Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Je kan (onder andere ) kiezen tussen tcx of crs course files als output .
    Dit type file kan zo direct in je 705, maar je pusht dat beter via Training Center, dan kan je de naam etc nog editen zo je dat wil.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
      Je kan (onder andere ) kiezen tussen tcx of crs course files als output .
      Dit type file kan zo direct in je 705, maar je pusht dat beter via Training Center, dan kan je de naam etc nog editen zo je dat wil.
      ik heb net de gpx file geupload in mijn edge en daar doet hij het ook mee blijkbaar

Mooie foto's trouwens van je mtb tochten!

Comment

• Toch opletten met die gpx files. De eerste versies van het OS liepen regelmatig vast als je een GPX file volgde. Dit gebeurde steevast na een uur. Je kon dan wel weer verder na heropstart maar je zat met een corrupte file (niet gesloten XML statements)
        Je moest dan handmatig via een XML editor die tags sluiten.
        Nu zijn we ondertussen al wel een versie of 4 verder kwa OS maar ik ben sindsdien altijd met course files blijven rijden. Nadeel is dat er geen navigatie is (hij komt niet zeggen of je links of rechts moet) maar op de kaart kan je perfect de route volgen, ook zonder die aanwijzigingen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door geesixty Bekijk Berichten
          Mooie foto's trouwens van je mtb tochten!
          Thanks, ik doe mijn best. Onlangs een W300 van Sony gekocht waar ik heel tevreden van ben. Handig formaat om mee te nemen op een fiets, en vrij goede kwaliteit van fotos

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
            Toch opletten met die gpx files. De eerste versies van het OS liepen regelmatig vast als je een GPX file volgde. Dit gebeurde steevast na een uur. Je kon dan wel weer verder na heropstart maar je zat met een corrupte file (niet gesloten XML statements)
            Je moest dan handmatig via een XML editor die tags sluiten.
            Nu zijn we ondertussen al wel een versie of 4 verder kwa OS maar ik ben sindsdien altijd met course files blijven rijden. Nadeel is dat er geen navigatie is (hij komt niet zeggen of je links of rechts moet) maar op de kaart kan je perfect de route volgen, ook zonder die aanwijzigingen.
            Ik heb mijn toestel nu enkele maanden , maar eigenlijk nog nooit een vooraf opgeslagen route gereden...

ik heb het steeds gebruikt als een erg uitgebreide fietscomputer om achteraf mijn tocht te kunnen analyseren ...

aanstaande vrijdag zou de eerste keer zijn dat ik een route volg ... dus ik ben benieuwd , want ik vind ook niet echt waar ik die TCX.XML file moet uploaden in het toestel , in de handleiding las ik over hoe de GPX bestanden inladen en heb het dan zo gedaan ...

ik heb nog een rit hier in herentals in GPX , ik zal die mss eens doen om te testen tegen vrijdag ...

Comment

• Uploaden via Training Centre (TC).

Je moet de tcx file importeren als Course in TC
              en dan gewoon de files naar je toestel sturen
              Bijgevoegde Bestanden

Comment

• Die laatste 20 posts... ik snap er geen reet van en het interesseert me eigenlijk ook geen bal.
                ...Maar ik kan wel begrijpen dat er mensen zijn die er volledig weg van zijn.

Comment

• Zoiets als Rubitrax moet wel zalig zijn
                  Het kan hier misschien ergens staan maar zou dat niet kunnen gekoppeld worden aan Google Earth ofzo? Dan heb je echt beeld enzo erbij.

Comment

• Training center en Mapsource maken inderdaad direct koppelingen naar Google Earth.
                    Ik vermoed dat dit met Rubitrax ook wel mogelijk zal zijn

Comment

• Google earth zit hierin geintegreerd het kaartje kan een stratenplan zijn satteliet beeld enz ...

Comment

• nieuwe wielset in opbouw

ondertussen nog een koopje gevonden
                        mavic 819 tubless velg

24 gaats op dt240S naafje

achterwiel vanop de foto is zo goed als nieuw en er zat een gebruikt lefty voorwielbij met dezelfde velg. Gekocht voor 125€ ...
                        Daar kon ik het niet voor laten staan

Comment

• en dan wat foto's van de GPS

Cadans meter (pas terug van fietsen dus nog niet gepoetst :d )

Comment

• Welke velgen komen er op die 370-naven?
                            120d Hatch Edition Sport

Comment

• mijn oude x3.1 (voorloper van de 819)
                              Het zijn de origenele velgen die onder de cannondale F1000 stonden maar de naven zijn echt versleten nu.
                              En die witte naven zijn ook 24 gaats en heb ik op de kop kunnen tikken voor 40€ dus nu nog opspaken en ik kan weer verder. Cheap,kwaliteit en lichter als ervoor.
                              En het is voor op de F700 en dus voor in de modder te spelen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichten
                                mijn oude x3.1 (voorloper van de 819)
                                Het zijn de origenele velgen die onder de cannondale F1000 stonden maar de naven zijn echt versleten nu.
                                En die witte naven zijn ook 24 gaats en heb ik op de kop kunnen tikken voor 40€ dus nu nog opspaken en ik kan weer verder. Cheap,kwaliteit en lichter als ervoor.
                                En het is voor op de F700 en dus voor in de modder te spelen.
                                Goeie deal idd.
                                Om in de modder te ploeteren, moet dat niet meer zijn.
                                120d Hatch Edition Sport

Comment

• ik weet dat de meeste mensen hier niet hevige fans zijn van mavic wielen maar wel van DT.
                                  Nu ik heb al mijn sturen en zadelpennen op mijn mountainbikes van Easton en ik ben daar HEEL tevreden van.
                                  na het zien van deze film

ben ik eens aan het kijken geslaan voor easton wielen voor menne koersfiets
                                  echt een prachtige video vind ik

Comment

• Easton is mooi en goed materiaal, maar ze zitten in een tussenmarkt. Ze staan boven een modale onderdelen producent zoals een BBB of standaard Ritchey, maar komen nog niet in de buurt van een FRM, Tune, Schmolke of dergelijke.
                                    Het is goed, stevig en licht materiaal, maar ze scoren( in mijn opinie ) niet uitzonderlijk op een van deze vlakken.
                                    Sowieso een merk met materiaal waar je kan op rekenen. Waarschijnlijk voor de wielen niet anders, maar ik heb er geen ervaring mee.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichten
                                      ik weet dat de meeste mensen hier niet hevige fans zijn van mavic wielen maar wel van DT.
                                      Nu ik heb al mijn sturen en zadelpennen op mijn mountainbikes van Easton en ik ben daar HEEL tevreden van.
                                      na het zien van deze film

ben ik eens aan het kijken geslaan voor easton wielen voor menne koersfiets
                                      echt een prachtige video vind ik
                                      Die had ik vroeger al eens gezien. Gewoon een promotievideo van Easton op hun eigen site. Ik vind niet dat dat veel zegt. Er zijn allicht wel meer fabrikanten die zo te werk gaan.
                                      Pas op, niets tegen Easton, verre van.
                                      Ik weet niet hoe het nu zit, maar vroeger werden veel bekende sturen door Easton gemaakt (bv. Answer Hyperlite, Ritchey Prolite; beiden sturen van 150 gram die steevast goed uit tests kwamen).
                                      Ik heb het ook altijd wel wat voor Easton gehad, al deed de introductie van goedkopere onderdelen een beetje afbraak aan hun imago, vind ik.
                                      Geen ervaring met hun wielen echter. Zelfs nog geen tests over gelezen.
                                      120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                                        Easton is mooi en goed materiaal, maar ze zitten in een tussenmarkt. Ze staan boven een modale onderdelen producent zoals een BBB of standaard Ritchey, maar komen nog niet in de buurt van een FRM, Tune, Schmolke of dergelijke.
                                        Het is goed, stevig en licht materiaal, maar ze scoren( in mijn opinie ) niet uitzonderlijk op een van deze vlakken.
                                        Sowieso een merk met materiaal waar je kan op rekenen. Waarschijnlijk voor de wielen niet anders, maar ik heb er geen ervaring mee.
                                        Wat die positionering van Easton betreft: de meeste van hun onderdelen zijn idd goedkoper dan de meeste onderdelen van de andere fabrikanten die je noemt, maar of ze daarom minder goed zijn? Ik denk het niet.
                                        Feit is dat merken als Easton en (vooral) Ritchey hun onderdelen relatief goedkoop kunnen houden door hun massaproductie. Merken als Tune, FRM e.a. zijn dan wel duurder (en dus ook exclusiever), maar daarom niet beter. Ik heb het dan over vergelijkbare onderdelen met een vergelijkbaar gewicht. Al te dikwijls blijkt uit tests van die onderdelen dat kleine merken nogal eens sneller brekende onderdelen leveren.
                                        OK, de merken die jij noemt doen het bij mijn weten nog redelijk goed, maar algemeen genomen niet beter dan merken als Ritchey en Easton.
                                        In feite komt het erop neer dat als je lichte onderdelen wilt, en je wil een rationele keuze maken (dus niet àl te veel betalen en toch zeker zijn van een zeer goeie kwaliteit), je best kiest voor onderdelen van merken als Ritchey en Easton.
                                        Verder niets tegen die andere merken hoor. Het kopen van exclusieve onderdelen geeft alleen maar aan hoe passioneel je bezig bent met je hobby.
                                        Ik vind het alleen jammer dat exclusieve onderdelen tegenwoordig altijd zéér licht en/of van carbon moeten zijn.
                                        120d Hatch Edition Sport

Comment

• Voorlopig nog niets gebroken van die lichte dingen..
                                          Voor de prijs van de easton onderdelen heb je meestal ook de Tune variant. Maar lichter.
                                          Dat dat exclusiever is, zal me worst wezen. Als ik op zoek ga naar een licht onderdeel, is het gewicht het eerste wat me opvalt van een onderdeel. Of dat dat dan van Tune, Easton of Ritchey is maakt me weinig uit.
                                          Het moet vooral aan mijn voorwaarden voldoen. Voor een zadelpen is dat lang genoeg zijn, voor een stuur is dat voldoende breed en licht zijn. Easton heb ik momenteel geen enkel onderdeel van gemonteerd staan, kan er dus niet veel van zeggen.

Comment

Working...
                                          X