Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mountainbikers topic
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenGisteren mail gekregen van die dealer die mij een Cannondale F1 van dit jaar kan leveren met korting. In zijn eerste mail had hij het over 15 % en een prijs van 1799 €. Ik had hem geantwoord dat dat een mooie prijs is, maar dat dat meer dan 15 % korting is. Gisteren repliceerde hij dat hij een foutje had gemaakt, en dat de prijs 1899 € is i.p.v. 1799.
OK, nog helemaal geen slechte prijs, maar als je er rekening mee houdt dat je op een nieuwe sowieso ook 10 % moet kunnen krijgen (mogelijks in materiaal, dat wel), is 15 % voor een (bijna) oud model toch niet écht een goeie koop.
Even reply-en ...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk BerichtenMoet zo een schriftelijke vermelding van de prijs niet nageleefd worden? E-mail afdrukken en onder z'n neus duwen!
Ik heb geantwoord dat ik bij de dealer waar ik de meeste van mijn fietsen heb gekocht, altijd tien procent krijg op een nieuw model, en dat 15 % op een (bijna) oud model dus wat magertjes uitvalt. Ik zie wel wat hij antwoordt. Heb er evenwel niet bij vermeld dat die 10 % steeds in materiaal is, waardoor ik dus sowieso de fiets in kwestie volledig betaalde. Diegene met wie ik nu onderhandel zijn 15 % is effectief 15 % korting.
Comment
-
ja 15% op een overjaars model is idd niet echt veel.
Ik weet nog goed dat ik op mijn eerste cannondale (F700) 20% korting kreeg. En in principe was die nog niet verjaard maar de nieuwe modellen van Cannondale waren er wel al.
Dat was 20% korting op de prijs en dan kreeg ik er nog vanalles gratis bij (drinkbushouder,barends,fietscomputer,handschoenen ,....) en dat was in een winkel waar ik nog nooit eerder was geweest....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichtenja 15% op een overjaars model is idd niet echt veel.
Ik weet nog goed dat ik op mijn eerste cannondale (F700) 20% korting kreeg. En in principe was die nog niet verjaard maar de nieuwe modellen van Cannondale waren er wel al.
Dat was 20% korting op de prijs en dan kreeg ik er nog vanalles gratis bij (drinkbushouder,barends,fietscomputer,handschoenen ,....) en dat was in een winkel waar ik nog nooit eerder was geweest....
Voor 1799 € (ofte 20 %) zou ik die bike wel kopen, maar 1899 (ofte 15 %) is amper minder dan wat ik zou kunnen krijgen op een nieuw model.
Enfin, Jowan heeft ook nog een F1 staan in mijn maat. Jammer genoeg is hij net dit week-end gesloten, dus ik kan hem pas dinsdag contacteren.
Ondertussen zie ik wel wat Cameleon Bike nog antwoordt.
Mogelijks wil Cameleon Bike niet lager gaan omdat het niet om een fiets gaat die ze op stock hebben. Het is gewoon nog een rest van de stock bij Cannondale Europe zelf. Hij beweert dat er voor heel Europa maar vijf exemplaren bij de importeur zouden staan. CB hoeft dus niet zijn best te doen om er vanaf te geraken, maar dan ga ik wel bij een ander.
BTW, waar ben jij dan geweest?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk BerichtenVery true, maar om een fully licht te houden, schiet de prijs nog eens de hoogte in.
Tita en carbon geven een beter comfort dan alu, een softtail hoef ik sinds de Taurine niet meer.
Zodoende vind ik persoonlijk de Taurine ideaal als allrounder. 110mm vooraan mag dan overkill zijn, liever teveel veerweg dan te weinig. Je zal daar maar staan in the middle of nowhere met een een dichtgeklapte vork.
Ik stond redelijk verbaasd toen ik merkte dat m'n fully slechts 400g zwaarder was dan m'n HT en 100g lichter dan m'n Moots.
De Merlin voelt eigenlijk als de lichtste van de drie aan, wat volgens mij ook aan de wielen ligt.
Comment
-
Net voor de eerste keer in men leven gaan mtb'en.. Ik heb mij super geamuseerd! Na 2 km lag ik al op men bek in de modder .. Mooi toerke gedaan. 30km met een gemiddelde van 19km per uur. Ik weet het, das ni hoog maar ge moet er ook wel bij denken dat ik verder geen sport doe. Int weekend al eens een sigaretje durf roken (of meerdere). Zeker voor herhaling vatbaar!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door CDTI'ke Bekijk BerichtenNet voor de eerste keer in men leven gaan mtb'en.. Ik heb mij super geamuseerd! Na 2 km lag ik al op men bek in de modder .. Mooi toerke gedaan. 30km met een gemiddelde van 19km per uur. Ik weet het, das ni hoog maar ge moet er ook wel bij denken dat ik verder geen sport doe. Int weekend al eens een sigaretje durf roken (of meerdere). Zeker voor herhaling vatbaar!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten19 km/h gemiddeld is zo slecht niet voor iemand die niet getraind is. Nu ja, het is wel een beetje moeilijk vergelijken voor mij, want ik woon niet echt in een vlakke streek, maar toch.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door CDTI'ke Bekijk BerichtenIk moet eerlijk toegeven dat het hier nu niet bepaald heuvelachtig is . Wel behoorlijk modderig.. Heb ik zelf ervaren met men gezicht .. Achja mits een beetje training...
Wat bedoel je eigenlijk juist met "Veussel"?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door CDTI'ke Bekijk BerichtenNet voor de eerste keer in men leven gaan mtb'en.. Ik heb mij super geamuseerd! Na 2 km lag ik al op men bek in de modder .. Mooi toerke gedaan. 30km met een gemiddelde van 19km per uur. Ik weet het, das ni hoog maar ge moet er ook wel bij denken dat ik verder geen sport doe. Int weekend al eens een sigaretje durf roken (of meerdere). Zeker voor herhaling vatbaar!
Nog steeds bijzonder tevreden van mijn Canyon, prachtfiets Het is idd geen bike om echt supergrof u in afdalingen te smijten, maar aangezien ik dat ook niet doe is dat helemaal geen punt. Ik kijk er naar uit om hem eens los te laten op stoffig terrein met veel stenen/rotsen ergens in het buitenland
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenIk had zo'n vermoeden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door CDTI'ke Bekijk BerichtenRijkevorsel, bij Hoogstraten en Turnhout, wordt hier veussel genoemd
Ik had wel door dat het om je gemeentenaam in het plaatselijke dialect ging, maar ik kon mij niet direct inbeelden om welke gemeente het juist ging.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenIk had zo'n vermoeden.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Sjoerie Bekijk BerichtenHeb nieuwe remmetjes besteld
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk BerichtenWat is het geworden ?
Comment
Comment