Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Luc van Hilset heb ik ook al horen zeggen dat ze snel plooiden dacht ik (niet meer zeker)
    maar ik heb ze gekocht met die mogelijkheid in het achterhoofd.
    als ze breekt is het zo. Hebben we weer een verhaal om te vertellen naderhand

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichten
      Luc van Hilset heb ik ook al horen zeggen dat ze snel plooiden dacht ik (niet meer zeker)
      maar ik heb ze gekocht met die mogelijkheid in het achterhoofd.
      als ze breekt is het zo. Hebben we weer een verhaal om te vertellen naderhand
      Mja. Beter een te lichte zadelpen dan een te licht stuur of een te lichte stuurpen.
      120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

Wat ne zever alsof dat zou breken.

Dat is een zadelpen uit alu 7075, dat is een legering met een zeer hoge treksterkte, ze wordt zelfs gebruikt in de luchtvaartindustrie. De toevoeging van scandium maakt het vooral licht maar tegelijk ook elastisch zonder in te boeten op de sterkte, integendeel zelfs. Alles kan breken natuurlijk, alhoewel ik vermoed dat een exemplaar uit deze legering eerder zou plooien dan breken, maar sneller breken dan een zwaarder uitgevoerde zadelpen uit de meer gangbare 6061 legering? Vergeet het maar...
        Ik denk/hoop dat ze met variabele wanddiktes diktes werken, dus iets dikker voor en achter zodat het een beetje eivormig is binnenin. In elk geval zijn er nog lichtere carbonpennen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
          Mja. Beter een te lichte zadelpen dan een te licht stuur of een te lichte stuurpen.
          ik heb een easton EC90 stuur van 99gram.
          Maar daar heb ik niet veel schrik van eigenlijk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
            Ik denk/hoop dat ze met variabele wanddiktes diktes werken, dus iets dikker voor en achter zodat het een beetje eivormig is binnenin. In elk geval zijn er nog lichtere carbonpennen.
            geen idee of ze daarmee werken.
            en lichter...
            Smolke TLO 90 gram voor 350mm...
            hangt wel een prijskaartje aan van 450€

Comment

Easton is niet het eerste het beste bedrijf natuurlijk. Uit de tests die Bike uitvoert op sturen, stuurpennen en zadelpennen komen de producten van grote merken als Easton en Ritchey er gewoonlijk erg goed uit. Daarenboven mag een (min of meer) rechte carbon buis wel iets lichter zijn dan eenzelfde exemplaar van aluminium.
              Wat nu ook niet wil zeggen dat ik snel een EC90 zou monteren, tenzij ik een rasecht competitie-MTB-er zou zijn natuurlijk.
              120d Hatch Edition Sport

Comment

geen idee of ze daarmee werken.
                en lichter...
                Smolke TLO 90 gram voor 350mm...
                hangt wel een prijskaartje aan van 450€
                90g is lichter hee... en je portefeuille weegt ook minder zwaar.. dus WIN WIN

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                  Easton is niet het eerste het beste bedrijf natuurlijk. Uit de tests die Bike uitvoert op sturen, stuurpennen en zadelpennen komen de producten van grote merken als Easton en Ritchey er gewoonlijk erg goed uit. Daarenboven mag een (min of meer) rechte carbon buis wel iets lichter zijn dan eenzelfde exemplaar van aluminium.
                  Wat nu ook niet wil zeggen dat ik snel een EC90 zou monteren, tenzij ik een rasecht competitie-MTB-er zou zijn natuurlijk.
                  Die pen is toch van KCNC, right?? Ik zou toch maar voorzichtig zijn, want Easton is een groot woord dat vele ladingen kan dekken.
                  Een carbon pen die breekt wil je niet in je kont hebben. Maatje van mij heeft het voorgehad, was splinterkes trekken

Comment

• Heb niet zoveel verstand van alu maar ik dacht dat scandium toevoegen het geheel bij gelijke wanddikte 30 a 40% stevoger maakte en ook lichter..
                    [als ik er naast ben, zal ik dat rap weten ]

Comment

Die pen is toch van KCNC, right?? Ik zou toch maar voorzichtig zijn, want Easton is een groot woord dat vele ladingen kan dekken.
                      Een carbon pen die breekt wil je niet in je kont hebben. Maatje van mij heeft het voorgehad, was splinterkes trekken
                      Niemand had het over carbon zadelpennen.
                      Op een koersfiets zou ik dat eventueel nog durven nemen, maar op een MTB iets minder snel, want idd, als dat breekt ...
                      120d Hatch Edition Sport

Comment

• ik had het over carbon zadelpennen

Comment

• Ik heb binnekort weer wat meer plaats in m'n garage en ik zou na ongeveer 10 jaar zonder, opnieuw een fiets willen. Een MTB geniet mijn voorkeur, maar omdat ik nieuwe kwaliteitsmtb's er een beetje te techno vind uitzien ben ik op zoek naar een meer oldskool type van bvb cannondale, en die dan een beetje te modden met een modernere groep enz. Welke fietsen kunnen de kenners mij hier aanraden?

Comment

• Dit vind ik bvb het einde

Comment

Ik heb op de koersfiets zo'n licht EC90 Equipe stuur en EC90SLx voorvork. Met mijn 77 kilo's die ik momenteel nog dien mee te sleuren, toch al serieus mee aan het dokkeren geweest over kasseiwegen en nog geen problemen ondervonden.

Comment

Heb niet zoveel verstand van alu maar ik dacht dat scandium toevoegen het geheel bij gelijke wanddikte 30 a 40% stevoger maakte en ook lichter..
                                [als ik er naast ben, zal ik dat rap weten ]
                                Dat klopt eigenlijk, alhoewel die 30 tot 40% wel lichtelijk overdreven is mijn gedacht.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Spyker Bekijk Berichten
                                  Ik heb binnekort weer wat meer plaats in m'n garage en ik zou na ongeveer 10 jaar zonder, opnieuw een fiets willen. Een MTB geniet mijn voorkeur, maar omdat ik nieuwe kwaliteitsmtb's er een beetje te techno vind uitzien ben ik op zoek naar een meer oldskool type van bvb cannondale, en die dan een beetje te modden met een modernere groep enz. Welke fietsen kunnen de kenners mij hier aanraden?
                                  Ik zou zeggen, zoek een oude MTB van begin jaren '90 ergens, let erop dat het frame nergens gescheurd of opgestuikt is (eens zonder handen rijden kan dikwijls al veel zeggen). Koop die en begin de boel maar te upgraden hé.

Comment

• Is dit niet ongelooflijk mooi?
                                    Een typisch Kempisch landschap!
                                    Het wordt stilaan al ploeteren in de droge zandgrond.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                      Is dit niet ongelooflijk mooi?
                                      Een typisch Kempisch landschap!
                                      Het wordt stilaan al ploeteren in de droge zandgrond.

ergens in de buurt van leopoldsburg?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Spyker Bekijk Berichten
                                        ergens in de buurt van leopoldsburg?
                                        Neen, Grobbendonk.

Comment

• sebiet is bellen naar deze

Comment

Working...
                                          X