Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
    Een ketting is een ketting...
    Zolang we bij de betere merken blijven (Campagnolo, Shimano, SRAM,...) is elke ketting nagenoeg hetzelfde. Nog nooit gehoord dat bijvoorbeeld een Shimano sneller zou breken dan een Campagnolo, een SRAM,...
    Zoveel verschil maakt het idd niet. Toch niet dat ik al ervaren heb.
    Volgens mijn fietsenmaker zouden de KMC-kettingen wel van mindere kwaliteit zijn. Althans toch de minder dure, die Cannondale op bepaalde modellen monteert. Ik vraag me af wat je daar van merkt.
    120d Hatch Edition Sport

Comment

• Ik geloof ook wel dat er van die B-merken zijn die minder goed zijn. Maar zolang je bij de A-merken blijft is 't nagenoeg allemaal hetzelfde.

Net zoals je als alternatief voor de Campakransjes ook kransjes van het goedkopere 'Miche' kan kiezen. Die zijn dan ook zo zacht als boter.

Comment

• Nu zat er een Shimano CN HG73 op... 1.5 maand oud...

Hoe zou dit komen? Mijn bladen en cassette zijn zijn 2 maand geleden vervangen.
        Was al een dag dat hij soms eens doorschoot als ik hard trapte. En opeens bij het fietsen brak hij door.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mega Mindy Bekijk Berichten
          Nu zat er een Shimano CN HG73 op... 1.5 maand oud...

Hoe zou dit komen? Mijn bladen en cassette zijn zijn 2 maand geleden vervangen.
          Was al een dag dat hij soms eens doorschoot als ik hard trapte. En opeens bij het fietsen brak hij door.
          Dus jij legt nieuwe tandwielen en blijft dan nog twee weken rondbollen met uw oude ketting erop.

Oorzaak van breken: slecht gemonteerd (alhoewel dat tegenwoordig bij de nieuwe kettingen een geleidingspennetje bijgeleverd is, kan dat nog moeilijk), fabricagefout, versleten ketting,.... of ge zijt een geweldig beest!

Comment

• Beetje fout gezegd: kheb eerst mn cassette en ketting laten vernieuwen, en 2 weken later mijn bladen... Mss dat het daar aan lag, maar zo erg versleten waren die bladen nu ook niet.

Kheb er het raden naar... Als hij binnen 2 maand weer stuk is zal ik het wel weten zeker

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mega Mindy Bekijk Berichten
              Beetje fout gezegd: kheb eerst mn cassette en ketting laten vernieuwen, en 2 weken later mijn bladen... Mss dat het daar aan lag, maar zo erg versleten waren die bladen nu ook niet.

Kheb er het raden naar... Als hij binnen 2 maand weer stuk is zal ik het wel weten zeker
              De tandwielen vooraan moet je bijlange niet zoveel vervangen als de cassette en de ketting hoor. In principe verslijt ik wel een paar kettingen eer ik die bladen vervang.
              Nu, tegenwoordig kan je net zo goed het volledige crankstel kopen. In Duitsland koop je al een Deore XT-crankstel voor 105 €. En daar moeten amper 5 € verzendingskosten bij. Cassette en ketting van Deore XT koop je daar trouwens voor 45,95 € (+ die 5 € verzending). Ik weet waar ik in de toekomst bestel.
              120d Hatch Edition Sport

Comment

• Nice!

Ik kon er eig nog mee rijden, maar was toch aan vervanging toe (was 1ste keer dat de bladen vervangen werden op 1.5 jaar tijd).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                  Bij Jowan, waar ik al meerdere bikes gekocht heb, kan ik in jouw opinie wel testen. Gewoon op straat, vlak voor de winkel.
                  Nu ja, dat volstaat niet om het verschil tss de bikes die ik overweeg, te voelen, vrees ik.
                  Ik dacht dat je andere plaatsen kende om te gaan testen.
                  Vroeger heb ik nooit een testrit aangevraagd, maar toen was de keuze ook niet zo groot natuurlijk. Nu is er zelfs interne concurrentie.
                  Als je belooft de fiets mooi proper terug te brengen en er geen 100 kilometer door het slijk mee te rijden, kan er toch geen probleem zijn ?
                  Ik heb de fiets opgehaald, 20 kilometer rondgereden(was toen droog en stoffig) en mooi terug opgekuist naar de winkel teruggebracht. Die 20 kilometer waren de 45km-lus van het solveld parcours in Tielt-Winge.
                  Klimmen, dalen, kassei, veld, bos, technisch..Bovendien had ik die lus al veel gereden en kon dus perfect vergelijken met de fiets die ik al had...Zelfde verhaal voor de 2e fiets, ophalen, rijden, kuisen, terugbrengen...
                  April vorig jaar was poeierdroog, dat was mijn voordeel natuurlijk..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                    Als je belooft de fiets mooi proper terug te brengen en er geen 100 kilometer door het slijk mee te rijden, kan er toch geen probleem zijn ?
                    Ik heb de fiets opgehaald, 20 kilometer rondgereden(was toen droog en stoffig) en mooi terug opgekuist naar de winkel teruggebracht. Die 20 kilometer waren de 45km-lus van het solveld parcours in Tielt-Winge.
                    Klimmen, dalen, kassei, veld, bos, technisch..Bovendien had ik die lus al veel gereden en kon dus perfect vergelijken met de fiets die ik al had...Zelfde verhaal voor de 2e fiets, ophalen, rijden, kuisen, terugbrengen...
                    April vorig jaar was poeierdroog, dat was mijn voordeel natuurlijk..
                    Ik ga er zeker nog op aandringen.
                    Tss welke fietsen twijfelde jij eigenlijk? En louter uit interesse: wat zou jij niet willen missen: de Lefty of het Taurine-frame?
                    120d Hatch Edition Sport

Comment

Ik ga er zeker nog op aandringen.
                      Tss welke fietsen twijfelde jij eigenlijk? En louter uit interesse: wat zou jij niet willen missen: de Lefty of het Taurine-frame?
                      Ik zou ongetwijfeld de Taurine zeggen!

Comment

• Ik heb destijds een scalpel meegekregen voor een weekend bij Moving Store in Gent

Lefty <-> Taurine : Taurine

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten

Taurine hier ook...

Comment

• Voorlopig staat het er zo voor: de F1 lijkt mij een zalige fiets die fun uitstraalt, maar uiteindelijk ben ik niet de meest technische biker, dus dan valt het voordeel van de Lefty blijkbaar een beetje weg. Voorts is de Taurine 4 gewoonweg meer zijn geld waard. OK, iets minder goed afgemonteerd, maar ook goedkoper. En de wielen gaan er makkelijker uit. Een Taurine 3 overweeg ik niet direct omdat een soepele vork met wat meer veerweg wil.
                            Als ik de Taurine 4 koop, zou ik er ook graag een riser-stuur op hebben (en maar meteen ook een andere stuurpen, want die standaard ziet er wat goedkoop uit). In principe moeten alle kabels dan worden vervangen, dus mogelijks stel ik het dan nog wat uit (tenzij ik zou kunnen vragen van fabriek af iets langere kabels te monteren, maar dat lijkt me twijfelachtig). Een andere mod die ik zou doen, zijn andere wielen kopen. Dat laatste zou ik bij de F1 ook doen, maar door de Lefty is er daar minder keuze natuurlijk. Zeker als het op koopjes aankomt.
                            Verder spreekt de F1 mij aan omwille van de vele Deore XT-onderdelen en de grotere stevigheid van het frame.
                            De Taurine 4 laat natuurlijk wel ruimte op up te graden naargelang de onderdelen slijten (na een paar jaar andere remmen, Shimano achterderrie + shifters en/of ander crankstel en trapas), en naargelang de behoefte.
                            Verder: Cannondale vraagt vrij veel geld voor een Lefty terwijl een Fox 32 F 100 RL qua winkelwaarde niet eens zoveel goedkoper is. Qua werking zou hij ook niet onderdoen. Rest de stijfheid en het design. Verder is het Taurine-frame gewoon duurder en comfortabeler aan de achterzijde.
                            Rationeel gezien kan ik dus helemaal niet om de Taurine heen. Op emotioneel vlak natuurlijk wel (al zijn de kleuren van de Taurine wel mooier).
                            Nu nog testen. Merk ik niet direct veel verschil tss de Lefty en de Fox, dan is de keuze duidelijk.
                            Oh ja, nog een nadeel van de Fox: onderhoudsintensiever dan een Lefty.
                            120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                              Ik heb destijds een scalpel meegekregen voor een weekend bij Moving Store in Gent

Daar ga ik dan ook eens kijken als Cameleon Bike en Jowan geen testfiets willen meegeven.
                              De voorkeur gaat naar Cameleon Bike, maar ik ga uiteraard niet elders testen en dan bij hem kopen. Het is niet meer dan normaal dat je koopt waar je test.
                              120d Hatch Edition Sport

Comment

• F*ck, alweer Tomskitis: ik ben aan het kijken welke wielen ik mogelijks in de nieuwe bike zou kunnen monteren. Het is in feite toch wel erg met mij.

Begin vorig jaar kocht ik in Duitsland ergens zeer goedkoop een wielsetje met DT 240-naven. Nu weet ik natuurlijk niet meer waar dat juist was. En wie weet hebben ze er terug zo'n leuke promotie lopen.
                                120d Hatch Edition Sport

Comment

F*ck, alweer Tomskitis: ik ben aan het kijken welke wielen ik mogelijks in de nieuwe bike zou kunnen monteren. Het is in feite toch wel erg met mij.

Begin vorig jaar kocht ik in Duitsland ergens zeer goedkoop een wielsetje met DT 240-naven. Nu weet ik natuurlijk niet meer waar dat juist was. En wie weet hebben ze er terug zo'n leuke promotie lopen.
                                  Even aan mijn maat gevraagd, want die heeft ook al een paar wielsets via die site gekocht: http://www.s-tec-sports.de/
                                  120d Hatch Edition Sport

Comment

• Voor Beta... de eeuwige twijfelaar.
                                    Lefty of Fatty?

Dit is de oplossing.

Comment

• Zalig!!
                                      2009 BadBoy zeker?

Ik twijfel vooral tss de Fox en de Lefty eigenlijk.
                                      120d Hatch Edition Sport

Comment

• Ik heb mijn remmetjes aangekregen... eindelijk! Moet nog wel opzoek naar adapters

Comment

• Comment

Working...
                                          X