Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
ahja ik heb trouwens een nieuwe hobby.
Veldrijders plagen op tourtochten.
Die mannen denken dat ze heer en meester zijn op hun grote fietsen.
Ge start dus rustig aan om u op te warmen. En ge blijft bij een traag maar niet te traag groepje hangen. Ge wacht dat een veldrijder u inhaalt en ge gaat daar dan keihard achteraan (tegenwoordig moet ge niet lang wachten want er rijden er veel rond)
Eerst zal de persoon u proberen los te rijden op de vlakke stukken. Dit compenseer je door vanvoor 46 of 48 tandjes te leggen en achteraan 11. Zosnel hij door heeft dat ge niet zomaar opgeeft beginnen die mannen zicht meestal wat op te trekken etc.
Dan komt het fijne stuk. Iedere bergop die ge ziet sprint ge naar boven zodat je net voor hem aankomt. De afdaling is sowieso geen probleem om sneller te doen als hem.
En op het volgende rechte stuk zet je je weer achter hem tot de volgende berg(je).
Tegen de eerste bevoorrading is hij dan meestal kappot en lastig en weet ik veel wat. Meestal beginnen ze te vloeken over een slechte dag of over materiaal wat niet werkt hoe het moet. Dan is het tijd om een nieuw slachtoffer te zoeken
dat ze maar eens leren dat het een MOUNTAINBIKE-tocht is
Ik vind het grappig dat sommige mensen van de meest belachelijke zaken een soort competitie willen maken. Een kozijn van me kan er bv. niet tegen dat er iemand de hele tijd in zijn wiel hangt. Als ze niet zelf kopwerk willen (of eerder kúnnen) doen, wil hij ze er steeds af rijden.
ik ga toch ook niet met een mountainbike op een wielerpiste rijden ?
Wedden dat je met je MTB wél op plaatsen komt die niet specifiek voor de MTB-er zijn? Ik denk nu bv. aan een motocrossparcours (kan dikke fun zijn) of gewoon aan een jaagpad naast een vaart.
Wedden dat je met je MTB wél op plaatsen komt die niet specifiek voor de MTB-er zijn? Ik denk nu bv. aan een motocrossparcours (kan dikke fun zijn) of gewoon aan een jaagpad naast een vaart.
tuurlijk maar niet terwijl daar specifieke evenementen bezig zijn voor die sport.
Saikoboarder, je bent dan toch net als die veldrijders ??
Trouwens, vele TT's kan je perfect met een crossfiets rijden, vandaag bvb in Hetsberge, man man wat een modderboel !!
ik heb niks tegen veldrijders.
Maar wel tegen die mannen die een mountainbike tourtocht komen doen met hun veldrij fiets. De meeste menen dat omdat ze sneller zijn dat ze alles mogen.
Van mij mogen ze gerust in het bos fietsen maar liever niet op een mountainbike tocht waar ze hinderlijk zijn voor de andere fietsers
Maar wel tegen die mannen die een mountainbike tourtocht komen doen met hun veldrij fiets. De meeste menen dat omdat ze sneller zijn dat ze alles mogen.
Van mij mogen ze gerust in het bos fietsen maar liever niet op een mountainbike tocht waar ze hinderlijk zijn voor de andere fietsers
Bwaah ik vind da iedereen daar mag aan deelnemen. Sommigen zullen mss wat agressiever rijden, maar zolang ze u niet ten val brengen vind ik het best allemaal wel kunnen.
De snelle rijders zijn hinderlijk voor de trage, maar ook omgekeerd!
Beste saiko, er bestaat nergens een reglement dat zegt dat mensen met een cyclocrossfiets niet aan een TT mogen meedoen, en onder de alle terrein fietsen horen ook de cyclocrossfietsen. Ik begrijp echt niet wat uw probleem is. En waarom zijn ze hinderlijk? Omdat ze rapper rijden ofwat? Jij 'plaagt' ze toch oh zo graag door ze eraf te rijden in afdalingen enzo, wat is 't probleem dan?
No offence hé saiko, maar uw 'geplaag' vind ik net iets kinderachtiger dan een mens die met een veldrijfiets op een TT zijn ding komt doen hoor. Onverdraagzaamheid is een woord dat perfect bij u past denk ik dan zo.
ik denk niet dat bij de meeste tourtochten zo'n regelement bestaat.
Ik weet wel enkele tochten waar ze niet worden toegelaten omdat de organistaties veel klachten krijgen erover.
Hier in de buurt worden regelmatig fietstochten ingericht (limburg fietsprovincie)
Daar nemen ook regelmatig ganse groepen wielertoeristen aan deel. Dat vind ik ook niet kunnen. Die rijden tegen snelheden van 30 per uur tussen al die andere deelnemers die daar niet op zijn ingesteld en niet weten hoe zo'n koersfietser reageerd als hij/zij uitwijkt.
Er zijn daar ook al verschillende ongevallen gebeurd.
Ik ben heel verdraagzaam. Iedereen mag zijn sport uitvoeren die hij graag doet maar dat mag geen risico's teweeg brengen voor andere sporters.
Waarom ze hinderlijk zijn ?
Ze steken voorbij op rechte stukken, te pas of on te pas, plaats genoeg of niet.
Is daar 3 meter verder een bocht met modder die ze niet kunnen nemen dan gaan ze vol in de remmen waardoor gij ook moet afremmen.
Ze sprinten in de korte bergjes naar boven(moeten ze wel want langzaam naar boven laten hun versnellingen niet toe) als ze boven komen dan vertragen ze tijdens de afdaling.
Soms komen ze niet boven en vallen ze in het midden van de helling stil. De meeste hebben dan de instelling "ik niet boven, niemand boven" en gaan niet aan de kant voor de personen die wel nog een kans hebben om naar boven te fietsen.
Ze zijn zeker niet allemaal zo. Maar toch al veel die ik ben tegen gekomen
Toch wel opvallend dat het alleen de cyclocrossers zijn die volgens jou de andere bikers storen. Onder de MTB-ers onderling zijn er toch ook grote verschillen in snelheid?
Ik geloof best dat je sommige cyclocrossers irritant vindt, maar ik stel me vragen bij het feit dat het alleen cyclocrossers zijn. En je hebt blijkbaar veel zin om elke cyclocrosser die je tegenkomt te "pesten". Beetje onnozel, vind ik.
En nee, ik heb niets met cyclocrossers.
Zoals steeds is generalisatie nooit goed.
Zo zijn er ook een hoop wegfietsers die nu komen mountainbiken, waarvan sommigen weinig tot geen technische baggage hebben en de echte mountainbikers daardoor ophouden aan de mooie stukjes..
ik zeg altijd, leven en laten leven, zeker op een toertocht. Er zijn inderdaad ook mtb'ers die een stuk sneller gaan dan anderen, en daar zitten ook ambetanterikken tussen die beginnen te sakkeren als je niet snel genoeg uit de weg kan (of volgens hun , wil) gaan.
Nogmaals, op een TT heb ik er geen moeite mee even te wachten, het moet ontspanning blijven.
Als ik zie hoe sommigen vrouwen en kinderen in gevaar brengen, DAT is er wel serieus over en zo iemand mag van mij gerust gestigmatiseerd worden
Toch wel opvallend dat het alleen de cyclocrossers zijn die volgens jou de andere bikers storen. Onder de MTB-ers onderling zijn er toch ook grote verschillen in snelheid?
Ik geloof best dat je sommige cyclocrossers irritant vindt, maar ik stel me vragen bij het feit dat het alleen cyclocrossers zijn. En je hebt blijkbaar veel zin om elke cyclocrosser die je tegenkomt te "pesten". Beetje onnozel, vind ik.
En nee, ik heb niets met cyclocrossers.
Awel... ik ben het voor ne keer eens helemaal eens met u.
ingeschreven voor de Grand Raid Cristalp
nog 2 weken rustig aan en dan beginnen trainen.
Wauw, die ga ik ooit ook eens doen.
Voor volgend jaar staat negen op de tien de Marmotte terug op de agenda. En we rijden er naartoe met de fiets... meer dan 1.000 km in 7 dagen.
Ik zal ook al maar beginnen te trainen.
Comment