Oorspronkelijk geplaatst door Beta
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mountainbikers topic
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door TCT Bekijk BerichtenJa minifotokes kzal sebiet nog wel is goegel afstuimen
Kijk anders hier eens: http://forum.mountainbike.be/search.php?mode=results
Gewoon in het subforum "showroom" zoeken op "Canyon".
Comment
-
De Stitched Gear is nogal beperkt in gebruik. Dient om jumps mee te doen.
De WXC-modellen zijn vrouwenfietsen.
Comment
-
Zeg, waar zitten Kamikaze en Jakkel? Zijn blijkbaar beiden nog op het forum geweest, de afgelopen 24 uur, maar toch geen reacties meer? Of toch niet in de fietstopics. Vreemd.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenZeg, waar zitten Kamikaze en Jakkel? Zijn blijkbaar beiden nog op het forum geweest, de afgelopen 24 uur, maar toch geen reacties meer? Of toch niet in de fietstopics. Vreemd.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk BerichtenIk wacht op foto's van een Caffeïne met Lefty... Of was het nu toch een Taurine met Fatty ? Of toch een Fox vering ? Maar wat met de inbouwhoogte ....
BTW ...
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenVraagje: waar vinden jullie testbikes? Immers, bij de dealers waar ik eventueel overweeg om te kopen is het blijkbaar onmogelijk mij van die dienst te voorzien wegens de onmogelijkheid om aan testmateriaal te geraken.
En de Cannondale-testdagen staan, dacht ik toch, niet direct voor de deur.
Enfin, nu nog juist te weten komen waar ik kan testen. Heb nog gemaild naar Pro Bike ook, maar als ze me daar niet kunnen helpen, weet ik het echt niet meer.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenZeg, waar zitten Kamikaze en Jakkel? Zijn blijkbaar beiden nog op het forum geweest, de afgelopen 24 uur, maar toch geen reacties meer? Of toch niet in de fietstopics. Vreemd.
Ik ben aan 't wachten tot je zoiets in deze aard post.
Comment
-
Knap fietsje, maar het is een oud model. Die wordt het dus zéker niet.
Comment
-
Yeet de boys
Kzal hier ook maar es posten. Ik heb een Specialized Epic Expert 2007 (rood/wit).
Supercontent van en héél schonen bike ook.
Ga de laatste tijd veel rijden @ Erpe-Mere waar ze een week of 4 terug cyclo-cross gereden hebben. Als iemand eens zin heeft... :-)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Yannick007 Bekijk BerichtenYeet de boys
Kzal hier ook maar es posten. Ik heb een Specialized Epic Expert 2007 (rood/wit).
Supercontent van en héél schonen bike ook.
Ga de laatste tijd veel rijden @ Erpe-Mere waar ze een week of 4 terug cyclo-cross gereden hebben. Als iemand eens zin heeft... :-)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenDus jij gaat met de fully cyclocross-parcoursen doen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Yannick007 Bekijk BerichtenVoor de moment e, zodra het tegensteekt zoek ik weer andere oorden op . Daar zijn tenminste echte afdalingen ipv de Bloso routes. En alle klimmetjes kan ik nu ook niet hé, fully is daarvoor ook minder geschikt dan een HT ja maar so what ik heb tenminste comfort . Ik hecht daar niet zoveel belang aan trouwens. Ik heb 1 fiets en als er maar modder is of afdalingen zijn doe ik het gewoon..
Als je voornamelijk in de modder crosst, had je mss toch beter een HT of cyclocrossfiets gekocht. Achterdempers moeten onderhouden worden, zeker als ze in vuiligheid worden gebruikt. En een onderhoud is nu eenmaal niet echt goedkoop.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenZijn er afdalingen rond Aalst??? Of bedoel je elders?
Als je voornamelijk in de modder crosst, had je mss toch beter een HT of cyclocrossfiets gekocht. Achterdempers moeten onderhouden worden, zeker als ze in vuiligheid worden gebruikt. En een onderhoud is nu eenmaal niet echt goedkoop.
En ja er zijn "afdalingen" rond Aalst, daar in Erpe-Mere dus. Zo'n beetje downhill vind ik wel fijn.
En een cyclo cross fiets? Ge zijt zeker zot . Zo'n afschuwelijke (en lompe) fietsen...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Yannick007 Bekijk BerichtenJa maar bedoelde met modder niet een baantje zoals een doorregend omgeploegd veld ofzo he . plattelandsweggetjes zo. Dus echt vuil wordt hij praktisch nooit. En ik kuis mijn fiets àltijd na het rijden, altijd. Dus het vuil zal niet veel kans krijgen hoor.. Dus wat moet je niet onderhouden? Een ketting/derailleur ziet meer af..
En ja er zijn "afdalingen" rond Aalst, daar in Erpe-Mere dus. Zo'n beetje downhill vind ik wel fijn.
En een cyclo cross fiets? Ge zijt zeker zot . Zo'n afschuwelijke (en lompe) fietsen...
Hier deed ik vroeger dikwijls een parcourstje van een km of 10 tegen de tijd, samen met een buurjongen van me. Nog redelijk heftig: eerst ons straat bergaf, recht naar de Berendries. Dan halfweg de Berendries een paadje in, eerst wat vlak en dan half asfalt, half grint steil bergop (evenwijdig met het steilste stuk van de Berendries zelf). Vervolgens een snelle afdaling op asfalt die uitkomt in een los ("doodlopende" weg, die vanaf het zogenoemde "einde" in een los verandert). Die los vloog je dan in met snelheden van dik boven de 50 km/h. Daarna een steile helling over klinkers bergop, waarna er alweer een snelle afdaling volgde, met een eerste deel van ongeveer 1 km bestaande uit nog zo'n los of aardeweg tussen de akkers, en een tweede deel bestaande uit een los met veel kiezels. Het einde van dat laatste stuk bestaat uit een dubbele bocht rechts-links. Op die eerst bocht kwam je toch ook aangevlogen met snelheden van boven de 40 km/h, waardoor je die bocht al schuivend nam. Het traject eindigt met nog wat bergop over asfalt.
Kortweg: gewoon een snel traject waar een beetje vering in feite geen luxe is, ook al hoefde het niet per sé. Geen dikke boomstronken en technische afdalingen waar je amper 5 km/h rijdt of zo. Het was wel eens leuk.
Overigens: het liefst MTB ik rond Oudenaarde. Relatief droge parcoursen daar, niet veel moddersporen, maar wel veel singletracks en bij momenten steile beklimmingen en afdalingen.
Het irritantste MTB-parcours dat ik ken ligt overigens niet veel verder: Wortegem-Petegem. Wel veel single-tracks, maar op één helling na is het er biljartvlak, want je blijft het grootste deel van de tijd in de buurt van de Schelde bollen.
Eén van de zwaarste parcoursen uit de streek is overigens dat van Kluisbergens, waar al eens wedstrijden gereden worden. Quasi geen asfalt en constant de Kluisberg op en af. Heb er nog meegereden in de open klasse. Stoempen geblazen.
Comment
-
Ja tis goe, hoe steiler hoe liever
Hier in Erpe-Mere ist overigens ook vetjes.. ge kunt rondjes blijven rijden. Ge hebt zo'n soort kom met een stuk of 4-5 afdalingen aan de rand (dus om in die kom te geraken). Dan kan je zo rondrijden (op snelheid) en terug uit de kom rijden etc... Dan nog n paar steilere afdalingen zijn er ook te vinden. Niet spectaculair maar wel enorm plezant en je gaat er ook vrij snel.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TCT Bekijk BerichtenAls ik wil beginnen met mtb'en wel materiaal schaf ik mij dan best aan?
Heb vroeger veel ik kontich van de bergen gaan rijden en af en toe in de Ardennen, was toen met een decathlon prul... Kheb dringend iets nodig voor men conditie, dus dacht ik om maar te gaan mtb'en
Zie naar het gewicht van de MTB (belangrijk).
De mijne koste slechts 450 euro en weegt lood tov ene van 1000 euro.AUDI Q7 : hoge wagens pakken veel wind.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenIk zal u eens down-hill tonen. Kom eens naar Kluisbergen.
Hier deed ik vroeger dikwijls een parcourstje van een km of 10 tegen de tijd, samen met een buurjongen van me. Nog redelijk heftig: eerst ons straat bergaf, recht naar de Berendries. Dan halfweg de Berendries een paadje in, eerst wat vlak en dan half asfalt, half grint steil bergop (evenwijdig met het steilste stuk van de Berendries zelf). Vervolgens een snelle afdaling op asfalt die uitkomt in een los ("doodlopende" weg, die vanaf het zogenoemde "einde" in een los verandert). Die los vloog je dan in met snelheden van dik boven de 50 km/h. Daarna een steile helling over klinkers bergop, waarna er alweer een snelle afdaling volgde, met een eerste deel van ongeveer 1 km bestaande uit nog zo'n los of aardeweg tussen de akkers, en een tweede deel bestaande uit een los met veel kiezels. Het einde van dat laatste stuk bestaat uit een dubbele bocht rechts-links. Op die eerst bocht kwam je toch ook aangevlogen met snelheden van boven de 40 km/h, waardoor je die bocht al schuivend nam. Het traject eindigt met nog wat bergop over asfalt.
Kortweg: gewoon een snel traject waar een beetje vering in feite geen luxe is, ook al hoefde het niet per sé. Geen dikke boomstronken en technische afdalingen waar je amper 5 km/h rijdt of zo. Het was wel eens leuk.
Overigens: het liefst MTB ik rond Oudenaarde. Relatief droge parcoursen daar, niet veel moddersporen, maar wel veel singletracks en bij momenten steile beklimmingen en afdalingen.
Het irritantste MTB-parcours dat ik ken ligt overigens niet veel verder: Wortegem-Petegem. Wel veel single-tracks, maar op één helling na is het er biljartvlak, want je blijft het grootste deel van de tijd in de buurt van de Schelde bollen.
Eén van de zwaarste parcoursen uit de streek is overigens dat van Kluisbergens, waar al eens wedstrijden gereden worden. Quasi geen asfalt en constant de Kluisberg op en af. Heb er nog meegereden in de open klasse. Stoempen geblazen.
Alvast bedankt hoor
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ANTONIO Bekijk BerichtenEen MTB van 1000 euro uitgerust met Chimano XT), toch extra een POLAR horlogeke S725X (kunt ge op computer uw prestaties ien) en klikpedalkes.
Zie naar het gewicht van de MTB (belangrijk).
De mijne koste slechts 450 euro en weegt lood tov ene van 1000 euro.
Comment
Comment