Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers topic

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Sjoerie Bekijk Berichten
    Hope Mono Mini met union jack afdichtingskapjes en tita boutjes
    Die tita boutjes heb ik ook, maakt inderdaad een verschil.
    Zijn die Hope Mono Mini voldoende bij stevige afdalingen ? Zou je er maw naar de Alpen mee trekken ?
    Ik heb met de Juicy Ultimate in de streek rond Riva gereden en bij momenten was dat maar nipt. 160mm voor en achter.
    Een 180mm schijf en adapter was besteld, maar niet tijdig binnengekomen. Voor belgië heb je die niet nodig.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
      Die tita boutjes heb ik ook, maakt inderdaad een verschil.
      Zijn die Hope Mono Mini voldoende bij stevige afdalingen ? Zou je er maw naar de Alpen mee trekken ?
      Ik heb met de Juicy Ultimate in de streek rond Riva gereden en bij momenten was dat maar nipt. 160mm voor en achter.
      Een 180mm schijf en adapter was besteld, maar niet tijdig binnengekomen. Voor belgië heb je die niet nodig.
      In de Alpen toch liever de 180 schijf vanvoor. Het zijn immers niet de krachtigste remmen. Warmteafvoer zit wel goed denk ik. Ik zie mezelf toch nog niet direct rond touren in de Alpen, dus laat ze maar wat afzien in de Ardennen!

      Heb ook lang gedacht aan Avid Ultimate, meer bepaald de witte uitvoering. Maar deze hopes passen zeker net zo goed op mijn fiets en de prijs is wel erg gunstig met die lage pond.

      Comment


      • Paar foto's van mij op de 24u van Westerlo... spijtig genoeg geen nachtpics, die pipo's moeten nog altijd fotoreeks 2 uploaden. Ik vrees echter dat het er nooit van gaat komen...



        Comment




        • Comment


          • Schoon foto's Sjoerie.

            En, op welke plaats zijn jullie geëindigd?

            Comment


            • Gisteren nog een keer geweest.. Echt wel verscheidene keren gevallen over natte boomstronken.. 1 keer recht in de dorens.. . Er lagen dan ook geen paden meer. Echt off road . Ik heb ze der nog ni allemaal uit. Heb me weer wel goed geamuseerd!
              My GTI

              http://rijkevorsel.myminicity.com/

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door CDTI'ke Bekijk Berichten
                Gisteren nog een keer geweest.. Echt wel verscheidene keren gevallen over natte boomstronken.. 1 keer recht in de dorens.. . Er lagen dan ook geen paden meer. Echt off road . Ik heb ze der nog ni allemaal uit. Heb me weer wel goed geamuseerd!
                Je bent van Rijkevorsel zie ik, waar ga je zoal uzelf afbeulen?

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                  Je bent van Rijkevorsel zie ik, waar ga je zoal uzelf afbeulen?
                  Gisteren eerst rond de pomp "gereden". Ik weet ni of ge dat kent maar das ne visvijver op de baan rijkevorsel naar beerse. En daarna een deel van de rode toer voor mountainbikers gedaan in merksplas.. Maar t begon wa donker te worden.. Afbeulen is t goede woord . Zijt gij ook van in de buurt?
                  My GTI

                  http://rijkevorsel.myminicity.com/

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door CDTI'ke Bekijk Berichten
                    Gisteren eerst rond de pomp "gereden". Ik weet ni of ge dat kent maar das ne visvijver op de baan rijkevorsel naar beerse. En daarna een deel van de rode toer voor mountainbikers gedaan in merksplas.. Maar t begon wa donker te worden.. Afbeulen is t goede woord . Zijt gij ook van in de buurt?
                    Die visvijver, is dat ergens op de baan waar dat Jakke Vrints (die met z'n moto's) ook ergens zit? Daar heb ik al eens van gehoord.
                    Ik ben niet direct uit de buurt, maar ik ben wel afkomstig van Halle-Zoersel, en da's niet zo ver van Rijkevorsel hé.
                    Je moet ook eens naar 'Drieboomkensberg' in de buurt van de Trappistenabdij afzakken, da's maar een kilometer of tien van Rijkevorsel, daar zijn heel mooie paadjes om met de mountainbike te rijden. In Wechelderzande en Lille heb je ook nog een BLOSO parcours, maar dat is echt gene vette, dat zijn meer rechte zandwegen dan iets anders. Of anders naar het BLOSO parcours Herentals - Lichtaart - Kasterlee, dat is zowat het beste wat je hier in de regio kan vinden, je kan het uzelf daar heel zwaar maken als je wat afwijkt van het officiële BLOSO traject. Een echte aanrader.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                      Die visvijver, is dat ergens op de baan waar dat Jakke Vrints (die met z'n moto's) ook ergens zit? Daar heb ik al eens van gehoord.
                      Ik ben niet direct uit de buurt, maar ik ben wel afkomstig van Halle-Zoersel, en da's niet zo ver van Rijkevorsel hé.
                      Je moet ook eens naar 'Drieboomkensberg' in de buurt van de Trappistenabdij afzakken, da's maar een kilometer of tien van Rijkevorsel, daar zijn heel mooie paadjes om met de mountainbike te rijden. In Wechelderzande en Lille heb je ook nog een BLOSO parcours, maar dat is echt gene vette, dat zijn meer rechte zandwegen dan iets anders. Of anders naar het BLOSO parcours Herentals - Lichtaart - Kasterlee, dat is zowat het beste wat je hier in de regio kan vinden, je kan het uzelf daar heel zwaar maken als je wat afwijkt van het officiële BLOSO traject. Een echte aanrader.
                      Das inderdaad daar vlakbij en op die baan woon ik dus. Ge moet is afkomen met uwe buell é . Da zijn zo'n bangelijke motors. mijne maat en ik zijn daar helemaal zot van. .. Die piste die gij daar opnoemt, gaan we zeker ook ne keer bezoeken. Herentals zijn we ook van plan! Zelf ook fanatiek mtb'ker?
                      My GTI

                      http://rijkevorsel.myminicity.com/

                      Comment


                      • Nog wat info over de onderdelen op de F1's van dit en volgend jaar opgezocht: de Avids (Juicy 5) worden algemeen zeer goed bevonden, al durven ze nogal eens behoorlijk veel lawaai maken. De XT's zouden onderhoudsvriendelijker zijn, maar anderzijds ook minder krachtig.

                        Maandag ook nog naar Cameleon Bike geweest. Het opmerkelijkste wat mij daar werd verteld, ging over Eighty Aid. De uitbater vertelde me te weten welke handelingen ze daar juist verrichten, en die zouden de vork er niet onderhoudsarmer op maken, integendeel. Verder was hij ook van mening dat de vork na de behandeling wel beter werkt, maar dat een doodgewone MTB-er daar in feite niets aan heeft. Het is de moeite niet waard, zei hij, en al zeker niet voor het geld dat ze ervoor vragen.
                        Ik weet natuurlijk niet in welke mate hij overdrijft, maar ik zie anderzijds ook niet goed in waarom hij daarover zou liegen.
                        120d Hatch Edition Sport

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                          Nog wat info over de onderdelen op de F1's van dit en volgend jaar opgezocht: de Avids (Juicy 5) worden algemeen zeer goed bevonden, al durven ze nogal eens behoorlijk veel lawaai maken. De XT's zouden onderhoudsvriendelijker zijn, maar anderzijds ook minder krachtig.

                          Maandag ook nog naar Cameleon Bike geweest. Het opmerkelijkste wat mij daar werd verteld, ging over Eighty Aid. De uitbater vertelde me te weten welke handelingen ze daar juist verrichten, en die zouden de vork er niet onderhoudsarmer op maken, integendeel. Verder was hij ook van mening dat de vork na de behandeling wel beter werkt, maar dat een doodgewone MTB-er daar in feite niets aan heeft. Het is de moeite niet waard, zei hij, en al zeker niet voor het geld dat ze ervoor vragen.
                          Ik weet natuurlijk niet in welke mate hij overdrijft, maar ik zie anderzijds ook niet goed in waarom hij daarover zou liegen.
                          Lijkt me een logisch antwoord, naar een potentiele klant die de maximale korting probeert te bekomen.
                          Niet slecht bedoeld, maar hij probeert in eerste instantie een fiets te verkopen, vooraleer hij een tuning gaat aanbevelen. Laat hem het tegendeel verkondigen, dan is jouw logische vraag of zo'n Lefty niet goed werkt standaard...
                          Jij mag altijd eens komen rijden met de Taurine en de getunede Lefty, om te vergelijken met een niet-getunede. Ik ben vrij zeker dat ik op basis van de souplesse de getunede uithaal.

                          Voor de volle 240 euro, is het inderdaad niet goedkoop. Maar zoals je zelf zei, een C'dale moet je niet kopen om te liggen sakkeren op prijzen voor bepaalde SI onderdelen. Die zijn idd pokkeduur en het onderhoud al evenzeer. Daar kies je voor bij aankoop.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                            Lijkt me een logisch antwoord, naar een potentiele klant die de maximale korting probeert te bekomen.
                            Niet slecht bedoeld, maar hij probeert in eerste instantie een fiets te verkopen, vooraleer hij een tuning gaat aanbevelen. Laat hem het tegendeel verkondigen, dan is jouw logische vraag of zo'n Lefty niet goed werkt standaard...
                            Jij mag altijd eens komen rijden met de Taurine en de getunede Lefty, om te vergelijken met een niet-getunede. Ik ben vrij zeker dat ik op basis van de souplesse de getunede uithaal.

                            Voor de volle 240 euro, is het inderdaad niet goedkoop. Maar zoals je zelf zei, een C'dale moet je niet kopen om te liggen sakkeren op prijzen voor bepaalde SI onderdelen. Die zijn idd pokkeduur en het onderhoud al evenzeer. Daar kies je voor bij aankoop.
                            Eén ding heeft hij mij wel verklapt: i.p.v. vet te gebruiken om de vork te laten werken, gebruiken ze een soort smeerolie. Gevolg: dat verdwjnt veel sneller dan het standaard vet. Dus de vork moet meer onderhouden worden.
                            Daardoor werkt het volgens hem wat soepeler. Klinkt ook aannemelijk.
                            120d Hatch Edition Sport

                            Comment


                            • zit er nog iemand in Houffa dit weekend??

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door CDTI'ke Bekijk Berichten
                                Das inderdaad daar vlakbij en op die baan woon ik dus. Ge moet is afkomen met uwe buell é . Da zijn zo'n bangelijke motors. mijne maat en ik zijn daar helemaal zot van. .. Die piste die gij daar opnoemt, gaan we zeker ook ne keer bezoeken. Herentals zijn we ook van plan! Zelf ook fanatiek mtb'ker?
                                Als ik nog eens bij de Jakke kom wil ik gerust eens tot bij u passeren, geen probleem. PM uw adres maar door en dan kan je me wel eens verwachten.
                                En nee, ik ben helemaal geen fanatiek MTB'er, dat 'fanatiek' laat ik hier aan anderen over.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                                  Nog wat info over de onderdelen op de F1's van dit en volgend jaar opgezocht: de Avids (Juicy 5) worden algemeen zeer goed bevonden, al durven ze nogal eens behoorlijk veel lawaai maken. De XT's zouden onderhoudsvriendelijker zijn, maar anderzijds ook minder krachtig.

                                  Maandag ook nog naar Cameleon Bike geweest. Het opmerkelijkste wat mij daar werd verteld, ging over Eighty Aid. De uitbater vertelde me te weten welke handelingen ze daar juist verrichten, en die zouden de vork er niet onderhoudsarmer op maken, integendeel. Verder was hij ook van mening dat de vork na de behandeling wel beter werkt, maar dat een doodgewone MTB-er daar in feite niets aan heeft. Het is de moeite niet waard, zei hij, en al zeker niet voor het geld dat ze ervoor vragen.
                                  Ik weet natuurlijk niet in welke mate hij overdrijft, maar ik zie anderzijds ook niet goed in waarom hij daarover zou liegen.
                                  Ik kan alleen maar akkoord gaan met de uitspraken van uw dealer. Het zou maar erg zijn dat je zo een dure vork als de Lefty nog dient te finetunen. Die vork is zowat de Porsche onder de veervorken en dan dien je die nog een behandeling te geven?? Dikke zever ja. Als een Porsche uit de garage bolt hoef je daar ook niets aan te veranderen, die is standaard ook al super. Ik ontken niet dat die vork na zo'n behandeling een fractie beter zal werken, maar voor een bende amateurs als ons is dat echt wel vergezocht.

                                  Comment


                                  • Beste,

                                    Ik ben aan het twijfelen om toch maar eens opnieuw een mountainbike aan te kopen. Ik heb 2 vereisten:
                                    • Voorvering
                                    • 2 schijfremmen

                                    Welke zijn aan te raden? (Cube?) Wat zijn de "hot's" en de "not's"? Budget? Deftige prijs/kwaliteit van rond de 500€ liefst...

                                    Thx

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                      Ik kan alleen maar akkoord gaan met de uitspraken van uw dealer. Het zou maar erg zijn dat je zo een dure vork als de Lefty nog dient te finetunen. Die vork is zowat de Porsche onder de veervorken en dan dien je die nog een behandeling te geven?? Dikke zever ja. Als een Porsche uit de garage bolt hoef je daar ook niets aan te veranderen, die is standaard ook al super. Ik ontken niet dat die vork na zo'n behandeling een fractie beter zal werken, maar voor een bende amateurs als ons is dat echt wel vergezocht.
                                      Ik denk eigenlijk ook niet meer dat ik hem nog bij Eighty Aid ga binnenstoppen.
                                      En idd, het is alleszins geldklopperij om nog dure finetuning te moeten doen, nadat je hem gekocht hebt. Geen idee wat een gewone Speed 110 DLR apart kost, maar 240 € voor wat optimalisatie is in feite wel veel geld. Ten slotte koop je voor 500-600 € als een goeie Rock Shox, toch?

                                      Ik had deze week ook nog gemaild naar Jowan, waar ik normaalgezien ga. Ze zijn idd bereid een mooie korting te geven, maar hoeveel zeggen ze er uiteraard niet bij. Had ik wel verwacht, maar ik wou even polsen naar hun houding tegenover mooie kortingen. Het zou me immers niet verbazen moesten ze het ginder nog wat vroeg vinden voor extra kortingen. Vroeger gaven ze die maar als de nieuwe modellen al in de winkel stonden, en ze dus niet anders meer konden dan kortingen geven.
                                      In hun antwoord stond zelfs een hele opsomming van de verschillen tussen de F1 van 2008 en die van 2009. Ik kende die wel allemaal al, maar ik had het niet verwacht. Nu ja, ik verwachtte dan ook dat "Jowan" (Johan Wannijn dus) zelf zou antwoorden.
                                      Als ik nog eens naar daar ga, toch zeker ook eens spreken over het onderhoud van de Lefty, want ik wil toch ook een dealer die er goed zelf kan aan werken. Een officieel Headshok service point dus.
                                      120d Hatch Edition Sport

                                      Comment


                                      • Zo'n gedoe in feite...

                                        Gewoon de fiets die je wil kopen, ermee rijden en basta Kans is zeer klein dat je echt onderhoudskosten gaat hebben aan je voorvork, zoals gezegd heb ik zowel bij de scalpel als bij de taurine nog NIKS van kosten gehad. Enige was de achterdemper op de scalpel die wat begon uit te slijten en dus (te) snel druk verloor, maar dat was na duizenden off road kms ...

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                                          Zo'n gedoe in feite...

                                          Gewoon de fiets die je wil kopen, ermee rijden en basta Kans is zeer klein dat je echt onderhoudskosten gaat hebben aan je voorvork, zoals gezegd heb ik zowel bij de scalpel als bij de taurine nog NIKS van kosten gehad. Enige was de achterdemper op de scalpel die wat begon uit te slijten en dus (te) snel druk verloor, maar dat was na duizenden off road kms ...
                                          Niets leukers dan op zoek gaan naar een leuke MTB.
                                          Nu ja, op een auto na dan.

                                          Of ik de F1 van 2008 of 2009 koop, zal afhangen van de knie, vrees ik. Zaterdag weer een klein beetje last gehad. Wel zonder knieverband gefietst, maar als blijkt dat de problemen toch nog niet over zijn, komt er voorlopig nog niets in huis.
                                          Heb trouwens weer een doos pillen met chondroïtine en glucosamine gekocht. Had dat al eens gedaan, maar ik wil testen of de tijdelijke verbetering mss ook toch daar gedeeltelijk aan lag.
                                          Lukt het voor de rest deftig om te fietsen, dan overweeg ik uiteraard een eindereeksmodel. Anders moet ik hoedanook nog een aantal maanden wachten, vrees ik.
                                          Last edited by Beta; 21/08/2008, 13:05.
                                          120d Hatch Edition Sport

                                          Comment

                                          Working...
                                          X