Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
    En, oh ja, bike is besteld.
    You've got to be joking!!!

Komaan man, het heeft lang genoeg geduurd, NU zeggen wat je gekocht hebt!

Je mag mij eventueel ook een vriendelijke PM sturen... voor de verandering!

Comment

Neenee, ik vind dat er al teveel woorden zonder daden geweest zijn.
      Je weet het dan toch.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
        Je weet het dan toch.
        Ik vond het zelf wel leuk, maar jullie allicht niet. Dat weet ik ook wel. Trouwens, een week of drie geleden werd ik zelf zot van dat constant vergelijken en overpeinzen. Ben er sindsdien dan ook niet veel meer mee bezig geweest. Het was nodig.

Edit:
        Oh ja, op andere fora hoef je ook niets te zoeken. Ik post het daar ook pas als ik foto's van de bike in/aan mijn huis heb.
        120d Hatch Edition Sport

Comment

• F****ck! Ik heb vandaag O2 Bikers gekocht. Een dikke maand geleden stuurde ik die mannen een mail om advies over de F1 en de Taurine 4. Dat was op een moment dat ik het echt niet meer zag zitten. Nu staat die mail in het vet gedrukt bovenaan de pagina met lezersbrieven (Postbus).
          120d Hatch Edition Sport

Comment

• ik hoop dat het een aluminum geworden is.
            ben geen carbon fan.

Comment

• Hoezo niet?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mafia Coureuro Bekijk Berichten
                Goed verdient . Volgend jaar heb je mij als concurent !
                iedere dag ?
                anders moeten we op voorrand afspreken wie wanneer gaat.
                Vergeet geen truike aan te doen waar duidelijk Belgium opstaat he

@ hierboven.
                kweet niet hoe het komt. Carbon ligt mij niet. Heb paar keer met een carbon gereden en het was echt niks voor mij.
                ook vind ik alu nog altijd "steviger" als carbon.
                natuurlijk allemaal persoonlijke meningen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichten
                  ik hoop dat het een aluminum geworden is.
                  ben geen carbon fan.
                  Beide materialen hebben hun voordelen, al moet ik zeggen dat ik zelf geen ervaring heb met een full-carbon frame. Mijn Pina heeft wel redelijk wat monocoque carbon, maar het hoofdframe en de liggende achtervork zijn wel van aluminium.
                  120d Hatch Edition Sport

Comment

@ hierboven.
                    kweet niet hoe het komt. Carbon ligt mij niet. Heb paar keer met een carbon gereden en het was echt niks voor mij.
                    Die aluminium buizen van Cannondale kunnen makkelijker gedeukt geraken dan je denkt hoor. Ik wéét waarover ik spreek. Aluminium frames hebben in principe buizen met een dunnere wand dan bv. een zadelpen. Logisch dus dat bij een tik met iets hards er al snel een deuk in het frame zit. Carbon zal niet beter scoren, maar ik denk dat het verschil kleiner is dan je denkt.
                    Het was alleszins geen punt bij mijn keuze.
                    120d Hatch Edition Sport

Comment

• dat alu kan deuken besef ik ook. Als ik eens tegen mijn frame tik lijkt het niet veel dikker als een colablik bij wijze van spreken.

Maar ik heb (in oostenrijk) eens iemand onder aan een berg zien staan met allemaal gaatjes in zijn frame. Scherpe stenen die opsprongen waren de oorzaak.
                      Dat was een chinees no name frame maar toch..

voor het gewicht hoef je het niet te doen enkel voor het comfort.
                      Mss als ik wat ouder ben dat ik mijn mening hierover herzie.

Comment

dat alu kan deuken besef ik ook. Als ik eens tegen mijn frame tik lijkt het niet veel dikker als een colablik bij wijze van spreken.

Maar ik heb (in oostenrijk) eens iemand onder aan een berg zien staan met allemaal gaatjes in zijn frame. Scherpe stenen die opsprongen waren de oorzaak.
                        Dat was een chinees no name frame maar toch..

voor het gewicht hoef je het niet te doen enkel voor het comfort.
                        Mss als ik wat ouder ben dat ik mijn mening hierover herzie.

Ik begrijp het wel hoor. Aluminium is een echt metaal en carbon ... Tja, dat is plastiek. En een plastieken fiets, het blijft een beetje vreemd.
                        Een Caffeine ziet er ook iets meer hardcore uit dan een Taurine. Zeker met een Lefty. En een Caffeine is ongetwijfeld één van de betere aluminium frames op de markt. En al bij al zal het allicht ook wel een iets steviger frame zijn.
                        De Taurine is wel degelijk een paar honderd gram lichter.
                        120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta
                          Ik begrijp het wel hoor. Aluminium is een echt metaal en carbon ... Tja, dat is plastiek. En een plastieken fiets, het blijft een beetje vreemd.
                          Een Caffeine ziet er ook iets meer hardcore uit dan een Taurine. Zeker met een Lefty. En een Caffeine is ongetwijfeld één van de betere aluminium frames op de markt. En al bij al zal het allicht ook wel een iets steviger frame zijn.
                          Waarom een kever kopen als je een porsche kan betalen ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                            Waarom een kever kopen als je een porsche kan betalen ?
                            ... Omdat misschien niet iedereen de behoefte heeft om met een Porsche te rijden?
                            Man, man... pffff...

Comment

Ik ben nu ook niet echt voor een carbon frame voor een MTB... maar ik zou het misschien wel ooit overwegen.
                              Onlangs heb ik nog een een gesprek gehad met iemand die vrij goed presteert in de A cyclocrossen, en tevens ook (niet competitief) aan mountainbike doet.
                              Hij heeft ook een voorkeur voor alu frames om te crossen en te MTB'en. Hij heeft al collega's gehad die na een val hun carbonframe mochten weggooien (simpelweg gebroken), niet echt interessant als je 't als ons allemaal zelf moet betalen. Hij rijdt wel met carbon frames in de cross... maar die krijgt hij van de sponsor.

Comment

• ja voor wegfiets is het iets heel anders. Die fietsen krijgen veel minder klappen te verduren.
                                Hoeveel weegt een Caf tegenover een Taur ? (alleen kader)

Comment

ja voor wegfiets is het iets heel anders. Die fietsen krijgen veel minder klappen te verduren.
                                  Hoeveel weegt een Caf tegenover een Taur ? (alleen kader)
                                  Je mag ongeveer een 1.500 gr. voor een Caffeine rekenen, en ongeveer een 1.250 gr. voor een Taurine. +/- 250 gr. verschil dus.
                                  Er vanuit gaande dat we een M met een M vergelijken natuurlijk.

Comment

iedere dag ?
                                    anders moeten we op voorrand afspreken wie wanneer gaat.
                                    Vergeet geen truike aan te doen waar duidelijk Belgium opstaat he

@ hierboven.
                                    Hehe, kga normaal maar 1 dag gaan. Ik wou dit jaar ook gaan maar de verplaatsing vond ik toch iets te ver en de koppenbergcross stond ook op het programma

Mijn mening over Carbon. Voor een coursfiets ok, mountainbike zie ik niet erg het nut van in. Een carbon frame heeft mss meer comfort maar op de mountainbike heb je dat niet nodig toch? De dikke banden en vering zorgen voor genoeg comfort en demping. Nee geef mij maar een goedkopere aliminium ipv een plastieken dikke buizen mountainbike.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mafia Coureuro Bekijk Berichten

Mijn mening over Carbon. Voor een coursfiets ok, mountainbike zie ik niet erg het nut van in. Een carbon frame heeft mss meer comfort maar op de mountainbike heb je dat niet nodig toch? De dikke banden en vering zorgen voor genoeg comfort en demping. Nee geef mij maar een goedkopere aliminium ipv een plastieken dikke buizen mountainbike.
                                      Naar mijn mening is het enige voordeel van een carbon MTB frame t.o.v. een alu exemplaar, dat het lichter is. Maar als recreant vind ik het voordeel van 250 grammekes echt niet opwegen tegen het meer fragiele karakter van een carbon frame. Je kan eigenlijk beter een alu Cannondale kopen en voor de 6 à 700 euro die je in je zakken steekt door de Taurine die duurder is, voor 6 à 700 euro lichtere wielen kopen bijvoorbeeld. Dan is je Caffeine even licht (of zwaar) als de Taurine, als we 'r vanuit gaan dat ze beiden dezelfde afmontage genieten natuurlijk, vandaar ook de 6 à 700 euro verschil. Maar gewicht winnen op lichte wielen is veel efficiënter dan gewicht winnen op een frame.

Enfin, de Taurine frames mogen dan echt wel pareltjes van carbon frames zijn, qua levensduur en robuustheid denk ik toch dat de alu frames beter scoren... ik zeg wel: denk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                        Je mag ongeveer een 1.500 gr. voor een Caffeine rekenen, en ongeveer een 1.250 gr. voor een Taurine. +/- 250 gr. verschil dus.
                                        Er vanuit gaande dat we een M met een M vergelijken natuurlijk.
                                        Volgens Cannondale zelf weegt een Caffeine 1700 gram incl. lak en derailleurbevestiging, en in de maat M. Een Taurine zou in dezelfde maat en ook met de bevestiging voor derailleur 1250 gram wegen. Er staat wel niet bij of dat incl. lak is. Mogelijk gaat het hier om het gewicht van de Taurine SL. De gewone Taurine weegt ietsje meer.
                                        120d Hatch Edition Sport

Comment

• Ik denk dat je in het frame al behoorlijk wat gewicht mag bijsteken eer je dat voelt. De fiets is nog altijd maar een fractie van je eigen gewicht.

Comment

Working...
                                          X