Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Sjoerie Bekijk Berichten
    Bwa, ik was ook fan van 240s....

Die hopes zijn easy te servicen, goed gelagerd, in kleurtjes verkrijgbaar, ni te zwaar en ni te duur => een evidente keuze dus. Ben er zeker van dat ze niet onder moeten doen voor de 240s, dus die kwaliteit boven kleurtjes....
    Dat denk ik er ook van. Zijn wel wat zwaarder dan de 240s , maar voor de rest zijn die Hopes zeker OK.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
      geanodiseerd.. schrijf het 10x

Ik had het niet eens gezien. Typfout.
      120d Hatch Edition Sport

Comment

• Hoi vriendjes, Jakkel is terug, jullie hebben me duidelijk gemist!

Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten

Ik zie dat vriend Jakkel geband is, 't gaat hier nog rustig worden !
        Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichten
        ik dacht al. Al 2 dagen geen reactie op mijn spider/body verhaal.
        Dacht dat hij ziek was ofzo.
        Oké, nu dan de reply.
        Als je praat over de 'body van een cassette', dan weet IEDEREEN waar het over gaat!
        Heel kort, 'body van een cassette' zeggen tegen de tandkranshouder, spider,... is niet verkeerd, 't is niet de meest gangbare benaming, maar mis is het niet.

End of discussion...

Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
        Weeral ? ik moet iets gemist hebben zeker? Ik zag ook zondag dat het fietsen topic gelockt was. Gisteren was het dan weer terug open.. na - vermoed ik - een opkuis?
        Er is niks gewist. Ik heb simpelweg zonder boe of ba een ban gekregen. Ik weet de reden niet, net als jij dus.

Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
        Ik heb zelfs niet gemerkt dat er een topic op slot was. Enkel dat onze vriend terug een ban aan zijn kloten had.
        Sitrap? Iemand?
        Er waren twee topics gesloten... zonder uitleg of wat dan ook. Ik werd geband... en op hetzelfde moment werden de topics terug geopend.
        Sitrap? Je weet evenveel als ik... niets dus.

Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
        Tegenwoordig heb ik het ook niet mee zo voor veel kleurtjes.
        In de jaren '90 was dat wel anders. Toen had je mooie gefreesde en geanidoseerde onderdelen van merken als Ringlé en USE. Of enkel geanidoseerd van Answer. Enfin, zolang je toen niet al je componenten in een fel kleurtje wou, en ook nog wat mengde met bv. Answer (niet geanidoseerd dan) Control Tech of Syncros, was het ronduit knap.
        Tot 3 keer toe dezelfde typfout, da's toeval!
        Enfin, kleurtjesliefhebbers of niet. Het is niet dat als een bepaald onderdeel een kleurtje heeft het slecht zou zijn zoals onze vriend kami duidelijk laat uitschijnen. Trouwens, een kameraad van me heeft van die gans witte DT wielen (zowel naaf als velg) met wel erg opvallende bestickering. Héél flashy hoor!

Zoals deze rode Dt exemplaren, maar dan in 't wit

Last edited by Jakkel; 12/02/2009, 20:05.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichten
          om terug naar de spider's te gaan:

Grote verschil vroeger tussen de LX en de XT is dat de LX vroeger geen spider had.
          Dit zorgde ten eerste voor een hoger gewicht maar ook voor een slechtere modder afvoer.
          Daarom was een XT cassette zeker aan te raden in de modder/winter.
          Met de nieuwe SLX reeks heeft shimano ook een spider gezet dus kan een SLX ook beter in de winter ingezet worden.

Het verschil tussen de XT en de pg990 is dan weer een ander verhaal.
          Sram probeert deze cassette te plaatsen tussen een XT en een XTR maar ik heb beide (XT en PG990) al uitvoerig getest en moet zeggen dat er qua werking geen verschil inzit.
          Wel vond ik de PG990 samen met de ketting sneller slijten. Er zit een soort coating op de tandwielen die vrij snel loskomt (800 km modderritten) eens die coating eraf is slijten de tandwielen redelijk snel.
          De hogere prijs komt ook omdat er een rode kleur inzit. Het anodiseren is immers niet gratis.

Ik zou zelf voor de XT kiezen of ik zou een fiets moeten hebben met rode accenten.

Het Spider-Body verhaal... Alles heeft een core/body/lichaam maar als ge over u achterwiel gaat beginnen te praten en ge gaat begrippen zoals body en spider wisselen en door elkaar gebruiken dan wordt het wat verwarrend. Om het verhaal voor iedereen duidelijk te maken/houden wordt er bij de core van een cassette idd meestal over de spider gepraat.
          Bedankt, met zo'n uitleg ben ik iets.

SRAM, toch niet hét kwaliteitsmerk bij uitstek zoals sommigen hier beweren blijkbaar.
          Ik ga voor de XT gaan, lichter, goedkoper en beter blijkbaar.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Sjoerie Bekijk Berichten

Bling bling
            Da's klasse, als de kleur wat overeenstemt met de rest van de fiets.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
              Enfin, kleurtjesliefhebbers of niet. Het is niet dat als een bepaald onderdeel een kleurtje heeft het slecht zou zijn zoals onze vriend kami duidelijk laat uitschijnen.
              Je hebt het niet begrepen Jakkel. Zoek maar eens op waar ik jouw bewering letterlijk en in de context gezegd heb. Vind je dat niet, zijn ondubbelzinnige en duidelijke excuses misschien een stap in de goeie richting.

Het zou zeker jammer zijn om te kiezen voor een onderdeel alleen om zijn kleur, en zo kwaliteitsvollere onderdelen, links te laten liggen.
              In uw taal : gekleurde rommel kiezen om goeie zwarte stukken te laten liggen...

Comment

Dat denk ik er ook van. Zijn wel wat zwaarder dan de 240s , maar voor de rest zijn die Hopes zeker OK.
                Voor Hope niks dan lof, nog geen ellende gehad met Hope.
                Ik ben nu eenmaal fan van DT Swiss materiaal, zeker hun hogere segment.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                  Je hebt het niet begrepen Jakkel. Zoek maar eens op waar ik jouw bewering letterlijk en in de context gezegd heb. Vind je dat niet, zijn ondubbelzinnige en duidelijke excuses misschien een stap in de goeie richting.
                  Ik heb het maar al te goed begrepen.

Alstublieft!

Oorspronkelijk geplaatst door Sjoerie Bekijk Berichten

Bling bling
                  ja die zouden ook mooi staan op mijne fiets met die gouden accenten
                  maar ik kan vanvoor geen gouden hub steken dus zou het al minder mooi zijn.
                  En ik heb het ook wat meer voor de dt-swissjes
                  Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                  Same here, kwaliteit boven kleurtjes

Comment

• Hij is nog maar terug, en al begonnen met overal de puntjes op de i te zetten

Probeer nu eens om NIET te reageren op deze post !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                      Hij is nog maar terug, en al begonnen met overal de puntjes op de i te zetten
                      Heeft niks te maken met puntjes op de i te zetten, da's simpelweg lezen wat er staat.

Comment

Ik heb het maar al te goed begrepen.

Alstublieft!

Ja, ja, laat maar eens zien wie de slimste is....jong toch...

Jakkel, nog iets : onze vriend kami is een aanspreekwijze die niet voor jou van toepassing is. Wees dus niet hypocriet en gebruik die aanspreking niet meer.

Comment

• Mooi gerief!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                            Hij is nog maar terug, en al begonnen met overal de puntjes op de i te zetten

Probeer nu eens om NIET te reageren op deze post !
                            De manier waarop is idd best vermakelijk. Of gewoon grappig eigenlijk.
                            120d Hatch Edition Sport

Comment

Mooi gerief!

Hmm, daar wil ik toch eerst eens mee rijden, in theorie is de ganse aandrijving afgedicht (rohloff en ketting in framebuizen) maar als dat ding rijdt als een tank ben je er niet veel mee, behalve als stijlicoon

Comment

Mooi gerief!

Das toch een "oud" prototype van Cdale ?
                                Is toch al 1à2 jaar oud denk ik. Al paar keer zien staan op een beurs maar verder nooit iets van gehoord.

Comment

• Da's inderdaad een prototype uit 2007, maar ik vind het wel een mooi ontwerp.
                                  En die 'Case Closed Drivetrain Technology' is echt wel de max, nooit geen krakende vuile kettingen meer.

De ganse uitleg vind je hier: http://www.cannondalecommunity.com/d...sp?item=272389

Comment

Hmm, daar wil ik toch eerst eens mee rijden, in theorie is de ganse aandrijving afgedicht (rohloff en ketting in framebuizen) maar als dat ding rijdt als een tank ben je er niet veel mee, behalve als stijlicoon
                                    Voilà. Het frame moet ook nog stijf én licht zijn.
                                    Ik vind het alleszins geen knap frame.
                                    120d Hatch Edition Sport

Comment

• ik weet niet wat ik ervan moet denken.
                                      iig zit AL het gewicht aan de rechterkant van de fiets.
                                      schijfremmen inclusief.

volgens mij ligt die niet echt goed in balans.
                                      Ik kan er echter niks van zeggen eer ik er zelf mee gereden heb, laat maar komen Cdale ik wil hem wel testen voor u

Comment

ik weet niet wat ik ervan moet denken.
                                        schijfremmen inclusief.

Ik kan er echter niks van zeggen eer ik er zelf mee gereden heb, laat maar komen Cdale ik wil hem wel testen voor u
                                        Ook al. Iemand een idee waarom er geen gewone Lefty in die fiets zit?
                                        120d Hatch Edition Sport

Comment

ik weet niet wat ik ervan moet denken.
                                          schijfremmen inclusief.
                                          Dat dacht ik ook al, schijven, vork, aandrijving, alles zit rechts.

Zo is dat, niet oordelen vooraleer je 'r mee greden hebt, Ik kan mij moeilijk inbeelden dat Cannondale een fiets (ook al is het een prototype) gaat ontwerpen die uit balans ligt.

Comment

Working...
                                          X