Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
    1 woord : Notubes.. zeker als je weinig van buitenbanden wisselt.
    Misschien, 'k zal er is over denken.
    De wielen die ik heb steken zijn er in elk geval klaar voor.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten

Maar goed, jij jouw mening.
      Niet alleen mijn mening, ook mijn ervaring. Een semislick achteraan leggen bij vettig weer is not done... naar mijn mening en ervaring. Ik slinger naar alle kanten dan.

Comment

Ik heb ervaring, geloof me. Als je vooraan geen profiel hebt op je band, en je remt te hard, volstaat de minste afwijking die je ondertussen maakt naar links of rechts, om falikant te beginnen schuiven. En ook een schuin aflopend parcours kan daarvoor zorgen. Als je dat ontkent, scheelt er wat.
        Weet je, ik rij vooral met de MTB rond ipv er theorieën over op te voeren.

Er zijn trouwens zoveel variabelen, dat je moeilijk 1 stelregel kan hebben. Op asfalt bvb zal je net meer grip hebben met een slick...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
          Weet je, ik rij vooral met de MTB rond ipv er theorieën over op te voeren.

Er zijn trouwens zoveel variabelen, dat je moeilijk 1 stelregel kan hebben. Op asfalt bvb zal je net meer grip hebben met een slick...
          Tuurlijk zijn er veel variabelen waardoor je al dan niet grip hebt, maar we hadden het over de momenten waarop je géén grip hebt. Dan moet je niet komen aandraven met situaties waarin je met bepaalde banden wél grip hebt.
          120d Hatch Edition Sport

Comment

Tuurlijk zijn er veel variabelen waardoor je al dan niet grip hebt, maar we hadden het over de momenten waarop je géén grip hebt. Dan moet je niet komen aandraven met situaties waarin je met bepaalde banden wél grip hebt.
            Pffff...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
              Pffff...
              120d Hatch Edition Sport

Comment

Jeeeeeeeeeeeeeeeezus !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                  Jeeeeeeeeeeeeeeeezus !
                  Hola. Ik had uw vorige post te snel gelezen.

Excuseer.
                  120d Hatch Edition Sport

Comment

Hola. Ik had uw vorige post te snel gelezen.

Excuseer.
                    Te snel of niet, of half, da's zowat uw probleem hé?

Comment

Te snel of niet, of half, da's zowat uw probleem hé?
                      Soms. Maar dat doet weinig af aan de discussie die wij hadden.

Enfin, ik wist dat je weer ging reageren met kinderachtige zever.
                      120d Hatch Edition Sport

Comment

Soms. Maar dat doet weinig af aan de discussie die wij hadden.
                        Jij zegt zoveel dat niets met de discussie te maken heeft. Zoals 'onnozelaar' bijvoorbeeld.

Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                        Enfin, ik wist dat je weer ging reageren met kinderachtige zever.
                        Hoezo kinderachtige zever? Lieg ik als ik zeg dat je de meeste posts niet, half of te snel leest? Uw frequente geëditeer zegt genoeg hé.
                        Merk trouwens de enigszins humoristische smiley van mijn kant op.

Comment

Jij zegt zoveel dat niets met de discussie te maken heeft. Zoals 'onnozelaar' bijvoorbeeld.
                          Ik vind u onnozel, dus noem ik u zo.

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                          Hoezo kinderachtige zever? Lieg ik als ik zeg dat je de meeste posts niet, half of te snel leest? Uw frequente geëditeer zegt genoeg hé.
                          Merk trouwens de enigszins humoristische smiley van mijn kant op.
                          Yep, je liegt. Als ik een post herlees, dan is dat pas als ik die al gepost heb. Dikwijls wil ik dan nog iets toevoegen, en dan zet ik daar "edit" voor (dit is meestal het geval als ik edit), maar het gebeurt ook dat ik een typfout opmerk of eenzelfde woord tweemaal in dezelfde zin heb gezet. Logisch dus dat ik dan wat aanpas.
                          Ik pas zo goed als nooit posts aan omdat ik de post van iemand ànders verkeerd heb gelezen. Of denk jij dat ik elke post twee keer kort na elkaar lees?
                          120d Hatch Edition Sport

Comment

• Ach man toch, je blijft het zielige ventje van weleer.
                            Nog een prettige avond...

Comment

Ach man toch, je blijft het zielige ventje van weleer.
                              Nog een prettige avond...

Jongetje, beweer jij nu dat ik lieg? Vergeet het.

Enfin, dat jij mij niet gelooft, verbaast me niet. Je gelooft alleen wat je graag gelooft. Wie is er dan zielig?

Enfin, dag.
                              120d Hatch Edition Sport

Comment

Niet alleen mijn mening, ook mijn ervaring. Een semislick achteraan leggen bij vettig weer is not done... naar mijn mening en ervaring. Ik slinger naar alle kanten dan.
                                Het ging in eerste instantie over wat er NU onder onze fiets staat. Vettig weer is het nu precies wel niet echt.
                                Last edited by ; 04/01/2009, 22:49.

Comment

• Ik rij nog altijd met 3 bar rond. Als het droog is of bevroren zoals nu rijd ik ook met 4 bar.
                                  Ik heb al geprobeerd met 2 bar etc maar dan vertrouw ik mijn banden niet in de bochten.

Comment

• Ik sta op semi's momenteel, met binnenbandjes dus minimum 3 bar. IRC Mythos XC Slick vooraan en achteraan. Achteraan ook gemonteerd als zijnde een voorband, om minder rolweerstand te hebben. Deze doen het ook prima op de baan met nattigheid of vuil.
                                    Normaal is de winter steevast Explorer vooraan en iets speedking, mountainking achtig achteraan. Met Notubes.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichten
                                      Ik rij nog altijd met 3 bar rond. Als het droog is of bevroren zoals nu rijd ik ook met 4 bar.
                                      Ik heb al geprobeerd met 2 bar etc maar dan vertrouw ik mijn banden niet in de bochten.
                                      Je hebt gelijk wat bochten op asfalt betreft, daar moet ik idd redelijk traag door op 1.3 bar.

Maar in 't veld kan ik volle petrol hoor, daar heb je juist meer grip met minder druk...

Comment

• zelfs snelle bochten in het bos vertrouw ik niet.
                                        Ook heb ik schrik mijn velgen te vernielen als ik harder over een boomstronk rijd.
                                        Het verhaal van meer grip snap ik ook wel maar weegt niet op tegen het langerzamere bochtenwerk in mijn ogen.

Comment

• Morgen eens in de sneeuw proberen.. ik twijfel nog tussen bandjes in 1.5 (Schwalbe Mud Shark) of toch iets breder. Rekening houdend met het feit dat het hard gaat vriezen en de sneeuw er krokant zal bijliggen misschien toch best niet te brede banden

Comment

Working...
                                          X