Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ach, als je echt gaat MTB'en heb je binnen de kortste keren hier en daar wat kleine schade, dat hoort er allemaal bij

Ik zie dat vriend Jakkel geband is, 't gaat hier nog rustig worden !

Comment

• ik dacht al. Al 2 dagen geen reactie op mijn spider/body verhaal.
      Dacht dat hij ziek was ofzo.

en schade aan een mountainbike vind ik ook altijd jammer. zeker als hij pas nieuw is.
      Maarja ik denk dan altijd dat ik hem niet heb gekocht om aan de muur te hangen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
        Ach, als je echt gaat MTB'en heb je binnen de kortste keren hier en daar wat kleine schade, dat hoort er allemaal bij

Weet ik ook wel, al had ik de grootste schade aan mijn MTB's in het verleden meestal niet door het MTB-en zelf.
        Rest gewoon het feit dat het wat jammer is. De verf is gewoon weggeschraapt. Niet gewoon een krasje dus. Nu dacht ik wel onder die verflaag carbon te zullen zien, maar daar zat nog meer wit materiaal. Een Taurine zit blijkbaar wel in een erg dikke laag verf (en grondlaag). Toch een dikkere laag dan bij een aluminium frame.
        120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
          Gisteren moest ik met de Taurine naar de dealer, o.a. om de voorste remkabel in te korten. Bij het ter plekke aankomen en het monteren van het achterwiel (moet eruit om in de auto te kunnen) toch wel niet met de remschijf tegen de liggende achtervork gezeten zeker? Die schijf komt in feite echt wel dicht tegen die vork. Ik had er nog niet eens zo hard op gelet. V-brakes gewoon zijn hé.
          Enfin, zondagavond had ik nog stickertjes op mijn frame gehangen daar waar de kabels het carbon raken. Had ik het vroeger opgemerkt, had ik ook zo'n sticker (of mss zelfs twee) op de binnenkant van de liggende achtervork gehangen. Nu heb ik de stickers klaar liggen voor als ik de terug fiets ga halen en het achterwiel er terug in moet.
          Die schade is niet zo erg (in feite kan je ze amper zien op die plaats), maar toch wel jammer.
          Ja, dat kan soms zeer kort passeren, ook aan de voorvork is dat soms millimeterwerk, zeker met grotere schijven.
          Ik heb op m'n Moots ook al een streep aan de liggende achtervork waar de schijf zit. Voordeel van tita is dat je dat daar met een beetje polish zó uithaalt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten

Weeral ? ik moet iets gemist hebben zeker? Ik zag ook zondag dat het fietsen topic gelockt was. Gisteren was het dan weer terug open.. na - vermoed ik - een opkuis?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
              Weeral ? ik moet iets gemist hebben zeker? Ik zag ook zondag dat het fietsen topic gelockt was. Gisteren was het dan weer terug open.. na - vermoed ik - een opkuis?
              Ik heb zelfs niet gemerkt dat er een topic op slot was. Enkel dat onze vriend terug een ban aan zijn kloten had.
              Sitrap? Iemand?
              120d Hatch Edition Sport

Comment

Gisteren moest ik met de Taurine naar de dealer, o.a. om de voorste remkabel in te korten. Bij het ter plekke aankomen en het monteren van het achterwiel (moet eruit om in de auto te kunnen) toch wel niet met de remschijf tegen de liggende achtervork gezeten zeker? Die schijf komt in feite echt wel dicht tegen die vork. Ik had er nog niet eens zo hard op gelet. V-brakes gewoon zijn hé.
                Enfin, zondagavond had ik nog stickertjes op mijn frame gehangen daar waar de kabels het carbon raken. Had ik het vroeger opgemerkt, had ik ook zo'n sticker (of mss zelfs twee) op de binnenkant van de liggende achtervork gehangen. Nu heb ik de stickers klaar liggen voor als ik de terug fiets ga halen en het achterwiel er terug in moet.
                Die schade is niet zo erg (in feite kan je ze amper zien op die plaats), maar toch wel jammer.
                Ik heb daar een sticker geplakt, die ondertussen ook al goed beschadigd is. Ik doe altijd extra voorzichtig om het achterwiel uit te halen en terug te plaatsen, maar het is onvermijdelijk om daar effe tegen te komen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                  Ik heb daar een sticker geplakt, die ondertussen ook al goed beschadigd is. Ik doe altijd extra voorzichtig om het achterwiel uit te halen en terug te plaatsen, maar het is onvermijdelijk om daar effe tegen te komen.
                  Ik heb het gemerkt, al is het mij, geloof ik, wel goed gelukt toen ik de fiets een goeie twee maand geleden ben gaan afhalen bij de dealer.
                  120d Hatch Edition Sport

Comment

• Bling bling

Comment

• Nice.
                      Welke velgen en spaken komen er nog op?
                      120d Hatch Edition Sport

Comment

Nice.
                        Welke velgen en spaken komen er nog op?
                        Die ZTR Olympics van paar pagina's terug met Sapim Lasers en gouden nippels

Comment

• ja die zouden ook mooi staan op mijne fiets met die gouden accenten
                          maar ik kan vanvoor geen gouden hub steken dus zou het al minder mooi zijn.
                          En ik heb het ook wat meer voor de dt-swissjes

Comment

• zal goed staan in de modder

Neen, serieus, ik hou ook wel van een gouden accentje hier en daar. Bij mij zijn het de Chris King balhoofden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichten
                              En ik heb het ook wat meer voor de dt-swissjes
                              Same here, kwaliteit boven kleurtjes

Comment

• ik heb net de stickers van mijn ZTR's notubes afgehaald en ingescanned om te hermaken in het geel en groen zodat ze beter passen bij mijn frame

ik weet niet of de 240s naaf merkbaar beter is als een Hope naaf. Nog niet met Hopes gereden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                                  Same here, kwaliteit boven kleurtjes
                                  Tegenwoordig heb ik het ook niet mee zo voor veel kleurtjes.
                                  In de jaren '90 was dat wel anders. Toen had je mooie gefreesde en geanidoseerde onderdelen van merken als Ringlé en USE. Of enkel geanidoseerd van Answer. Enfin, zolang je toen niet al je componenten in een fel kleurtje wou, en ook nog wat mengde met bv. Answer (niet geanidoseerd dan) Control Tech of Syncros, was het ronduit knap.
                                  120d Hatch Edition Sport

Comment

• Ik denk eraan om een Cube Acid te kopen. Goede koop?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                                      Ik denk eraan om een Cube Acid te kopen. Goede koop?
                                      Deftige verhouding prijs/kwaliteit alleszins. Juist nog maken dat je niet de verkeerde maat krijgt aangesmeerd, en het is in orde.
                                      120d Hatch Edition Sport

Comment

• Bwa, ik was ook fan van 240s....

Die hopes zijn easy te servicen, goed gelagerd, in kleurtjes verkrijgbaar, ni te zwaar en ni te duur => een evidente keuze dus. Ben er zeker van dat ze niet onder moeten doen voor de 240s, dus die kwaliteit boven kleurtjes....

Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                                        Ik denk eraan om een Cube Acid te kopen. Goede koop?
                                        Cube is meestal wel in orde prijs/kwaliteit
                                        Last edited by ; 11/02/2009, 23:52.

Comment

Tegenwoordig heb ik het ook niet mee zo voor veel kleurtjes.
                                          In de jaren '90 was dat wel anders. Toen had je mooie gefreesde en geanidoseerde onderdelen van merken als Ringlé en USE. Of enkel geanidoseerd van Answer. Enfin, zolang je toen niet al je componenten in een fel kleurtje wou, en ook nog wat mengde met bv. Answer (niet geanidoseerd dan) Control Tech of Syncros, was het ronduit knap.
                                          geanodiseerd.. schrijf het 10x

Comment

Working...
                                          X