Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
    1. Ik bedoelde voornamelijk dat ik niet constant van mening verander.
    Ik wel?

Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
    2. Jij duidelijk wel.
    Oh ja? Waar?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichten
      Eerste transbelgië in 2007 was iets korter. Toen waren ze 21 uur onderweg met ongeveer 17 fiets uren (6 in het donker) en 19,7 gemiddeld...
      Compleet geschift dus
      ik hoorde hem overlaatst zelfs praten over een Oost-West versie. Hij heeft trouwens een zeer interessante MTB route die in Remouchamps vertrekt. Ik hoop dit jaar de instap versie te gaan rijden.

Comment

• voor de wegfietser.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
          Oh ja? Waar?
          Dat je het nog moet vragen! Belachelijk.
          120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
            Hé, da's iets interessants!

Comment

Dat je het nog moet vragen! Belachelijk.
              Ja zeg het dan hé vriend i.p.v. weer eens het woord 'belachelijk' in de mond te nemen!
              Waar heb ik ooit gezegd dat ik de looks boven het functionele verkies?
              Allée vooruit...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                Inderdaad, daarom dat ik het met voorbehoud plaats. Kan een paar jaar oud zijn.
                Mij hebben ze vroeger onderwezen dat je met een fiets zonder spatborden, lichten en reflectoren 's anchts eigenlijk de weg niet op mag, maar het zou idd best kunnen dat die regels al één of meerdere keren gewijzigd zijn. We leven tenslotte in België.
                120d Hatch Edition Sport

Comment

Mij hebben ze vroeger onderwezen dat je met een fiets zonder spatborden, lichten en reflectoren 's anchts eigenlijk de weg niet op mag, maar het zou idd best kunnen dat die regels al één of meerdere keren gewijzigd zijn. We leven tenslotte in België.
                  Da's de uitzondering voor sportfietsen, met meerdere kettingbladen vooraan, en de minimum grootte van de wielen. Voor zij die veel tijd en goesting hebben, zoek het maar eens fijn op.

Ik ben al tegengehouden met Betty op het stuur en de enige reden dat ze me wilden controleren, was om naar die lamp eens te kijken.
                  Ze hebben toen niet eens mijn pas gecontroleerd, die ik overigens nooit bij heb als ik ga fietsen

Maw, zorg voor voldoende licht op je fiets en ze gaan niet zeveren over een paar reflectors.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                    Da's de uitzondering voor sportfietsen, met meerdere kettingbladen vooraan, en de minimum grootte van de wielen. Voor zij die veel tijd en goesting hebben, zoek het maar eens fijn op.

Ik ben al tegengehouden met Betty op het stuur en de enige reden dat ze me wilden controleren, was om naar die lamp eens te kijken.
                    Ze hebben toen niet eens mijn pas gecontroleerd, die ik overigens nooit bij heb als ik ga fietsen

Maw, zorg voor voldoende licht op je fiets en ze gaan niet zeveren over een paar reflectors.
                    Maar je had wel reflectoren in de wielen?

Alleszins belachelijk dat de wetgeving bepaalt of bepaalde dat je reflectoren moet hebben als je fiets van spatborden is voorzien. Slaat nergens op imo.

Edit:
                    Eerste zin: sorry, ik meende even dat ik reageerde op een post van Adri.
                    Last edited by Beta; 27/02/2009, 13:22.
                    120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                      Welke tijd rijdt een simpele sterveling daar dan op?

Ik heb zo al opgevangen dat die Cristalp niet zo enorm technisch is. Ik heb het je al gezegd, en ik zeg het nog eens, véél wegkm's doen. Gewoon niet te zot, stevig tempo maar niet afbeulen, ritten van om en bij de 150 km tot zelfs 200 km. Da's een perfecte basis, ideaal om kilo's kwijt te spelen (die héél belangrijk zijn in 't gebergte) en uithouding te kweken.
                      Probleem is dat ik niet graag alleen op de weg rijd. Vind dat veel te saai dan.
                      En op dit moment is nog niemand die meegaat op de weg voor die afstanden.
                      Enkele uren in het bos crossen daar heb ik minder problemen mee.

En simpele stervelingen zijn nog niet begonnen aan die trans belgie vrees ik.
                      Ik zal u laten weten wat voor tijd ik heb als simpele sterveling (ALS ik hem kan uitrijden)
                      Die etape van de transbelgie is nog maar door 4 personen uitgereden als ik mij niet vergis.

Comment

Je fiets is er inder geval al klaar voor.

Ik heb op mijn fiets terug de Mountain King 2.2 en de Speed King 2.1 op Notubes opgelegd. Daar kan je overal mee uit de voeten, en dat bolt redelijk goed. Alleen spijtig dat die bandjes met Black Chili zo hard slijten.
                        Tegen de zomer eens de Raceking of Furious Fred op Notubes proberen.
                        Jop fiets is klaar dit weekend eens uitvoerig testen.
                        Voor banden heb ik sinds enige tijd een afkeer voor alles waar schwalbe op staat.
                        Daarom nu de vredestein stal eens proberen. Afgelopen zomer met Killerbee's gereden en was daar ZEER tevreden van. De blackpanter heb ik ook al een tijdje en die heeft zen voor en nadelen.

Met continetal heb ik alleen nog maar met de Speed king gereden. Wel in de 2.3 versie en die liepen veel te zwaar. Waarschijnlijk omdat ze zo breed waren.

Comment

Probleem is dat ik niet graag alleen op de weg rijd. Vind dat veel te saai dan.
                          En op dit moment is nog niemand die meegaat op de weg voor die afstanden.
                          Enkele uren in het bos crossen daar heb ik minder problemen mee.
                          Da's iets waar ik totaal geen problemen mee heb. Ik rijd enkele keren per jaar met de fiets naar Nieuwpoort en/of terug van Nieuwpoort naar huis, helemaal alleen. Da's ongeveer een 165 km, er is een weg bij van ongeveer een 40 km rechtdoor (Antwerpen - Zelzate) die parallel loopt aan de expressweg, daar kom je als je geluk hebt 10 man tegen. Is 't weer wat minder dan mag je al blij zijn dat je een levende ziel tegenkomt.
                          Enfin, dat is best wel genieten, ik en mijn fiets die zowaar één geheel vormen. Ik word er helemaal lyrisch van.

Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichten
                          En simpele stervelingen zijn nog niet begonnen aan die trans belgie vrees ik.
                          Ik zal u laten weten wat voor tijd ik heb als simpele sterveling (ALS ik hem kan uitrijden)
                          Die etape van de transbelgie is nog maar door 4 personen uitgereden als ik mij niet vergis.
                          Daar schrik ik niet van, da's echt wel extreem ook hé.

Comment

Eerste transbelgië in 2007 was iets korter. Toen waren ze 21 uur onderweg met ongeveer 17 fiets uren (6 in het donker) en 19,7 gemiddeld...
                            Compleet geschift dus

Voorbereiding Cristalp gaat goed zit redelijk op schema.
                            Deze maand zal ik aan 800 km komen (300 bos,200 weg,300 rollen)
                            Op de rollen is pure noodzaak vanwege het weer/licht,... En is eigenlijk ideaal om vet te verbranden.

Mountainbikeritten zijn nu telkens 50 km lang en ik wil dit in Maart opdrijven naar 75 km per bos rit. Als het weer meevalt ook proberen enkele wegritjes van 100-120 km te maken in Maart
                            In welk bos rijdt ge meestal?

Comment

Maar je had wel reflectoren in de wielen?

Alleszins belachelijk dat de wetgeving bepaalt of bepaalde dat je reflectoren moet hebben als je fiets van spatborden is voorzien. Slaat nergens op imo.

Edit:
                              Eerste zin: sorry, ik meende even dat ik reageerde op een post van Adri.
                              Neen, geen reflectoren, enkel Betty op stuur, pinklichtje vanachter.
                              Maar wel met helm, fietskledij(met reflecterende stroken), fietsschoenen met reflecterende accenten. Kortom, zo goed als legaal, maar een sportfiets die tip-top in orde is en grote zichtbaarheid.
                              Volgens mij was het gewoon een politieman die ge-interesseerd was in al dat lichtgeweld. 't Zijn ook maar mensen he, onze blauwe vrienden

Comment

Neen, geen reflectoren, enkel Betty op stuur, pinklichtje vanachter.
                                Maar wel met helm, fietskledij(met reflecterende stroken), fietsschoenen met reflecterende accenten. Kortom, zo goed als legaal, maar een sportfiets die tip-top in orde is en grote zichtbaarheid.
                                Volgens mij was het gewoon een politieman die ge-interesseerd was in al dat lichtgeweld. 't Zijn ook maar mensen he, onze blauwe vrienden
                                Vrienden? Huh??
                                120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk Berichten
                                  In welk bos rijdt ge meestal?
                                  In de groene longen van Limburg
                                  Ik woon in Dilsen-Stokkem en ik rij hier meestal richting maasmechelen,as,zutendaal,maaseik,opglabeek,...
                                  als ik wil kan ik hier tochten maken van 200 km zonder eenzelfde stuk te moeten rijden en zonder uit het bos te moeten komen.

Comment

Ik woon in Dilsen-Stokkem en ik rij hier meestal richting maasmechelen,as,zutendaal,maaseik,opglabeek,...
                                    als ik wil kan ik hier tochten maken van 200 km zonder eenzelfde stuk te moeten rijden en zonder uit het bos te moeten komen.
                                    WTF. Limburg is echt wel the middle of nowhere.
                                    120d Hatch Edition Sport

Comment

Ik ben jaloers op u, dat is daar inderdaad een heel schone omgeving, ideaal om ongestoord hopen km's af te leggen met de nodige hoogtemeters. Ik kom voor het werk regelmatig in Zutendaal, en twee keer per jaar gaan we daar een georganiseerde rit rijden met al de schone baantjes en beklimmingen in de voerstreek en maaskant. Prachtige streek daar!

Comment

• Heel Limburg is niet the middle of nowhere

Maar als ge de juiste wegen kent kunt ge gemakkelijk een ganse dag fietsen in het bos zonder zelfs nog maar iemand anders tegen te komen.

Idd een prachtige streek. Als ik een tourtocht rij iets verder weg besef ik dat maar al te goed.
                                        En met de koersfiets... 30-40 km van Valkenburg Genoeg bergjes om daar te beklimmen.

Comment

• Ik woon daar ook, ik ga wel es rijden op siemkesheuvel, maar dat heb ik wel een beetje gezien nu, want dat is niet zo heel groot. Bij het treinspoor richting rotem ligt ook een mooi gebied maar dat is redelijk moeilijk heb ik de indruk, en das mij ook wat ver eigenlijk Ik ben veel minder fanatiek dan jullie

Comment

Working...
                                          X