Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
    Oké, je blijkt een held te zijn. Ijle lucht, geen enkel probleem voor u dus.
    Veel succes met de voorbereiding... als je die überhaupt nog wel nodig zou hebben.

170-190 km over GR paden, proficiat, da's gene kattepis!
    Ik vraag me af waarom je jezelf de vraag stelt of je na wat doorvlammen er na 80 km eventueel al zou kunnen doorzitten. Je wandelt een 7-tal uurtjes in de ijle lucht met je snowboard op je rug met raketten aan uw voeten langs gletsjers naar de top van een vervaarlijke berg, om je dan als een volleerde kamikaze naar beneden te storten en je rijdt 170-190 km over GR paden met de MTB.
    En dan maak jij je zorgen of je op tijd aan die timegates gaat zijn??
    Komaan man, zwans nu niet hé.
    Als je nog tips wilt, vraag maar, maar ik denk dat we u hier nog weinig kunnen leren!

Anders wat?
    voor het geval ge mij niet geloofd:
    2nd run freeride over a fresh avalanche. bad quality and doesn't seem specatacular but is was REALLY steep

ik kan natuurlijk niet bewijzen dat ik dat ben.

Afstand rijden op GR routes waar ge zelden enne wandelaar tegen komt laat staan enne fietser das nog iets heel anders als een marathon rijden met 5000hoogte meters en waar enorm veel deelnemers zijn.En dan nog met tijdsdruk.
    Als ik zelf fiets en het gaat even wat moeilijk dan stop ik even voor enne koek of rij ik even wat minder hard om van het uitzicht te genieten...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichten
      voor het geval ge mij niet geloofd:
      2nd run freeride over a fresh avalanche. bad quality and doesn't seem specatacular but is was REALLY steep

ik kan natuurlijk niet bewijzen dat ik dat ben.
      Heb ik ergens gezegd dat ik u niet geloof?

Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichten
      Afstand rijden op GR routes waar ge zelden enne wandelaar tegen komt laat staan enne fietser das nog iets heel anders als een marathon rijden met 5000hoogte meters en waar enorm veel deelnemers zijn.En dan nog met tijdsdruk.
      Wij hebben ook al ooit GR routes gereden in de Ardennen, da's echt wel zwaar hoor, vind ik toch. Als jij zegt dat je 170 - 190 km over GR paden dokkert, dan vind ik u een straffe meneer. Trouwens, 170km GR paden rijden in de omgeving van Bastogne, dan heb je snel wat hoogtemeters bij mekaar. En de ijle lucht blijkt geen probleem te zijn, dus...

Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichten
      Als ik zelf fiets en het gaat even wat moeilijk dan stop ik even voor enne koek of rij ik even wat minder hard om van het uitzicht te genieten...
      Zo'n marathon rijden is geen secondewerk hoor. Tijdens die Cristalp kan je ook wel eens stoppen om een koek te eten hoor en ja, zelfs even genieten van het uitzicht. Of je moet een toptijd ambiëren, da's dan weer iets anders.
      Enfin, zoals ik al gezegd heb, veel succes met uw voorbereiding.

Comment

• Ik heb de Cristalp niet gereden maar het is daar in ieder geval niet zo technisch als je hier in de Ardennen op de GR paadjes zult tegenkomen. Misschien is de vergelijking met de Marmotte (die ik ook niet gereden heb) een betere. Je hebt 4 of 5 lange klimmen gevolgd door afdalingen.
        Als je de afstand aan kunt, en je kan redelijk bergop fietsen, zou er geen probleem mogen zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
          Ik heb de Cristalp niet gereden maar het is daar in ieder geval niet zo technisch als je hier in de Ardennen op de GR paadjes zult tegenkomen. Misschien is de vergelijking met de Marmotte (die ik ook niet gereden heb) een betere. Je hebt 4 of 5 lange klimmen gevolgd door afdalingen.
          Dan denk ik inderdaad dat op het vlak van zwaarte van inspanning de Marmotte ongeveer hetzelfde is. 4 of 5 lange klimmen, da's net hetzelfde als de Marmotte. Daar het off-road is zal het wel zwaarder zijn, maar het is dan weer wel 50 km's korter dan de Marmotte.

Comment

• Minder kms, maar meer hoogtemeters. Tijden van de winnaar bij beide wedstrijden is ong. dezelfde (dikke 6u). Afdalen in de Cristalp zal wellicht wel vermoeiender zijn dan in de Marmotte.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
              Minder kms, maar meer hoogtemeters. Tijden van de winnaar bij beide wedstrijden is ong. dezelfde (dikke 6u). Afdalen in de Cristalp zal wellicht wel vermoeiender zijn dan in de Marmotte.
              Inderdaad, een 500-tal meer hoogtemeters voor de Cristalp. Nu, de eindtijden blijken ongeveer hetzelfde te zijn, ik denk dat je daaruit kan afleiden dat beide evenementen ongeveer even zwaar zijn.

Enfin, 'k zal 't u weten te zeggen als ik ooit die Cristalp eens rijd.

Comment

• De Cristalp heeft een hogere Hillfactor (4900hm/130km = 38 ) en is dus gebalder..
                maar de Marmotte (5000hm/174km = 29 ) loopt beter (op de weg hee)
                De eindtijden duiden er inderdaad op dat dit voor de toppers ongeveer dezelfde inspanning vraagt.
                In de Cristalp heb je een rot loopstuk van +-300 hoogtemeters (de beruchte Pas de Lona) , voor mij de hoofdreden dat ik daar wegblijf.
                Misschien de Swiss Bike Masters (4400hm/105km = 42 ) eens overwegen, is kwa hillfactor nog iets straffer dan de Cristalp en heeft slechts een paar korte loopstukken.
                Nog een voordeel is dat start en aankomst in hetzelfde dorp liggen

Comment

• oefenen kan je door bvb de Ardennes Trophy te rijden, bij ons in La Reid. Met 85km en 2400 hoogtemeters niet te versmaden en ook kwa tecniciteit een serieuze kluif.
                  Ook de Cimes de Waimes en de raid des Hautes Fagnes marathon in Malmedy (105km en 3000hm ) (nog niet gereden) zijn serieuze kleppers die veel hoogtemeters/km bieden.
                  En als je echt de topper kwa moeilijkheid in Belgie wil, moet je het WK marathon parkoers van Verviers eens gaan doen (verleden jaar in 2 keer gereden )

Comment

oefenen kan je door bvb de Ardennes Trophy te rijden, bij ons in La Reid. Met 85km en 2400 hoogtemeters niet te versmaden en ook kwa tecniciteit een serieuze kluif.
                    Ook de Cimes de Waimes en de raid des Hautes Fagnes marathon in Malmedy (105km en 3000hm ) (nog niet gereden) zijn serieuze kleppers die veel hoogtemeters/km bieden.
                    En als je echt de topper kwa moeilijkheid in Belgie wil, moet je het WK marathon parkoers van Verviers eens gaan doen (verleden jaar in 2 keer gereden )
                    Ardennes Trophy en de Raid : gereden in 2004, was idd zeer straffe kost, vooral sommige afdalingen waren voor mij toch "spannend" en ik herinner mij ook hoe slopend die marathons waren.

En zeggen dat de Raid des HF nu 105km telt (ipv 80 vroeger)

Kan je het parcours van dat WK zomaar rijden (ik bedoel : geen privéstukken en dergelijke) ?

Comment

• Als ik mij zou voorbereiden op zo'n Cristalp (die niet zo supertechnisch blijkt te zijn), dan zou ik vooral lange afstanden doen op de weg, liefst in een heuvelachtige regio. Een sterke conditionele basis kweek je 't beste door eerder lange ritten op het gemakske af te haspelen.
                      Dat is toch iets wat ik de afgelopen jaren gemerkt heb.

Comment

• Nu gewoon uit pure nieuwsgierigheid, zo een Cristalp, Marmotte of dergelijke, valt dat te doen met een Cube LTD?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GTX Bekijk Berichten
                          Nu gewoon uit pure nieuwsgierigheid, zo een Cristalp, Marmotte of dergelijke, valt dat te doen met een Cube LTD?
                          Om de Cristalp te rijden is die Cube LTD ideaal.
                          De Marmotte is een evenement voor wielertoeristen en is over het ganse traject over verharde wegen, dus dat rijd je het beste met een koersfiets, maar met een MTB kan dat ook perfect hoor, je zal er alleen iets langer over doen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                            Ardennes Trophy en de Raid : gereden in 2004, was idd zeer straffe kost, vooral sommige afdalingen waren voor mij toch "spannend" en ik herinner mij ook hoe slopend die marathons waren.

En zeggen dat de Raid des HF nu 105km telt (ipv 80 vroeger)

Kan je het parcours van dat WK zomaar rijden (ik bedoel : geen privéstukken en dergelijke) ?
                            Nee, geen prive stukken.
                            Ik heb beide delen in gpx formaat in de aangehangen zip gestoken
                            Het eerste deel komt van de website van o2 bikers en ik heb dat via gpsies naar een gps track omgezet , het tweede deel komt van m'n Edge 705.
                            Het was m'n eerste rit met de Edge 705

Het eerste deel is het zwaarste, ik had 47km en 1500 hoogtemeters.
                            Dit stuk is zeer zwaar, ook zeer technisch bijwijlen.
                            Het tweede is meer mollo, zo'n 66km en 1800 hoogtemeters.

Als je beide stukken op 1 dag wil rijden, raad ik je aan om genoeg eten en drinken mee te nemen, het zou een lange dag kunnen worden.
                            Bijgevoegde Bestanden

Comment

• En om helemaal moedeloos te worden, de eerste lappen dat af met een gemiddelde van 23kph

Comment

Om de Cristalp te rijden is die Cube LTD ideaal.
                                De Marmotte is een evenement voor wielertoeristen en is over het ganse traject over verharde wegen, dus dat rijd je het beste met een koersfiets, maar met een MTB kan dat ook perfect hoor, je zal er alleen iets langer over doen
                                Ah dat is goed nieuws.
                                Ik dacht dat de Marmotte een MTB-parcour was.

Comment

En om helemaal moedeloos te worden, de eerste lappen dat af met een gemiddelde van 23kph
                                  Die in de voorste regionen zijn één voor één competitierijders, al dan niet professionals.
                                  Daar mag je zeker niet naar kijken als je aan zoiets begint... allée, ik toch niet!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GTX Bekijk Berichten
                                    Ah dat is goed nieuws.
                                    Ik dacht dat de Marmotte een MTB-parcour was.
                                    Google is iets bijzonder handig!

Grand Raid Cristalp:
                                    Hier lesen, wo der Mountainbike Marathon Grand-Raid BCVS stattfindet. ✔ Es ist ein anspruchsvoller Wettkampf in den Waliser Alpen. ✔

La Marmotte:

Comment

Inderdaad, een 500-tal meer hoogtemeters voor de Cristalp. Nu, de eindtijden blijken ongeveer hetzelfde te zijn, ik denk dat je daaruit kan afleiden dat beide evenementen ongeveer even zwaar zijn.

Enfin, 'k zal 't u weten te zeggen als ik ooit die Cristalp eens rijd.
                                      Ik denk dat de Cristalp mentaal iets zwaarder is. Ge moet u aandacht er meer bijhouden tijdens de afdalingen aangezien het off-road is.

Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                                      Misschien de Swiss Bike Masters (4400hm/105km = 42 ) eens overwegen, is kwa hillfactor nog iets straffer dan de Cristalp en heeft slechts een paar korte loopstukken.
                                      Nog een voordeel is dat start en aankomst in hetzelfde dorp liggen
                                      Als de Cristalp meevalt volgend jaar daar misschien eens kijken

Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                                      oefenen kan je door bvb de Ardennes Trophy te rijden, bij ons in La Reid. Met 85km en 2400 hoogtemeters niet te versmaden en ook kwa tecniciteit een serieuze kluif.
                                      genoteerd. Daar eens gaan trainen lijkt me wel tof. Wel eerst kijken de de sneeuw en de modder groot en deels weg zijn.
                                      THX voor de GPS track

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                      Als ik mij zou voorbereiden op zo'n Cristalp (die niet zo supertechnisch blijkt te zijn), dan zou ik vooral lange afstanden doen op de weg, liefst in een heuvelachtige regio. Een sterke conditionele basis kweek je 't beste door eerder lange ritten op het gemakske af te haspelen.
                                      Dat is toch iets wat ik de afgelopen jaren gemerkt heb.
                                      Ja lange weg trainingen staan sowieso op het programma.
                                      In de weekends lange wegritten met papa richting Valkenburg/Voeren
                                      afentoe eens naar de ardennen trekken.

Door de week na het werk mountainbike ritjes van 50-60 km hier in de bossen. 100-150HM per 10 km is dat hier ongeveer.

proberen om 12-15 uur per week te trainen en dan moet het wel lukken hoop ik.

Comment

Die in de voorste regionen zijn één voor één competitierijders, al dan niet professionals.
                                        Daar mag je zeker niet naar kijken als je aan zoiets begint... allée, ik toch niet!
                                        Vroeger keek ik daar wel naar, maar met de jaren mindert dat

Comment

Google is iets bijzonder handig!

Grand Raid Cristalp:
                                          Hier lesen, wo der Mountainbike Marathon Grand-Raid BCVS stattfindet. ✔ Es ist ein anspruchsvoller Wettkampf in den Waliser Alpen. ✔

La Marmotte:
                                          http://www.lamarmotte.org/
                                          Merci

Comment

Working...
                                          X