Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers topic

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Ik heb een ideetje gekregen: Yeti ARC-frame tweedehands kopen en voor de onderdelen een Canyon Grand Canyon in huis halen, om het frame dan te verkopen. Resultaat: ik zou een volledig afgemonteerde Yeti hebben voor de prijs van een Canyon. Alleen de zadelpen past mogelijks niet. De stuurpen wel, maar ze moet dan wel de juiste lengte hebben.
    Het is maar een idee. Ik weet nog niet of ik het zo zou doen, maar het komt alleszins goedkoper uit dan dat Yeti-frame te kopen en dan alle onderdelen apart in huis halen.

    Edit:
    In feite toch geen volledig nieuw idee, want vroeger had ik al eens gezegd dat, mocht ik een Canyon kopen, ik het frame achteraf nog altijd zou kunnen vervangen.

    BTW, niemand die Bike Magazin van juli 2008 heeft liggen? Er staat blijkbaar een test van hardtails in. O.a. de Cannondale Caffeine en de Yeti ARC. Zeer interessant dus.
    120d Hatch Edition Sport

    Comment


    • Ik vind het geen goed idee, wat ga je nog krijgen voor dat apart frame ?

      En wie gaat het boeltje overbouwen ? Kost ook geld hé, bij een afgemonteerde fiets heb je deze extra kost niet.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
        BTW, niemand die Bike Magazin van juli 2008 heeft liggen? Er staat blijkbaar een test van hardtails in. O.a. de Cannondale Caffeine en de Yeti ARC. Zeer interessant dus.
        Ik heb alle BIKE Mags liggen, kan je dat artikel wel inscannen anders. Is een test met de C'dale, Yeti, Marin, Storck, Rocky M, Speci,... de klassiekers dus

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
          Ik vind het geen goed idee, wat ga je nog krijgen voor dat apart frame ?

          En wie gaat het boeltje overbouwen ? Kost ook geld hé, bij een afgemonteerde fiets heb je deze extra kost niet.
          Ik dacht pakweg 450 € voor dat frame te rekenen. Apart kost het 800 €, maar gezien de prijzenpolitiek van Canyon is er natuurlijk niemand die er zoveel geld voor geeft.

          En dat overbouwen ... Moet in principe wel lukken (balhoofdstel moet niet overgebouwd worden). Enig delicaat punt zijn de lagers van de trapas. Die moeten er natuurlijk goed in zitten.

          Anderzijds ben ik niet zo'n sleutelaar.

          Die Yeti strict gezien niet zo'n slechte keuze, al moet ik toegeven dat ik nog steeds een licht voorkeur heb voor de C'dale, al is die natuurlijk wel véél minder exclusief dan de Yeti. Iedereen rijdt met een Cannondale.

          Als ik echt rationele argumenten voor de Yeti heb, zou ik die wel durven overwegen, maar als het frame van de Caffeine op geen enkel vlak moet onderdoen, niet.
          120d Hatch Edition Sport

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door tyrant Bekijk Berichten
            Ik heb alle BIKE Mags liggen, kan je dat artikel wel inscannen anders. Is een test met de C'dale, Yeti, Marin, Storck, Rocky M, Speci,... de klassiekers dus
            Perfect!! Dat zou zalig zijn.

            Toen ik nog tiener was, kocht ik jaren aan een stuk maandelijks Bike, maar nu bijna nooit meer.
            120d Hatch Edition Sport

            Comment


            • Mailtje gestuurd met pdf's
              Maak de goeie keuze hè

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door tyrant Bekijk Berichten
                Mailtje gestuurd met pdf's
                Maak de goeie keuze hè
                Thx!

                Nog niets ontvangen, maar ik wacht nog even.

                Edit:
                Ontvangen.
                Last edited by Beta; 11/09/2008, 18:24.
                120d Hatch Edition Sport

                Comment


                • Jakkel, had jij niet eens gezegd dat een Fatty Ultra DLR II 500 gram minder weegt dan een Lefty Speed DLR II?
                  Volgens de site van Probike in Tervuren, weegt de eerste 1290 gr, en de tweede 1550 gram. Dat is maar 260 gram verschil. Ik veronderstel tcoh dat een Lefty-naaf niet zwaarder is dan een gewone. En de stuurpennen en balhoofdstellen zijn ook gelijk.
                  120d Hatch Edition Sport

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                    Eens je op dreef bent, stopt het niet he

                    Bij mij kriebelt het ook soms om de Merida te upgraden, maar het is eigenlijk te gek voor de kilometers die er maar mee doe. Enkel het zadel gaat nog wel veranderen, daar is mijn achterwerk al van overtuigd.
                    Nee idd, maar nu is het toch ver gedaan. Nog wielen en quickreleases en daar was de 10kg grens, maar das eerder iets voor volgend jaar denk ik.

                    Speclist van hoe hij is als alles gemonteerd is:



                    Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                    Ik heb een ideetje gekregen: Yeti ARC-frame tweedehands kopen en voor de onderdelen een Canyon Grand Canyon in huis halen, om het frame dan te verkopen. Resultaat: ik zou een volledig afgemonteerde Yeti hebben voor de prijs van een Canyon. Alleen de zadelpen past mogelijks niet. De stuurpen wel, maar ze moet dan wel de juiste lengte hebben.
                    Het is maar een idee. Ik weet nog niet of ik het zo zou doen, maar het komt alleszins goedkoper uit dan dat Yeti-frame te kopen en dan alle onderdelen apart in huis halen.

                    Edit:
                    In feite toch geen volledig nieuw idee, want vroeger had ik al eens gezegd dat, mocht ik een Canyon kopen, ik het frame achteraf nog altijd zou kunnen vervangen.

                    BTW, niemand die Bike Magazin van juli 2008 heeft liggen? Er staat blijkbaar een test van hardtails in. O.a. de Cannondale Caffeine en de Yeti ARC. Zeer interessant dus.
                    Je moet gewoon doen wat je denkt dat goed is en gaan voor die fiets die je wilt, anders krijg je er achteraf toch ma spijt van.

                    Die Yeti zou ik echter laten, ne hoop geklooi en je moet dat Canyon-frame dan nog kwijt geraken en...
                    Last edited by ; 11/09/2008, 18:54.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Sjoerie Bekijk Berichten
                      Je moet gewoon doen wat je denkt dat goed is en gaan voor die fiets die je wilt, anders krijg je er achteraf toch ma spijt van.

                      Die Yeti zou ik echter laten, ne hoop geklooi en je moet dat Canyon-frame dan nog kwijt geraken en...
                      Mja. Maar dan moet je de onderdelen apart kopen, en dat is ook niet bepaald goedkoop. Meestal. En in winkels waar het wel goedkoper is, is de service niet altijd je dat.
                      Iemand een idee waar je een frame relatief gunstig én goed kunt laten afmonteren? Dus met onderdelen van die winkel waar je hem laat monteren.

                      Grrrr, dat artikel van Bike doet me nog meer twijfelen. Die ARC komt er beter uit dan de Caffeine, al staat er niet bij in welke mate dat aan de onderdelen of aan het frame ligt.
                      Eigenaardig is dat de Cannondale volgens dat artikel relatief steile hoeken zou hebben (bv. 71,4° voor de balhoofdhoek), terwijl er in de catalogus van het merk sprake is van een balhoofdhoek van 70°. Zou het kunnen dat de Lefty de geometrie steiler maakt dan een Fatty? Of staat er gewoon een fout in het artikel?
                      Alleszins, 71,4° i.c.m. een vork met zoveel veerweg, lijkt me toch niet bepaald ideaal. Bij 10 cm veerweg zou de balhoofdhoek maar hooguit 70° mogen bedragen.
                      120d Hatch Edition Sport

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                        Jakkel, had jij niet eens gezegd dat een Fatty Ultra DLR II 500 gram minder weegt dan een Lefty Speed DLR II?
                        Volgens de site van Probike in Tervuren, weegt de eerste 1290 gr, en de tweede 1550 gram. Dat is maar 260 gram verschil. Ik veronderstel tcoh dat een Lefty-naaf niet zwaarder is dan een gewone. En de stuurpennen en balhoofdstellen zijn ook gelijk.
                        Dat is het gewicht van de Lefty Speed carbon, de 'gewone' Lefty Speed weegt 1.740 gr.

                        Zie: http://gb.cannondale.com/suspension/08/index.html

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                          Dat is het gewicht van de Lefty Speed carbon, de 'gewone' Lefty Speed weegt 1.740 gr.

                          Zie: http://gb.cannondale.com/suspension/08/index.html
                          Hier staat het wel degelijk anders:



                          De carbon zou trouwens 1240 gram wegen.

                          Het zou alleszins niet logisch zijn dat de 2009-versie van de gewone Lefty Speed 200 gram lichter geworden is tegenover die van 2008.
                          120d Hatch Edition Sport

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                            Mja. Maar dan moet je de onderdelen apart kopen, en dat is ook niet bepaald goedkoop. Meestal. En in winkels waar het wel goedkoper is, is de service niet altijd je dat.
                            Iemand een idee waar je een frame relatief gunstig én goed kunt laten afmonteren? Dus met onderdelen van die winkel waar je hem laat monteren.

                            Grrrr, dat artikel van Bike doet me nog meer twijfelen. Die ARC komt er beter uit dan de Caffeine, al staat er niet bij in welke mate dat aan de onderdelen of aan het frame ligt.
                            Eigenaardig is dat de Cannondale volgens dat artikel relatief steile hoeken zou hebben (bv. 71,4° voor de balhoofdhoek), terwijl er in de catalogus van het merk sprake is van een balhoofdhoek van 70°. Zou het kunnen dat de Lefty de geometrie steiler maakt dan een Fatty? Of staat er gewoon een fout in het artikel?
                            Alleszins, 71,4° i.c.m. een vork met zoveel veerweg, lijkt me toch niet bepaald ideaal. Bij 10 cm veerweg zou de balhoofdhoek maar hooguit 70° mogen bedragen.
                            Net even gecheckt voor de ARC ook. Volgens de site van het merk heeft dit frame een balhoofhoek van 71° en een zitbuishoek van 73°. Volgens het artikel in Bike, is dat respectievelijk 68,9° en 72°.
                            120d Hatch Edition Sport

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                              Hier staat het wel degelijk anders:



                              De carbon zou trouwens 1240 gram wegen.

                              Het zou alleszins niet logisch zijn dat de 2009-versie van de gewone Lefty Speed 200 gram lichter geworden is tegenover die van 2008.
                              De officiële Cannondale site heeft het nog over de 2008 vorken.
                              De mensen van Pro Bike hebben het over de 2009 vorken.
                              En voor de LEFTY SPEED DLR staat er:

                              "same as 2008 (lock-out rebound) + new solo air"

                              Waarschijnlijk dat die 'new solo air' het verschil in gewicht maakt voor 2009.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                De officiële Cannondale site heeft het nog over de 2008 vorken.
                                De mensen van Pro Bike hebben het over de 2009 vorken.
                                En voor de LEFTY SPEED DLR staat er:

                                "same as 2008 (lock-out rebound) + new solo air"

                                Waarschijnlijk dat die 'new solo air' het verschil in gewicht maakt voor 2009.
                                Heb ik gezien, maar kan dat 200 gram schelen? Het is toch maar gewoon één ventieltje dat wegvalt, dacht ik?
                                120d Hatch Edition Sport

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                                  Hier staat het wel degelijk anders:



                                  De carbon zou trouwens 1240 gram wegen.
                                  Dat zal de Speed DLR II Carbon SL zijn...

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                                    Dat zal de Speed DLR II Carbon SL zijn...
                                    Is dat dan niet wat men bedoelt met Lefty Speed Carbon SL? Ik veronderstel toch dat een Carbon steeds een DLR II is.
                                    120d Hatch Edition Sport

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                                      Is dat dan niet wat men bedoelt met Lefty Speed Carbon SL? Ik veronderstel toch dat een Carbon steeds een DLR II is.
                                      Volgens de site van Probike

                                      LEFTY SPEED CARBON SL 1240gr
                                      same as 2008 (lock-out rebound)

                                      LEFTY SPEED CARBON SL2 1155gr
                                      new spindle 1 piece + solo air = weight saving


                                      De SL2 is de nieuwe (lichtere) carbonversie van de Lefty voor 2009... veronderstel ik.
                                      De SL is de 'gewone' carbon versie (zoals kamikaze in z'n Taurine heeft), blijft ongewijzigd tegenover 2008... blijkbaar.


                                      Enfin, genoeg geluld over vorkskes en grammekes, 't wordt tijd dat ge u nu eindelijk eens ne vette Cannondale gaat kopen Beta.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                        Volgens de site van Probike

                                        LEFTY SPEED CARBON SL 1240gr
                                        same as 2008 (lock-out rebound)

                                        LEFTY SPEED CARBON SL2 1155gr
                                        new spindle 1 piece + solo air = weight saving


                                        De SL2 is de nieuwe (lichtere) carbonversie van de Lefty voor 2009... veronderstel ik.
                                        De SL is de 'gewone' carbon versie (zoals kamikaze in z'n Taurine heeft), blijft ongewijzigd tegenover 2008... blijkbaar.

                                        Enfin, genoeg geluld over vorkskes en grammekes, 't wordt tijd dat ge u nu eindelijk eens ne vette Cannondale gaat kopen Beta.
                                        Klopt allemaal. En dan is die van 1550 gram de gewone Speed DLR II, zoals ik reeds zei. Tenzij die 1550 een foute waarde is.

                                        Tja.

                                        Gisteren een uurtje gefietst. Een uur lukt in principe zonder pijn, maar langer ...

                                        Ik denk dat je nog even gaat moeten wachten. Voorlopig houd ik het allicht op de F1 van 2009. Tenzij ik nog een leuk koopje tegenkom.
                                        120d Hatch Edition Sport

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                                          Klopt allemaal. En dan is die van 1550 gram de gewone Speed DLR II, zoals ik reeds zei. Tenzij die 1550 een foute waarde is.

                                          Tja.

                                          Gisteren een uurtje gefietst. Een uur lukt in principe zonder pijn, maar langer ...

                                          Ik denk dat je nog even gaat moeten wachten. Voorlopig houd ik het allicht op de F1 van 2009. Tenzij ik nog een leuk koopje tegenkom.
                                          Die 1550 gram zal toch voor de goedkoopste carbon zijn.



                                          Ondertussen heb ik weer volop last van tomskitis ... Er zijn een paar dingen die me dwars zitten.
                                          120d Hatch Edition Sport

                                          Comment

                                          Working...
                                          X