Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichten
    Zijn er hier nog mensen die onderdelen bestellen in duitsland.
    Sinds een paar jaar moet ik zelf mijn onderdelen betalen en heb ik toch gemerkt dat het prijs verschil met bv
    www.bike-discount.de redelijk groot is.

89€ voor een carbon shadow XTR SGS
    44€ voor XTR Voor derailleur
    en 89€ voor XTR shifters.
    46€ voor XT cassette + XT ketting
    ....
    Niet in Duitsland, wel in Nederland.
    Ik heb vorig jaar bij futurumshop.nl m'n SLR wielen besteld. Een pak goedkoper dan de goedkoopste winkels hier in België en er werden geen verzendingskosten aangerekend. Na bestelling werden ze enkele dagen nadien thuis afgeleverd. Super tevreden klant dus.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door W3N Bekijk Berichten
      Dé tips: blijf on-topic en vecht jullie vete buiten dit forum uit. Is dit echt zo moeilijk? Nee!
      Nog eens: hij wil niet, hallo?
      Btw, ik blijf toch on-topic! Het gaat over veervorken, fietskledij die opvallend is, velgen die reflecteren,... . Bij mijn weten heeft dat allemaal met 'fietsen' te maken, of vergis 'k me?

Oorspronkelijk geplaatst door W3N Bekijk Berichten
      Maar owee, als er sancties worden uitgedeeld, dan wordt er moord en brand geschreeuwd.
      Ja, je moet ook een reden hebben om sancties uit te delen hé. Snel op de banknop drukken is gemakkelijk natuurlijk.

Oorspronkelijk geplaatst door W3N Bekijk Berichten
      Dus, nogmaals: on-topic!!!!!!
      Doe ik toch?

Mvg Jakkel

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
        Ai. Dan liever een Pro FRO uit de nineties, want wat ik daar aan die patten zie, bevalt me niet zo. De kleurstelling ook niet trouwens.
        En in feite was die chromoly versie destijds ook min of meer het kleine broertje van de ARC.
        ARC all the way dus.

Edit:
        Moest je het nu nog hebben over die chromoly versie met elevated chainstays (hoe noemt die ook weer?) ...
        kleurstelling => LOL
        dit is een frame zonder verf

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichten
          Zijn er hier nog mensen die onderdelen bestellen in duitsland.
          Sinds een paar jaar moet ik zelf mijn onderdelen betalen en heb ik toch gemerkt dat het prijs verschil met bv
          www.bike-discount.de redelijk groot is.

89€ voor een carbon shadow XTR SGS
          44€ voor XTR Voor derailleur
          en 89€ voor XTR shifters.
          46€ voor XT cassette + XT ketting
          ....
          Ik heb onlangs een paar ASSOS broeken bij hen besteld. Binnen de 2 dagen geleverd.
          Ik bestel ook veel bij chainreactioncycles in de UK. Ook snelle levering.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
            kleurstelling => LOL
            Ongelakt alu heeft ook een kleur hé.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
              Neen, je begrijpt me verkeerd. Dit frame is niet gelakt want het materiaal waaruit het gemaakt is , is niet corrosief.. vandaar ook het exclusieve ervan.
              rara..

Comment

• Heb ervaringen met onderstaande shops:
                bike-components.de
                bikestuff.nl
                chainreactioncycles.com
                bike-discount.de
                cardioshop.nl
                futurumshop.nl

Comment

• Bike-discount.de is dan nog eerder bij de duurdere shops. Bike-components.de is dan nog wat goedkoper en ze hebben meer in het gamma.
                  Voor supersnelle leveringen is bike-discount wel goed.
                  Maandag bestellen, voor spullen die op voorraad zijn, dat heb je sowieso voor het volgende weekend als je met Visa(dus dadelijk) betaalt.
                  Engeland heeft ook een aantal goeie shops, voor Hope gebruikers is dat interessanter.
                  www.cyclestore.co.uk of www.cyclexpress.co.uk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH
                    Dit frame is niet gelakt want het materiaal waaruit het gemaakt is , is niet corrosief.. vandaar ook het exclusieve ervan.
                    rara..
                    Tja, wat anders dan Titanium....Van jou komende, gaan we weinig anders te zien krijgen he

Comment

Neen, je begrijpt me verkeerd. Dit frame is niet gelakt want het materiaal waaruit het gemaakt is , is niet corrosief.. vandaar ook het exclusieve ervan.
                      rara..
                      Oké, 't is niet van alu maar van titanium. Enfin, ook titanium heeft een kleur hé.

Comment

kleurstelling => LOL
                        Had ik niet gezien.
                        Leveren ze nu ook al gepolijste chromoly frames?
                        Nee, doe mij maar een gespoten Yeti. In geel (of grijs) met blauw als het even kan, maar ik weet niet of de Pro FRO ooit wel zo geleverd geweest is.
                        120d Hatch Edition Sport

Comment

Klopt, maar dat is toch een Pro FRO (chromolybdeen dus)?

Nog ff checken.
                          120d Hatch Edition Sport

Comment

rara..
                            Ahzoooooo.
                            Didn't know they made titanium frames these days.
                            Nu ja, een Yeti hoort toch echt wel een aluminium exemplaar te zijn, imo. Anders liever een Merlin.
                            120d Hatch Edition Sport

Comment

Nog eens: hij wil niet, hallo?
                              Btw, ik blijf toch on-topic! Het gaat over veervorken, fietskledij die opvallend is, velgen die reflecteren,... . Bij mijn weten heeft dat allemaal met 'fietsen' te maken, of vergis 'k me?

Ja, je moet ook een reden hebben om sancties uit te delen hé. Snel op de banknop drukken is gemakkelijk natuurlijk.

Doe ik toch?

Mvg Jakkel

Water bij de wijn doen, geldt voor zowel voor jou als voor kamikaze.
                              Zolang dat dit niet gebeurt, zal dit een straatje zonder einde blijven.

O ja, wat bans betreft, zo snel wordt er hier niet op de banknop gedrukt maar sommigen verwachten nu éénmaal dat hun krediet eindeloos is.
                              Last edited by ; 29/08/2008, 10:48.

Comment

• Vraag en antwoord aan en van Ask Brad:

You left the following comment at http://AskBrad.cannondaleTube.iuploa...p?item=517216:

Is there any difference between the Lefty Speed DLR II on the '08-bikes and te one on the '09-models? Same question for the Fatty DLR II.

The following reply was given for your comment:

The Headshok DLR80 and DL80 are staying the same. The new 2009 Leftys will all have Solo-Air technology (borrowed from SRAM) like our early '09 release PBR130. The Lefty SLs may also get our current protoype O.P.I. lower legs, but that's all I'm gonna say about that. Ride on. BRAD
                                120d Hatch Edition Sport

Comment

• Ik was deze morgen nog van plan te vragen hoe het zat met je vraag aan Brad, maar het is dus al toegekomen

Rockshox technologie dus eigenlijk... Sram produceert Rockshox.. Op de site van Rockshox vind je meer uitleg over Solo Air....
                                  Zou er op neerkomen dat je met 1 ventiel de positieve en negatieve kamer tegelijk kan vullen...

Die O.P.I lower legs komen van de Olympic Edition Lefty. Waarschijnlijk vervangen ze dan ook de volwaardige luchtfilter door zo'n klein luchtkanaaltje..
                                  O.P.I. : One Piece Integration
                                  Lefty zou op deze manier op 1020gr komen, wow..
                                  Dit hoeft niemand persoonlijk op te nemen, maar da's meer dan 200gr lichter dan een Fatty en 30mm meer travel...
                                  Ik ga er van uit dat deze vork wel onderhoudsintensiever wordt..
                                  Last edited by ; 29/08/2008, 13:28.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                                    Ik was deze morgen nog van plan te vragen hoe het zat met je vraag aan Brad, maar het is dus al toegekomen

Rockshox technologie dus eigenlijk... Sram produceert Rockshox.. Op de site van Rockshox vind je meer uitleg over Solo Air....
                                    Zou er op neerkomen dat je met 1 ventiel de positieve en negatieve kamer tegelijk kan vullen...
                                    Een effectieve verbetering dan? Of alleen wat praktischer?
                                    120d Hatch Edition Sport

Comment

Een effectieve verbetering dan? Of alleen wat praktischer?
                                      Lijkt me alleen een praktische verbetering.
                                      Bij de extreem lichte Lefty gaat het ook om aanpassingen die gericht zijn op gewichtsverlies, niet voor de veerprestaties. Een lichtere kous, geen filter meer, lichter onderbeen. Je gaat een nog meer wendbare voorkant krijgen, maar beter veren gaat het niet doen. Denk ik.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                                        Lijkt me alleen een praktische verbetering.
                                        Bij de extreem lichte Lefty gaat het ook om aanpassingen die gericht zijn op gewichtsverlies, niet voor de veerprestaties. Een lichtere kous, geen filter meer, lichter onderbeen. Je gaat een nog meer wendbare voorkant krijgen, maar beter veren gaat het niet doen. Denk ik.
                                        Een lichte Lefty interesseert me niet. Liever een stevig betrouwbaar exemplaar. En dat geldt voor zowat elk onderdeel.
                                        120d Hatch Edition Sport

Comment

Een lichte Lefty interesseert me niet. Liever een stevig betrouwbaar exemplaar. En dat geldt voor zowat elk onderdeel.
                                          Wel, die extreem lichte zou ik ook niet dadelijk willen. Tenzij de fietsenmaker die na iedere rit komt ophalen, een onderhoud geeft op zijn kosten en dan terug komt monteren...
                                          De nieuwe Carbon Tube versie van de SLR's op 1100gram, wordt na iedere wedstrijd vernietigd...
                                          D'r komt zo stilaan een wegwerp mentaliteit in het topgamma, en of dat bevorderlijk is voor de gewone rijder ?
                                          Beginnen zowat F1 toestanden te worden, waar de constructeurs claimen dat hun technologie ook de gewone koper vooruithelpt...

Comment

Working...
                                          X