Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
    Lap, Jakseltje krijgt weer kuren. Zie je mij ergens zeggen dat ik niet geloof dan? Juist, ja.
    Feit is dat die snelspanners effectief zeer licht zijn.
    Het is niet Jaksel, 't is Jakkel.
    Misschien weer te snel gelezen mijnheer Beta?

Enfin, lees uw eigen post nog eens, je herinnert nu al blijkbaar niet meer wat je gezegd hebt... maar da's niks nieuw natuurlijk, uw korte en lange termijngeheugen blijken al langer een zeef te zijn.
    Dat vetgedrukte in uw post laat mij (en ik denk de meeste normaal denkende mensen) toch vermoeden dat je z'n bewering in twijfel trekt, of niet misschien?
    Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
    45 gram voor twee snelspanners met een hendel, is zeer weinig. Destijds had ik Ringlé Cam Twist Ti's (ik heb ze in feite nog steeds), en ik dacht dat die 82 gram wogen. OK, daar moet nog wel iets aan af kunnen, maar de helft?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichten
      Als je met die oude door een plas reed wogen ze NOG meer
      Daar heb je inderdaad gelijk in.

Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichten
      Had jij geen koersfiets van onder de 7KG ??
      Inderdaad, als ik voor een spotprijs die fiets kan kopen, kan 'k 'm moeilijk laten staan hé.
      Maar nieuw allerlei van dat ultralicht tuig kopen, nooit!
      Maar zoals ik al gezegd heb, iedereen zijn hobby natuurlijk.

Comment

• Merkt ge ook daadewerkelijk iets van al die lichte dingen als ge aan het rijden zijt?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk Berichten
          Merkt ge ook daadewerkelijk iets van al die lichte dingen als ge aan het rijden zijt?
          Heel kort gezegd.
          Hoe steiler een klim (zowel op de baan als in het bos), hoe meer voordeel je uit een lichte fiets haalt.
          Maar op 't vlakke speelt dat eigenlijk weinig rol, alleen in de acceleratie (na een bocht bijvoorbeeld) geeft dat weer wel een miniem voordeel.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
            Het is niet Jaksel, 't is Jakkel.
            Misschien weer te snel gelezen mijnheer Beta?

Enfin, lees uw eigen post nog eens, je herinnert nu al blijkbaar niet meer wat je gezegd hebt... maar da's niks nieuw natuurlijk, uw korte en lange termijngeheugen blijken al langer een zeef te zijn.
            Dat vetgedrukte in uw post laat mij (en ik denk de meeste normaal denkende mensen) toch vermoeden dat je z'n bewering in twijfel trekt, of niet misschien?
            Jongetje, nogmaals: ik zei nergens dat ik dat niet geloofde. En dat Tune QR's produceert die rond de 20 gram wegen, wist ik trouwens ook. Niet omdat het hierboven staat, maar wel dat andere forum.
            Dus je zit er naast. Dat jij mij niet gelooft, zal me eerlijk gezegd worst wezen.
            120d Hatch Edition Sport

Comment

Jongetje, nogmaals: ik zei nergens dat ik dat niet geloofde. En dat Tune QR's produceert die rond de 20 gram wegen, wist ik trouwens ook. Niet omdat het hierboven staat, maar wel dat andere forum.
              Dus je zit er naast. Dat jij mij niet gelooft, zal me eerlijk gezegd worst wezen.
              Dan vraag ik mij af 'jongetje', wat dat vraagteken in uw post doet.
              In het Nederlands betekent dat dat je iets in vraag stelt. Blijkbaar hanteer jij een andere Nederlandse taal dan diegene die gangbaar is bij de meeste mensen.
              Nog een prettige avond mijnheer Beta!

45 gram voor twee snelspanners met een hendel, is zeer weinig. Destijds had ik Ringlé Cam Twist Ti's (ik heb ze in feite nog steeds), en ik dacht dat die 82 gram wogen. OK, daar moet nog wel iets aan af kunnen, maar de helft?

Comment

Dan vraag ik mij af 'jongetje', wat dat vraagteken in uw post doet.
                In het Nederlands betekent dat dat je iets in vraag stelt. Blijkbaar hanteer jij een andere Nederlandse taal dan diegene die gangbaar is bij de meeste mensen.
                Nog een prettige avond mijnheer Beta!
                Daarmee bedoelde ik dat dat veel (of weinig ) is. That's it.
                Moest ik het niet geloofd hebben, was ik het echt wel even gaan Googlen om te zien of er geen fout was.
                Bon, dat vraagteken was mss niet op zijn plaats.
                Jongetje toch ...
                120d Hatch Edition Sport

Comment

Daarmee bedoelde ik dat dat veel (of weinig ) is. That's it.
                  Tuurlijk dat!

Moest ik het niet geloofd hebben, was ik het echt wel even gaan Googlen om te zien of er geen fout was.
                  Expres niet googlen om interessant over te komen kan natuurlijk ook!

Bon, dat vraagteken was mss niet op zijn plaats.
                  Eindelijk, moet je daarvoor vier posts uit uw nek lullen? Amai...proficiat!

Jongetje toch ...
                  Kan je best tegen jezelf zeggen.

Mvg Jakkel

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel
                    Er wordt in het motogedeelte inderdaad veel gezeverd, op een gemoedelijke verdraagzame manier. Er wordt hier zelden met modder gegooid en dat vind ik hier net wel plezant eigenlijk. Als jij met dat postgedrag problemen hebt beste BiBi... trek uw conclusies dan.

Trouwens, in al die onnuttige posts die het motogedeelte rijk is, heb jij ook een groot aandeel hoor. Doorblader het topic van uw hannspreeke maar eens.
                    Ne chatbox is er niks tegen.

Dat Sebas het hier nu persé wil afbollen vind ik op z'n zachtst gezegd raar.
                    Niemand, maar dan ook niemand in het motogedeelte heeft 'm iets in de weg gelegd.
                    Nu, hij doet maar, ik ga er echt niet van wakker liggen hoor.

Groeten Jakkel
                    Kunnen we hier misschien ook es proberen dan?

Comment

Merkt ge ook daadewerkelijk iets van al die lichte dingen als ge aan het rijden zijt?
                      ja en nee.

Alleen het verschil tussen een gewone snelspanner en deze snelspanners ga je waarschijnlijk niet merken.
                      Maar zoals Jakkel al zei met een lichte fiets kun je sneller acceleren en klimmen.
                      Hier bij spelen alle gewichten een rol. Hoe meer je moet meeslepen of in gang brengen hoe "moeilijker" dat is.
                      Ook op de vlakke weg voel ik een verschil maar dat heeft vooral met de wielen te maken. Hoe minder 'roterend' gewicht hoe beter. Dan moet ge minder moeite doen om in gang te blijven.
                      Verwacht geen wonderen tussen een fiets van 11 en van 12 kg. Maar ik kom van 11.5 met mijn oude en mijn huidige is 9KG en dat is toch een heel verschil.

Comment

• ok, dat met die roterende massa kan ik mij idd inbeelden. Maar dat ge andere onderdelen, bv een frame van 2 kilo minder merkt lijkt mij raar omdat ge zelf ook op die fiets zit en dan gaat ge 2 kilo op pakweg 85 in totaal toch niet vlug merken.

Comment

ok, dat met die roterende massa kan ik mij idd inbeelden. Maar dat ge andere onderdelen, bv een frame van 2 kilo minder merkt lijkt mij raar omdat ge zelf ook op die fiets zit en dan gaat ge 2 kilo op pakweg 85 in totaal toch niet vlug merken.
                          Een frame weegt 1 à 2 kg, dus 2 kg besparen op een frame, is een beetje moeilijk.
                          2 kg op een hele fiets merk je wel hoor. Op bergop vooral. 500 gram op niet-draaiende onderdelen ga je natuurlijk niet snel voelen.
                          120d Hatch Edition Sport

Comment

• Er is door een of andere slimmen ne keer berekend dat 7 kilo verliezen op je lichaamsgewicht overeenkomt met een 1 kilo gewichtsverlies op je fiets.
                            Net zoals gewichtsverlies in roterende massa vermenigvuldigd wordt met factor 4 kwa gevoel.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                              Er is door een of andere slimmen ne keer berekend dat 7 kilo verliezen op je lichaamsgewicht overeenkomt met een 1 kilo gewichtsverlies op je fiets.
                              Net zoals gewichtsverlies in roterende massa vermenigvuldigd wordt met factor 4 kwa gevoel.
                              Zot.
                              Allez, binnenkort mijn MTB een beetje beginnen tunen. Dan moet ik niet afvallen.
                              120d Hatch Edition Sport

Comment

• ja tuurlijk.
                                ik ben met de feestdagen 7 KG bijgekomen. Dus ik dacht; 2 oplossingen mogelijk.
                                Ofwel beetje investeren in de fiets ofwel maandje op dieet.
                                Ik heb maar direct voor de korte pijn gekozen.

Comment

• Investeren in de fiets en dan u nieuw materiaal goed testen: 2 vliegen in 1 klap

Comment

Kunnen we hier misschien ook es proberen dan?
                                    Da's heel simpel Geezer. Geloof het of niet, ik ben een heel gemakkelijke mens. In het motogedeelte zitten vrijwel allemaal redelijke mensen en daar is de sfeer gemoedelijk en heb ik eigenlijk zelden of nooit een woordenwisseling met iemand. Iedereen heeft zijn persoonlijke mening daar en ook al stemt die niet altijd overeen met die van iemand anders, men heeft respect voor elkaars mening.

Voor de enkele individu's hier die maar al te graag leugens in iemand mond leggen terwijl de waarheid er zwart op wit staat, fantaseren, discussies een andere wending geven, veronderstellingen doen die op niets gebaseerd zijn, hun voorkeur opdringen als zijnde de enige juiste, die bewust of onbewust vergeten zijn wat ze in een vorige post nog gezegd hebben, enz.... .... Daar kan ik weinig respect voor opbrengen en dan zeg ik dat ook.
                                    Nu weer, ik word een onnozelaar genoemd, mijn nickname wordt sarcastisch omgevormd tot: 'Jakseltje', of ik word aangeproken met 'jongetje',.... en dit allemaal omdat ik mij terecht, op een beleefde manier simpelweg enkele vragen stel rond bepaalde uitlatingen. Daar is toch niks mis mee, wel?

Enfin, iemand die mij op een normale en redelijke manier behandelt, zal ik ook zo behandelen. Da's heel simpel.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichten
                                      ja tuurlijk.
                                      ik ben met de feestdagen 7 KG bijgekomen. Dus ik dacht; 2 oplossingen mogelijk.
                                      Ofwel beetje investeren in de fiets ofwel maandje op dieet.
                                      Ik heb maar direct voor de korte pijn gekozen.
                                      Allemaal goed en wel.
                                      Maar ik verlies toch wel liever 7 kg op m'n lijf dan 1 kg op m'n fiets hoor. Ik ben er 100% zeker van dat ik met 7 kg minder lichaamsgewicht en een fiets van 8 kg een pak sneller een Alpe d'Huez oprijd dan met een fiets van 7 kg maar een lijf van 7 kg zwaarder hoor... héél zeker van.

Comment

Da's heel simpel Geezer. Geloof het of niet, ik ben een heel gemakkelijke mens. In het motogedeelte zitten vrijwel allemaal redelijke mensen en daar is de sfeer gemoedelijk en heb ik eigenlijk zelden of nooit een woordenwisseling met iemand. Iedereen heeft zijn persoonlijke mening daar en ook al stemt die niet altijd overeen met die van iemand anders, men heeft respect voor elkaars mening.

Voor de enkele individu's hier die maar al te graag leugens in iemand mond leggen terwijl de waarheid er zwart op wit staat, fantaseren, discussies een andere wending geven, veronderstellingen doen die op niets gebaseerd zijn, hun voorkeur opdringen als zijnde de enige juiste, die bewust of onbewust vergeten zijn wat ze in een vorige post nog gezegd hebben, enz.... .... Daar kan ik weinig respect voor opbrengen en dan zeg ik dat ook.
                                        Nu weer, ik word een onnozelaar genoemd, mijn nickname wordt sarcastisch omgevormd tot: 'Jakseltje', of ik word aangeproken met 'jongetje',.... en dit allemaal omdat ik mij terecht, op een beleefde manier simpelweg enkele vragen stel rond bepaalde uitlatingen. Daar is toch niks mis mee, wel?

Enfin, iemand die mij op een normale en redelijke manier behandelt, zal ik ook zo behandelen. Da's heel simpel.
                                        Gedraag u dan zelf ook iets deftiger, want je leeft in een wereld van vooroordelen, en als er discussie is, is het altijd dezelfde die gelijk moet hebben, zelfs als duidelijk is dat je geen gelijk hebt (soms gebeurt dat, ik heb het hier niet over subjectieve gegevens natuurlijk).
                                        Jij wil respect? Mij goed. Respecteer een ander dan ook eens.

Ik zal dat van gisteren eens deftig formuleren: Jakkel, ik wou helemaal niet aangeven dat ik niet geloofde wat gezegd werd over die snelspanners. Ik was gewoon een beetje verwonderd, maar hey, tegenwoordig is alles gewoonweg nog lichter dan vroeger. En daar zijn véél voorbeelden van te geven.
                                        Voilà. Kous af.
                                        120d Hatch Edition Sport

Comment

Allemaal goed en wel.
                                          Maar ik verlies toch wel liever 7 kg op m'n lijf dan 1 kg op m'n fiets hoor. Ik ben er 100% zeker van dat ik met 7 kg minder lichaamsgewicht en een fiets van 8 kg een pak sneller een Alpe d'Huez oprijd dan met een fiets van 7 kg maar een lijf van 7 kg zwaarder hoor... héél zeker van.
                                          Tuurlijk. Op l'Alpe d'Huez zal het absolute gewicht sowieso een groter belang hebben. Ik denk ook niet dat de man van die vreemde theorie iets anders zal bedoeld hebben, want die beklimming is nu niet bepaald een modale weg.
                                          120d Hatch Edition Sport

Comment

Working...
                                          X