Oorspronkelijk geplaatst door Sjoerie
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mountainbikers topic
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichtengeanodiseerd.. schrijf het 10x
Ik had het niet eens gezien. Typfout.
Comment
-
Hoi vriendjes, Jakkel is terug, jullie hebben me duidelijk gemist!
Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
Ik zie dat vriend Jakkel geband is, 't gaat hier nog rustig worden !Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichtenik dacht al. Al 2 dagen geen reactie op mijn spider/body verhaal.
Dacht dat hij ziek was ofzo.
Als je praat over de 'body van een cassette', dan weet IEDEREEN waar het over gaat!
Heel kort, 'body van een cassette' zeggen tegen de tandkranshouder, spider,... is niet verkeerd, 't is niet de meest gangbare benaming, maar mis is het niet.
End of discussion...
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenWeeral ? ik moet iets gemist hebben zeker? Ik zag ook zondag dat het fietsen topic gelockt was. Gisteren was het dan weer terug open.. na - vermoed ik - een opkuis?
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenIk heb zelfs niet gemerkt dat er een topic op slot was. Enkel dat onze vriend terug een ban aan zijn kloten had.
Sitrap? Iemand?
Sitrap? Je weet evenveel als ik... niets dus.
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenTegenwoordig heb ik het ook niet mee zo voor veel kleurtjes.
In de jaren '90 was dat wel anders. Toen had je mooie gefreesde en geanidoseerde onderdelen van merken als Ringlé en USE. Of enkel geanidoseerd van Answer. Enfin, zolang je toen niet al je componenten in een fel kleurtje wou, en ook nog wat mengde met bv. Answer (niet geanidoseerd dan) Control Tech of Syncros, was het ronduit knap.
Enfin, kleurtjesliefhebbers of niet. Het is niet dat als een bepaald onderdeel een kleurtje heeft het slecht zou zijn zoals onze vriend kami duidelijk laat uitschijnen. Trouwens, een kameraad van me heeft van die gans witte DT wielen (zowel naaf als velg) met wel erg opvallende bestickering. Héél flashy hoor!
Zoals deze rode Dt exemplaren, maar dan in 't wit
Last edited by Jakkel; 12/02/2009, 20:05.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichtenom terug naar de spider's te gaan:
Grote verschil vroeger tussen de LX en de XT is dat de LX vroeger geen spider had.
Dit zorgde ten eerste voor een hoger gewicht maar ook voor een slechtere modder afvoer.
Daarom was een XT cassette zeker aan te raden in de modder/winter.
Met de nieuwe SLX reeks heeft shimano ook een spider gezet dus kan een SLX ook beter in de winter ingezet worden.
Het verschil tussen de XT en de pg990 is dan weer een ander verhaal.
Sram probeert deze cassette te plaatsen tussen een XT en een XTR maar ik heb beide (XT en PG990) al uitvoerig getest en moet zeggen dat er qua werking geen verschil inzit.
Wel vond ik de PG990 samen met de ketting sneller slijten. Er zit een soort coating op de tandwielen die vrij snel loskomt (800 km modderritten) eens die coating eraf is slijten de tandwielen redelijk snel.
De hogere prijs komt ook omdat er een rode kleur inzit. Het anodiseren is immers niet gratis.
Ik zou zelf voor de XT kiezen of ik zou een fiets moeten hebben met rode accenten.
Het Spider-Body verhaal... Alles heeft een core/body/lichaam maar als ge over u achterwiel gaat beginnen te praten en ge gaat begrippen zoals body en spider wisselen en door elkaar gebruiken dan wordt het wat verwarrend. Om het verhaal voor iedereen duidelijk te maken/houden wordt er bij de core van een cassette idd meestal over de spider gepraat.
SRAM, toch niet hét kwaliteitsmerk bij uitstek zoals sommigen hier beweren blijkbaar.
Ik ga voor de XT gaan, lichter, goedkoper en beter blijkbaar.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Sjoerie Bekijk Berichten
Bling bling
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenEnfin, kleurtjesliefhebbers of niet. Het is niet dat als een bepaald onderdeel een kleurtje heeft het slecht zou zijn zoals onze vriend kami duidelijk laat uitschijnen.
Het zou zeker jammer zijn om te kiezen voor een onderdeel alleen om zijn kleur, en zo kwaliteitsvollere onderdelen, links te laten liggen.
In uw taal : gekleurde rommel kiezen om goeie zwarte stukken te laten liggen...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenDat denk ik er ook van. Zijn wel wat zwaarder dan de 240s , maar voor de rest zijn die Hopes zeker OK.
Ik ben nu eenmaal fan van DT Swiss materiaal, zeker hun hogere segment.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk BerichtenJe hebt het niet begrepen Jakkel. Zoek maar eens op waar ik jouw bewering letterlijk en in de context gezegd heb. Vind je dat niet, zijn ondubbelzinnige en duidelijke excuses misschien een stap in de goeie richting.
Alstublieft!
Oorspronkelijk geplaatst door Sjoerie Bekijk Berichten
Bling blingOorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichtenja die zouden ook mooi staan op mijne fiets met die gouden accenten
maar ik kan vanvoor geen gouden hub steken dus zou het al minder mooi zijn.
En ik heb het ook wat meer voor de dt-swissjesOorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk BerichtenSame here, kwaliteit boven kleurtjes
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk BerichtenHij is nog maar terug, en al begonnen met overal de puntjes op de i te zetten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenIk heb het maar al te goed begrepen.
Alstublieft!
Ja, ja, laat maar eens zien wie de slimste is....jong toch...
Jakkel, nog iets : onze vriend kami is een aanspreekwijze die niet voor jou van toepassing is. Wees dus niet hypocriet en gebruik die aanspreking niet meer.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk BerichtenHij is nog maar terug, en al begonnen met overal de puntjes op de i te zetten
Probeer nu eens om NIET te reageren op deze post !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenMooi gerief!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenMooi gerief!
Is toch al 1à2 jaar oud denk ik. Al paar keer zien staan op een beurs maar verder nooit iets van gehoord.
Comment
-
Da's inderdaad een prototype uit 2007, maar ik vind het wel een mooi ontwerp.
En die 'Case Closed Drivetrain Technology' is echt wel de max, nooit geen krakende vuile kettingen meer.
De ganse uitleg vind je hier: http://www.cannondalecommunity.com/d...sp?item=272389
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenHmm, daar wil ik toch eerst eens mee rijden, in theorie is de ganse aandrijving afgedicht (rohloff en ketting in framebuizen) maar als dat ding rijdt als een tank ben je er niet veel mee, behalve als stijlicoon
Ik vind het alleszins geen knap frame.
Comment
-
ik weet niet wat ik ervan moet denken.
iig zit AL het gewicht aan de rechterkant van de fiets.
schijfremmen inclusief.
volgens mij ligt die niet echt goed in balans.
Ik kan er echter niks van zeggen eer ik er zelf mee gereden heb, laat maar komen Cdale ik wil hem wel testen voor u
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichtenik weet niet wat ik ervan moet denken.
schijfremmen inclusief.
volgens mij ligt die niet echt goed in balans.
Ik kan er echter niks van zeggen eer ik er zelf mee gereden heb, laat maar komen Cdale ik wil hem wel testen voor u
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichtenik weet niet wat ik ervan moet denken.
schijfremmen inclusief.
Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichtenvolgens mij ligt die niet echt goed in balans.
Comment
Comment