ik zou het niet weten, de duurdere yen misschien?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mountainbikers topic
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichtenik zou het niet weten, de duurdere yen misschien?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenSpider, niet body. Een body is iets anders.
Als men in het 'onderdelenwereldje' over een body (lichaam) spreekt, dan doelt dat op de kern van het onderdeel, het hart, het belangrijkste item,... Enfin, het deel waar alles rondgebouwd wordt. Zo heeft ook een derailleur een body, een shifter,... .
Dus, lichaam zeggen tegen de 'spider' van een cassette is helemaal niet verkeerd.
Enfin, blijven proberen zou 'k zeggen.
Oh ja, en bedankt voor uw weeral zéér nuttige bijdrage.
Mvg Jakkel
Nog een kleine extra toelichting...
XT
Gebruik: Hetzelfde toepassingsgebied als de lx, maar deze groep gaat nog langer mee. Dit is de ideale groep voor wie op zoek is naar een onberispelijke werking in iedere moeilijke situatie, over een lange afstand, in alle weersomstandigheden en zonder dat de groep al te vaak moet worden onderhouden. Hiermee kan men ook gewicht besparen. Shimano maakt op deze groep ook gebruik van hydraulische schijfremmen.
KENMERKEN:
Idem zoals bij de lx + verchroomde lichtere tandkransjes die op een aluminium lichaam zijn gemonteerd, demonteerbare kettingbladen in aluminium en inox, kogellagers in inox, vier scharnierpunten van de derailleur die met fluorine zijn behandeld, schroeven in roestvrij staal en aluminium. Als optie hydraulische schrijfremmen.
Bron: http://www.koendekkers.com/index_bestanden/Page482.htm
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenSpider, niet body. Een body is iets anders.
De PG-990 van SRAM wordt niet voor niets de 'Red Spider' genoemd..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk BerichtenSpider is de draagstructuur van de cassette, body is waar de cassette opgeschoven wordt...
De PG-990 van SRAM wordt niet voor niets de 'Red Spider' genoemd..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenDan zou de Shimano duuder zijn hé Adri.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenVoilà.
Je stelt verbaal niet echt veel meer voor moet ik zeggen...enfin... dat is eigenlijk niets nieuw.
Is dat uw bevestiging dat ik een onwaarheid zeg? Amai, flink!
Nu, dat uw vriendje Kamikaze mij niet gaat meespreken was redelijk voorspelbaar, en dat jullie mekaar op geregelde basis eens lekker opvrijen is ook al langer een bekend gegeven.
Enfin, het woord 'body' wordt in het fietwereldje niet enkel en alleen gebruikt voor het gedeelte waar de cassette overschuift een naam te geven. Trouwens, het correcte woord is: cassettenaaf-body. En weet je waarom dat dat het correcte woord is? Nog eens, omdat het woord body dus een ruimere betekenis heeft. Zoals ik al gezegd heb: een derailleur heeft een body, een shifter heeft dat,.... . En ja, ook de 'spider' (een woord dat commercieel lekker bekt) kan men perfect een 'body' of lichaam noemen (verschillende sites beamen dat trouwens), of zoals officieel bij Shimano: een tandkranshouder.
Nog iets?
Mvg Jakkel
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenAh, dan, heb ik het verkeerd gelezen
Jij lult je 'r tenminste niet uit met een hoop zever en leugens.
Comment
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wisali Bekijk Berichten
ik zag opeens nieuwe posts staan in het fietsentopic, dus dacht ik ramptoerisme spelen kan geen kwaad. en ziehier men veronderstelling komt uit. elke keer weer is het hier boem patat, eentonig hoor.
hier ook een slot op en nog 9 topics te gaan.
Nu, negen op de tien gaat hier ook weer zo'n overcompetente moderator, die niet kan spreken maar enkel en alleen nog bij machte is om zijn muis te bedienen, op dat overbekende slotje klikken, da's blijkbaar mode tegenwoordig. Enfin, hij of zij doet maar hoor, ze laten er enkel en alleen hun ware aard mee zien.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenVoilà?? Is het dat?
Je stelt verbaal niet echt veel meer voor moet ik zeggen...enfin... dat is eigenlijk niets nieuw.
Is dat uw bevestiging dat ik een onwaarheid zeg? Amai, flink!
Nu, dat uw vriendje Kamikaze mij niet gaat meespreken was redelijk voorspelbaar, en dat jullie mekaar op geregelde basis eens lekker opvrijen is ook al langer een bekend gegeven.
Enfin, het woord 'body' wordt in het fietwereldje niet enkel en alleen gebruikt voor het gedeelte waar de cassette overschuift een naam te geven. Trouwens, het correcte woord is: cassettenaaf-body. En weet je waarom dat dat het correcte woord is? Nog eens, omdat het woord body dus een ruimere betekenis heeft. Zoals ik al gezegd heb: een derailleur heeft een body, een shifter heeft dat,.... . En ja, ook de 'spider' (een woord dat commercieel lekker bekt) kan men perfect een 'body' of lichaam noemen (verschillende sites beamen dat trouwens), of zoals officieel bij Shimano: een tandkranshouder.
Nog iets?
Mvg Jakkel
Ik heb net eens "cassette body" ingetikt in Google, en ik vind alleen bronnen die naar de body van de naaf verwijzen.
Ongelofelijk hoe je je weer in bochten aan het wringen bent om je eruit te lullen. Geef het eens gewoon toe als je fout bent. Dan zal tenminste niet iedereen je vreselijk onsympathiek vinden (en ik druk het uiteraard beleefd uit, want anders zit je nog meer op je paard).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenTsja wisali... ik kan er ook niet aan doen dat er mensen zijn die constant wartaal en zever verkopen hé.
Nu, negen op de tien gaat hier ook weer zo'n overcompetente moderator, die niet kan spreken maar enkel en alleen nog bij machte is om zijn muis te bedienen, op dat overbekende slotje klikken, da's blijkbaar mode tegenwoordig. Enfin, hij of zij doet maar hoor, ze laten er enkel en alleen hun ware aard mee zien.
beetje zoals remi alleen op de wereld.
niet slecht bedoeld hoor, voor je een derrardingske naar men hoofd smijt
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenJakkeltje, kom eens met een deftige bron.
Ik heb net eens "cassette body" ingetikt in Google, en ik vind alleen bronnen die naar de body van de naaf verwijzen.
Ongelofelijk hoe je je weer in bochten aan het wringen bent om je eruit te lullen. Geef het eens gewoon toe als je fout bent. Dan zal tenminste niet iedereen je vreselijk onsympathiek vinden (en ik druk het uiteraard beleefd uit, want anders zit je nog meer op je paard).
Enfin, ik zeg het nog eens. De 'spider' mag gerust body (of lichaam dus) genoemd worden, er is helemaal niks mis mee. Het is misschien niet de meest gangbare benaming. Maar mis is het alleszins niet. Waarom? Dat heb ik al gezegd. Als jij beweert van wel, staaf dat dan met iets in plaats van rond je heen te slaan.
Je wil url's
XT
Idem zoals bij de lx + verchroomde lichtere tandkransjes die op een aluminium lichaam zijn gemonteerd, demonteerbare kettingbladen in aluminium en inox, kogellagers in inox, vier scharnierpunten van de derailleur die met fluorine zijn behandeld, schroeven in roestvrij staal en aluminium. Als optie hydraulische schrijfremmen.
Bron: http://www.koendekkers.com/index_bestanden/Page482.htm
THe higher end shimano cassettes have an aluminium body and these will deffinetly not strip the freehub body
Bron: http://www.chainreactioncycles.com/R...px?ModelID=155
Ik heb even gezocht, er zijn ongetwijfeld nog hopen pagina's op het wereldwijde web die ook over body's spreken als ze 't over die bewuste 'spider' hebben.
Nog iets m'n beste?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wisali Bekijk Berichtenjij bent echt een hilarische mens hé.
beetje zoals remi alleen op de wereld.
Oorspronkelijk geplaatst door wisali Bekijk Berichtenniet slecht bedoeld hoor, voor je een derrardingske naar men hoofd smijt
Comment
-
Cannondale-Vredestein bestaat niet meer, 't is Schwalbe wat nu de banden levert.
Blijkbaar kon of wou Vredestein de vragen van C'dale niet beantwoorden naar nieuwe of bijkomende types banden, en is C'dale dus overgestapt naar Schwalbe.
Teamkledij en standaardschoeisel van nieuwe c'dales zal dus Schwalbe worden. Zelf ben ik meer een Continental fan, maar Schwalbe heeft een aanzienlijk aanbod in verschillende types van iedere bandensoort.
Tubeless, Evolution, Double defense...
Eens benieuwd hoe de teamkledij er zal gaan uitzien...
Comment
-
Hilset Custom Ti
Kleine hommage aan m'n trouwe vriend die me sinds mei 2005 vergezelt op m'n talloze tochten op de weg. Hij heeft al heel wat nattigheid en modder mogen slikken maar tot nu toe diende ik enkel een vastgelopen LX shifter en de lagers van de Tune tita trapas te vervangen. Binnenkort rond ik de kaap van de 15000km met deze fiets. Foto's werden vandaag genomen tijdens een tochtje langs de Brabantse backroads.
voor nog meer foto's zie HIER
Comment
-
om terug naar de spider's te gaan:
Grote verschil vroeger tussen de LX en de XT is dat de LX vroeger geen spider had.
Dit zorgde ten eerste voor een hoger gewicht maar ook voor een slechtere modder afvoer.
Daarom was een XT cassette zeker aan te raden in de modder/winter.
Met de nieuwe SLX reeks heeft shimano ook een spider gezet dus kan een SLX ook beter in de winter ingezet worden.
Het verschil tussen de XT en de pg990 is dan weer een ander verhaal.
Sram probeert deze cassette te plaatsen tussen een XT en een XTR maar ik heb beide (XT en PG990) al uitvoerig getest en moet zeggen dat er qua werking geen verschil inzit.
Wel vond ik de PG990 samen met de ketting sneller slijten. Er zit een soort coating op de tandwielen die vrij snel loskomt (800 km modderritten) eens die coating eraf is slijten de tandwielen redelijk snel.
De hogere prijs komt ook omdat er een rode kleur inzit. Het anodiseren is immers niet gratis.
Ik zou zelf voor de XT kiezen of ik zou een fiets moeten hebben met rode accenten.
Het Spider-Body verhaal... Alles heeft een core/body/lichaam maar als ge over u achterwiel gaat beginnen te praten en ge gaat begrippen zoals body en spider wisselen en door elkaar gebruiken dan wordt het wat verwarrend. Om het verhaal voor iedereen duidelijk te maken/houden wordt er bij de core van een cassette idd meestal over de spider gepraat.
Comment
-
Volledig akkoord saiko.
In het begin toen de PG-990 uitkwam, was die duidelijk slijtvaster dan de XT van dat moment.
Een jaar daarna, begon de kwaliteit van de PG-990 erg te variëren. Ik ben toen terug overgeschakeld op XT of XTR cassettes. Voor de kleur hoefde ik het zeker niet te doen, ik ben niet zo'n kleurtjesliefhebber.
Kom je bij de fietsenmaker en zeg tegen hem dat je body versleten of stuk is, zal hij dadelijk vragen of je dat achterwiel bij hebt om te repareren...
Comment
-
Gisteren moest ik met de Taurine naar de dealer, o.a. om de voorste remkabel in te korten. Bij het ter plekke aankomen en het monteren van het achterwiel (moet eruit om in de auto te kunnen) toch wel niet met de remschijf tegen de liggende achtervork gezeten zeker? Die schijf komt in feite echt wel dicht tegen die vork. Ik had er nog niet eens zo hard op gelet. V-brakes gewoon zijn hé.
Enfin, zondagavond had ik nog stickertjes op mijn frame gehangen daar waar de kabels het carbon raken. Had ik het vroeger opgemerkt, had ik ook zo'n sticker (of mss zelfs twee) op de binnenkant van de liggende achtervork gehangen. Nu heb ik de stickers klaar liggen voor als ik de terug fiets ga halen en het achterwiel er terug in moet.
Die schade is niet zo erg (in feite kan je ze amper zien op die plaats), maar toch wel jammer.
Comment
Comment