Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• EDIT : nog een edit gewoon omdat het kan, en mag.. we zijn niet perfect.

Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichten
    over mij ook al niet
    gisteren 100 op de weg en 41 in het bos(150hm).
    Vandaag 4 uur geroeid en 42 in het bos(650hm)
    150hm voor 141 km?? Goe bezig
    Last edited by ; 01/03/2009, 22:52.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichten
      Laat maar weten als je eens meewil.
      Ik er daar overal de weg en vooral de leuke stukjes.
      En van tempo moet ge gene schrik hebben. Ik kan mij amuzeren op hoge snelheid en even goed op laag tempo en eens wat meer rond kijken.
      Misschien in de zomer, nu liggen er wegbanden op de moutainbike, das maar niks zoals ge vast weet.

Comment

• Dit week-end een Scalpel met Lefty gezien met 1" (of minder?) wegbandjes op gewone 26" wielen.
        Dat is écht geen zicht.
        120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
          Dit week-end een Scalpel met Lefty gezien met 1" (of minder?) wegbandjes op gewone 26" wielen.
          Dat is écht geen zicht.
          Die 1" is het minimum denk ik, anders is de velg te breed. Als alternatief voor een koersfiets is dat wel goed. Eens je het comfort van zo'n Scalpel gewend bent, heb je geen zin meer in een alu koersfiets...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten

150hm voor 141 km?? Goe bezig
            150 hm voor de 41 km in het bos. Was een platte tourtocht in overpelt.

De 100km (ongeveer) op de weg heb ik geen gegevens van de hoogte.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
              Die 1" is het minimum denk ik, anders is de velg te breed. Als alternatief voor een koersfiets is dat wel goed. Eens je het comfort van zo'n Scalpel gewend bent, heb je geen zin meer in een alu koersfiets...
              Ik zou er niet van moeten weten. Het is natuurlijk een veel goedkopere oplossing dan een racefiets bij kopen, maar toch. Een echte racefiets, vind ik gewoon interessanter.
              120d Hatch Edition Sport

Comment

• 4 uur geroeid ?

Ik ben ook begonnen met roeien, ik wist niet dat men > 2u roeide...

Comment

Ik zou er niet van moeten weten. Het is natuurlijk een veel goedkopere oplossing dan een racefiets bij kopen, maar toch. Een echte racefiets, vind ik gewoon interessanter.
                  Ik heb een koersfiets, maar ik rij gewoon liever met een mtb, ook op de weg. Ik heb nu 2.0 Schwalbe marathon Supremes en dat loopt goed. Ik heb ook nog 1" bandjes liggen maar da's toch hard hoor.
                  Mijn gemiddelde ligt niet zo hoog maar wat koop je daar mee? En als ik eens een vies weggetje inwil doe ik dat gewoon

EDIT : nog een fotoke gevonden van m'n Hilset met 1" Ritchey bandjes

Last edited by ; 02/03/2009, 13:40.

Comment

• Nee, doe mij maar een koersfiets dan. Met 23 mm-bandjes. Tuurlijk is dat betrekkelijk hard, maar het is dan ook een koersfiets. Geen probleem mee.
                    Ik zie wel liever MTB's, maar een MTB met zulke dunne bandjes, vind ik echt niet staan. Een MTB kopen, enkel en alleen voor op de weg, zegt mij niets.
                    120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                      4 uur geroeid ?

Ik ben ook begonnen met roeien, ik wist niet dat men > 2u roeide...
                      training op het water.
                      Profiteren van het weer
                      Dat is niet 4 uur aan een stuk roeien. We hebben ongeveer 35-40 km gedaan op 4 uur.
                      Dat is met oefeningen,pauze's,uitleg,wat drinken,...

Wat voor roeien doe je ? Wat soort boot ? Train je soms op een indoor toestel, zoja wat zijn je tijden op 2km ?

Comment

• Ben juist bij men fietsenmaker geweest en heb daar 2 modellen van Merida getest:
                        1) Merida Matts 900 volledig XT afgemonteerd / Manitou voorvork

2) Meriada Matts 4000 volledig SRAM X9 afgemonteerd/ Rock Shox voorvork/ Mavic velgen
                        deze is wel €400 duurder dan de Matts 900 maar z'n kader was ook wel lichter/ X9/voorvork en
                        de Mavic wielen.

Nu weet ik niet direct welke ik moet kiezen, ik heb altijd shimano gehad en ben niet echt op de
                        hoogte van de kwaliteit en zo van SRAM dus zou ik graag jullie meningen eens horen...

Bedankt

Edit: Merida Matts TFS 900 V-brakes xx
                        Frame: Matts TFS Pro
                        Voorvork: Manitou R7 80 Elite Absolute
                        Derailleur: Shimano XT Shadow
                        Remsysteem: Avid SD SR

Merida Matts HFS 4000 V-brakeFrame: Matts HFS
                        Voorvork: Rock Shox Reba SL 80 Lockout
                        Derailleur: Sram X.9
                        Remsysteem: Avid SD 7

(wel komen ze allebei met Magura HS 33)
                        Last edited by ; 02/03/2009, 16:21.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichten
                          training op het water.
                          Profiteren van het weer
                          Dat is niet 4 uur aan een stuk roeien. We hebben ongeveer 35-40 km gedaan op 4 uur.
                          Dat is met oefeningen,pauze's,uitleg,wat drinken,...

Wat voor roeien doe je ? Wat soort boot ? Train je soms op een indoor toestel, zoja wat zijn je tijden op 2km ?
                          Ik roei sedert eind oktober, wel wat stilgelegen in januari en eerste helft februari. Als volwassene schijnt het heel moeilijk te zijn om hiermee te beginnen maar ik krijg toch wel complimenten omdat ik mijn plan trek.

Ik roei in skiff (alleen dus, al wil ik graag eens met 2 of 4 onderweg om wat meer bijsturing te krijgen), de laatste keren deed ik 10 km en daar deed ik dan een dik uur over. Ik heb uiteraard nog een heleboel te leren, ik besef zelf dat ik misschien maar dehelft van mijn kracht gebruik momenteel, eerst het evenwicht en de techniek beter onder de knie krijgen !

Ik heb mij zo'n Concept II aangeschaft in januari en daar doe ik wat duurtrainingen op. Nog geen tijd proberen zetten op 2km, op 500m eens alles uit de kas geroeid en ik kwam (2 weken geleden) op 1'40 uit.

Roei jij al lang ? In elk geval, 35-40km lijkt mij immens (al moet ik zeggen dat ik de eerste keren al doodop was van 5km, nu roei ik 10km en ga daarna nog 3u fietsen)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                            In een carbon koersfiets wel? Al getest zeker?

Comment

Ik heb een koersfiets, maar ik rij gewoon liever met een mtb, ook op de weg. Ik heb nu 2.0 Schwalbe marathon Supremes en dat loopt goed. Ik heb ook nog 1" bandjes liggen maar da's toch hard hoor.
                              Mijn gemiddelde ligt niet zo hoog maar wat koop je daar mee? En als ik eens een vies weggetje inwil doe ik dat gewoon

EDIT : nog een fotoke gevonden van m'n Hilset met 1" Ritchey bandjes

Ik rijd doorgaans ook liever met een MTB op de weg dan met een koersfiets, zeker als het er nat en vuil bijligt. Alhoewel, van 't weekend terug met de koersfiets beginnen rijden en da's toch iets totaal anders dan met de MTB hoor. Het is allemaal wat harder, vooral door die dunne bandjes waar 8 bar opzit (al is die Colnago verbazend comfortabel tegenover de C'dale R900), maar je kan er echt wel harder mee rijden hoor. En harder rijden is toch meer fun vind ik. En een MTB op slicks vind ik maar niks, zeker als je al eens in groep rijdt. Eens het flink hard gaat dan kom je met die 26" wieltjes (inclusief die platte slicks) en dat 44 - 11 verzetje (wat zowat het maximum is op een MTB) soms echt wel tekort hoor. Ik weet waarover ik spreek, ik heb vroeger op de C'dale F1000 nog even met slicks gereden samen met de wielertoeristen. En dat was toch niet echt je dat.

Comment

Nee, doe mij maar een koersfiets dan. Met 23 mm-bandjes. Tuurlijk is dat betrekkelijk hard, maar het is dan ook een koersfiets. Geen probleem mee.
                                Ik zie wel liever MTB's, maar een MTB met zulke dunne bandjes, vind ik echt niet staan. Een MTB kopen, enkel en alleen voor op de weg, zegt mij niets.
                                Daar ben ik het nu eens volledig mee eens, buiten het feit dat MTB's mooier zijn dan koersfietsen. Ze hebben allebei hun schone en minder schone kanten.

Comment

• Ik rij nooit in groep, en kan ook met die MTB hard genoeg gaan. Het is mij meer om het gevoel in m'n benen te doen, niet om het gemiddelde
                                  Enige nadeel is inderdaad dat het soms op is kwa verzet.. 44x12 is soms te weinig
                                  Maar in mijn streek is het meestal bergop en dan ben je weer beter af met een 32 vooraan

Comment

Ik rij nooit in groep, en kan ook met die MTB hard genoeg gaan. Het is mij meer om het gevoel in m'n benen te doen, niet om het gemiddelde
                                    Van dat streven naar hoge gemiddeldes ben ik ook wat afgestapt, alhoewel het soms wel handig is, de voor- of achteruitgang van je conditie kan je er enigszins uit afleiden.

Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                                    Enige nadeel is inderdaad dat het soms op is kwa verzet.. 44x12 is soms te weinig
                                    Maar in mijn streek is het meestal bergop en dan ben je weer beter af met een 32 vooraan
                                    Nen 11 steken hé, dat helpt al een klein beetje.

Comment

• Ach, die zware verzetten heb je maar nodig in heuvelachtig gebied voor bijtrapafdalingen.

Op 't vlakke gebruik in mijn zwaarste verzet (slechts een 50/12) alleen maar als de snelheid boven de 50 à 55 km/u gaat, maw bijna nooit (alleen bij groepsritten dus, met 5 Beaufort in 't gat).

Er zijn er die dat (veel) te licht vinden, maar ik rij bij zo'n snelheden eerder op souplesse dan op kracht.

Aan 40 km/u bvb rij ik op een 50/16 of 15.

Comment

Ach, die zware verzetten heb je maar nodig in heuvelachtig gebied voor bijtrapafdalingen.

Op 't vlakke gebruik in mijn zwaarste verzet (slechts een 50/12) alleen maar als de snelheid boven de 50 à 55 km/u gaat, maw bijna nooit (alleen bij groepsritten dus, met 5 Beaufort in 't gat).

Er zijn er die dat (veel) te licht vinden, maar ik rij bij zo'n snelheden eerder op souplesse dan op kracht.

Aan 40 km/u bvb rij ik op een 50/16 of 15.
                                        Da's inderdaad beter, het probleem is dat ik weinig souplesse heb. Ik trap altijd (te) zwaar, ook al probeer ik sinds vorig jaar wat lichter te trappen, ik voel er mij gewoon niet zo goed bij.
                                        Niet iedeaal, maar bij mij moet ook niets hé.

Let ook op, een 44 - 11 op een MTB is niet hetzelfde als een 44 - 11 op een koersfiets hé. Op een MTB is dat lichter trappen omdat zo'n 26" wielen met slicks erop kleiner in diameter zijn dan de 28'ers van een koersfiets. Ik vond die 44 - 11 op z'n slicks, wanneer er flink werd doorgereden, te weinig soms.

Comment

Ik roei sedert eind oktober, wel wat stilgelegen in januari en eerste helft februari. Als volwassene schijnt het heel moeilijk te zijn om hiermee te beginnen maar ik krijg toch wel complimenten omdat ik mijn plan trek.

Ik roei in skiff (alleen dus, al wil ik graag eens met 2 of 4 onderweg om wat meer bijsturing te krijgen), de laatste keren deed ik 10 km en daar deed ik dan een dik uur over. Ik heb uiteraard nog een heleboel te leren, ik besef zelf dat ik misschien maar dehelft van mijn kracht gebruik momenteel, eerst het evenwicht en de techniek beter onder de knie krijgen !

Ik heb mij zo'n Concept II aangeschaft in januari en daar doe ik wat duurtrainingen op. Nog geen tijd proberen zetten op 2km, op 500m eens alles uit de kas geroeid en ik kwam (2 weken geleden) op 1'40 uit.

Roei jij al lang ? In elk geval, 35-40km lijkt mij immens (al moet ik zeggen dat ik de eerste keren al doodop was van 5km, nu roei ik 10km en ga daarna nog 3u fietsen)
                                          Ik roei sinds september 2007 ongeveer. We roeien met 9 man in de boot (8 roeiers+stuurvrouw)
                                          Op een concept2 roei ik net geen 7 minuten op 2km (stand10)
                                          We trainen altijd op zondag in Hasselt. Ik rij (als het mooi weer is) met de fiets naar daar, dan enkele uren roeien en dan met de fiets terug. (totaal ongeveer 100km)

dat is voor mij een ideale zondag

Edit ik heb een mooie PDF met roeitechnieken/trainingen/voeding,... gebruikt door de lesgevers in Belgie en Nederland. Als je interesse hebt ...

Comment

Working...
                                          X