Hooger Booger uit de jaren stillekes (toen er van veringen en dergelijke nog niet veel sprake was)

Denk soms wel eens van die te vervangen, maar krijg hem niet kapot
                                        Hooger Booger, brings back memories..
                                        post er eens een fotoke van als het mogelijk is?

Ik had in een grijs verleden ook een Cannondale.. prachtige bike en ook in de Pyreneen veel geniet van gehad. Behalve de Ultra Fatty die druk verloor .
                                        Ik heb er nog ergens een fotoserie van.
                                        EDIT : gevonden
                                        Maar toen zag ik het licht en sindsdien heb ik enkel nog grijze bikes
                                        Last edited by ; 14/08/2008, 11:51.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder
                                          Maar om mijn Headshock nu te gaan veranderen door een FOX oid daar denk ik nog niet aan.
                                          Eens informeren achter het Headshok upgrade programma ?
                                          Je krijgt een hoop korting op de Lefty's, eender welke versie, als je een oude Headshok inlevert..

Upgrade actie van vorig jaar, die ik gebruikt heb om bij bestelling de Fatty te veranderen naar Lefty.
                                          Kwam op een 400 euro extra, tov een nieuwe Fatty.

Vraag eventueel aan je fietsenmaker om eens een weekend te mogen rijden met een Lefty, de meeste handelaars van C'dale hebben er wel eentje in reserve liggen...
                                          Last edited by ; 14/08/2008, 12:16. Reden: url bijgevoegd

Comment

Working...
                                          X