Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ok, ze zijn niet verplicht maar ik rij er wel veiliger mee
idem dito de reflecterende strepen op m'n banden en in m'n kledij..
EDIT : er staat wel, behalve als er mee gereden wordt tussen het vallen van de avond en het aanbreken van de dag.. zijn ze dan wel verplicht? Hebben we een advokaat nodig om die tekst te interpreteren ???
EDIT2 : ik lees dat als ik achteraan een spatbord monteer, ik ook een witte en rode reflector moet voeren..
EDIT : er staat wel, behalve als er mee gereden wordt tussen het vallen van de avond en het aanbreken van de dag.. zijn ze dan wel verplicht? Hebben we een advokaat nodig om die tekst te interpreteren ???
Awel , dat betekent dat het verplicht is in het donker, behalve wanneer uw fiets... een ATB is,...
ja das idd een uitdaging. De tocht is al uitgereden dus het is doenbaar.
Maar of ik het kan dat weet ik niet. Ik heb die mannen hun verslag gelezen en na 200 km tegen 21 gemiddeld voelen die zich nog super.
Na 200 km GR routes voel ik mij meestal meer dood dan levend en zeker niet super.
We zullen wel zien.
Ja het zadel staat ondertussen al rechter als op de foto
Ik had het erop geschroefd zonder dat de zaalpen in de fiets zat.
Toen ik de foto's bekeek viel het mij pas op.
Awel , dat betekent dat het verplicht is in het donker, behalve wanneer uw fiets... een ATB is,...
Dit is het volledige artikel , ter volledigheid
82.1.1. 1° Fietsers moeten tussen het vallen van de avond en het aanbreken van de dag, en in alle omstandigheden wanneer het niet meer mogelijk is duidelijk te zien tot op een afstand van ongeveer 200 meter, vooraan en achteraan een niet verblindend vast licht of knipperlicht voeren. Vooraan moet het licht wit of geel zijn, achteraan rood.
Het rode achterlicht moet ‘s nachts, bij helder weer, zichtbaar zijn van op een afstand van 100 meter minimum.
2° De fietsen moeten altijd vooraan een witte reflector en achteraan een rode reflector voeren.
Het lichtgevend gedeelte van de rode reflector moet afzonderlijk zijn van dit van het rode licht.
3° De pedalen van fietsen moeten altijd voorzien zijn van gele of oranje reflecoren.
4° De fietsen moeten altijd een zijdelingse signalisatie voeren bestaande uit :
ofwel een witte retro-reflecterende strook in de vorm van een doorlopende cirkel langs elke kant van de band van het voor- en achterwiel.
ofwel, op elk wiel ten minste twee gele of oranje reflectoren met dubbel front, vast bevestigd aan de spaken en symmetrisch aangebracht.
ofwel de combinatie van de twee voornoemde types.
5°Behalvewanneer ermee gereden wordt tussen het vallen van de avond en het aanbreken van de dag en in alle omstandigheden wanneer het niet meer mogelijk is duidelijk te zien tot op een afstand van ongeveer 200 meter, zijn de reflectoren vooraan en achteraan, de reflectoren op de pedalen en de zijdelingse signalisatie niet verplicht voor:
a) de fietsen die uitgerust zijn met wielen met een diameter van ten hoogste 500 mm banden niet inbegrepen.
b) de fietsen die uitgerust zijn met een koersstuur alsook met banden met een doorsnede van ten hoogste 25 mm, en die, daarenboven, geen bagagedrager achteraan hebben.
c) de alle-terreinen-fietsen, uitgerust met banden met een minimumsectie van 38 mm voor de wielen met een diameter van 650 mm en van 32 mm voor de wielen met een diameter van 700 mm, met minimum 2 versnellingsraderen bediend vanaf het stuur en die daarenboven geen spatborden en geen bagagedrager achteraan hebben.
De fietsen, bedoeld onder b) en c) moeten evenwel vooraan een witte reflector en achteraan een rode reflector voeren wanneer ze met ten minste één spatbord uitgerust zijn.
ja das idd een uitdaging. De tocht is al uitgereden dus het is doenbaar.
Maar of ik het kan dat weet ik niet. Ik heb die mannen hun verslag gelezen en na 200 km tegen 21 gemiddeld voelen die zich nog super.
Na 200 km GR routes voel ik mij meestal meer dood dan levend en zeker niet super.
We zullen wel zien.
Ja het zadel staat ondertussen al rechter als op de foto
Ik had het erop geschroefd zonder dat de zaalpen in de fiets zat.
Toen ik de foto's bekeek viel het mij pas op.
Als je daar 20 gemiddeld haalt ga je waarschijnlijk al héél blij mogen zijn veronderstel ik. 360 km tegen 20 per uur gemiddeld is 18 uur op de vélo!
En dan ben je nog nergens gestopt.
M'n reet zou compleet openliggen vrees 'k.
Btw, hoe zit het met de voorbereidingen op de Cristalp?
Klopt, en "wanneer ermee gereden wordt tussen het vallen van de avond en het aanbreken van de dag en in alle omstandigheden wanneer het niet meer mogelijk is duidelijk te zien tot op een afstand van ongeveer 200 meter" moeten de uitzonderingen ook de reflectoren voeren.
Enfin, dat is wat ik ervan maak.
Klopt, en "wanneer ermee gereden wordt tussen het vallen van de avond en het aanbreken van de dag en in alle omstandigheden wanneer het niet meer mogelijk is duidelijk te zien tot op een afstand van ongeveer 200 meter" moeten de uitzonderingen ook de reflectoren voeren.
Enfin, dat is wat ik ervan maak.
Verdorie, dan ben ik in overtreding met dat oranje krel van mij.
Daar rijd ik 's morgens in den donkere om half zeven mee naar 't werk. Enkel een rood knipperlichtje achteraan en een wit ledlampje vooraan. Bwa, dan rijden er toch nog geen flikken rond.
Als je daar 20 gemiddeld haalt ga je waarschijnlijk al héél blij mogen zijn veronderstel ik. 360 km tegen 20 per uur gemiddeld is 18 uur op de vélo!
En dan ben je nog nergens gestopt.
M'n reet zou compleet openliggen vrees 'k.
Btw, hoe zit het met de voorbereidingen op de Cristalp?
Eerste transbelgië in 2007 was iets korter. Toen waren ze 21 uur onderweg met ongeveer 17 fiets uren (6 in het donker) en 19,7 gemiddeld...
Compleet geschift dus
Voorbereiding Cristalp gaat goed zit redelijk op schema.
Deze maand zal ik aan 800 km komen (300 bos,200 weg,300 rollen)
Op de rollen is pure noodzaak vanwege het weer/licht,... En is eigenlijk ideaal om vet te verbranden.
Mountainbikeritten zijn nu telkens 50 km lang en ik wil dit in Maart opdrijven naar 75 km per bos rit. Als het weer meevalt ook proberen enkele wegritjes van 100-120 km te maken in Maart
Ik ga dat zeker nog proberen hoor. Momenteel zie ik er gewoon weinig reden toe, ik zit comfy en heb veel controle. Pas op het asfalt merk ik dat ik te recht zit en wind vang. Maar daar kom ik niet veel, enkel 'verbindingsritten'.
Ahja, zou best wel eens kunnen.
Idd, vooral op asfalt is een andere houding beter. Of gewoon op snelle stukken in het algemeen.
Eerste transbelgië in 2007 was iets korter. Toen waren ze 21 uur onderweg met ongeveer 17 fiets uren (6 in het donker) en 19,7 gemiddeld...
Compleet geschift dus
Welke tijd rijdt een simpele sterveling daar dan op?
Voorbereiding Cristalp gaat goed zit redelijk op schema.
Deze maand zal ik aan 800 km komen (300 bos,200 weg,300 rollen)
Op de rollen is pure noodzaak vanwege het weer/licht,... En is eigenlijk ideaal om vet te verbranden.
Mountainbikeritten zijn nu telkens 50 km lang en ik wil dit in Maart opdrijven naar 75 km per bos rit. Als het weer meevalt ook proberen enkele wegritjes van 100-120 km te maken in Maart
Ik heb zo al opgevangen dat die Cristalp niet zo enorm technisch is. Ik heb het je al gezegd, en ik zeg het nog eens, véél wegkm's doen. Gewoon niet te zot, stevig tempo maar niet afbeulen, ritten van om en bij de 150 km tot zelfs 200 km. Da's een perfecte basis, ideaal om kilo's kwijt te spelen (die héél belangrijk zijn in 't gebergte) en uithouding te kweken.
Het kriebelt wel om daar eens aan mee te doen.
Ik weet wel niet of ik zoveel aan kan maar alles boven de 200 km is een mijlpaal voor mij.
Ik ga in april/mei nog eens een GR tocht doen van 200 km om te kijken of ik het nog kan en dan beslis ik of ik mij inschrijf al dan niet.
Ondertussen nieuwe sloffen gelegd op menne zomer fiets en enne nieuwe zaal (SLR 135gram) Ik ga hem zaterdag eens testen op een (hopelijk) droge tourtocht.
Je fiets is er inder geval al klaar voor.
Ik heb op mijn fiets terug de Mountain King 2.2 en de Speed King 2.1 op Notubes opgelegd. Daar kan je overal mee uit de voeten, en dat bolt redelijk goed. Alleen spijtig dat die bandjes met Black Chili zo hard slijten.
Tegen de zomer eens de Raceking of Furious Fred op Notubes proberen.
Comment