Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers topic

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
    Feit.
    Ik heb ook effectief geen zin om de prijs van een Taurine met Lefty te betalen. Nochtans kan ik die effectief wel makkelijk betalen zonder op iets anders te moeten besparen, maar meer dan 3000 € voor een fiets die niet het meest zal gebruikt worden, is er gewoon wat over, vind ik.
    En idd, jij geeft graag geld uit aan wielen, ik heb liever een Lefty.
    Zo is dat, wielen die er naar mijn mening goed uitzien en me nog wat gewichtsvoordeel bieden. Twee vliegen in één klap.


    Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
    BTW, het is een Caffeine F1. Het is al van 2007 geleden dat een F2 nog een Lefty had (in Europa toch). De F1 had toen nog een Taurine-frame.
    Anders wel een mooi fietsje, die F2 van 2007: http://gb.cannondale.com/bikes/07/ce...odel-7FS2.html
    Da's inderdaad een héél schoon fietske, coole Lefty en een lekker kleurtje. Het perfect showbeest!

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
      Zo is dat, wielen die er naar mijn mening goed uitzien en me nog wat gewichtsvoordeel bieden. Twee vliegen in één klap.

      Da's inderdaad een héél schoon fietske, coole Lefty en een lekker kleurtje. Het perfect showbeest!
      Klopt.
      Is wel goedkoper afgemonteerd dan de F1 van dit jaar en volgend jaar, maar ik dacht dat hij ook ietsje minder kostte.
      120d Hatch Edition Sport

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
        Klopt.
        Is wel goedkoper afgemonteerd dan de F1 van dit jaar en volgend jaar, maar ik dacht dat hij ook ietsje minder kostte.
        De catalogusprijs van de Caffeine 2 2007 bedraagt 2.099 euro.
        Catalogusprijs F1 2008: 2.249 euro.
        De kwaliteit van afmontage is bij beide modellen ongeveer gelijk.

        Ik vind dat groengele kleurtje van de 2007 wel véél mooier dan dat saaie wit of grijs dat je kan kiezen voor de F1 2008. Maar da's persoonlijk natuurlijk.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
          De catalogusprijs van de Caffeine 2 2007 bedraagt 2.099 euro.
          Catalogusprijs F1 2008: 2.249 euro.
          De kwaliteit van afmontage is bij beide modellen ongeveer gelijk.

          Ik vind dat groengele kleurtje van de 2007 wel véél mooier dan dat saaie wit of grijs dat je kan kiezen voor de F1 2008. Maar da's persoonlijk natuurlijk.
          Die van dit jaar schat ik toch iets hoger in qua afmontage. Die van 2009 schat ik ook iets hoger in dan die van 2008, terwijl hij evenveel zal kosten (alles Deore XT op voorderrie en achternaaf na). Eén nadeel aan de nieuwe: er zitten geen pedalen op. Anderzijds, zijn die Wellgo's op de F1 van 2008 goed? Op die van 2009 kies je gewoon voor Deore XT's.
          De prijzen die ik al heb gehad voor de F1 van 2008 en 2009: 1899 € voor de eerste (dus incl. korting en volledige service) en 2099 € voor de tweede (nieuwer model, dus minder korting, maar wel incl. Deore XT-pedalen). Bijkomend voordeel: die dealer wissel gratis de stuurpen in als ze te kort of te lang mocht zijn. Hij heeft een hele koffer vol Cannondale-stuurpennen en het recht om te wisselen, geldt zes maand. Handig.
          Last edited by Beta; 05/09/2008, 15:43.
          120d Hatch Edition Sport

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
            Die van dit jaar schat ik toch iets hoger in qua afmontage. Die van 2009 schat ik ook iets hoger in dan die van 2008, terwijl hij evenveel zal kosten (alles Deore XT op voorderrie en achternaaf na). Eén nadeel aan de nieuwe: er zitten geen pedalen op. Anderzijds, zijn die Wellgo's op de F1 van 2008 goed? Op die van 2009 kies je gewoon voor Deore XT's.
            De prijzen die ik al heb gehad voor de F1 van 2008 en 2009: 1899 € voor de eerste (dus incl. korting en volledige service) en 2199 € voor de tweede (nieuwer model, dus minder korting, maar wel incl. Deore XT-pedalen). Bijkomend voordeel: die dealer wissel gratis de stuurpen in als ze te kort of te lang mocht zijn. Hij heeft een hele koffer vol Cannondale-stuurpennen en het recht om te wisselen, geldt zes maand. Handig.
            Neem dan die van 1899. Voor 300 euro vind je makkelijk pedalen
            Bovendien is je afmontage op een jaar tijd, mits goed gebruik, versleten en klaar om te vervangen, door een hogere montage..

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
              Bovendien is je afmontage op een jaar tijd, mits goed gebruik, versleten en klaar om te vervangen, door een hogere montage..


              Dat ketting, cassette, kettingbladen, remblokjes, derailleurwieltjes,... . Enfin, dat alle onderdelen die enorm onderhevig zijn aan slijtage jaarlijks vervangen moeten worden, oké.
              Dat kan zelfs tot enkele kettingen en cassettes op jaarbasis gaan, naargelang hoe het gebruikt is geweest. Maar dan hoef je toch geen ganse crankstellen, reminrichtingen, pedalen, enz... te vervangen zeker??
              Mijn F1000 had tienduizenden km's 'echt' MTB gebruik op z'n teller staan, buiten drie kapotgereden XT achterderailleurs heb ik daar nooit iets aan moeten vervangen. Om nog maar te zwijgen over de Trek 7000, die rijdt nog rond met z'n eerste derailleur.

              Trouwens, ik denk dat beta met z'n 'funritjes' z'n materiaal na een jaar nog niet in de 'frut' gaat gereden hebben hoor.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                Neem dan die van 1899. Voor 300 euro vind je makkelijk pedalen
                Bovendien is je afmontage op een jaar tijd, mits goed gebruik, versleten en klaar om te vervangen, door een hogere montage..
                Ik zie nu pas dat ik mij mistypt heb. 50 € korting zou wel echt niet veel zijn. Het moest dus 2099 € zijn. Heb het al verbeterd.
                120d Hatch Edition Sport

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten


                  Dat ketting, cassette, kettingbladen, remblokjes, derailleurwieltjes,... . Enfin, dat alle onderdelen die enorm onderhevig zijn aan slijtage jaarlijks vervangen moeten worden, oké.
                  Dat kan zelfs tot enkele kettingen en cassettes op jaarbasis gaan, naargelang hoe het gebruikt is geweest. Maar dan hoef je toch geen ganse crankstellen, reminrichtingen, pedalen, enz... te vervangen zeker??
                  Mijn F1000 had tienduizenden km's 'echt' MTB gebruik op z'n teller staan, buiten drie kapotgereden XT achterderailleurs heb ik daar nooit iets aan moeten vervangen. Om nog maar te zwijgen over de Trek 7000, die rijdt nog rond met z'n eerste derailleur.

                  Trouwens, ik denk dat beta met z'n 'funritjes' z'n materiaal na een jaar nog niet in de 'frut' gaat gereden hebben hoor.
                  Feit. En doordat ik drie fietsen heb, zal de ketting ook niet aan vervanging toe zijn het eerste jaar. Eerder na twee jaar.
                  120d Hatch Edition Sport

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

                    Dat kan zelfs tot enkele kettingen en cassettes op jaarbasis gaan, naargelang hoe het gebruikt is geweest. Maar dan hoef je toch geen ganse crankstellen, reminrichtingen, pedalen, enz... te vervangen zeker??
                    Crankstel : ik neem bijvoorbeeld XT : Koop eens een setje lagers( die verslijten bij modderweer als de pest) en de 3 kettingbladen. Dan kom je duurder uit dan een volledig nieuw te kopen.

                    Reminrichting : Niet vervangen maar een aantal keren ontluchten, nieuwe seals voor de zuigers, remblokken bij de vleet. Na een vettige winter, zijn de lagere reeksen van schijfremmen (LX, Juicy3, Clara,...) dikwijls niet zo vlot meer te gebruiken. Upgraden is dan makkelijk gebeurd, maar je kan uiteraard niet blijven upgraden.

                    Pedalen : Lagers vervangen, plaatjes die verslijten en zo de klembehuizing beschadigen. Vervangen gebeurt dikwijls in functie van gewicht, als je dat interesseert.

                    Comment


                    • Voor iedereen wat wils om te fietsen bij de gordel, de vlaggen zullen niet ontbreken.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                        Crankstel : ik neem bijvoorbeeld XT : Koop eens een setje lagers( die verslijten bij modderweer als de pest) en de 3 kettingbladen. Dan kom je duurder uit dan een volledig nieuw te kopen.
                        Met een voorblad kan je gemiddeld twee kettingen verslijten als je de ketting op tijd vervangt. Drie bladen tegelijkertijd vervangen doe je al helemaal niet, zeker niet op één jaar. Dat kleinste blad dien je zelfs misschien maar om de zes kettingen te vervangen, ja ook als je geregeld de Ardennen aandoet in vettig weer. Op m'n F1000 heb ik dat kleinste nooit hoeven te vervangen, en ik heb daar veel mee in de Ardennen gereden hoor.

                        Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                        Reminrichting : Niet vervangen maar een aantal keren ontluchten, nieuwe seals voor de zuigers, remblokken bij de vleet. Na een vettige winter, zijn de lagere reeksen van schijfremmen (LX, Juicy3, Clara,...) dikwijls niet zo vlot meer te gebruiken. Upgraden is dan makkelijk gebeurd, maar je kan uiteraard niet blijven upgraden.
                        Materiaal goed onderhouden kan wonderen verrichten. Van tijd de boel demonteren, reinigen, terug invetten en monteren kan geen kwaad hoor. Zelfs de lagere reeksen gaan bij een goed onderhoud lang mee. Het eerder goedkoop Shimano STX groepje van m'n Trek 7000 heeft het altijd uitgehouden (zie foto's vorige pagina, daar zie je dat die onderdelen gebruikt zijn), ik rijd er nu nog mee, al is het alleen maar om achter brood te rijden.
                        Als je de boel enkel afspuit na een modderrit, nadien ketting inspuiten en dan de garage inzet, dan ben je verkeerd bezig.


                        Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                        Pedalen : Lagers vervangen, plaatjes die verslijten en zo de klembehuizing beschadigen. Vervangen gebeurt dikwijls in functie van gewicht, als je dat interesseert.
                        Ik rijd al ongeveer een tien jaar met SPD. Mijn Adidas MTB schoenen heb ik al een jaar of 8, zijn nu onderhand echt wel rot versleten. Enfin, de plaatjes die eronder staan zijn nog altijd de eerste, en wees gerust die zijn echt gebruikt hoor, daar zijn al hopen km's mee gelopen op harde ondergrond. De F1000 die ik had, had Ritchey klikpedalen, daar heb ik ooit één lager van moeten vervangen. Voor de rest nooit iets aan moeten doen. Wel geregeld demonteren natuurlijk, de conische as proper gemaakt, het lagertje kuisen, ingevet en terug in mekaar gestoken. Ik wil maar zeggen, onderdelen gaan héél lang mee, zelfs bij extreem gebruik, als je ze goed onderhoud natuurlijk!


                        Dit is dat Ritchey pedaaltje van de F1000, je ziet het, da's gebruikt hé. Moest je denken dat ik nog nooit op een fiets gereden zou hebben.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel

                          Ik wil maar zeggen, onderdelen gaan héél lang mee, zelfs bij extreem gebruik, als je ze goed onderhoud natuurlijk!
                          Volledig mee akkoord, maar veel mensen, en ook ik, doen zeker niet al de moeite die jij beschrijft. Een pedaal uit mekaar halen, daar hou ik me niet mee bezig.

                          Over het algemeen is het gewoon afspuiten, neerzetten in de garage en als de fiets is opgedroogd, wat droogwrijven en de nodige delen(ketting en tandwielen) ontvetten en terug invetten. Remblokjes checken, banden eens nakijken en klaar. Een paar keer per jaar maak ik de fiets eens tot in de puntjes proper, maar nog steeds zonder een pedaal open te gooien of lagers van een wiel te vervangen.
                          Net zoals verende vorken, doe ik de wielen 1 keer per jaar binnen voor lagers en eens laten richten.
                          Meer onderhoud doe ik niet aan de fiets, als het niet nodig is.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                            Volledig mee akkoord, maar veel mensen, en ook ik, doen zeker niet al de moeite die jij beschrijft. Een pedaal uit mekaar halen, daar hou ik me niet mee bezig.

                            Over het algemeen is het gewoon afspuiten, neerzetten in de garage en als de fiets is opgedroogd, wat droogwrijven en de nodige delen(ketting en tandwielen) ontvetten en terug invetten. Remblokjes checken, banden eens nakijken en klaar. Een paar keer per jaar maak ik de fiets eens tot in de puntjes proper, maar nog steeds zonder een pedaal open te gooien of lagers van een wiel te vervangen.
                            Net zoals verende vorken, doe ik de wielen 1 keer per jaar binnen voor lagers en eens laten richten.
                            Meer onderhoud doe ik niet aan de fiets, als het niet nodig is.
                            Tamzak!

                            Ik ben ook zo hoor. Alleen heb ik nooit geen zin om aan die klusjes te beginnen. Samen met een maat aan de fiets werken, vind ik leuker.
                            Ik zou trouwens nog eens de lagers van de naven van mijn oude racefiets moeten invetten ...
                            120d Hatch Edition Sport

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                              Volledig mee akkoord, maar veel mensen, en ook ik, doen zeker niet al de moeite die jij beschrijft. Een pedaal uit mekaar halen, daar hou ik me niet mee bezig.

                              Over het algemeen is het gewoon afspuiten, neerzetten in de garage en als de fiets is opgedroogd, wat droogwrijven en de nodige delen(ketting en tandwielen) ontvetten en terug invetten. Remblokjes checken, banden eens nakijken en klaar. Een paar keer per jaar maak ik de fiets eens tot in de puntjes proper, maar nog steeds zonder een pedaal open te gooien of lagers van een wiel te vervangen.
                              Net zoals verende vorken, doe ik de wielen 1 keer per jaar binnen voor lagers en eens laten richten.
                              Meer onderhoud doe ik niet aan de fiets, als het niet nodig is.
                              Tsja oké dan. Maar normaal gaan we 'r vanuit dat een MTB'er z'n materiaal op regelmatige basis een goed onderhoud geeft hé. En als we daar vanuit gaan, dan hoeven complete onderdelen niet jaarlijks vervangen te worden.

                              Enfin, ik doe nagenoeg alle onderhoud en herstellingen zelf. Alleen van die veervork blijf 'k af, 'k heb er geen tools voor en eigenlijk ken 'k er ook niks van. Nu, tot hiertoe heb ik nog nooit problemen met de Fatty's gehad, dus dan hoef je 'r ook niet aan te prutsen hé. Een preventief onderhoud bij de dealer en de zaak is geklonken.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                ... Alleen van die veervork blijf 'k af, 'k heb er geen tools voor en eigenlijk ken 'k er ook niks van.
                                Nu hoor ik u luid en duidelijk
                                Just kidding, en dat meen ik.

                                Als je alles vlekkeloos onderhoudt, heb je zeker minder kosten. Maar heb je al eens geprobeerd na iedere winterrit je schijfremmen volledig te kuisen en te ontvetten ? Ik heb dat 1 winter gedaan met Hope M4 schijfremmen, en dan werken die ook perfect. Tot...enkele maanden later, seals en zuigers versleten.
                                Wat doet de fietsenmaker ? Die vervangt seals en zuigers, en die rem werkt weer als nieuw.
                                Weet je wat dat gekost heeft ? 15 euro. Daarvoor lig ik dus niet meer als een gek alles te kuisen na iedere rit, ik neem dan af en toe de extra kosten erbij voor het ietsje minder goed kuisen.
                                Ontluchten van een hydraulische rem : 5 euro. Als ik voor die 3 a 4 keer per jaar dat ik de remmen laat ontluchten een ontluchtingskit moet kopen van 35 euro, een fles DOT 5 remolie( geen idee wat dat kost) en mijn tijd insteek om dat werkje te doen, ben ik sneller en goedkoper bediend door de fietsenmaker.
                                Da's uiteraard maar mijn visie. Vroeger zat ik daar ook allemaal zelf aan bezig, maar ik heb andere prioriteiten dan zo'n werkjes. Alle respect voor degenen die het wel willen doen, maar ik kan er mijn tijd niet meer instoppen.
                                Hogedrukreiniger, da's ni altijd nodig en ook te vermijden, ben ik helemaal mee akkoord. Maar het kan zo makkelijk zijn he

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                                  Nu hoor ik u luid en duidelijk
                                  Just kidding, en dat meen ik.

                                  Als je alles vlekkeloos onderhoudt, heb je zeker minder kosten. Maar heb je al eens geprobeerd na iedere winterrit je schijfremmen volledig te kuisen en te ontvetten ? Ik heb dat 1 winter gedaan met Hope M4 schijfremmen, en dan werken die ook perfect. Tot...enkele maanden later, seals en zuigers versleten.
                                  Wat doet de fietsenmaker ? Die vervangt seals en zuigers, en die rem werkt weer als nieuw.
                                  Weet je wat dat gekost heeft ? 15 euro. Daarvoor lig ik dus niet meer als een gek alles te kuisen na iedere rit, ik neem dan af en toe de extra kosten erbij voor het ietsje minder goed kuisen.
                                  Allée vooruit, zelfs bij een eerder gebrekkig onderhoud heeft hij zelfs nog niet de ganse boel hoeven te vervangen en blijft het relatief goedkoop. Geen upgrades naar een eventueel hogere groep nodig dus.
                                  Nu, je zal onderhand al wel doorhebben dat ik geen fervent slijkrijder (meer) ben. Ik ben meer een 'luxe MTB'erke' geworden, alleen als het echt niet anders gaat (wanneer ik afgesproken heb met anderen om naar de Ardennen te gaan rijden bijvoorbeeld) rijd ik nog door regen en slijk. Ik heb met de 4SL één keer een probleem gehad met de achterrem, een zuigertje bleef hangen na een extreem vuile rit. Ik heb toen de remblokjes gedemonteerd, de boel zo zuiver als mogelijk gemaakt en er wat siliconenspray op gespoten. Werkte daarna terug perfect en nooit geen problemen meer gehad. Maar zoals ik al wist te zeggen, op 'moddervlak' ziet mijn fiets niet veel meer af want dat probeer ik zoveel mogelijk te vermijden. Als je al ongeveer vijftien jaar in 't slijk geploeterd hebt is de fun er wel af.
                                  Tsja, daarom noemen ze mij nu ook een watje hé.



                                  Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                                  Ontluchten van een hydraulische rem : 5 euro. Als ik voor die 3 a 4 keer per jaar dat ik de remmen laat ontluchten een ontluchtingskit moet kopen van 35 euro, een fles DOT 5 remolie( geen idee wat dat kost) en mijn tijd insteek om dat werkje te doen, ben ik sneller en goedkoper bediend door de fietsenmaker.
                                  Da's uiteraard maar mijn visie. Vroeger zat ik daar ook allemaal zelf aan bezig, maar ik heb andere prioriteiten dan zo'n werkjes. Alle respect voor degenen die het wel willen doen, maar ik kan er mijn tijd niet meer instoppen.
                                  Ontluchten heb ik nog niet hoeven te doen. Ik heb dan ook een lang V-brake en cantilever verleden.


                                  Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                                  Hogedrukreiniger, da's ni altijd nodig en ook te vermijden, ben ik helemaal mee akkoord. Maar het kan zo makkelijk zijn he
                                  Ik probeer nooit een hogedrukreiniger te gebruiken, maar soms moet het wel. Als je bijvoorbeeld de fiets in de auto moet leggen na een vettige rit. Dan is het van veraf de grootste vuiligheid eraf spuiten en 'm thuis verder kuisen.

                                  Comment


                                  • Doet me denken aan mijn allereerste MTB-wedstrijd. Ik moet toen ongeveer 14 jaar geweest zijn en MTB was nog niet wat het nu is. M.a.w. we moesten rond een voetbalveld over een geïmproviseerd cyclocrossparcours (voor de MTB-wedstrijd was er trouwens een cross geweest). Slijk tot en met. Hoogteverschil ook wel wat, want het was in mijn eigen streek. En er waren deelnemers bij die amper konden fietsen. Achteraf staan aanschuiven om de fiets af te spuiten. Ik was daar met de Cannondale SM 1000. Voor mij stond er eentje met een spiksplinternieuwe M 700 van het volgende modeljaar (1993). Was die trouwens bezig dat hij dacht dat zijn fiets wellicht wel wat duurder was dan de mijne omdat hij een Pepperoni-vork had en ik zo'n dun chromoly-vorkje (een Ritchey wel, maar hey, die gast kende er echt niets van). Dat de mijne volledig Deore DX was, en de zijne Deore LX, had hij ook niet gezien. Enfin ja, ik heb mijn mond gehouden, want ik heb het niet zo voor die opscheppertjes die denken veel van fietsen te kennen.
                                    Tot the point: ik had mijn fiets net afgespoten met de hogedrukreiniger (het was op een donderdag 11 november, dus iedereen was thuis). De volgende dag, na school, mijn fiets nog helemaal opnieuw moeten kuisen. De brokken modder waren er wel af, maar de fiets was toch nog behoorlijk vuil. Komt er van als je enkel de hogedrukreiniger gebruikt.
                                    120d Hatch Edition Sport

                                    Comment


                                    • Woohoo! Draadjes zijn eruit. Ik mag terug fietsen..

                                      Hopen dat ik gene te grote schrik heb opgepakt..
                                      My GTI

                                      http://rijkevorsel.myminicity.com/

                                      Comment


                                      • Amerikaanse NoTubes werkt perfect tegen Waalse punaises(alhoewel ik niet weet of de Walen uberhaupt, kwestie van de Duitsers er ook bij te sleuren, punaises maken).

                                        Een IRC Mythos XC slick, das ribbels in 't midden en noppen van buiten, opgezet met Notubes. Bij aankomst 2 bruine punaises uit de achterband gehaald. Vertrokken in Overijse voor de 100 km en goed uitgeregend.
                                        Een gele regenjas en zwarte fietsbroek, het mocht duidelijk zijn

                                        Echt enorme hoeveelheden punaises op sommige plaatsen, en enkele tientallen meters verder, gegarandeerd enkele mensen aan de kant. Vast ritueel, maar dit jaar toch wel straf. Het was redelijk rustig rijden, maar wel nat.
                                        Er was ook de Demervallei Marathon, maar die zag ik niet zitten, daar is de conditie nog niet genoeg voor terug. Liever een dag in de regen op het asfalt, dan in veld en zandwegen.

                                        'k Zal de fiets nu maar gaan kuisen zeker

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                          Allée vooruit, zelfs bij een eerder gebrekkig onderhoud heeft hij zelfs nog niet de ganse boel hoeven te vervangen en blijft het relatief goedkoop. Geen upgrades naar een eventueel hogere groep nodig dus.
                                          .
                                          Wat ik eigenlijk bedoelde, is dat ik toch nog kosten had, ondanks een winter goed onderhoud aan de remmen te doen. Niet veel kosten, maar toch.
                                          Ik verander of upgrade graag al eens aan de fiets, niet alleen aan de fiets trouwens..

                                          Comment

                                          Working...
                                          X