Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• net terug van bikemotion (utrecht) zal morgen wat foto's posten.

Meegedaan aan de Tacx wedstrijd. MTB parcour 1.1 km. 3 snelste tijd van de dag in een finale voor een tacx ter waarde van 600€. Natuurlijk moest ik in de finale mijn ketting overstampen.
    natuurlijk om het verhaal compleet te maken in de laatste 200 meter terwijl ik 20 meter op kop lag ..

Comment

• Taurine van een kameraad van me, op de achtergrond zie je mijn bescheiden MTB'ke staan.

Mooie framekleuren vind ik wel, net iets origineler dan die teamreplica's waarmee ze je rond de oren smijten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichten
        net terug van bikemotion (utrecht) zal morgen wat foto's posten.

Meegedaan aan de Tacx wedstrijd. MTB parcour 1.1 km. 3 snelste tijd van de dag in een finale voor een tacx ter waarde van 600€. Natuurlijk moest ik in de finale mijn ketting overstampen.
        natuurlijk om het verhaal compleet te maken in de laatste 200 meter terwijl ik 20 meter op kop lag ..
        Klik

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
          Taurine van een kameraad van me, op de achtergrond zie je mijn bescheiden MTB'ke staan.

Mooie framekleuren vind ik wel, net iets origineler dan die teamreplica's waarmee ze je rond de oren smijten.

Leuk fietsje, maar ik vind dat blauw-zwart wat gewoontjes. Nu ja, die replica-kleur is niet echt beter natuurlijk. Voor 2009 heb je mooie gewone Taurine's. Dat wit met zwart en een beetje groen, is echt knap. Niet alleen op foto.
          120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
            Leuk fietsje, maar ik vind dat blauw-zwart wat gewoontjes. Nu ja, die replica-kleur is niet echt beter natuurlijk. Voor 2009 heb je mooie gewone Taurine's. Dat wit met zwart en een beetje groen, is echt knap. Niet alleen op foto.
            Ja, 't is inderdaad vrij gewoontjes, ik hou wel van meer opvallende kleurencombo's. Maar dit vind ik wel mooi, gewoon omdat je 't niet vaak ziet. Als men Taurine zegt, dan zie je altijd die zwart oranje gevallen en dat wordt stilaan wel wat afgezaagd vind ik.

Die wit-zwart-groene vind ik persoonlijk met net iets teveel wit in. Die rood-zwarte Taurine 3 vind ik bloedgeil!

Comment

• Ik vraag me af of men één van de goedkoopste Taurines desgewenst niet met een Lefty zal leveren. In 2008 kon men de Taurine 3 bestellen met Fatty i.p.v. Fox (die bike is er achteraf bjgekomen). Het blijft een beetje jammer dat je voor 2009 dik 3600 € moet neerleggen voor een Taurine met Lefty. Het is dan nog de carbon versie van die vork. Een Taurine 3 of 4 met aluminium Lefty zou voor mij wel volstaan. En het hoeft ook geen Taurine SL te zijn.
              120d Hatch Edition Sport

Comment

Ik vraag me af of men één van de goedkoopste Taurines desgewenst niet met een Lefty zal leveren. In 2008 kon men de Taurine 3 bestellen met Fatty i.p.v. Fox (die bike is er achteraf bjgekomen). Het blijft een beetje jammer dat je voor 2009 dik 3600 € moet neerleggen voor een Taurine met Lefty. Het is dan nog de carbon versie van die vork. Een Taurine 3 of 4 met aluminium Lefty zou voor mij wel volstaan. En het hoeft ook geen Taurine SL te zijn.
                Als je een Taurine een alu Lefty zou geven, dan doe je het gewichtsvoordeel dat een Taurine frame aan je fiets geeft een beetje teniet door de zware alu Lefty. M.a.w., je zit dan eigenlijk met een heel licht wendbaar frame met een zware vork erin. Dat de Taurine voor 2009 nog steeds met de (lichte) Fatty geleverd wordt is niet meer dan normaal, niet iedereen hoeft een tophardtailfiets te hebben met een veerweg van 110 mm. Ik heb het nog al gezegd, Taurine met Fatty is de beste keuze in de hardtailwinkel van Cannondale als je de beste prijs/rendement verhouding nastreeft.

Comment

Als je een Taurine een alu Lefty zou geven, dan doe je het gewichtsvoordeel dat een Taurine frame aan je fiets geeft een beetje teniet door de zware alu Lefty. M.a.w., je zit dan eigenlijk met een heel licht wendbaar frame met een zware vork erin. Dat de Taurine voor 2009 nog steeds met de (lichte) Fatty geleverd wordt is niet meer dan normaal, niet iedereen hoeft een tophardtailfiets te hebben met een veerweg van 110 mm. Ik heb het nog al gezegd, Taurine met Fatty is de beste keuze in de hardtailwinkel van Cannondale als je de beste prijs/rendement verhouding nastreeft.
                  Het gewicht van het frame maakt mij op zich niet zoveel uit hoor, maar de Taurine is iets comfortabeler dan Caffeine, wat betreft het opvangen van schokken.
                  Trouwens, de carbon fully's van Cannondale zijn wel verkrijgbaar met alu Lefty. Die wegen natuurlijk meestal ook wel iets meer, maar toch.
                  Nu ja, voor de Lefty Speed van 2009 geven ze een gewicht van 1550 gram op. Het is niet dat een Fox lichter is. En de Lefty is nu eenmaal een populaire vork. Of zouden ze de Taurine 2 van 2008 niet goed verkocht gekregen hebben (die had ook de alu Lefty)?
                  120d Hatch Edition Sport

Comment

Het gewicht van het frame maakt mij op zich niet zoveel uit hoor, maar de Taurine is iets comfortabeler dan Caffeine, wat betreft het opvangen van schokken.
                    Voor u maakt het gewicht van het frame niet zoveel uit, voor anderen wel, en daar bedoel ik mee dat je puur commercieel bekeken beter geen alu Lefty in een Taurine steekt.
                    Nu i.v.m. dat opvangen van schokken, zo ongelooflijk veel verschil tussen Caffeine en Taurine gaat dat niet zijn hoor. Ze doen daar allemaal zo gek over maar in de praktijk gaat dat echt miniem zijn hoor. Ik heb zelfs ooit op een Amerikaans forum gelezen van een gast die een alu en carbon Cannondale had en zelfs beweerde dat de alu comfortabeler aanvoelde dan de Taurine. Comfort kan je ook beïnvloeden door een andere bandenkeuze, zadelpen, zadel,... .
                    Als je een Taurine zou kiezen puur omwille van het comfort dan vind ik dat je verkeerd bezig bent.

Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                    Trouwens, de carbon fully's van Cannondale zijn wel verkrijgbaar met alu Lefty. Die wegen natuurlijk meestal ook wel iets meer, maar toch.
                    Daar zeg je 't.

Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                    Nu ja, voor de Lefty Speed van 2009 geven ze een gewicht van 1550 gram op. Het is niet dat een Fox lichter is. En de Lefty is nu eenmaal een populaire vork. Of zouden ze de Taurine 2 van 2008 niet goed verkocht gekregen hebben (die had ook de alu Lefty)?
                    Zwijg me over die Fox! Dat is een Cannondale verkrachten!

Comment

• Toertje gedaan van ongeveer 15km, (maar wel door de constant regen zaterdag zwaar parcours) en ik ben gewoon dood

modder= heavy...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem Bekijk Berichten
                        Toertje gedaan van ongeveer 15km, (maar wel door de constant regen zaterdag zwaar parcours) en ik ben gewoon dood

modder= heavy...
                        Voor 15km's ga ik m'n fiets niet vuil maken hoor.

Comment

Iedereen moet ergens beginnen hé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem Bekijk Berichten
                            Iedereen moet ergens beginnen hé
                            Da's waar!

Comment

Als je een Taurine zou kiezen puur omwille van het comfort dan vind ik dat je verkeerd bezig bent.
                              Daar heb je een punt. Heb ik trouwens nog gehoord van de dealer waar ik zou willen bestellen.

Een Fox op een Cannondale vind ik niet per sé lelijk. Kijk naar de Rush Carbon-modellen van 2009. Ook i.c.m. dat wit, zwart en groen van de goedkoopste Taurines.
                              120d Hatch Edition Sport

Comment

Dan ben je even lang bezig met schoonmaken, als je gefietst hebt.
                                120d Hatch Edition Sport

Comment

Een Fox op een Cannondale vind ik niet per sé lelijk. Kijk naar de Rush Carbon-modellen van 2009. Ook i.c.m. dat wit, zwart en groen van de goedkoopste Taurines.
                                  Ik heb nooit gezegd dat het lelijk is. Nu, persoonlijk vind ik het concept van de Fatty mooier en dat van de Lefty al helemaal, maar zoiets is natuurlijk puur subjectief en het is een mening vooral te wijten aan het feit dat ik een Cannondale liefhebber ben... denk ik... nee 'k ben er zeker van.

Nee, die Fox hoort gewoon niet op een Cannondale, heb ik al tot vervelens toe gezegd.
                                  Vergelijk het met een Porsche waar je BMW velgen zou opleggen, dat kan best mooi zijn, maar zoiets doe je niet hé.

Comment

Ik heb nooit gezegd dat het lelijk is. Nu, persoonlijk vind ik het concept van de Fatty mooier en dat van de Lefty al helemaal, maar zoiets is natuurlijk puur subjectief en het is een mening vooral te wijten aan het feit dat ik een Cannondale liefhebber ben... denk ik... nee 'k ben er zeker van.

Nee, die Fox hoort gewoon niet op een Cannondale, heb ik al tot vervelens toe gezegd.
                                    Vergelijk het met een Porsche waar je BMW velgen zou opleggen, dat kan best mooi zijn, maar zoiets doe je niet hé.
                                    Vond ik vroeger ook, maar nu ik er al even mee bezig ben, al een stuk minder. Moesten ze op zo'n Fox nu nog een 1,5" stuurbuis monteren, dan zou ik er nog minder nadeel van inzien. Het is vooral die dunne stuurbuis in die erg ruime balhoofdbuis die het optisch minder maakt. De rest kan me eerlijk gezegd minder schelen.
                                    120d Hatch Edition Sport

Comment

Vond ik vroeger ook, maar nu ik er al even mee bezig ben, al een stuk minder.
                                      Dan verschillen we daarin van mening hé...

Comment

Dan verschillen we daarin van mening hé...
                                        Is een kwestie van gewente, denk ik. Nu vind ik een Fox op een Cannondale al mooier dan een Fatty. Alleen die stuurpen met dunne klem valt een tikkeltje tegen.
                                        Trouwens, een Fatty wil ik (voorlopig) niet meer. OK, ik had wel geen DLR II vroeger, maar ik wil toch eens iets totaal anders.

Edit:
                                        Overigens, zou jij eigenlijk de extra centen ophoesten om een Taurine 3 te kopen boven een Caffeine F2? Beiden met Fatty. De Taurine is iets beter afgemonteerd (wel dezelfde remmen). Prijsverschil: 800 €.
                                        Last edited by Beta; 03/11/2008, 00:07.
                                        120d Hatch Edition Sport

Comment

• 'T lag vettig in Langdorp vandaag.

Comment

Working...
                                          X