Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mountainbikers topic
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Fox Bekijk Berichten1à 2 x per week es de bossen in en misschien eens een weekendje Ardennen of zo...
Qua budget, ik dacht aan een 500euro? Ik weet niet echt hoe de prijzen liggen dus daarmee dat
ik nog niet echt een budget het vooropgesteld...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Fox Bekijk BerichtenJa ik wil dat frame dan zelf afmonteren als ik geen complete mountainbike koop. Nu de nieuwe SLX uit is en de LX niet meer gemaakt wordt zijn er wel serieuze koopjes te doen in
fietsland. Werk zelf ook in een fietsengroothandel dus kan onderdelen goedkoper krijgen.
Ma Merida spreekt mij voorlopig het meeste aan, volledig gemonteerd dan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenEen zeer stijf en heel mooi afgewerkt 16.5 alu frame (met een zitbuislengte van 41,9 cm = 16.5", dé maat dus) uit 1994, handgemaakt met Easton buizen die verbonden zijn met elkaar door middel van gelijmde alu lugs. Afgelakt zie je niets van de lugs, en da's echt heel mooi, geen lasnaden (al dan niet weggedremeld), gewoon niks. Maar op een geveven moment zag het frame er echt afgeleefd uit, diepe krassen in 't frame, overal lakbeschadigingen, een bluts,... zodat ik op een gegeven moment besloten had om 'm compleet terug op te lappen. Ontdaan van alle lak, tot op het blote alu dus, diepe krassen en bluts opgeplamuurd, alles mooi gelijk geschuurd, grondlak erop en uiteindelijk een flashy oranje laklaag erover.
Buiten het zadel, de wielen en de trapas is alles nog origineel , zelfs de achterderailleur is nog de originele, en toch is dit een relatief goedkoop Shimano STX (special edition) exemplaar, zo zie je maar dat ook goedkopere groepen bij extreem gebruik (van '94 tot '99) het lang kunnen uithouden. Nu gebruik ik 'm enkel en alleen nog op de weg (naar de bakker, het werk, school,...)
Typisch voor dat frame: de verbinding van de staande achtervork met de zibuis en de achterpatten. En het ontbreken van lasnaden bij een alu frame natuurlijk.
Een boor van me had net hetzelfde frame. Wel een maat groter en in het mat paars. Die matte lak was toch niet je dat.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenZeg Fred Durst, is dat geen zanger??
Een paar semislicks eronder en je hebt een mooie trainingsfiets voor op de weg
Zijn die wielen niet wat zwaar om echt sportief mee te gaan bollen? Ik zou zulke dingen nooit kopen, zelfs niet voor een fiets om boodschappen te doen, maar goed. Sommigen nemen de nadelen ervan er graag bij om met een lekker opvallende fiets te kunnen bollen.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenDurst is idd een zanger. Die van Limp Bizkit.
Zijn die wielen niet wat zwaar om echt sportief mee te gaan bollen? Ik zou zulke dingen nooit kopen, zelfs niet voor een fiets om boodschappen te doen, maar goed. Sommigen nemen de nadelen ervan er graag bij om met een lekker opvallende fiets te kunnen bollen.
De perfecte wielen dus om boodschappen te doen, de kinderen naar school te brengen,... enfin, de perfecte wielen om op te vallen dus.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichtenen handig om te poetsen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichtenik heb ooit nog met van die carbon spinergy's gereden met 4 carbon spaken.
Kraken als zot maar echt zwaar waren die niet.
en snel zuiver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenJa dat zijn die destijds overbekende Spinergy Rev-X wielen. Nu, die gegoten loodzware alu exemplaren van mij kan je daar niet echt mee vergelijken hoor.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichtenen handig om te poetsen.
ik heb ooit nog met van die carbon spinergy's gereden met 4 carbon spaken.
Kraken als zot maar echt zwaar waren die niet.
en snel zuiver
De prijs ervan lag dan ook veel lager dan die van Spinergy's.
Edit:
OK, Jakkel zei dit ook al allemaal, zie ik net.
Comment
-
-
-
Comment