Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Nee, dat kun je niet.. het is ook niet zo'n advanced model als de Wilma of de Betty hee
Lampje is superlicht en daarmee uitermate geschikt voor op de helm.
Nee, dat kun je niet.. het is ook niet zo'n advanced model als de Wilma of de Betty hee
Lampje is superlicht en daarmee uitermate geschikt voor op de helm.
Advanced of niet, als het maar licht geeft, hoe meer hoe liever.
Ik was gisteren op de Zesdaagse van Gent (wreed plezant!!) en ik zag daar een stand staan van Camoso. Camoso is een nieuwe speler op de markt van sportkleding en fietsen. Daar stonden enkele koersfietsen en hun nieuwe MTB. Natuurlijk ik eens gaan zien naar die MTB want ik wil de Scott vervangen binnenkort. De fiets zag er deftig uit en ook de site overtuigde me wel. De basis MTB met o.a. Shimano XT als afmontage (je kan er geloof ik ook Durac-ace opzetten) , volledig gemonteerd met pedalen, barends enzo komt op 1995 euro.
Vooral dit stukje dat ik gequoted heb van hun site spreekt me wel aan
De doelgroep van de CAMOSO Pro is de man of vrouw die van fietsen een stevige vrijetijdsbesteding wil maken en dit met degelijk materiaal voor een redelijke prijs.
want alléja begrijp me niet verkeerd maar 2000 euro is niet echt veel geld voor een heel goede mountainbike. Als je ziet hoeveel je voor een Taurine 4 betaald Tuurlijk blijft 200 euro nog heel veld geld voor mij maarja ik zou weer weten voor wat ik werk tijdens de vakantie hé
Nu, mijn vraag, weten jullie soms al wat meer over Camoso? Nadelen, hoe ze rijden enzo van die dingen?
Nee, dit is het eerste wat ik ervan hoor. Zullen waarschijnlijk zoals de halve wereld tegenwoordig in Azie gaan shoppen voor hun frames en dan een montage met verschillende waardes aanbieden. Naargelang hun omzet kunnen ze lagere prijzen bedingen (zie maar de merken zoals bvb Canyon in Duitsland die goed materiaal aanbieden aan topprijzen en dan ook nog eens besparen omdat ze via internet verkopen)
Wat je goed moet bekijken is of de niet zichtbare delen (kopserie, bracket) van dezelfde waarde zijn als de oogtrekkers (achterderailleur) want hier wil men nogal eens besparen.
Niet dat pakweg een acera kopserie persee slecht is maar bij serieus gebruik draai je die er wel in een jaar door, idem voor trapas.
tja ik weet het niet.
Dan geef ik liever 2000€ uit aan een cannondale met minderwaardige onderdelen die ik na verloop van tijd kan vervangen met upgrades.
Dan ben ik tenminste zeker van kwaliteit en garantie.
op termijn zijt ge evenveel geld kwijt alleen hebt ge bij de cannondale het eerste jaar met "minderwaardige" componenten gereden. Maar ge hebt wel een 'top'kader
Ik was gisteren op de Zesdaagse van Gent (wreed plezant!!) en ik zag daar een stand staan van Camoso. Camoso is een nieuwe speler op de markt van sportkleding en fietsen. Daar stonden enkele koersfietsen en hun nieuwe MTB. Natuurlijk ik eens gaan zien naar die MTB want ik wil de Scott vervangen binnenkort. De fiets zag er deftig uit en ook de site overtuigde me wel. De basis MTB met o.a. Shimano XT als afmontage (je kan er geloof ik ook Durac-ace opzetten) , volledig gemonteerd met pedalen, barends enzo komt op 1995 euro.
Vooral dit stukje dat ik gequoted heb van hun site spreekt me wel aan
want alléja begrijp me niet verkeerd maar 2000 euro is niet echt veel geld voor een heel goede mountainbike. Als je ziet hoeveel je voor een Taurine 4 betaald Tuurlijk blijft 200 euro nog heel veld geld voor mij maarja ik zou weer weten voor wat ik werk tijdens de vakantie hé
Nu, mijn vraag, weten jullie soms al wat meer over Camoso? Nadelen, hoe ze rijden enzo van die dingen?
Je laat je verleiden door voorspelbare verkoopspraat. Alsof andere MTB's uit deze prijsklasse zoveel minder zouden zijn.
OK, een Taurine 4 is niet goedkoop, maar hey, dan heb je wel een carbon frame van een zeer gereputeerd merk. In dat opzicht vind ik een Taurine 4 helemààl niet duur.
Pas op, niet dat ik nu ga beweren dat iedereen met een budget van 2000 € een Taurine 4 moet kopen. Het hangt er gewoon van af wat je exact wil. Wil je later upgraden, dan is een Taurine 4 een zeer goeie basis. Hecht je iets minder belang aan het frame zelf (met een gewoon degelijk aluminium frame is helemaal niets mis), dan kan je uiteraard een fiets kopen met betere onderdelen.
In uw plaats zou ik toch ook eens kijken bij merken als Trek en Cube.
Die speclijst van die fiets die je postte, vind ik toch een beetje lachwekkend. Die zegt echt niets. Een Pro is een deftig merk, maar ik heb er zelf helemaal niets mee (om het zacht uit te drukken). Het is niet omdat het Pro heet, dat het ook de allesbeste kwaliteit is. En niets over de verende vork? Sorry, maar dat is één van de belangrijkste onderdelen van de fiets, dus die moet toch van goeie kwaliteit zijn. Als het een Rock Shox Reba is, zit je echter goed. En dan die Deore XT: is dat een volledige groep? Ook de lagers?
tja ik weet het niet.
Dan geef ik liever 2000€ uit aan een cannondale met minderwaardige onderdelen die ik na verloop van tijd kan vervangen met upgrades.
Dan ben ik tenminste zeker van kwaliteit en garantie.
op termijn zijt ge evenveel geld kwijt alleen hebt ge bij de cannondale het eerste jaar met "minderwaardige" componenten gereden. Maar ge hebt wel een 'top'kader
Idem hier, maar dat is persoonlijk. Heeft ook te maken met je instelling. Eerst wou ik een Canyon kopen van 1300 € (excl. pedalen en verzending). Die fiets was beter afgemonteerd dan de Taurine die ik gekocht heb, ook al was die laatste uiteraard een stuk duurder.
Rationeel gezien is die meerprijs van een merkproduct natuurlijk niet te verantwoorden, maar hey, hetzelfde geldt als je een Audi of BMW vergelijkt met een Hyundai. Tuurlijk zijn de eerste merken beter, maar niet zóveel beter als het prijsverschil doet vermoeden.
GTX, als dat een volledige XT groep is, met schijfremmen en XT bracket, en als de verende vork ook van redelijke kwaliteit is (merk en type?] , kan je moeilijk spreken van een slechte prijs.
Het cannondale verhaal ken ik onderhand wel. Je kan cannondale vervangen door Trek , Scott of Specialized en het blijft hetzelfde verhaal. Je betaald meer voor wat uiteindelijk marginale verschillen zijn in afwerking en kwaliteit en het belangrijkste aan je fiets blijft de afmontage.
Als je dan nog bedenkt dat meer en meer frames uiteindelijk toch allemaal van dezelfde fabrieken in Azie komen, wordt de prijs van een sticker wel heel duur.
Het wordt nog erger als je persee titanium frames wil. Rationeel is dit moeilijk te verrechtvaardigen, op een zeker moment neemt de passie over en gaat het verstand (én het geld) de deur uit.
GTX, als dat een volledige XT groep is, met schijfremmen en XT bracket, en als de verende vork ook van redelijke kwaliteit is (merk en type?] , kan je moeilijk spreken van een slechte prijs.
Het cannondale verhaal ken ik onderhand wel. Je kan cannondale vervangen door Trek , Scott of Specialized en het blijft hetzelfde verhaal. Je betaald meer voor wat uiteindelijk marginale verschillen zijn in afwerking en kwaliteit en het belangrijkste aan je fiets blijft de afmontage.
Als je dan nog bedenkt dat meer en meer frames uiteindelijk toch allemaal van dezelfde fabrieken in Azie komen, wordt de prijs van een sticker wel heel duur.
Het wordt nog erger als je persee titanium frames wil. Rationeel is dit moeilijk te verrechtvaardigen, op een zeker moment neemt de passie over en gaat het verstand (én het geld) de deur uit.
Ik vind de prijs van een Taurine (zeker de 4) tegenover de Caffeine nogal meevallen. Moest dat carbon frame in de USA gemaakt worden, het zou wel even anders zijn.
Begin de jaren '90 was Cannondale algemeen genomen ronduit duur. Eind de jaren '90 verbeterde de situatie op dat vlak een beetje. Toen kwamen er een nieuwe generatie frames (zeker de Scalpel) en gingen de prijzen weer sterk omhoog. Zo denk ik bv. aan de Scalpel 800 van de eerste generatie. Dat ding was afgemonteerd met een Fatty, en een mix van LX en XT. Het prijskaartje bedroeg zomaar eventjes 148.000 oude Belgische. Compleet geschift imo. De laatste jaren is het weer famaeus verbeterd op dat vlak. Ook de Scalpel is al een stuk makkelijker te betalen. Alleen: die CO2-fietsen had ik liever niet gezien. Een nieuwe Cannondale van 560 €, vind ik er eerlijk gezegd een beetje over. Hun goedkoopste model had de F4 moeten zijn (die heeft ook een Caffeine-frame, al staat hij onder de CO2-modellen). Anderzijds, in de USA is het nog slechter: daar kan je CO2-modellen kopen met een 1 1/8" balhoofdbuis. Veel Cannondale is daar imo niet meer aan.
Het was een volledige deore set, de vorknaam stond er ginder op maar die ben ik wel vergeten Had er nog nooit van gehoord.
Ik heb ondertussen al rond gekeken naar Cube's. Merci voor de informatie
Mijn eerste (en enige ) Cannondale, een custom gemonteerde CAAD4 kostte indertijd (1999) ook al bijna 150000Bef hoor.
Ik zeg niet dat alle Cannondales uit een bepaalde periode duur of iets goedkoper waren. Een topafmontage heeft altijd veel geld gekost.
In 1995 was 150.000 fr trouwens zeer veel geld. Tegenwoordig heb je voor dat geld niet dat in de buurt komt van het echte competitiemateriaal, maar goed, die algemene evolutie naar steeds duurdere topmodellen, is er bij alle merken.
Het was een volledige deore set, de vorknaam stond er ginder op maar die ben ik wel vergeten Had er nog nooit van gehoord.
Ik heb ondertussen al rond gekeken naar Cube's. Merci voor de informatie
Deore is iets anders dan Deore XT. Iets helemaal anders zelfs.
En die vork: Manitou, Rock Shox, Marzocchi, Suntour, Fox? Misschien gaat er nu een lichtje branden.
Zo zie je inderdaad hoe snel je verkeerd geinformeerd wordt.
Deore XT/ XT/Deore..
Beta: ik vermelde enkel hoe duur cannondales in 1999 al waren, verder niets. Je gaat met cannondale zowiezo kwaliteit in huis halen. Ik herinner me nog goed hoe snel ik ging op die fiets. Hij woog minder dan 10kg maar ook het frame en hoe dat zich gedroeg was gemaakt voor 1 ding - zo snel mogelijk van A naar B, een echte flyer.
Ik heb de faktuur nog gevonden en het was 'maar 131000Bef' maar wel zonder wielen, want die had ik al. Hoeveel het frame apart kost, ik dacht rond de 68000Bef toen.
Zo zie je inderdaad hoe snel je verkeerd geinformeerd wordt.
Deore XT/ XT/Deore..
Beta: ik vermelde enkel hoe duur cannondales in 1999 al waren, verder niets. Je gaat met cannondale zowiezo kwaliteit in huis halen. Ik herinner me nog goed hoe snel ik ging op die fiets. Hij woog minder dan 10kg maar ook het frame en hoe dat zich gedroeg was gemaakt voor 1 ding - zo snel mogelijk van A naar B, een echte flyer.
Ik heb de faktuur nog gevonden en het was 'maar 131000Bef' maar wel zonder wielen, want die had ik al. Hoeveel het frame apart kost, ik dacht rond de 68000Bef toen.
Ik ken Cannondale wel hoor.
68.000 fr voor een CAAD3 met Fatty. Lijkt me duur, maar het kan, want ik ken de prijs ervan zo niet direct uit het hoofd. Ik weet wel dat het CAAD3 racefietsframe met Time Equipe carbonvork (ik kocht die toen, en heb die trouwens nog steeds) 41.900 fr kostte. De kwaliteit van het frame is dezelfde.
Trouwens, check gerust de catalogus van 1991 en zie hoeveel je toen betaalde voor in feite bijna niets. Ik denk nu aan de SM Omega en de EST Omega (stonden boven de versies met een nummertje). Die laatste kostte ongeveer 150.000 fr, maar zo superspeciaal was die fiets niet. Hij had wel achtervering, maar vooraan zat er enkel een Girvin Flexstem. De volledige chromolyversie trouwens. Voor de rest Suntour XC Pro (XTR bestond simpelweg nog niet).
Caad4 Het was een speciaal 1999 World Cup model met de sponsors op.
cfr de F3000SL volledig gemonteerde fiets. Dat frame only was heel moeilijk aan te raken.
Hat was een Fatty Ultra DL met 80mm veerweg.
Caad4 Het was een speciaal 1999 World Cup model met de sponsors op.
cfr de F3000SL volledig gemonteerde fiets. Dat frame only was heel moeilijk aan te raken.
Hat was een Fatty Ultra DL met 80mm veerweg.
Aha, OK.
De S-stays van de CAAD4 zijn op de foto niet erg zichtbaar. Of waren er in het begin ook CAAD4's zonder S-stays?
Aha, OK.
De S-stays van de CAAD4 zijn op de foto niet erg zichtbaar. Of waren er in het begin ook CAAD4's zonder S-stays?
Dit was een speciaal model, ik denk niet dat die s-stays had. Het is een frame zoals dat door de competitierijders gebruikt werd. . De volgende versie was trouwens disc-only, en ik zie hier toch ook geen s-stays.
Bij de bike hier net boven, zie ik toch een lichte buiging in de staande achtervork, maar ik dacht dat het ietsje meer was. Het is alleszins moeilijk te zien, zeker van opzij.
Middleburn-tandwielen op het XTR-crankstel van die CAAD4? Of zie ik dat verkeerd?
Comment