Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
    Ook al. Iemand een idee waarom er geen gewone Lefty in die fiets zit?
    da's ne Righty. Basically hetzelfde als de Lefty, maar gewoon omgekeerd.
    Kwestie van alle vering, aandrijving langs dezelfde kant te hebben.

Wel een oud modelleke wat hier nog eens opgevoerd wordt..
    Last edited by ; 13/02/2009, 14:33.

Comment

• De bedoeling waarom dat alles rechts gesitueerd is, is simpel. 't Is een vouwfiets, als alles rechts zit en je plooit 'm op, dan heb je een slanker geheel.

"The initial ride and performance have been very positive. This, combined with Cannondale's unique single sided front fork, makes for a much slimmer package when folded. This is due to the single sided design; an essential feature for the urban user” commented Chris Dodman, lead Project Engineer and Head of Advanced Engineering at Cannondale."

Comment

• ik denk dat ze hiermee vooral wilden aantonen hoe ver ze al staan en wat ze allemaal al kunnen.
        Ik zie zeker mogelijkheden in deze fiets maar ze zeggen zelf dat de performantie niet optimaal is zoals de meeste hier wel vermoede.
        Blijft natuurlijk knap staaltje techniek en een mooi concept dat bij iedereen wel blijft hangen (en dat is ook een doel van een prototype en daarin zijn ze dus zeker geslaagd)

Ik geloof dat specialized ook enkele bizare vormen heeft in enkele prototypes.
        Ik ga er eens naar zoeken.(zullen wel niet op men pc staan aangezien ik Cdale fanboy ben )

Comment

• voila

Comment

• Mohow.

Hoe moet je sturen bij die tweede ?!? Of is die zo goed dat sturen niet meer nodig is

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
              da's ne Righty. Basically hetzelfde als de Lefty, maar gewoon omgekeerd.
              Kwestie van alle vering, aandrijving langs dezelfde kant te hebben.

Wel een oud modelleke wat hier nog eens opgevoerd wordt..
              Dat het geen gewone Lefty was, wist ik. Vandaar ook de vraag.
              Alles aan één kant hebben: ik vind het maar een vreemde reden, maar het kan natuurlijk.

Edit:
              Iemand anders gaf het antwoord al, zie ik.
              Last edited by Beta; 13/02/2009, 16:47.
              120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door simon Bekijk Berichten
                Mohow.

Hoe moet je sturen bij die tweede ?!? Of is die zo goed dat sturen niet meer nodig is
                Er zullen wel verbindingen zijn tussen het stuur. En die "voorvork" zal wel een stuk wijder zijn dan hij er van opzij gezien uitziet.
                Overigens geen echt origineel ontwerp, want ergens in '91 - '93 was er ook al een prototype met quasi dezelfde looks wat het voorste stuk betreft. En vermoedelijk dus ook met dezelfde manier van sturen.
                120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                  Er zullen wel verbindingen zijn tussen het stuur. En die "voorvork" zal wel een stuk wijder zijn dan hij er van opzij gezien uitziet.
                  Overigens geen echt origineel ontwerp, want ergens in '91 - '93 was er ook al een prototype met quasi dezelfde looks wat het voorste stuk betreft. En vermoedelijk dus ook met dezelfde manier van sturen.
                  this specialized he. Kun je weinig originaliteit van verwachten

Comment

• dat lijken me ook maar tekeningen, die van Speci.. zijn die ooit echt gebouwD?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichten
                      ik weet niet wat ik ervan moet denken.
                      iig zit AL het gewicht aan de rechterkant van de fiets.
                      schijfremmen inclusief.

volgens mij ligt die niet echt goed in balans.
                      Als je linksdragend en goed voorzien bent
                      Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                      Bestelt
                      1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• Mij heel erg geamuseerd daarstraks, dankzij de combinatie/afwisseling van hardbevroren en gedooide ondergrond

en mijn Trekje
                        Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                        Bestelt
                        1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten
                          Mij heel erg geamuseerd daarstraks, dankzij de combinatie/afwisseling van hardbevroren en gedooide ondergrond

en mijn Trekje
                          Tegen wie zeg je 't... . Enfin amuseren is niet echt het goede woord... voor mij althans toch niet.
                          Ik ben stilaan de wegkm's aan 't opbouwen, maar daar de fietspaden hier al maanden grind/modder/pekel toestanden zijn, rijd ik die km's met de MTB. Een 3 uur en een half onderweg geweest, fiets zag eruit alsof ik een VTT had gereden. 't Wordt tijd dat de lente eraan komt, ik ben het stilaan kotsbeu aan 't worden die koude natte pekeltaferelen.
                          Alhoewel het zonnetje vandaag al veel goed maakte.

Comment

• Zonneke scheen vandaag, zo iets kan je niet laten liggen om er op uit te trekken.
                            Was te doen met een Semi-slick, alleen de stukken in de zon waren half ontdooid.

Was wel bedrieglijk, het was nog behoorlijk koud, ondanks het zonnetje. Vertrokken met, dacht ik, teveel kleren aan, maar was maar net goed. Super dag om te fietsen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                              Zonneke scheen vandaag, zo iets kan je niet laten liggen om er op uit te trekken.
                              Was te doen met een Semi-slick, alleen de stukken in de zon waren half ontdooid.

Was wel bedrieglijk, het was nog behoorlijk koud, ondanks het zonnetje. Vertrokken met, dacht ik, teveel kleren aan, maar was maar net goed. Super dag om te fietsen.
                              Het was idd zeer mooi weer. Jammer genoeg moeten werken in de namiddag. En in de voormiddag te laat opgestaan.
                              120d Hatch Edition Sport

Comment

• Ja, ik heb er gisteren ook 72 gereden, wel op de weg want het is huilen met de pet op in het bos en om mezelf halfdood te stoempen en te liggen kuisen heb ik geen zin. De grote dreven gaat nog maar de singletracks ...
                                Misschien volgende week ergens een avondritteke van een uur of 2.. voor mij mag het terug wat kouder worden, maar vooral opdrogen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                                  Ja, ik heb er gisteren ook 72 gereden, wel op de weg want het is huilen met de pet op in het bos en om mezelf halfdood te stoempen en te liggen kuisen heb ik geen zin. De grote dreven gaat nog maar de singletracks ...
                                  Misschien volgende week ergens een avondritteke van een uur of 2.. voor mij mag het terug wat kouder worden, maar vooral opdrogen.
                                  Hier ook eens serieus off-road gegaan, mss zelf iets te veel bij momenten maar dat blijft toch wel plezant. Daarna warm bath for men and machine

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                                    Moet je dat nu echt vragen ?
                                    De Lupine kost 340€ en de Lumicycle zal zo rond de 400€ gekost hebben.
                                    Meer info op de Lupine website en Lumicycle website
                                    Kabel gaat naar de kleine battery in m'n backpack voor de Lupine en de batterij van de Lumi zit in m'n drinkbushouder.
                                    Kwa lichtopbrengst : http://www.lupine.de/2009/en/products/lighttest/
                                    Met de Lumi moet ik regelmatig afrekenen met autobestuurders die hun grote lichten opzetten om me te vragen het mijne te dimmen. Is nochtans maar een bundel van 9 graden maar kwa lichttemperatuur net een Xenon lamp.
                                    Momenteel staat de Betty12 bij www.cyclestore.co.uk aan 600 euro aan de deur geleverd. Nog altijd een hoop geld, maar tov Betty14 een koopje.

Comment

• Voor de liefhebbers van dikke buizen en kleurtjes:

Nog deftig afgemonteerd. Behoorlijk exclusieve onderdelen op dat ding. Wel niet mijn ding.

En zo op het zicht dateert hij van '91 - '93.

Edit:
                                      Iets zegt mij dat dat frame achteraf herspoten is geweest, want de meeste onderdelen komen uit de vermelde periode, maar die vork is iets recenter. En meegespoten in de kleuren van het frame.
                                      Last edited by Beta; 17/02/2009, 15:37.
                                      120d Hatch Edition Sport

Comment

• Doe mij maar dit:

Of dit:

120d Hatch Edition Sport

Comment

• Of dit:

Nog eentje:

Moest ik wat meer ruimte en centen hebben, ik zou die gewoon allemaal verzamelen. Gewoon om naar te kijken en heel af en toe eens mee te rijden.

Ze zijn trouwens ook allemaal van begin de jaren '90. Wat een periode was me dat zeg.
                                          120d Hatch Edition Sport

Comment

Working...
                                          X