Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mountainbikers topic
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten3.5 bar
Ik heb woensdag met de MTB op de weg gereden en heb toen 3 bar "gestoken".
Juist omdat het in het veld KEIhard ligt, moet je met wat minder druk rondrijden kwestie van niet continu te stuiteren (grip !) en kwestie van comfort.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenOnnozelaar.
Dan beter die semislick met 2 bar achteraan. Heb je ook veel grip.
Verval weer niet in uw oude gewoontes hé Kareltje.
Mijn ervaring is dat IK mij beter voel met vooraan een semislick te leggen en achteraan een noppenband bij vettige omstandigheden. Als jij je daar niet in kan vinden, oké, maar dring uw voorkeur dan niet op aan mij, wil je
Waarom dat zo is? Dat heb ik enkele posts al vermeld. Als je zin hebt lees je 't maar eens.
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenIk weet natuurlijk wel dat veel bikers met een bandendruk bollen van dikwijls iets minder dan 2,5 bar, maar ik zou me er niet geheel lekker mee voelen. OK, ik ben ook geen pluim natuurlijk, maar toch: als je in een bocht op een hardere ondergrond komt met zo'n bandendruk en banden met nog goeie noppen op, dan kan je helemaal niet scherp draaien of je schuift.
Comment
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenOok al. Als je vooraan niet veel grip hebt, en je remt hard, dan lig je gegarandeerd op de grond. Dat valt zo goed als niet te corrigeren. Begin je achteraan te slippen bij het remmen, dan is er meestal niets aan de hand.
Nog wat te leren me dunkt !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenEn behalve in dat zand had ik nergens last van slippers.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenMet minder bandendruk rijden moet je leren. In m'n Notubes steekt 2 bar of minder, maakt een wereld van verschil in grip. En soms heb je inderdaad de indruk dat je op je velg zit, of dat je plat staat. maar dat is dan (meestal) niet zo.
Op banden met binnenbanden zit ik steeds tegen de onderste limiet die de bandenfabrikant aangeeft, omdat ik liever wat comfort van m'n banden heb. nadeel is natuurlijk de verhoogde kans op stootlekken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenDaar kan ik inkomen. Ik wissel trouwens meestal niet van banden maar van wielen.. heb hier nogal het 1 en ander liggen door de jaren heen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenOp banden met binnenbanden zit ik steeds tegen de onderste limiet die de bandenfabrikant aangeeft, omdat ik liever wat comfort van m'n banden heb. nadeel is natuurlijk de verhoogde kans op stootlekken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk BerichtenDa's onzin hé, in de praktijk toch : je remt enkel met de voorrem als je mooi rechtdoor rijdt. Als je in een bocht keihard vooraan remt, lig je er altijd, noppen of geen noppen.
Ik heb ervaring, geloof me. Als je vooraan geen profiel hebt op je band, en je remt te hard, volstaat de minste afwijking die je ondertussen maakt naar links of rechts, om falikant te beginnen schuiven. En ook een schuin aflopend parcours kan daarvoor zorgen. Als je dat ontkent, scheelt er wat.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk BerichtenDa's onzin hé, in de praktijk toch : je remt enkel met de voorrem als je mooi rechtdoor rijdt. Als je in een bocht keihard vooraan remt, lig je er altijd, noppen of geen noppen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenHoeveel weeg jij eigenlijk?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenInderdaad, ongelooflijk!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenDaar heb ik altijd schrik van, anders gingen ze nog slapper.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
Ik heb ervaring, geloof me. Als je vooraan geen profiel hebt op je band, en je remt te hard, volstaat de minste afwijking die je ondertussen maakt naar links of rechts, om falikant te beginnen schuiven. En ook een schuin aflopend parcours kan daarvoor zorgen. Als je dat ontkent, scheelt er wat.
Deze, met fijne nopjes in 't midden en dikke noppen opzij en die zijn super naar MIJN gevoel.
Zo eentje als deze, maar dan in een ander kleurtje.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenPas op, ik heb iemand gekend die altijd en overal met 4 bar reed. Ex-motocrosser. Die kerel was niet te volgen in een afdaling. Dat was wel in de tijd dat er nog geen tubeless was. Die moest gewoon zoveel druk steken om niet constant snakebites te hebben.
Geen idee met hoeveel we toen thuis rondreden, maar meer dan 3 zal het zeker niet geweest zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenPas op, ik heb iemand gekend die altijd en overal met 4 bar reed. Ex-motocrosser. Die kerel was niet te volgen in een afdaling. Dat was wel in de tijd dat er nog geen tubeless was. Die moest gewoon zoveel druk steken om niet constant snakebites te hebben.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenZeg gast, ik heb geen kale band vooraan liggen hé. Semislick, hallo?
Deze, met fijne nopjes in 't midden en dikke noppen opzij en die zijn super naar MIJN gevoel.
Zo eentje als deze, maar dan in een ander kleurtje.
Maar goed, jij jouw mening.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenDa's dan wel een goede reden. maar ik denk niet dan onze vriend Beta van 't zelfde kaliber is als die ex-motorcrosser.
Comment
Comment