Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
    Ik vind gewoon dat je zijn reacties wat overdrijft. Quasi al zijn posts in dit topic heb ik ook gelezen en ik heb ze nooit zo extreem opgevat. Het is trouwens niet omdat je Shimano maar niets vindt, dat je het ook brol vindt.
    Overigens, er staat een kanjer van een DT-fout in bovenstaande post.
    Ik lees wat ik lees Beta. Jij volgt het fietsgedeelte hier ook al lang genoeg. Jij zeker zou moeten weten wat er ooit allemaal al gezegd geweest is door bepaalde personen, ik zeg wel 'zou'. Dat uw geheugen u in de steek laat is niet nieuw, 't is daarom ook dat je de helft van 't forum tegen u hebt. Shimano en Mavic zijn brolmerken, letterlijke woorden van uw vriend kamikaze. Doe maar eens een 'search' als je zin hebt. Ik kan hier hopen quotes van uw vriend plaatsen met tegenstrijdigheden en onredelijke adviezen. Voor de rest ga ik daar niets meer op zeggen, daar zijn al teveel woorden aan vuil gemaakt.

En alstublieft, hou op met mensen op hun schrijffouten te wijzen. Om over auto's, fietsen of moto's te praten ben je nog steeds niet verplicht tot op de dag van vandaag om de Nederlandse taal perfect machtig te zijn dacht ik. Ik kan het ook niet helpen dat ik maar tot de leeftijd van 12 jaar naar school ben geweest.
    Niet iedereen kan zo slim zijn als u...euheum. Trouwens, jij beheerst de Nederlandse taal ook niet perfect, daar zijn hopen voorbeelden van, en nee, dat zijn geen typfouten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
      Ik lees wat ik lees Beta. Jij volgt het fietsgedeelte hier ook al lang genoeg. Jij zeker zou moeten weten wat er ooit allemaal al gezegd geweest is door bepaalde personen, ik zeg wel 'zou'. Dat uw geheugen u in de steek laat is niet nieuw, 't is daarom ook dat je de helft van 't forum tegen u hebt. Shimano en Mavic zijn brolmerken, letterlijke woorden van uw vriend kamikaze. Doe maar eens een 'search' als je zin hebt. Ik kan hier hopen quotes van uw vriend plaatsen met tegenstrijdigheden en onredelijke adviezen. Voor de rest ga ik daar niets meer op zeggen, daar zijn al teveel woorden aan vuil gemaakt.

En alstublieft, hou op met mensen op hun schrijffouten te wijzen. Om over auto's, fietsen of moto's te praten ben je nog steeds niet verplicht tot op de dag van vandaag om de Nederlandse taal perfect machtig te zijn dacht ik. Ik kan het ook niet helpen dat ik maar tot de leeftijd van 12 jaar naar school ben geweest.
      Niet iedereen kan zo slim zijn als u...euheum. Trouwens, jij beheerst de Nederlandse taal ook niet perfect, daar zijn hopen voorbeelden van, en nee, dat zijn geen typfouten.
      Wat Kami betreft: ik heb veel van zijn posts gerelativeerd. Dat was ook wel eens nodig. Trouwens, het klopt ook dat niet alle Mavic-wielen even goed waren, en al zeker niet voor de zwaardere rijder. Heb ik uit praktijkverhalen van een goeie vriend van me die nog in de sector heeft gewerkt en die heel veel Mavic-wielen zag passeren.

Ik heb geen zin om door te bomen over schrijffouten, maar ik wil maar gewoon zeggen dat je zelf ook niet vrij bent van fouten. Nog niet zo heel lang geleden heb je me ook een fout nogal goed onder mijn neus gewreven. Goed, ik was fout, maar de manier waarop je het deed was nogal overdreven.

Enfin, tot daar. No pun intended.
      120d Hatch Edition Sport

Comment

• En nu terug on-topic.

Comment

Wat Kami betreft: ik heb veel van zijn posts gerelativeerd. Dat was ook wel eens nodig. Trouwens, het klopt ook dat niet alle Mavic-wielen even goed waren, en al zeker niet voor de zwaardere rijder. Heb ik uit praktijkverhalen van een goeie vriend van me die nog in de sector heeft gewerkt en die heel veel Mavic-wielen zag passeren.
          Er zijn slechte Mavic wielen, dat klopt. Maar niet ALLE wielen van Mavic zijn slecht. Er zijn slechte onderdelen van Shimano, maar niet ALLE onderdelen van Shimano zijn slecht. Dat veralgemeniseren heb ik problemen mee. ShiTmano, remember?

Comment

Er zijn slechte Mavic wielen, dat klopt. Maar niet ALLE wielen van Mavic zijn slecht. Er zijn slechte onderdelen van Shimano, maar niet ALLE onderdelen van Shimano zijn slecht. Dat veralgemeniseren heb ik problemen mee. Snap je?
            Snap ik. Ik til er blijkbaar gewoon minder zwaar aan.
            120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichten
              Nene hij heeft gelijk.
              De oudere fatty reeksen verloren lucht.
              Dit was bij mij dus ook niet opgelost bij een onderhoud bij een headshock service punt.
              Maar de mensen van 88+ hebben dit probleem dus voor mij opgelost.
              Nu heb ik wel gehoord en zelf ondervonden dat de Ultra's er minder last van hebben.
              Nu ik denk dat aan iedere vork wel eens onderhoud moet gebeuren voor een of andere rede.
              Alles waar je op wil blijven rekenen, moet af en toe een onderhoud krijgen. Fox vorken gaan ook best ieder jaar binnen, en daar zijn er zeker ook bij met problemen.
              Fatty's kwam je vroeger regelmatig tegen, compleet doorgezakt. Daar keek niemand van op.
              Is hett omdat de Ultra Fatty beter is geworden of omdat je gewoon veel meer Lefty's ziet, klopt wel dat je d'r veel minder problemen mee ziet.
              Die cartridges zijn ondertussen ook al door een heel aantal producenten aangepakt. Magura, Fox, C'dale eigen produktie...

Zowat de enige quasi onderhoudsvrije vorken, zijn Marzocchi vorken. MX reeks kan je jaren mee rondrijden zonder dat er iets aankomt.
              Op mijn mudbike had ik zo eentje staan. Een 100mm uiteraard Werkte erg goed. Niet de meest fijnzinnige vork, maar voor een mudbike, moet het ook niet state-of-the-art zijn..
              Voor de 180 euro die ik er aan heb gegeven, werkte die perfect. Een lockout of superprecieze afstelling kan ,of kon je daar toen, niet voor verwachten.

Comment

Mijn Fatty verloor nooit lucht, maar is ook niet superzwaar op de proef gesteld geweest.
                Zo is alle materiaal perfect he. Als je niets anders doet dan toertjes rond de kerk over een zandpaadje, zal er niet snel iets stukgaan op je fiets en kan heel makkelijk de fietsen in een hogere prijscategorie klasseren als overbodig. Dat klopt ook perfect, als je dat gebruik bekijkt. Voor toertjes in het zand rond de kerk, kan je wellicht met een fiets van de Carrefour ook aan de slag.
                Het is pas bij de langere tochten op rotsbodem, met een fiets vol slijk, je armen en schouders kapotgedaverd, dat je gaat merken of een fiets beter is dan een andere, beter spoor houdt, beter terug optrekt...
                Koop een fiets naargelang hoe je hem gaat gebruiken.
                Jij zei zelf al, ik heb niet per se die Lefty nodig, ook de carbon fiets heb je niet nodig. Ik heb daar geen probleem mee hoor. Waarmee ik niet wil zeggen dat jij een rondjes-rond-de-kerk fietser bent.

Heb je trouwens al zowat een keuze gemaakt wat het gaat worden van fiets ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Sjoerie Bekijk Berichten
                  Ik vind Fatty & Lefty ook overroepen, maar het is 'uniek' en dat zal mensen aanspreken zeker?
                  Op een C'Dale hoort gewoon een Headshok. Liefst zelfs een Lefty, maar je moet wat oppassen voor de lange tenen hier.
                  Een goeie Fox vork is zeker zo goed als een Fatty en stukken goedkoper, maar op C'dale ziet dat er toch wat raar uit. Zeker met die 1,5" balhoofdbuis, daar moet je dan een reducerbalhoofd insteken en ziet er dan zo lomp uit.
                  Op een ander merk zou ik het niet dadelijk overwegen. Daar kies ik resoluut voor Fox of Marzocchi.

Comment

• Op een Cannondale hoort zeker een Fatty of een Lefty..

Alleen de uitspraken dat een Fatty veel beter is dan een klassieke luchtvork (Fox F32, RS Reba, Magura Durin, ...) gaan mijn petje te boven..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                      Zo is alle materiaal perfect he. Als je niets anders doet dan toertjes rond de kerk over een zandpaadje, zal er niet snel iets stukgaan op je fiets en kan heel makkelijk de fietsen in een hogere prijscategorie klasseren als overbodig. Dat klopt ook perfect, als je dat gebruik bekijkt. Voor toertjes in het zand rond de kerk, kan je wellicht met een fiets van de Carrefour ook aan de slag.
                      Het is pas bij de langere tochten op rotsbodem, met een fiets vol slijk, je armen en schouders kapotgedaverd, dat je gaat merken of een fiets beter is dan een andere, beter spoor houdt, beter terug optrekt...
                      Koop een fiets naargelang hoe je hem gaat gebruiken.
                      Jij zei zelf al, ik heb niet per se die Lefty nodig, ook de carbon fiets heb je niet nodig. Ik heb daar geen probleem mee hoor. Waarmee ik niet wil zeggen dat jij een rondjes-rond-de-kerk fietser bent.

Heb je trouwens al zowat een keuze gemaakt wat het gaat worden van fiets ?
                      Ik ben idd niet zo'n slijkrijder. Het verdient alleszins niet mijn voorkeur. Op dat vlak ben ik in het verkeerde land geboren, vrees ik.

De keuze is gemaakt, ja. Cannondale F1. Eén probleem: onlangs toch weer gemerkt dat de knie nog niet op en top is. Ik weet dus niet wat ik nu moet. Als ik nog een paar maand wacht, zit een afgeprijsde F1 van dit jaar er niet meer in. En als ik binnenkort al wat koop, weet ik niet zeker wanneer ik er weer vol ga voor kunnen gaan.
                      Voorlopig blijf ik op het gemak fietsen. Ten eerste om toch een beetje te kunnen trainen, maar ook voor de doorbloeding van de knie, want zonder doorbloeding ga ik er ook niet van af geraken.
                      Benieuwd of de pillen die ik nu neem merkbaar resultaat zullen geven. Als dat niet direct het geval is, moet ik weer naar de dokter. En dan? Alsnog een kijkoperatie? En stel nu dat die kijkoperatie niet goed slaagt en ik nooit meer voluit kan fietsen?
                      Rationeel gezien zou ik beter nog wat wachten ...

Zaterdag in Frankrijk gefietst. Mee met de vrouwen van de club, want de mannen gingen de hele dag fietsen (ze hadden 165 km op heuvelachtig parcours) en ten eerste is dat teveel voor mijn knie, maar ook: ik heb nog niet de conditie om zo lang te rijden.
                      Het ritje met de vrouwen ging wel te traag, maar goed, beter te traag dan te snel.
                      120d Hatch Edition Sport

Comment

Op een Cannondale hoort zeker een Fatty of een Lefty..

Alleen de uitspraken dat een Fatty veel beter is dan een klassieke luchtvork (Fox F32, RS Reba, Magura Durin, ...) gaan mijn petje te boven..
                        Zo denk ik er ook over.
                        120d Hatch Edition Sport

Comment

Die zijn zeker niet beter. Qua instelbaarheid veel minder zelfs. Zeker als je gaat vergelijken met een RLC model van Fox, de uitgebreide mogelijkheden van Rockshox(verschillende drukkamers), de TST toestanden van Marzo..., Magura, DTswiss....

Bij de fietsenmaker staat er een C'dale Rush met een Fox vork, en dat ziet er toch raar uit...
                          Een Fatty hoort daar ook helemaal niet op thuis, maar een niet C'dale vork in zo'n fully..

Comment

Bij de fietsenmaker staat er een C'dale Rush met een Fox vork, en dat ziet er toch raar uit...
                            Een Fatty hoort daar ook helemaal niet op thuis, maar een niet C'dale vork in zo'n fully..
                            Een Fatty staat alleen op een hardtail en op een Scalpel (en dan nog vooral de oude met de kortere veerweg).
                            Een Lefty vind ik in feite ook voornamelijk staan op een hardtail. Komt allicht omdat ik een hardtail op esthetisch vlak sowieso mooier vind dan een fully. Meestal toch.
                            120d Hatch Edition Sport

Comment

We hadden het puur over een Reba. Magura Durin zit met zijn 1450g ook in een andere categorie als een Reba
                              De Reba is 300-350 gram zwaarder,minder stijf,de fatty heeft naaldlagers waardoor en minder wrijving onstaat,... als een fatty

En dan nog, elke vork heeft zijn eigen doelterein.
                              Als ik naar de ardennen afdalingen ga doen neem ik liever (sinds kort)mijn fox mee.
                              Maar als het hier is voor in de Vlaamse bossen heb ik veel liever mijn stijve en lichte Fatty

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichten
                                En dan nog, elke vork heeft zijn eigen doelterein.
                                Als ik naar de ardennen afdalingen ga doen neem ik liever (sinds kort)mijn fox mee.
                                Maar als het hier is voor in de Vlaamse bossen heb ik veel liever mijn stijve en lichte Fatty
                                Logische keuze, als je tenminste de keuze hebt tussen 2 fietsen.

Comment

• ........
                                  Last edited by ; 26/08/2008, 17:47.

Comment

Lol, nu gaat em ineens toegeven. Eerst pagina's lang liggen janken over hoe betrouwbaar die Fatty's wel zijn. Wie was het ook al weer die tegenstrijdige berichten post of de helft vergeet van wat hij heeft gepost... ?
                                    Mij pak je op geen enkel tegenstrijdigheid beste vriend. Als je tegenstrijdigheden vindt in m'n posts, post ze zou 'k zeggen.

Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                                    Die Fatty waar je nu mee rijdt, beste Jakkel, vind je al sinds 2005(misschien zelfs vroeger, jij hebt meer tijd om te zoeken) terug in de lijn van C'dale. Reken dat ding dus gerust bij de oudere modellen en de vermelde problemen ermee. Dat jij er geen vodden mee hebt, is prima. Gezien het lichte gebruik, zou dat ook niet anders mogen zijn.
                                    Zeg manneke, ga je nu weer opnieuw beginnen? Wat poog je nu te doen. Mij te pakken op details of wat?
                                    Je weet ook maar al te best dat die Fatty van mij ondertussen al een reeks updates heeft ondergaan. Ik weet niet waar je naartoe wilt hoor.
                                    Ik geef gewoon mijn ervaringen weer met Fatty en die zijn super! Jij hebt gezegd dat de Fatty Ultra DLR in mijn Caffeine minder betrouwbaar was dan uw Lefty, en ik heb gevraagd op wat je je baseerde, remember? Uiteindelijk baseerde je die uitspraak op... niets.
                                    De Fatty's van eind jaren '90 op lucht hadden wel eens problemen, een kameraad van me had er zo eentje en die moest je regelmatig bijpompen. Een Fatty op lucht van eind jaren '90 zal wel enigszins verschillen van een Fatty op lucht van eind jaren '00 hé. 10 jaar evolueren is dat, kinderziektes wegwerken.
                                    Trouwens licht gebruik, ik denk dat mijn Fatty al meer stoempen heeft gekregen dan uw Lefty... op slickbanden. Maar ja, de waarheid daaromtrent zullen we natuulijk nooit weten hé.

Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                                    Waar je laatst nog vertelde dat je met een Taurine met Lefty van een clubgenoot had gereden en hoe licht en wendbaar die wel was ?
                                    Ja, wat is er mis met die uitspraak beste vriend?
                                    Heb ik ooit het tegengestelde beweerd, heb ik ooit gezegd dat een Taurine met Lefty slechter rijdt dan een Caffeine met Fatty?? Waar wil je naartoe jongen? Ik ben niet van die mentaliteit van: 'alles-wat-ik-heb-is-het-beste' hoor. Die eer laat ik aan anderen over.

Mvg

Comment

• Uw edit komt te laat vriend.

Comment

Mij pak je op geen enkel tegenstrijdigheid beste vriend. Als je tegenstrijdigheden vindt in m'n posts, post ze zou 'k zeggen.
                                        Dus je beweert eerst dat je nog nooit met iets anders hebt gereden dan een Fatty. Een paar pagina's terug zeg je dat je met een clubgenoot zijn Taurine met Lefty hebt gereden. Nu beweer je dat je geen tegenstrijdigheden verkondigt ?
                                        Je pakken interesseert me niet, dank u..

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                        Zeg manneke, ga je nu weer opnieuw beginnen? Wat poog je nu te doen. Mij te pakken op details of wat?
                                        Voor iemand die er geen woorden meer aan wil vuil maken, is dit best een lang antwoord. Ben je nog aan het tellen ?
                                        Je weet ook maar al te best dat die Fatty van mij ondertussen al een reeks updates heeft ondergaan. Ik weet niet waar je naartoe wilt hoor.
                                        Neen, dat wist ik niet. Ik lees niet iedere post van jou. En dit is bovendien nog niet ter sprake gekomen. Gezien jij het telkens had over de stijfheid en betrouwbaarheid, ging ik er niet van uit dat er updates nodig waren aan de Fatty.
                                        Ik geef gewoon mijn ervaringen weer met Fatty en die zijn super! Jij hebt gezegd dat de Fatty Ultra DLR in mijn Caffeine minder betrouwbaar was dan uw Lefty, en ik heb gevraagd op wat je je baseerde, remember? Uiteindelijk baseerde je die uitspraak op... niets.
                                        De antwoorden van saikoborder lijken me anders redelijk duidelijk.

Trouwens licht gebruik, ik denk dat mijn Fatty al meer stoempen heeft gekregen dan uw Lefty... op slickbanden. Maar ja, de waarheid daaromtrent zullen we natuulijk nooit weten hé.
                                        Loze beweringen Jakkel, er staan nog steeds de explorer vooraan en de Mountainking achteraan op.
                                        Ik heb wel de Speedmaxen gekocht enkele weken terug, maar die zijn er nog niet op gemonteerd.

Over hoeveel stompen jij en je Fatty hebt gekregen, ga ik niet speculeren, het zijn er allicht meer dan genoeg.
                                        Daar geef ik je volledig gelijk in

Ja, wat is er mis met die uitspraak beste vriend?
                                        Heb ik ooit het tegengestelde beweerd, heb ik ooit gezegd dat een Taurine met Lefty slechter rijdt dan een Caffeine met Fatty??
                                        Hoe kan je dat weten ? Je hebt er toch nog niet mee gereden ? Kan je er zelf nog aan uit ?
                                        Waar wil je naartoe jongen? Ik ben niet van die mentaliteit van: 'alles-wat-ik-heb-is-het-beste' hoor. Die eer laat ik aan anderen over.
                                        Same here.

Jij ook de groeten.

Comment

Uw edit komt te laat vriend.
                                          Ik had effe niet veel werk, en in een opwelling een antwoordje geplaatst. Had ik niet moeten doen.
                                          Weer al die woorden laten vuil maken door iemand die gisteren nog beloofd had niet meer te doen. Ik ben door en door slecht.
                                          Blij dat we toch vrienden kunnen blijven, ook al krijg je het schijt van me.
                                          Last edited by ; 26/08/2008, 18:20. Reden: Vrienden voor het leven

Comment

Working...
                                          X