Oorspronkelijk geplaatst door glennvc
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mountainbikers topic
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenOverigens, zou jij eigenlijk de extra centen ophoesten om een Taurine 3 te kopen boven een Caffeine F2? Beiden met Fatty. De Taurine is iets beter afgemonteerd (wel dezelfde remmen). Prijsverschil: 800 €.
800 euro extra ophoesten om gewoon een carbon frame te hebben dat ongeveer een 250 gr. lichter is dan z'n alu broer, en dat puur theoretisch een tikkeltje comfortabeler is... neen bedankt.
Een ander nadeel van een carbon frame is dat het kwetsbaarder is voor de impact van stenen bijvoorbeeld. En een MTB frame krijgt soms wel wat eens te verduren hé, daarom liever niet.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk BerichtenBikemotion
V-riem
Enfin, ik heb net dezelfde aandrijving op m'n moto... wel een iets bredere riem natuurlijk.
Dat is een heel goed aandrijvingsysteem... zolang het proper blijft. Allerlei vuil (steentjes, grind, zand,...) dat tussen de tandjes van de riem en de tandjes van de poelie komt is nefast voor de levensduur van zo'n riem. M.a.w., MTB'en met zo'n systeem lijkt me niet echt aan te raden, of je moet er een soort van 'riemkast' rond maken zodat er geen vuil aan kan. Maar da's nu ook niet meteen een goede oplossing denk ik.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenDan ging ik voor de F2.
800 euro extra ophoesten om gewoon een carbon frame te hebben dat ongeveer een 250 gr. lichter is dan z'n alu broer, en dat puur theoretisch een tikkeltje comfortabeler is... neen bedankt.
Een ander nadeel van een carbon frame is dat het kwetsbaarder is voor de impact van stenen bijvoorbeeld. En een MTB frame krijgt soms wel wat eens te verduren hé, daarom liever niet.
Carbon is idd wel kwetsbaarder voor steenslag, maar ik betwijfel of dat veel maakt in ons land.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BetaOp het frame na, maken de wielen tss deze twee modellen het grootste verschil DT XCR 1.7. De overige afmontage is Deore XT, maar die is niet direct zoveel beter dan wat er op de F2 zit.
Bovendien, jij bent een upgrader.. Als je daar binnen een paar jaar een full XTR/X.O uitrusting op de alu versie hebt staan, ga je jezelf kwalijk nemen dat je niet ineens de grotere kost hebt gemaakt voor het carbon frame. Frames zijn niet upgradeable
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk BerichtenDT wielen zijn sowieso in orde. Taurine frame is lichter, stijver en geeft toch nog meer comfort.
Bovendien, jij bent een upgrader.. Als je daar binnen een paar jaar een full XTR/X.O uitrusting op de alu versie hebt staan, ga je jezelf kwalijk nemen dat je niet ineens de grotere kost hebt gemaakt voor het carbon frame. Frames zijn niet upgradeable
Dat upgraden valt nogal mee. Als tiener deed ik het wel meer, maar de Super V heb ik nooit zomaar een upgrade gegeven. OK, een ander crankstel en trapas, maar dat was omdat het originele crankstel krom was door een valpartij. Ik vervang alleen bij breuk of slijtage, en dan komt een upgrade natuurlijk in aanmerking.
Wielen overweeg ik nog om direct te upgraden, maar beide bikes die ik hier al heb voorgesteld beschikken geen van beiden over goeie naven. Ze laten sowieso veel ruimte om de wielen te upgraden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichtennet terug van bikemotion (utrecht) zal morgen wat foto's posten.
Meegedaan aan de Tacx wedstrijd. MTB parcour 1.1 km. 3 snelste tijd van de dag in een finale voor een tacx ter waarde van 600€. Natuurlijk moest ik in de finale mijn ketting overstampen.
natuurlijk om het verhaal compleet te maken in de laatste 200 meter terwijl ik 20 meter op kop lag ..
Was er elke dag zo'n Tacx wedstrijd met die prijs?
Comment
-
In feite woon ik in het verkeerde land. Ik heb het meer voor droge ondergrond en eventueel wat stenen. En het mag ook nog iets meer bergop en bergaf gaan (al zou ik het vlakke en de vele straten bij ons dan weer missen met de koersfiets).
Enfin, moest ik in een droge, beragachtige streek wonen, ik kocht direct zoiets:
Comment
-
Of dit:
Of mss iets duurder als ik dat ding veel zou gebruiken.
Moet zalig zijn om daarmee rond te bollen in de Alpen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mafia Coureuro Bekijk BerichtenAj, das spijtig, wel raar da je da kan voorhebben op rollen
Was er elke dag zo'n Tacx wedstrijd met die prijs?
Ik was eerst vanplan om 's zondags nog eens terug te gaan maar had geen tijd die dag.
volgend jaar iedere dag 4 * €600
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichtenja was iedere dag.
Ik was eerst vanplan om 's zondags nog eens terug te gaan maar had geen tijd die dag.
volgend jaar iedere dag 4 * €600
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenHé, ze beginnen nu bij Cannondale zelf al hun stuurpennen te lakken... hebben ze zeker van mij afgezien!
Nee hoor. Dat is een stuurpen van FSA en die kan je al een tijdje in het wit kopen. Idem voor hun sturen en zadelpennen.
Comment
-
En, oh ja, bike is besteld.
Zonder testrit idd, maar iets zegt mij dat ik er met een korte testrit nog niet ging uit komen. Ik ben alleszins zeer tevreden dat ik gekozen heb, en de bike zelf zal mij ook niet teleur stellen.
De levering is voorzien voor vrijdag, maar aangezien ik midden een verhuis zit, ga ik allicht nog iets langer wachten om hem op te halen. Ik denk aan eind volgende week.
Wat ik besteld heb? Geduld is een schone deugd. Voorlopig blijft de bike wel origineel, op twee onderdelen na dan, maar ook die uitleg zal ik later verschaffen. Mss eind deze week al eens gaan kijken en de wijzigingen definitief bespreken. Of anders bel ik wel eens naar de dealer.
Enfin, jullie zullen meer weten als ik de foto's van de bike plaats.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk BerichtenIk vind dat je het aan ons verplicht bent om te zeggen wat het is, je hebt ons zo lang aan het lijntje gehouden. Allez, mij niet maar kom.
Neenee, ik vind dat er al teveel woorden zonder daden geweest zijn.
En gissen heeft ook geen zin. Vanmiddag was ik zelf nog niet zeker over wat ik juist zou kopen. Ik was zelfs niet van plan al effectief te bestellen vandaag, maar toen ik nog eens een serieuze babbel met de dealer ging maken, vond ik dat het geen zin meer had nog langer uit te stellen. Ik heb gekozen en ik ben er van af. En eerlijk gezegd denk ik niet dat ik spijt zal hebben van mijn keuze.
Comment
Comment