Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• @ Jakkel:
    Een Taurine 4 is nu niet direct een showbike, en toch zegt die me ook wel wat.
    Gisteren zei er nog iemand op het MTB-forum dat ik beter een Taurine 3 koop. Dan heb ik een betere afmontage. En uiteindelijk volstaat die Fatty hier in de streek wel.
    Klopt ook wel natuurlijk.
    120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
      @ Jakkel:
      Een Taurine 4 is nu niet direct een showbike, en toch zegt die me ook wel wat.
      Gisteren zei er nog iemand op het MTB-forum dat ik beter een Taurine 3 koop. Dan heb ik een betere afmontage. En uiteindelijk volstaat die Fatty hier in de streek wel.
      Klopt ook wel natuurlijk.
      Dat heb ik twee weken geleden al gezegd van die Taurine met Fatty.

Als ik me nu een nieuwe MTB zou aanschaffen dan zou een Taurine met Fatty veel kans maken. Onklopbaar op het vlak van prestaties/prijs/kwaliteit/gewicht. Da's simpelweg een feit.

Comment

Merde, jullie negeren mij echt ...
        Yup, en op het mountainbike.be forum ook.
        Ik blijf het zeggen, GA MET DIE FIETSEN RIJDEN !!

Die cijfers zijn allemaal ver ondergeschikt aan het gevoel.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
          Dat heb ik twee weken geleden al gezegd van die Taurine met Fatty.

Als ik me nu een nieuwe MTB zou aanschaffen dan zou een Taurine met Fatty veel kans maken. Onklopbaar op het vlak van prestaties/prijs/kwaliteit/gewicht. Da's simpelweg een feit.
          Ik weet dat je dat gezegd hebt.

BTW, ik heb deze morgen een aanbod gekregen. Strict genomen is de fiets een maat te groot, maar de kans zit erin dat die gast in garantie een nieuw frame krijgt (kleine beschadiging van het frame van toen dat nog nieuw was). In dat geval wordt het voor mij een interessante fiets. Een aantal onder jullie de fiets al gezien, maar weten nog niet dat hij zal verkocht worden.
          Wordt vervolgd als er iets uit de bus komt ...
          120d Hatch Edition Sport

Comment

• "Sarcastische modus : aan"
            OOOOOEEEEEEEHHHHHHHHH, Spannend !!
            "Sarcastische modus : uit"

We zullen het binnenkort wel horen zeker ....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
              "Sarcastische modus : aan"
              OOOOOEEEEEEEHHHHHHHHH, Spannend !!
              "Sarcastische modus : uit"

We zullen het binnenkort wel horen zeker ....
              Zak.

120d Hatch Edition Sport

Comment

• Vraagje: waar vinden jullie testbikes? Immers, bij de dealers waar ik eventueel overweeg om te kopen is het blijkbaar onmogelijk mij van die dienst te voorzien wegens de onmogelijkheid om aan testmateriaal te geraken.
                En de Cannondale-testdagen staan, dacht ik toch, niet direct voor de deur.
                120d Hatch Edition Sport

Comment

• Als ik wil beginnen met mtb'en wel materiaal schaf ik mij dan best aan?

Heb vroeger veel ik kontich van de bergen gaan rijden en af en toe in de Ardennen, was toen met een decathlon prul... Kheb dringend iets nodig voor men conditie, dus dacht ik om maar te gaan mtb'en

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TCT Bekijk Berichten
                    Als ik wil beginnen met mtb'en wel materiaal schaf ik mij dan best aan?

Heb vroeger veel ik kontich van de bergen gaan rijden en af en toe in de Ardennen, was toen met een decathlon prul... Kheb dringend iets nodig voor men conditie, dus dacht ik om maar te gaan mtb'en
                    Hangt van uw budget af.
                    En wil je iets sportiefs of iets comfortabels?
                    Beetje meer uitleg is dus wel nodig.
                    Voor 1000 € vind je wel iets deftigs, maar mss vind je dat te veel of te weinig.
                    120d Hatch Edition Sport

Comment

• de Granville XC series zijn in zeer goede verhouding prijs- kwaliteit
                      ik ben van mijn XC20 2008 zeer content is nu misschien een halfjaar oud en nog nooit problemen meegehad en is ook een zeer goede fiets om mee te beginnen

Comment

Hangt van uw budget af.
                        En wil je iets sportiefs of iets comfortabels?
                        Beetje meer uitleg is dus wel nodig.
                        Voor 1000 € vind je wel iets deftigs, maar mss vind je dat te veel of te weinig.
                        Vroeger had ik enkel prul nodig, omdat men gerief toen allemaal kapot ging...
                        Ik deed enkel maar Downhill enzo... Maar ik ben er is zwaar met gevallen, naar beneden geschoven en opt randje van een afgrond tot stilstand gekomen, sindsdien is Downhill niks meer voor mij

Nu zoek ik gwn iets om te crossen, ne velo die comfortabel en licht is, maar waardak nog serieus met door de bossen kan crossen

Comment

Vroeger had ik enkel prul nodig, omdat men gerief toen allemaal kapot ging...
                          Ik deed enkel maar Downhill enzo... Maar ik ben er is zwaar met gevallen, naar beneden geschoven en opt randje van een afgrond tot stilstand gekomen, sindsdien is Downhill niks meer voor mij

Nu zoek ik gwn iets om te crossen, ne velo die comfortabel en licht is, maar waardak nog serieus met door de bossen kan crossen
                          En het budget?
                          Als het niet te veel mag kosten, sowieso voor V-brakes kiezen. Mechanische schijfremmen zijn niet aan te raden.
                          Voor 1000 € vind je wel fietsen met min of meer deftige schijfremmen.
                          Als je een fiets koopt met Shimano Deore LX (t.e.m. 200 of Shimano SLX (de opvolger vanaf 2009), dan zit je wel goed.
                          Welke merken verkopen de fietsenmakers in jouw omgeving eigenlijk?
                          120d Hatch Edition Sport

Comment

En het budget?
                            Als het niet te veel mag kosten, sowieso voor V-brakes kiezen. Mechanische schijfremmen zijn niet aan te raden.
                            Voor 1000 € vind je wel fietsen met min of meer deftige schijfremmen.
                            Als je een fiets koopt met Shimano Deore LX (t.e.m. 200 of Shimano SLX (de opvolger vanaf 2009), dan zit je wel goed.
                            Welke merken verkopen de fietsenmakers in jouw omgeving eigenlijk?
                            Fietsenmakers in mijn omgeving? Wat vraagt gij mij nu Ik weet enkel dat ik fietsen in den decathlon en in den halfords kan kopen Owja, ik woon in Ekeren

1000€ is een goei budget

Comment

Fietsenmakers in mijn omgeving? Wat vraagt gij mij nu Ik weet enkel dat ik fietsen in den decathlon en in den halfords kan kopen Owja, ik woon in Ekeren

1000€ is een goei budget
                              Als de fietsenmakers in de buurt u niet interesseren, koop dan een Canyon: www.canyon.com.
                              Je moet er dan wel zelf aan kunnen werken, want niet elke fietsenmaker ziet je graag aankomen met een fiets die je elders koopt.

Serieus: ik zou toch eens rondkijken.
                              120d Hatch Edition Sport

Comment

Als de fietsenmakers in de buurt u niet interesseren, koop dan een Canyon: www.canyon.com.
                                Je moet er dan wel zelf aan kunnen werken, want niet elke fietsenmaker ziet je graag aankomen met een fiets die je elders koopt.

Serieus: ik zou toch eens rondkijken.
                                komen in aanmerking, betreft allemaal Canyon:

-Stitched Gear
                                -Nerve CX 3.0
                                -Grand Canyon 6.0
                                -Yellowstone 3.0
                                -Yellowstone 4.0
                                -Yellowstone 5.0
                                -WYC 4.0
                                -WYC 5.0
                                Last edited by ; 28/09/2008, 13:27.

Comment

komenanmerking, betreft allemaal Canyon:

-Stitched Gear
                                  -Nerve CX 3.0
                                  -Grand Canyon 6.0
                                  -Yellowstone 3.0
                                  -Yellowstone 4.0
                                  -Yellowstone 5.0
                                  -WYC 4.0
                                  -WYC 5.0
                                  Met dat rondkijken, bedoelde ik in de eigen omgeving.

Nu, met dat budget zou ik zelf ook wel Canyon verkiezen, maar als je de kleinste herstelling of et kleinste onderhoud al door een fietsenmaker wil laten doen, zou ik geen Canyon kopen. Tenzij je zeker bent dat de fietsenmaker er niet mee zit. In dat geval zal hij je voor onderhoud en herstellingen al rapper eens iets meer aanrekenen dan als je een fiets bij hem koopt natuurlijk.
                                  Een Grand Canyon 6.0 is alleszins wel een deftig fietsje.
                                  Vergeet niet dat verende voorvorken en achterdempers onderhouden dienen te worden. En kan kost meer dan je mss denkt.
                                  120d Hatch Edition Sport

Comment

• Moh, ik ben ne goeie prutser, dat onderhouden en herstellen zal wel lukken vroeger heb ik zoveel van 4 fietsen, ene fiets gemaakt en aan nen BMX heb ik al is een side car gelast met aparte rem(te bedienen vanop het stuur van de BMX) en een comfotabel zitje voor de passagier

Comment

• Btw, waar vind ik goeie fotokes van die fietskes hierboven vermeld? Want goegel is genen goeie vriend

Comment

Moh, ik ben ne goeie prutser, dat onderhouden en herstellen zal wel lukken vroeger heb ik zoveel van 4 fietsen, ene fiets gemaakt en aan nen BMX heb ik al is een side car gelast met aparte rem(te bedienen vanop het stuur van de BMX) en een comfotabel zitje voor de passagier
                                        Dan kan het nog wel lukken. Voor sommige zaken zal je evenwel een beetje hulp kunnen gebruiken als je ze nog nooit hebt gedaan, maar mss ken je nog volk dat zelf zijn fiets onderhoudt.
                                        En anders eens zoeken op het net.
                                        120d Hatch Edition Sport

Comment

Btw, waar vind ik goeie fotokes van die fietskes hierboven vermeld? Want goegel is genen goeie vriend
                                          Op de site van Canyon zelf staan er "foto's".
                                          120d Hatch Edition Sport

Comment

Working...
                                          X