Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ja sorry ik heb m'n PB's afgezet.

Ik ben zeer tevreden van die 705. Ik heb lang gewacht met de aankoop van een gps, maar nu zou ik al niet meer zonder kunnen. Ik gebruik hem voor navigatie (roadbooks bvb of zelf gemaakte routes via mapsource) en ook gewoon om in m'n eigen streek op verkenning te gaan . Navigatie doe je best via naar .crs geconverteerde gpx files.
    Met de eerste versies van de besturingssoftware wou de 705 nog al eens vastlopen indien hij gpx files diende te volgen. Dit zou nu opgelost zijn, maar ik ben nu gewoon met .crs files te werken.
    Batterij, zeker genoeg om een dag onderweg te zijn.
    Is trouwens zeer handig te bevestigen op het stuur of op de stuurpen. Mooi in het zicht.

Comment

• ik kan de 705bundle met enkele kaarten nieuw kopen voor 300-320€ via het werk.
      blijft veel geld natuurlijk. Ik ga eens wat reviews opzoeken en mss toch eens kopen.
      alvast bedankt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
        Die staander raakt nergens het frame? Dus die fiets wordt alleen recht gehouden door de band die tussen die beugels geklemd zit, of wat?
        Idd. Type frame maakt dus niet uit.
        En een fiets kuisen terwijl die in een staander zit, doe ik toch nooit. Ik zet die liever ondersteboven in het gras. Veel makkelijker.

Edit:
        De staander dient alleen om die fiets makkelijker te kunnen opbergen in de garage (alle fietsen tegen elkaar tegen de muur, vind ik niet ideaal, net zoals ze allemaal achter elkaar tegen de muur te zetten (zoals nu het geval is)). Ik heb niet zo de gewoonte mijn opbergsystemen steeds te verhuizen.
        Last edited by Beta; 28/12/2008, 21:33.
        120d Hatch Edition Sport

Comment

• Sjiek spul die 705. Wij rijden regelmatig met een groepje, en zo 1 van die dingen is perfect om 10 man op het juiste spoor te houden. Hoe het werkt, zou ik niet kunnen zeggen, maar we zijn toch al telkens terug aan de auto geraakt met ongeveer de geplande kilometers

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
            Idd. Type frame maakt dus niet uit.
            En een fiets kuisen terwijl die in een staander zit, doe ik toch nooit. Ik zet die liever ondersteboven in het gras. Veel makkelijker.
            Doe ik nooit, fiets staat helemaal niet stabiel, zeker niet op het gras. Vind ik eerlijk gezegd een nogal vrij amateuristische manier om je fiets te kuisen.

Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
            Ik heb niet zo de gewoonte mijn opbergsystemen steeds te verhuizen.
            Ik ook niet hoor, maar als 't moet en 't kan... da's altijd meegenomen hé.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichten
              ik kan de 705bundle met enkele kaarten nieuw kopen voor 300-320€ via het werk.
              blijft veel geld natuurlijk. Ik ga eens wat reviews opzoeken en mss toch eens kopen.
              alvast bedankt
              Met ongeveer zo'n ding gaan we volgende zomer naar Frankrijk rijden. Ze hebben mij onlangs de talloze mogelijkheden van dat toestel laten zien. Echt wel indrukwekkend.

Comment

Doe ik nooit, fiets staat helemaal niet stabiel, zeker niet op het gras. Vind ik eerlijk gezegd een nogal vrij amateuristische manier om je fiets te kuisen.
                Als je je fiets probeert te kuisen in een gewoon rekje, kan je niet goed aan de onderkant van de fiets. En een werkstandaard is geen gewoon fietsenrekje natuurlijk.
                120d Hatch Edition Sport

Comment

Als je je fiets probeert te kuisen in een gewoon rekje, kan je niet goed aan de onderkant van de fiets.
                  Nooit problemen mee gehad... enfin, jij kuist uw fiets ondersteboven... en ik niet!

Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                  En een werkstandaard is geen gewoon fietsenrekje natuurlijk.
                  Dat is een ongelooflijke waarheid!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                    Ja sorry ik heb m'n PB's afgezet.

Ik ben zeer tevreden van die 705. Ik heb lang gewacht met de aankoop van een gps, maar nu zou ik al niet meer zonder kunnen. Ik gebruik hem voor navigatie (roadbooks bvb of zelf gemaakte routes via mapsource) en ook gewoon om in m'n eigen streek op verkenning te gaan . Navigatie doe je best via naar .crs geconverteerde gpx files.
                    Met de eerste versies van de besturingssoftware wou de 705 nog al eens vastlopen indien hij gpx files diende te volgen. Dit zou nu opgelost zijn, maar ik ben nu gewoon met .crs files te werken.
                    Batterij, zeker genoeg om een dag onderweg te zijn.
                    Is trouwens zeer handig te bevestigen op het stuur of op de stuurpen. Mooi in het zicht.

Adri, blijft dat mooi zitten op de MTB (die toch zware klappen te verduren krijgt) ?

En geeft dat in de praktijk niet teveel "problemen" doordat je meer op je display zit te staren ipv naar de track (om de weg te zoeken/kiezen) ? Geen ontvangstproblemen onder een dik zomers bladerendek ?

Comment

• Dat zit goed vast, zeker op de stuurpen.
                      In de praktijk heb je enkel problemen in diepe kloven (bvb streek van de Ningslinspo) waar hij soms maar 2 of 3 satellieten ziet en al eens een meterke naast de track mikt. Maar dat hersteld zichzelf.
                      Ontvangst was bvb beter dan bij een GPS 60c .

Comment

• Is dit een goede prijs ?

Garmin Edge 530 GPS Fietscomputer voor slechts 229.99 De Garmin Edge 530 is een super complete fietsnavigatie die jou alle mogelijkheden biedt om alles uit je rit te halen. Nóg beter dan de Garmin 520!

Is het interessant om die Topo België + extra geheugen erbij te nemen ?

Belangrijkste voor mij is om zelf tracks op te slaan (bvb bij TT's) en nadien opnieuw te rijden en om roadbooks te downloaden...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                          Is dit een goede prijs ?

Garmin Edge 530 GPS Fietscomputer voor slechts 229.99 De Garmin Edge 530 is een super complete fietsnavigatie die jou alle mogelijkheden biedt om alles uit je rit te halen. Nóg beter dan de Garmin 520!

Is het interessant om die Topo België + extra geheugen erbij te nemen ?

Belangrijkste voor mij is om zelf tracks op te slaan (bvb bij TT's) en nadien opnieuw te rijden en om roadbooks te downloaden...
                          Topo Belgie, zeker doen. Extra geheugen... ik heb 2Gig erin steken en gebruik ze niet..

Die bundel is met cadans meter, of je dat gaat gebruiken?? Ik heb de gewone (enkel harslag meteing)

Comment

• Goede opmerking, die cadansmeter is idd overbodig.

En dat extra geheugen lijk je er "gratis" bij te krijgen als je de optelsom maakt...

Comment

• Je moet opletten, ik dacht dat extra geheugen te gebruiken om er extra roadbooks op te zetten, maar in .crs formaat ziet hij deze daar niet zitten!
                              Dus wel .gpx files.. ik rij persoonlijk liever op .crs files omdat ik daar 100% zekerheid heb dat hij niet zal vastlopen -. Naar het schijnt is dit met de laatste software upgrade van de baan , ik moet dat nog eens uittesten (maar liefst niet op een roadbook van een paar uur want dan is je history file corrupt en dien je achteraf wat te patchen)
                              In principe loopt hij tijdens het volgen van een gpx file na een uur vast (echt - je kan er je klok op zetten )
                              Ik heb me daar een beetje zitten mee bezighouden maar vind het voor mij gemakkelijker om de gpx files te converteren naar crs files. Enige nadeel is dat je geen navigatie hebt - ttz hij geeft niet aan of je naar links of rechts moet - je moet zelf op de kaart de richting uitlezen, je ziet de track lopen op de kaart dus , maar in de praktijk werkt dat - voor mij- evengoed.

Comment

• Ideaal weer om te gaan biken, de laatste dagen.

Toch voor modderhaters als ik.
                                120d Hatch Edition Sport

Comment

Ideaal weer om te gaan biken, de laatste dagen.

Ik ben om de twee dagen gaan rijden sinds kerstmis. Zalig in 't bos nu, beenhard en bijgevolg snel. I love it! Laat het maar vriezen!

Comment

Ik ben om de twee dagen gaan rijden sinds kerstmis. Zalig in 't bos nu, beenhard en bijgevolg snel. I love it! Laat het maar vriezen!
                                    Idem hier. Maar hey, is het niet de bedoeling dat wij het oneens zijn met elkaar?
                                    120d Hatch Edition Sport

Comment

Ideaal weer om te gaan biken, de laatste dagen.

Ja, maar de laatste 3 dagen was het dan weer niet zo leuk om door te fietsen met het fijne stof.. ik ben met een buff voor de mond gaan fietsen om eea toch zovel mogelijk uit m'n longen te houden.. en toch steeds een stofsmaak en m'n drinkbus en frame bedekt met een fijn laagje zwart stof.. bah
                                      je zag het stof soms zelfs voorbijvliegen in het licht van de lamp.. redelijk eerie

Maar vanaf morgen zal de wind het fijne stof weggeblazen hebben.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                                        Ja, maar de laatste 3 dagen was het dan weer niet zo leuk om door te fietsen met het fijne stof.. ik ben met een buff voor de mond gaan fietsen om eea toch zovel mogelijk uit m'n longen te houden.. en toch steeds een stofsmaak en m'n drinkbus en frame bedekt met een fijn laagje zwart stof.. bah
                                        je zag het stof soms zelfs voorbijvliegen in het licht van de lamp.. redelijk eerie

Maar vanaf morgen zal de wind het fijne stof weggeblazen hebben.
                                        Gaat het dan nog vriezen? Want als er modder ligt, ga ik het veld niet induiken.
                                        120d Hatch Edition Sport

Comment

Idem hier. Maar hey, is het niet de bedoeling dat wij het oneens zijn met elkaar?
                                          Lul voor de verandering eens iets uit uw nek misschien? Misschien laat ik mij wel verleiden?

Comment

Working...
                                          X