Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers topic

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Wat ik nu ga vragen, is in feite heiligschennis, maar wat met een Taurine met Fox-vork? Het model van 2009 (Taurine 4) heeft zowat de specs van de F2, maar is goedkoper dan de F1.
    Kan iemand de Fox-vork vergelijken met met de Fatty en/of Lefty? En zijn Fox-vorken nog steeds zo onderhoudsgevoelig?
    En nu we toch bezig zijn: wat zijn de verschillen op vlak van rij-eigenschappen tussel de Taurine en de Taurine SL? Als het enkel om gewicht gaat, maakt mij dat geen zak uit.
    120d Hatch Edition Sport

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
      Waarom haal je er de prijzen van de modellen van 2007 bij? Die van 2008 zijn actueler, en zelfs die van 2009 zijn al even bekend. Enfin, niet dat het veel uitmaakt, want de verschillen zijn ongeveer dezelfde.
      Ik haal die prijzen erbij omdat er vorig jaar een Taurine met Fatty werd aangeboden die amper een 300 euro meer kostte dan de Caffeine 2 met Lefty DLR die toen ook aangeboden werd, met een ongeveer zelfde kwaliteit van afmontage.
      Jij vraagt Fatty - Taurine of Lefty - Caffeine. Met dit voorbeeld was dat perfect uit te leggen.
      Ik wil u alleen maar helpen hé beste.

      Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
      Wat uw betoog betreft: klopt allemaal, maar pure prestaties interesseren mij minder. Immers, wil ik presteren, dan spring ik wel op de racefiets. Anderzijds, voor mijn soort gebruik ben ik allicht idd beter af met een Taurine, maar toch.
      Presteren kan ook op een MTB moest je 't nog niet doorhebben, enfin, 'k begrijp je wel. je wilt een MTB puur voor de fun. Dan hoef je niet te twijfelen hé, ga dan voor een Caffeine met (zware) Lefty Speed. Probleem opgelost.

      Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
      Begrijp me niet verkeerd, als ik een Taurine in de aanbieding of als jonge tweedehandsfiets vind, zal ik die wel overwegen.
      Waarom zou ik u verkeerd begrijpen? Koop wat je wilt hé.

      Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
      Ik zie dat je nu ineens zwijgt over de materiaaleigenschappen van carbon
      Omdat het eindelijk duidelijk is.

      Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
      dus je leert bij. Het is al een begin.
      Inderdaad, Tuur en Google hebben mij veel over carbon geleerd.
      Last edited by Jakkel; 04/09/2008, 13:44.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
        Wat ik nu ga vragen, is in feite heiligschennis, maar wat met een Taurine met Fox-vork? Het model van 2009 (Taurine 4) heeft zowat de specs van de F2, maar is goedkoper dan de F1.
        Kan iemand de Fox-vork vergelijken met met de Fatty en/of Lefty? En zijn Fox-vorken nog steeds zo onderhoudsgevoelig?
        En nu we toch bezig zijn: wat zijn de verschillen op vlak van rij-eigenschappen tussel de Taurine en de Taurine SL? Als het enkel om gewicht gaat, maakt mij dat geen zak uit.
        Ik vind het echt niet kunnen zo'n Fox vork in een C'dale.
        Over die vorken In Cannondales is er hier trouwens al genoeg gezeverd. Je zal iedereens gedacht hier nu onderhand al wel kennen zeker? Doe gewoon eens een search, 'k heb geen zin om alles terug opnieuw te zeggen.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
          Wat ik nu ga vragen, is in feite heiligschennis, maar wat met een Taurine met Fox-vork? Het model van 2009 (Taurine 4) heeft zowat de specs van de F2, maar is goedkoper dan de F1.
          Kan iemand de Fox-vork vergelijken met met de Fatty en/of Lefty? En zijn Fox-vorken nog steeds zo onderhoudsgevoelig?
          En nu we toch bezig zijn: wat zijn de verschillen op vlak van rij-eigenschappen tussel de Taurine en de Taurine SL? Als het enkel om gewicht gaat, maakt mij dat geen zak uit.
          Taurine met Fox ? Goedkopere manier om meer veerweg te halen. Met een Fox is niks mis. Het staat raar, maar da's persoonlijk. Je ziet ze wel regelmatig bollen.
          En hell, als je moet kiezen tussen Fox en Fatty.
          Fox had ik in de Poison zitten, een F100 RLT. De volgende eigenaar is daar nog steeds tevreden van, 1 keer per jaar binnen voor onderhoud (SABMA), da's voor nieuwe seals en een bijvulling van de olie.
          Fox rijdt zeker evengoed als een ongetunede Lefty, maar is minder stijf. Tenminste de versie die ik had.
          Makkelijk in te stellen, lockout met treshold, goeie lockout. Niks op aan te merken.

          Taurine SL versie, geen idee.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
            Ik vind het echt niet kunnen zo'n Fox vork in een C'dale.
            Over die vorken In Cannondales is er hier trouwens al genoeg gezeverd. Je zal iedereens gedacht hier nu onderhand al wel kennen zeker? Doe gewoon eens een search, 'k heb geen zin om alles terug opnieuw te zeggen.
            Ik speel nog altijd op safe omwille van de knie. Zie ik een buitenkansje, dan waag ik het erop. Zolang het nog niet volledig in orde is, kijk ik de kat uit de boom, en eerlijk gezegd: I'm loving it! Niets zaliger dan maandenlang leuteren over fietsen met het vooruitzicht op de aankoop van iets nieuws. Normaal is het allemaal veel sneller in kannen en kruiken, maar echt, die omstandigheden deren mij niet. Nu kan ik er nog zo lang van genieten. Van mijn Pina kon ik dat in feite niet zeggen. Ik wist dat het frame daarvan serieus afgeprijsd was in een winkel en ik ging kijken. De maat bleek perfect (ik stond in de winkel met een lintmeter) en heb dan maar direct gekocht. Nog eens nadenken, fantaseren of dromen was er niet bij. Nu wel.

            Terug on: nee, ik wil echt wel eens weten of een Fox 32 niet gewoon even goed is als een Lefty. OK, allicht ietsje slapper, maar voor de rest ...
            En OK, een Fox-vork in een Cannondale oogt idd niet. Dus in feite is een Taurine 4 een pak minder knap dan een F1 (die heeft niet alleen een mooiere vork, maar ook een mooier frame, vind ik), maar als die fiets nu gewoon veel beter zou zijn voor een biker als ik, acht ik mezelf wel in staat te gaan zoiets te kopen. Niet als het verschil in kwaliteit verwaarloosbaar is natuurlijk.
            120d Hatch Edition Sport

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
              Presteren kan ook op een MTB moest je 't nog niet doorhebben, enfin, 'k begrijp je wel. je wilt een MTB puur voor de fun. Dan hoef je niet te twijfelen hé, ga dan voor een Caffeine met (zware) Lefty Speed. Probleem opgelost.
              Stel nu dat je een kortere rit doet waar je niet direct behoefte hebt aan een comfortabel frame (als je op de moeilijkste stukken toch moet rechtstaan bv.), dan zou het me verbazen mocht een Caffeine met Lefty echt slechter zijn dan een Taurine met Fatty. Tenslotte is een Caffeine echt wel stijf. Te stijf voor lange ritten, maar allicht niet voor korte.
              Enfin, het is maar een bedenking.
              120d Hatch Edition Sport

              Comment


              • Soms vraag ik me af wat voor MTB-ers er in feite op mountainbike.be zitten. Stel daar een deftige vraag, en je krijgt er meestal amper relevante antwoorden. Alleszins weinig specialisten ginder.
                120d Hatch Edition Sport

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                  Stel nu dat je een kortere rit doet waar je niet direct behoefte hebt aan een comfortabel frame (als je op de moeilijkste stukken toch moet rechtstaan bv.), dan zou het me verbazen mocht een Caffeine met Lefty echt slechter zijn dan een Taurine met Fatty. Tenslotte is een Caffeine echt wel stijf. Te stijf voor lange ritten, maar allicht niet voor korte.
                  Enfin, het is maar een bedenking.
                  Dat heeft veel met persoonlijke voorkeur te maken, ik hou van stijve (eerder oncomfortabelere) frames. Nu moet je trouwens niet gaan denken dat die Taurine frames mega comfortabel zijn hoor, dat gaat echt niet beginnen veren als je over bulten gaat rijden hoor. Een zadel kan bijvoorbeeld ook al veel doen aan het comfort, om nog maar te zwijgen over de soort banden en bandendruk. Enfin, ik heb vorig jaar in de Ardennen een rit van vijf uur gereden met mijn Caffeine, geen probleem.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                    Soms vraag ik me af wat voor MTB-ers er in feite op mountainbike.be zitten. Stel daar een deftige vraag, en je krijgt er meestal amper relevante antwoorden. Alleszins weinig specialisten ginder.
                    Bwa, ik denk wel dat daar specialisten zitten hoor. Ze zijn het misschien beu om altijd te moeten antwoorden op dezelfde vragen. En zeveren, dat is eigen aan fora. Kijk maar wat voor leugens hier soms allemaal verkocht worden, om nog maar te zwijgen over de verzinsels en de subjectieve uitlatingen.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                      Dat heeft veel met persoonlijke voorkeur te maken, ik hou van stijve (eerder oncomfortabelere) frames. Nu moet je trouwens niet gaan denken dat die Taurine frames mega comfortabel zijn hoor, dat gaat echt niet beginnen veren als je over bulten gaat rijden hoor. Een zadel kan bijvoorbeeld ook al veel doen aan het comfort, om nog maar te zwijgen over de soort banden en bandendruk. Enfin, ik heb vorig jaar in de Ardennen een rit van vijf uur gereden met mijn Caffeine, geen probleem.
                      Ik begrijp u wel. Mijn Cannondale 3.0 van mijn M 2000 van '93 was ook allesbehalve comfortabel. Later zijn ze de achtervorken comfortabeler gaan maken.
                      En ook: mijn Pinarello Prince race-frame is ook duidelijk comfortabeler dan mijn Cannondale CAAD3, maar dat merk je niet als je gewoon een kort ritje doet. Wel als je een hoop kasseistroken voorgeschoteld krijgt, zoals bv. in de Ronde van Vlaanderen.
                      Enfin, met mijn Cannondale 3.0 reed ik destijds ook aan lange rit in de Ardennen. Dat ging perfect. Na 75 km dacht ik dat er nog 10 km zouden volgen, maar het was al afgelopen. En ik zat nog zo fris als een hoentje. Ik was toen wel in betere vorm dan de laatste jaren.

                      Voor wat zot te doen ben ik allicht sowieso beter af met een Caffeine dan met een Taurine. Of zijn er mensen die vinden van niet?
                      120d Hatch Edition Sport

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                        Soms vraag ik me af wat voor MTB-ers er in feite op mountainbike.be zitten. Stel daar een deftige vraag, en je krijgt er meestal amper relevante antwoorden. Alleszins weinig specialisten ginder.
                        Goh, daar zit zoveel kaf tussen het koren dat het koren zich al lang niet meer bezig houdt met het kaf.

                        Jan en Piet Snot met de eerste beste mtb komen daar constant vraagjes stellen over welke banden ze moeten kopen voor welke rit, welk zadel ze moeten kopen, wat de beste competitievork voor 100 euro is...
                        Daar blijf je niet op antwoorden hoor.
                        Je haalt de discussies waar wat experts en veelgebruikers tussenzitten er zo uit.
                        Kijk maar eens naar het rohloff topic.

                        Er zijn andere MTB fora in België die nog door effectieve mtb'ers en enthousiasten gebruikt worden, en waar je sowieso snel een antwoord krijgt.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                          Voor wat zot te doen ben ik allicht sowieso beter af met een Caffeine dan met een Taurine. Of zijn er mensen die vinden van niet?

                          Make up your mind woman

                          Ga met beide fietsen eens een aardig toertje rijden. Ik weet nu al wat je zal kiezen, als je er het budget voor wil vrijmaken.
                          Last edited by ; 04/09/2008, 14:46.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                            Make up your mind woman

                            Ga met beide fietsen eens een aardig toertje rijden. Ik weet nu al wat je zal kiezen, als je er het budget voor wil vrijmaken.
                            Mja, via Cameleon Bike (waar ik vermoedelijk koop als ik een nieuwe wil) kan ik een testritje hopelijk wel regelen, maar eerst testritten aanvragen en dan elders kopen, vind ik not done. Eerst zeker zijn dat ik een nieuwe koop dan.
                            En de testdagen van Cannondale laten nog wel op zich wachten zeker? Is dat niet in april of mei?

                            Edit:
                            I had made up my mind, but you guys ruined it.
                            120d Hatch Edition Sport

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten

                              Edit:
                              I had made up my mind, but you guys ruined it.
                              You stupid woman

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                                You stupid woman
                                Jullie hebben mij besmet met tomskitis. Nah.

                                120d Hatch Edition Sport

                                Comment


                                • vandaag was de facteur hier met een pakje



                                  en al direct het grote nadeel:

                                  Is ook maar een test. Als het goed meevalt kan het zijn dat ik Tubeless ga rijden met Latex.
                                  Denk wel dat ik deze ga blijven gebruiken tijdens avondtrainingen in de winter. Dan hoef ik hopelijk geen banden te vervangen tijdens het koude weer.
                                  video waar ik dus 2 naalden in mijn band steek één dunne en één dikke.
                                  Needles in mountainbike tire white a Joe's no flat inner tube

                                  Comment


                                  • Als je tubeless banden neemt, en je giet er een ferme guts NoTubes vloeistof in, ben je zeker zo lekbestendig op weg, en mogelijks lichter, afhankelijk van de gekozen band.

                                    Als je geen tubeless velgen hebt, is een rolletje NoTubes Yellow Spoke Tape voldoende om de velg luchtdicht te maken. Die kits worden onder verschillende namen verkocht : Dtswiss, Eclipse, Notubes en nog wel wat anderen....

                                    Ik geef graag toe dat deze binnenbanden heel makkelijk zijn en je de vrije keuze laten om ze in je buitenband van keuze te steken zonder veel moeite met compressor of zeepsop, maar ik probeer altijd het ronddraaiend gewicht zo laag mogelijk te houden. Dat helpt bij klimmen en accelereren.

                                    Laat ons weten wat je ervaringen zijn...
                                    Last edited by ; 04/09/2008, 21:37.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten

                                      Voor wat zot te doen ben ik allicht sowieso beter af met een Caffeine dan met een Taurine. Of zijn er mensen die vinden van niet?
                                      Tsja man, met een Taurine ga je beter af zijn dan met een Caffeine natuurlijk, zelfs om gewoon wat ‘zot’ te doen. Het zou maar erg zijn, ’t frame is een pak duurder dan z’n alu broer ook.

                                      De vraag is. Wil (voor sommigen misschien: kan) je het extra geld er wel voor op tafel leggen? Als je alleen maar wat voor de fun gaat rijden en hier en daar eens een eerder ludiek amateurwedstrijdje zou meepikken dan is dat helemaal niet van doen om met persé zo'n duur en licht materiaal op de proppen te komen. Ik rijd bijvoorbeeld op onregelmatige basis eens een onnozel wedstrijdje mee, zelfs dan is die 4SL van me er al over vind ik, die SLR wielen al helemaal. Men is hier over onmisbare veerwegen bezig, trillingen die een bepaald frame net iets beter opvangt, wielen die meer zwiepen dan andere, stijvere frames, bar-ends die er niet op mogen om gewicht te besparen, enz,.…. alsof dat het gaat doen. En ja, er zijn natuurlijk verschillen, die wij ook gaan voelen, alleen zijn die verschillen voor amateurkes als ons echt niet van die aard dat we daar veel voordeel uit gaan halen hoor. Veel spul is ook gewoon om te showen, mijn SLR wielen vind ik bijvoorbeeld super, omdat ze rode naafjes hebben, maar die nodig hebben? In de verste verte niet. Ik merk een heel miniem verschil tegenover de vorige wielen omdat ze zo’n 400gr lichter zijn, maar dat is echt belachelijk weinig en de prijs ervan rechtvaardigt dat al helemaal niet. Voor wedstrijdrijders zijn die dingen wel belangrijk, elke seconde kan dan belangrijk zijn. Het is natuurlijk prettiger om met licht en duur spul te rijden, voor de show en omdat het net iets prettiger rijdt. Maar echt nodig? Neen

                                      Waarom ik destijds voor de Caffeine heb gekozen is simpel.
                                      De F1000 (m’n vorige MTB) vond ik een enorm goede fiets, alsook de Fatty D vork ervan, spijtig voor bepaalde mensen: hij was superbetrouwbaar en leverde uitstekend werk. Overal! Een opvolger kiezen was dus niet echt moeilijk. Een Cannondale met Fatty vork dus, en tot op heden doet de fiets en de vork het nog uitstekend. Natuurlijk zou ik liever een Taurine met Lefty hebben, wie zou dat trouwens niet willen. Maar ik vind die te duur uitvallen voor mijn eisen waar een MTB aan moet voldoen. En, het is niet omdat je ’t niet hebt, dat je ’t niet kan betalen hé. De Caffeine is relatief licht, lekker hard en niet te duur, ideaal voor mij.


                                      Uiteindelijk zijn het de benen, de techniek en de durf die het vooral doen in het MTB’en, het gewicht en de opbouw van een fiets doet daar vrij weinig toe hoor.
                                      Ik heb ooit iemand weten aantreden (een cyclocrosser) in een Belgisch Mil Kampioenschap MTB op een loodzwaar parcours te Marche-en-Famenne (waar mensen tussenzitten die MTB wedstrijden in de burgercompetities winnen), met een alu MTB van 400 euro, met vaste vork en afgemonteed met een Deore groepje. Die gast stond op het podium. Die reed dat parcours met megabangelijke afdalingen, waarbij hij ongetwijfeld sneller de afdalingen nam dan ik bijvoorbeeld, met een vast chromo vorkje en een super onabsorberend goedkoop alu frame. Ik wil maar zeggen, je kan ook snel zijn met goedkoop materiaal, dat sommigen beweren dat 110 mm veerweg voor ons amateurkes onmisbaar is eens je naar de Ardennen afzakt is dus regelrechte bullshit! Het mag, maar het moet niet, en da’s een groot verschil. Een persoonlijke voorkeur moet je niet aan iemand opdringen.

                                      Enfin, duur spul vind ik oké. En mensen die graag experimenteren met licht spul, graag uitpakken met allerhande zware technische termen en het gewicht van elk onderdeel van buiten kennen, niets mis mee. Ieder zijn hobby natuurlijk. Ik ben met m'n moto ook nogal freakerig bezig (en da's een véél duurdere hobby dan onderdelen van fietsjes hoor). Maar ik rijd nog steeds liever met een fiets dan ‘m te wegen.

                                      En beta, kies wat jij wilt kiezen. De voor- en nadelen ken je nu ondertussen al wel hé.
                                      Ik denk dat zo’n Caffeine 2 met Lefty ideaal is voor u. De show van een Lefty en vrij betaalbaar nog.

                                      Comment



                                      • Het losse spul :



                                        TUFO is ook nog zo'n merk.

                                        Elk heeft zijn voor en nadelen, er zijn er die bij Eclipse zweren, de andere heeft liever Notubes...
                                        Als het lek maar gedicht wordt, da's het belangrijkste.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                          Tsja man, met een Taurine ga je beter af zijn dan met een Caffeine natuurlijk, zelfs om gewoon wat ‘zot’ te doen. Het zou maar erg zijn, ’t frame is een pak duurder dan z’n alu broer ook.

                                          De vraag is. Wil (voor sommigen misschien: kan) je het extra geld er wel voor op tafel leggen? Als je alleen maar wat voor de fun gaat rijden en hier en daar eens een eerder ludiek amateurwedstrijdje zou meepikken dan is dat helemaal niet van doen om met persé zo'n duur en licht materiaal op de proppen te komen. Ik rijd bijvoorbeeld op onregelmatige basis eens een onnozel wedstrijdje mee, zelfs dan is die 4SL van me er al over vind ik, die SLR wielen al helemaal. Men is hier over onmisbare veerwegen bezig, trillingen die een bepaald frame net iets beter opvangt, wielen die meer zwiepen dan andere, stijvere frames, bar-ends die er niet op mogen om gewicht te besparen, enz,.…. alsof dat het gaat doen. En ja, er zijn natuurlijk verschillen, die wij ook gaan voelen, alleen zijn die verschillen voor amateurkes als ons echt niet van die aard dat we daar veel voordeel uit gaan halen hoor. Veel spul is ook gewoon om te showen, mijn SLR wielen vind ik bijvoorbeeld super, omdat ze rode naafjes hebben, maar die nodig hebben? In de verste verte niet. Ik merk een heel miniem verschil tegenover de vorige wielen omdat ze zo’n 400gr lichter zijn, maar dat is echt belachelijk weinig en de prijs ervan rechtvaardigt dat al helemaal niet. Voor wedstrijdrijders zijn die dingen wel belangrijk, elke seconde kan dan belangrijk zijn. Het is natuurlijk prettiger om met licht en duur spul te rijden, voor de show en omdat het net iets prettiger rijdt. Maar echt nodig? Neen

                                          Waarom ik destijds voor de Caffeine heb gekozen is simpel.
                                          De F1000 (m’n vorige MTB) vond ik een enorm goede fiets, alsook de Fatty D vork ervan, spijtig voor bepaalde mensen: hij was superbetrouwbaar en leverde uitstekend werk. Overal! Een opvolger kiezen was dus niet echt moeilijk. Een Cannondale met Fatty vork dus, en tot op heden doet de fiets en de vork het nog uitstekend. Natuurlijk zou ik liever een Taurine met Lefty hebben, wie zou dat trouwens niet willen. Maar ik vind die te duur uitvallen voor mijn eisen waar een MTB aan moet voldoen. En, het is niet omdat je ’t niet hebt, dat je ’t niet kan betalen hé. De Caffeine is relatief licht, lekker hard en niet te duur, ideaal voor mij.


                                          Uiteindelijk zijn het de benen, de techniek en de durf die het vooral doen in het MTB’en, het gewicht en de opbouw van een fiets doet daar vrij weinig toe hoor.
                                          Ik heb ooit iemand weten aantreden (een cyclocrosser) in een Belgisch Mil Kampioenschap MTB op een loodzwaar parcours te Marche-en-Famenne (waar mensen tussenzitten die MTB wedstrijden in de burgercompetities winnen), met een alu MTB van 400 euro, met vaste vork en afgemonteed met een Deore groepje. Die gast stond op het podium. Die reed dat parcours met megabangelijke afdalingen, waarbij hij ongetwijfeld sneller de afdalingen nam dan ik bijvoorbeeld, met een vast chromo vorkje en een super onabsorberend goedkoop alu frame. Ik wil maar zeggen, je kan ook snel zijn met goedkoop materiaal, dat sommigen beweren dat 110 mm veerweg voor ons amateurkes onmisbaar is eens je naar de Ardennen afzakt is dus regelrechte bullshit! Het mag, maar het moet niet, en da’s een groot verschil. Een persoonlijke voorkeur moet je niet aan iemand opdringen.

                                          Enfin, duur spul vind ik oké. En mensen die graag experimenteren met licht spul, graag uitpakken met allerhande zware technische termen en het gewicht van elk onderdeel van buiten kennen, niets mis mee. Ieder zijn hobby natuurlijk. Ik ben met m'n moto ook nogal freakerig bezig (en da's een véél duurdere hobby dan onderdelen van fietsjes hoor). Maar ik rijd nog steeds liever met een fiets dan ‘m te wegen.

                                          En beta, kies wat jij wilt kiezen. De voor- en nadelen ken je nu ondertussen al wel hé.
                                          Ik denk dat zo’n Caffeine 2 met Lefty ideaal is voor u. De show van een Lefty en vrij betaalbaar nog.
                                          Feit.
                                          Ik heb ook effectief geen zin om de prijs van een Taurine met Lefty te betalen. Nochtans kan ik die effectief wel makkelijk betalen zonder op iets anders te moeten besparen, maar meer dan 3000 € voor een fiets die niet het meest zal gebruikt worden, is er gewoon wat over, vind ik.
                                          En idd, jij geeft graag geld uit aan wielen, ik heb liever een Lefty.
                                          BTW, het is een Caffeine F1. Het is al van 2007 geleden dat een F2 nog een Lefty had (in Europa toch). De F1 had toen nog een Taurine-frame.
                                          Anders wel een mooi fietsje, die F2 van 2007: http://gb.cannondale.com/bikes/07/ce...odel-7FS2.html
                                          120d Hatch Edition Sport

                                          Comment

                                          Working...
                                          X