Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem Bekijk Berichten
    Wilde de moeite doen om eens een route te beschrijven? Ik woon hier allemaal niet ver van, en wil dit soort dingen echt wel eens doen.

Alvast bedankt hoor
    Waar juist? Ik heb meerdere plaatsnamen gegeven.
    120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
      Voor 1000 € vind je geen deftige MTB met Shimano Deore XT hoor. Ik zou dan liever naar iets zoeken met Deore LX (en allicht een XT-achterderailleur) die een beetje een deftig frame en een goeie vork heeft.
      Eerlijk gezegd, ik ken er niet veel van. De mijne is uitgerust met versnellingen van Deor (zonder LX). Ik neem aan dat dit van minder niveau is dan de LX ?
      AUDI Q7 : hoge wagens pakken veel wind.

Comment

Waar juist? Ik heb meerdere plaatsnamen gegeven.
        Geen van allemaal is te ver voor mij, maar misschien Oudenaarde? (of de route die makkelijk uit te leggen is)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ANTONIO Bekijk Berichten
          Eerlijk gezegd, ik ken er niet veel van. De mijne is uitgerust met versnellingen van Deor (zonder LX). Ik neem aan dat dit van minder niveau is dan de LX ?
          Deore is idd het "minst". Daarboven heb je Deore LX (vanaf 2009 gewoon SLX genoemd, zonder "Deore" dus), dan Deore XT en tenslotte XTR (ook zonder "Deore" dus).
          120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem Bekijk Berichten
            Geen van allemaal is te ver voor mij, maar misschien Oudenaarde? (of de route die makkelijk uit te leggen is)
            De route van de MBO is een goeie, maar ik geloof niet dat die nog volledig aangeduid staat. Anders gewoon de Bloso-routes volgen. Het grootste deel van de MBO zit daar in.

Hier heb je al wat: http://www.mtbroutes.be/route.aspx?id=71

Edit:
            De MBO is het deel richting Volkegem.
            120d Hatch Edition Sport

Comment

Deore is idd het "minst". Daarboven heb je Deore LX (vanaf 2009 gewoon SLX genoemd, zonder "Deore" dus), dan Deore XT en tenslotte XTR (ook zonder "Deore" dus).
              Thanks voor de info. Inderdaad, den Deore simple is echt geen hoogvlieger.

Comment

En dan heb je nog SRAM. SRAM X9 komt overeen met de XT en SRAM X0 met de XTR.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Yannick007 Bekijk Berichten
                  En dan heb je nog SRAM. SRAM X9 komt overeen met de XT en SRAM X0 met de XTR.
                  Klopt. En dan heb je ook nog X7 (niveau Deore LX/SLX) en X5 (niveau Deore).
                  120d Hatch Edition Sport

Comment

Thanks voor de info. Inderdaad, den Deore simple is echt geen hoogvlieger.
                    Het schijnt dat vooral de naven niet zo bijster zijn. Toch niet als ermee in modder gereden wordt.

Hier wordt wel druk gepost, nu. Dit topic wordt zowaar populair.
                    120d Hatch Edition Sport

Comment

Dit topic wordt zowaar populair.
                      Mountainbiken moet maar niet zo populair zijn. Eergisteren nog 50 km's geMTB voor "kom op tegen kanker" in het waasland.

Comment

Mountainbiken moet maar niet zo populair zijn. Eergisteren nog 50 km's geMTB voor "kom op tegen kanker" in het waasland.
                        Nice! Gesponsord per kilometer?
                        120d Hatch Edition Sport

Comment

De minste groep voor de MTB is de Alivio groep.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                            Dat kan mss wel zijn maar hij bedoelde het goedkoopste model van Shimano

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Yannick007 Bekijk Berichten
                              Dat kan mss wel zijn maar hij bedoelde het goedkoopste model van Shimano
                              Moest ge 't nog niet weten... Alivio is Shimano.

Comment

Leuk. Dat vind ik een missertje op de mijne, de voorderailleur mocht ook gerust Deore zijn.

Comment

Dat is geen MTB-groep hé. Trouwens, bestaat Acera X niet meer? En dan zijn er normaal nog goedkopere onderdelen: dat wat men vroeger Tourney noemde.
                                  Ik ben niet meer thuis in die goedkope prullen.
                                  Bemerk trouwens de aanhalingstekens. Ik had het niet over de absoluut minste groep, wel over de minste uit het rijtje van MTB-waardige groepen.
                                  120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk Berichten
                                    Leuk. Dat vind ik een missertje op de mijne, de voorderailleur mocht ook gerust Deore zijn.
                                    Merk je daar veel van? Een voorderailleur mag wel ietsje minder zijn dan de rest hoor, maar toegegeven, met Alivio heb ik geen ervaring. Het is geleden van mijn 200 GS-groepje dat ik nog met onderdelen uit die klasse rondreed. Dat is nu zo'n 17-18 jaar geleden.
                                    Ik denk dat mijn vriendin een Alivio-voorderailleur op haar Trek zitten heeft, maar die fiets (een sportieve hybride, zonder spatborden en zonder vering) ziet in feite nooit vuil, dus moeilijk te beoordelen hoe goed die onderdelen zijn.
                                    120d Hatch Edition Sport

Comment

Nice! Gesponsord per kilometer?
                                      Gesponsord ? Neen, ik heb het geld geweigerd. k'Heb het gedaan voor het goede doel. Natuurlijk mochten de brandstofprijzen nog meer de hoogte ingaan beschouw ik het goede doel ... mezelf .... EN DAN PAK IK DE POEN !!!

Comment

Gesponsord ? Neen, ik heb het geld geweigerd. k'Heb het gedaan voor het goede doel. Natuurlijk mochten de brandstofprijzen nog meer de hoogte ingaan beschouw ik het goede doel ... mezelf .... EN DAN PAK IK DE POEN !!!
                                        Dat bedoelde ik, oen. Voor een goed doel rijden en het gesponsorde geld zelf op zak steken is not done.
                                        Ik was gewoon aan het vissen naar hoeveel € er per welke eenheid (1 km, 1 rondje?) gesponsord werd.
                                        120d Hatch Edition Sport

Comment

Dat is geen MTB-groep hé. Trouwens, bestaat Acera X niet meer? En dan zijn er normaal nog goedkopere onderdelen: dat wat men vroeger Tourney noemde.
                                          Ik ben niet meer thuis in die goedkope prullen.
                                          Bemerk trouwens de aanhalingstekens. Ik had het niet over de absoluut minste groep, wel over de minste uit het rijtje van MTB-waardige groepen.
                                          Beta... Alivio is een MTB groep.

Shimano catalogeert de Alivio zelf onder de 'Mountain Bike ' groepen. Deore XT en Deore LX zijn trouwens geen MTB groepen meer maar vallen nu onder de 'Trekking Bike' groepen.
                                          "The ALIVIO group feature a full complement of advanced Shimano functions. Features like 8-speed Hyperdrive, powerful V-Brake and disc brake systems, and Rapidfire Plus shifting make ALIVIO the trend-setting group for quality recreational mountian bikes".

Comment

Working...
                                          X