Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door W3N Bekijk Berichten
    Topic terug geopend.
    Hou het netjes.

yes just op tijd.
    Want look what I have

Cannodale naaf en nieuwe DT4.2 velg zijn onderweg.
    240S naaf staat nog altijd tekoop

Comment

• Waar komt die op?
      Sorry, maar ik vergeet constant van de niet-veelposters uit de fietstopics, met welke fiets ze rondbollen.
      120d Hatch Edition Sport

Comment

• Saiko, welke lefty is dat juist ?
        Bouwjaar ? Type ? motorinhoud ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
          Saiko, welke lefty is dat juist ?
          Bouwjaar ? Type ? motorinhoud ?
          Lefty Carbon DLR (de eerste versie), denk ik. Ben ik juist?
          120d Hatch Edition Sport

Comment

• idd lefty carbon 110 DLR 2 jaar oud ongeveer

komt op de Cdale F1000SL(Sobe)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichten
              idd lefty carbon 110 DLR 2 jaar oud ongeveer

komt op de Cdale F1000SL(Sobe)
              Ahja, nu weet ik weer met welke bike je rijdt.
              120d Hatch Edition Sport

Comment

• Sobe was wss voldoende geweest want zo rijden er niet veel rond

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichten
                  Sobe was wss voldoende geweest want zo rijden er niet veel rond
                  F1000 SL is het duidelijkst.
                  120d Hatch Edition Sport

Comment

• Change of mods. De EA70 lowriser (20 mm) en FSA XC 150 OS in het wit zijn niet los verkrijgbaar bij de importeur. Grmpf. Mss toch nog eens zien bij Race Face. En anders een Ritchey WCS riser.
                    Qua stuurpen denk ik aan een Syncros in het wit. Een Ritchey WCS-stuurpen is ook verkrijgbaar in het wit, maar dat ding is wel erg licht.
                    120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                      Change of mods. De EA70 lowriser (20 mm) en FSA XC 150 OS in het wit zijn niet los verkrijgbaar bij de importeur. Grmpf. Mss toch nog eens zien bij Race Face. En anders een Ritchey WCS riser.
                      Qua stuurpen denk ik aan een Syncros in het wit. Een Ritchey WCS-stuurpen is ook verkrijgbaar in het wit, maar dat ding is wel erg licht.
                      Bestellen bij den Duits. De WCS dingen zijn licht, maar ik heb er nog geen van kapot gekregen.

Comment

Bestellen bij den Duits. De WCS dingen zijn licht, maar ik heb er nog geen van kapot gekregen.
                        Als mijn dealer die onderdelen kan krijgen, bestel ik bij hem. Hij wil de nieuwwaarde van de originele onderdelen aftrekken van de waarde van de nieuwe onderdelen. OK, het gaat dan nog iets duurder uitkomen dan in Duitsland, I know, maar die gast zorgt er toch voor dat mijn fiets picobello wordt afgeleverd en onderhouden. Jij doet het zelf ook zo, zei je al.
                        Voor mods achteraf bestel ik uiteraard elders.
                        Ik heb gemaild om een Ritchey WCS Rizer Mountain te monteren (lowrizer, dus 20 mm hoogte). Een WCS-stuurpen zie ik ietsje minder zitten. Dan maar gevraagd of hij een Syncros FL in het wit kan bestellen. Indien niet, dan neem ik de originele stuurpen, en bestel ik achteraf wel wat anders in het buitenland. Het stuur moet sowieso van bij hem komen, vind ik, zodat hij de kabels gepast kan inkorten. Als ik ze laat inkorten met het originele stuur erop, dan mag ik het vergeten een rizer te monteren.
                        120d Hatch Edition Sport

Comment

• Vandaag een extra lampje toegekregen om 's nachts een beetje te zien waar ik fiets. Een 13W Lupine Tesla4. Het is de bedoeling deze te gebruiken op de helm om het offroad nachtrijden veiliger te maken.

Nu nog even wachten op wat droger weer en we kunnen eens gaan testen in de bossen. Ondertussen de helmhouder al gemonteerd, handleiding gelezen en battery volledig opgeladen.

Op de weg gebruik ik een 40W HID Lumicycle, nu al 6 jaar aan een stuk, voor m'n nachtritten.

Last edited by ; 19/11/2008, 23:01.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                            Vandaag een extra lampje toegekregen om 's nachts een beetje te zien waar ik fiets. Een 13W Lupine Tesla4. Het is de bedoeling deze te gebruiken op de helm om het offroad nachtrijden veiliger te maken.

Nu nog even wachten op wat droger weer en we kunnen eens gaan testen in de bossen. Ondertussen de helmhouder al gemonteerd, handleiding gelezen en battery volledig opgeladen.

Op de weg gebruik ik een 40W HID Lumicycle, nu al 6 jaar aan een stuk, voor m'n nachtritten.

Lupine is populair aan het worden. Maar eens je ze in werking hebt gezien, weet je waarom.
                            Is de Lumicycle geen 10watt HID wat het equivalent is van 40watt halogeen ?

Comment

• Ik was net nog in een cataloog aan het snuffelen bij wat Race Face producten, en die hebben ook wel een leuk stuurtje: Atlas AM Bar (270 gram). Vooral mooi i.c.m. een Race Face-stuurpen, zoals de Atlas AM Stem (al is die met zijn 190 gram bij 110 mm nu niet bepaald een lichtgewicht; ze is dan ook vooral op, rara, all mountain gericht).
                              Enfin, ik blijf wel bij mijn bestelling hoor. Atlas-stuur zou nog kunnen mocht de WCS niet direct verkrijgbaar zijn, maar dat zal wel niet.
                              120d Hatch Edition Sport

Comment

Lupine is populair aan het worden. Maar eens je ze in werking hebt gezien, weet je waarom.
                                Is de Lumicycle geen 10watt HID wat het equivalent is van 40watt halogeen ?
                                Dat is voledig correct. Het leuke aan die HID is dat ze 40W wit licht geeft maar slechts 10W verbruikt aan de batterij. Gaat in deze config 4u mee. De Lupine zou 3 uur op volle kracht kunnen branden (is echt ongelofelijk wat een lichtopbrengst uit 1 LED) maar je kan ze ook op halve kracht en 1/4 kracht zetten wat de brandduur met dezelfde faktor verlengt.

Comment

Dat is voledig correct. Het leuke aan die HID is dat ze 40W wit licht geeft maar slechts 10W verbruikt aan de batterij. Gaat in deze config 4u mee. De Lupine zou 3 uur op volle kracht kunnen branden (is echt ongelofelijk wat een lichtopbrengst uit 1 LED) maar je kan ze ook op halve kracht en 1/4 kracht zetten wat de brandduur met dezelfde faktor verlengt.
                                  Prijs?
                                  Gewicht?
                                  Niet dat ik plots zin krijg om 's nachts te fietsen, maar gewoon uit interesse.
                                  Zit die kabel van de helm naar de battery pack trouwens niet lichtjes in de weg als je fietst? Lijkt mij irritant. Toch als die in je nek komt.
                                  120d Hatch Edition Sport

Comment

• Moet je dat nu echt vragen ?
                                    De Lupine kost 340€ en de Lumicycle zal zo rond de 400€ gekost hebben.
                                    Meer info op de Lupine website en Lumicycle website
                                    Kabel gaat naar de kleine battery in m'n backpack voor de Lupine en de batterij van de Lumi zit in m'n drinkbushouder.
                                    Kwa lichtopbrengst : http://www.lupine.de/2009/en/products/lighttest/
                                    Met de Lumi moet ik regelmatig afrekenen met autobestuurders die hun grote lichten opzetten om me te vragen het mijne te dimmen. Is nochtans maar een bundel van 9 graden maar kwa lichttemperatuur net een Xenon lamp.
                                    Last edited by ; 19/11/2008, 08:40.

Comment

• Zit er in de Tesla ook een pink stand ? Als ik die op de Betty activeer, beginnen van heel ver de verkeersborden mee te pinken. Veel automobilisten snappen er niks van, vertragen, kijken...
                                      Voor op de baan is die pinkstand de best bruikbare. Als je de Betty op 60% dimt, zit je exact op het vermogen van de Tesla. Ruim voldoende om de meeste paadjes mee te doen, enkel in afdalingen is de 100% nuttig.
                                      Het verschil tussen de 60% en 100% is trouwens niet zo groot. Alles wordt wat feller opgelicht, maar het licht draagt niet zo veel verder of breder. Met een modderige ondergrond komt de 100% wel van pas, gezien het licht veel minder weerkaatst.

Een HID systeem heb ik ook gehad, een Niterider Moab, welke een fantastische runtime op full power had van 7u, maar met een batterij dubbel zo groot en zwaar als de huidige Lupine.

Voor Lupine zijn trouwens makkelijk extra batterijen te vinden via Ebay.de aan de helft van de originele Lupine prijs. Mocht je nog extra runtime nodig hebben...

Je kan met de Lumicycle op het stuur en de Tesla op de helm het donker induiken en rijden alsof het dag is, maar of dat nog nachtfietsen is, daar ga ik me niet over uitspreken
                                      Prijs van de Betty 6 bij Cyclestore.co.uk inclusief transport : 546pond
                                      Last edited by ; 19/11/2008, 08:27. Reden: prijs

Comment

• Ja, er zit een stand op waarbij hij gaat flikkeren, is in geval van nood vermoed ik.
                                        De intensiteiten zijn trouwens 100, 35 en 10% (12, 4 en 1.5 Watt)
                                        1.5Watt is nog perfect bruikbaar op de openbare weg, maar natuurlijk te weinig voor offroad.
                                        Batterij is superlicht.
                                        Hier kan je dus 's nachts mee gaan mountainbiken alsof het dag is, of toch bijna.
                                        Last edited by ; 19/11/2008, 08:41.

Comment

Ja, er zit een stand op waarbij hij gaat flikkeren, is in geval van nood vermoed ik.
                                          De intensiteiten zijn trouwens 100, 35 en 10% (12, 4 en 1.5 Watt)
                                          1.5Watt is nog perfect bruikbaar op de openbare weg, maar natuurlijk te weinig voor offroad.
                                          Batterij is superlicht.
                                          Hier kan je dus 's nachts mee gaan mountainbiken alsof het dag is, of toch bijna.
                                          Kan je ook de PCS programmeren naar keuze ? Het flikkeren is niet alleen voor noodgevallen, ook op straat erg goed. Flikkeren gaat op volle sterkte, dus zo batterijsparend is het ook niet..

Comment

Working...
                                          X