wat mag zoiets nog kosten, in goede originele staat?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mountainbikers topic
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Spyker Bekijk Berichtensebiet is bellen naar deze
Een SM 700 van 1991, aan de kleuren en de vormen van het frame te zien.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Spyker Bekijk Berichtenwat mag zoiets nog kosten, in goede originele staat?
Edit:
Wielen, banden, pedalen, zadel en zadelpen zijn blijkbaar vervangen geweest. Voor de rest zie ik niet direct vernieuwde onderdelen.Last edited by Beta; 02/04/2009, 20:50.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Spyker Bekijk Berichtenblijkbaar lx en xt afgemonteerd, deftig spul?
ik zou er gewone pedalen opzetten, misschien terug een zwarte zadel, vork blijft sowieso standaard
nog dingen die upgradebaar zijn?
Als je nog wat onderdelen uit die tijd wil, kijk dan eens op http://www.retrobike.co.uk/forum.
Nog wat info: de fiets had destijds 3 x 7 versnellingen. Ik vermoed dat dat nog steeds zo is, maar ben niet zeker.
Als dat een actuele foto is, verkeert de fiets alleszins in min of meer goeie staat.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenIs dit niet ongelooflijk mooi?
Een typisch Kempisch landschap!
Het wordt stilaan al ploeteren in de droge zandgrond.
Zo'n skinwall banden zie je ook niet veel meer, welk merk/type?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichtenja, en ik kan de cannondale zelfs smaken, leuke kleurstelling
Zo'n skinwall banden zie je ook niet veel meer, welk merk/type?
Die kleur is niet echt 'skinwall' hoor, neigt meer naar het rode toe.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Spyker Bekijk Berichtenlekker dit
Wil je iets met een vergelijkbare geometrie, koop dan een M800 (Beast Of The East). En moest het er eentje zijn met originele trapas, dan kan je die nog altijd vervangen door een trapas met vaste lagers (tot begin de jaren '90 waren dat assen met twee schroefmechanismen, zoals bij een non-aheadset-belhoofdstel). Niemand die ziet dat die trapas een iets recenter model is.
Vind je er ene met top mount-shifters, laat ze dan zéker zitten. Die dingen zijn imo veel beter dan de eerste STI's van Shimano. Er waren destijds trouwens verschillende merken die die STI's jarenlang niet wouden gebruiken. Cannondale deed het het eerste jaar dat die shifters uit waren wel (1990), maar de drie jaren daarna niet meer voor hun betere modellen (op de basismodellen zaten wel STI's). Kona is trouwens ook zo'n merk dat halsstarrig bleef vasthouden aan top mount-shifters.
Andere frames van begin de jaren '90 die klassiekers zijn (en bijgevolg ook vrij gewild): Alpine Stars (Cro-Mega, Al-Mega, Ti-mega), GT (Zaskar, Xizang), Yeti (ARC, ProFRO), Manitou (HT, FS, DH), ...
Enfin, kijk eens rond op dat forum van Retrobike en op die Vintage Cannondale-site. Ik zou er alleszins makkelijk een dag (en meer) mee kunnen vullen.
Zelf heb ik geen retrobikes, maar als ik eens een fiets wil om mee naar de bakker te rijden, dan komt er zeker ook zo'n bike van minstens 15 jaar oud in huis. Ik heb al een paar keer gezocht naar een Cannondale M2000 van 1992. Zelf had ik er eentje van 1993, maar die van 1992 spreekt me nog net een tikkeltje meer aan. Dat komt in feite vooral omwille van de Answer A-Tac stuurpen die erop zit (tegenover Control Tech in 1993) en de Ritchey Logic-remgrepen (tegenover de bijna 100 gram zwaardere Deore XT-remgrepen in 1993). Voor de rest zijn ze ongeveer gelijk afgemonteerd.
Moest je trouwens willen kijken wat een M2000 in 1992 was: in de caalogus van dat jaar staat die fiets afgebeeld met een zilveren aluminium stuurpen zonder logo op. Wel, dat ding is helemaal géén Answer A-Tac.
Een M800 zou ik ook nog wel zien zitten, maar als ik ooit zoiets zou kopen in 18", moet ik wel een 400 mm zadelpen hebben, want de zitbuis van dat frame is een stuk korter dan die van de andere 18"-frames.
Hou me in ieder geval op de hoogte van uw zoektocht.
Comment
-
Check: http://www.kapaza.be/Fietsen_en_acce...0_MTB_VTT.html
Let op die bar-ends op dat stuur en die witte tape op de spaken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichtendie barends zijn er wel wat over
maar die witte tape op de spaken lijkt mij reflecterende tape te zijn.
Geen slecht idee als je zichtbaar wil zijn 's avonds in het verkeer
(zonder betty
Op een Corratec staat dat nog, omdat dat merk de eerste was om zoiets te monteren (dat stuur was van Corratec zelf, geloof ik), maar op iets anders? Euh, nee.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichtendie barends zijn er wel wat over
maar die witte tape op de spaken lijkt mij reflecterende tape te zijn.
Geen slecht idee als je zichtbaar wil zijn 's avonds in het verkeer
(zonder betty
Hij is een triatleet en heeft die fiets zelf opgeknapt en 'm zodanig opgebouwd zodat hij er comfortabel opzit. Die bar-ends en toestanden heeft 'ie erop staan omwille van zijn triatlonhouding. Ook hier primeerde de rijhouding op de look, wat nog steeds het belangrijkste is, voor sommigen toch... . De 'witte tape' die volgens sommigen als één of ander sjonnieding aanzien wordt heeft dus wel een 'bestaansreden' hé. Dient inderdaad om te reflecteren. De fiets werd enkel gebruikt voor woon-werkverkeer, en soms kan het dan ook nog eens donker zijn...
Enfin, dat er hier mensen zijn die plat liggen van 't lachen met zo'n fiets kan ik enigszins moeilijk vatten.
Tsja, ieder zijn ding zeker?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Spyker Bekijk Berichten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenIs dat een actuele foto? Ziet er alleszins vrij origineel en goed onderhouden (en/of weinig gebruikt) uit.
kheb die sm700 gekocht vandaag, reed echt heel soepel vond ik
zal int kort wel wat foto's van nemen
ooit wil ik wel zo'n sm600 met een gebogen stuur, die staat voor mij nog een trapje hoger qua looks
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Spyker Bekijk Berichtengeen idee, komt vanop retrobike.
kheb die sm700 gekocht vandaag, reed echt heel soepel vond ik
zal int kort wel wat foto's van nemen
ooit wil ik wel zo'n sm600 met een gebogen stuur, die staat voor mij nog een trapje hoger qua looks
SM600 van welk jaar? Eind jaren '80 waren er trouwens wel meer Cannondales zoals de bike die je hierboven postte.
In '88 of '89 kwam de eerste Cannondale met competitiegerichte geometrie. Ik denk dat het eerst over slechts één model ging. Op den duur hadden alle Cannondales geometrie. De M800 (Beast Of The East) was in feite de laatste afstammeling van die eerste MTB's van Cannondale.
Nu ja, die evolutie van de geometrie gold voor zowat alle merken hoor. Een Specialized Stumpjumper van goed 20 jaar geleden, zag er ook heel anders uit.
Edit:
Wat heb je betaald voor de SM700? En wat is de geschiedenis van dat fietsje?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenDie zwarte met groene spikkels? Proficiat!
SM600 van welk jaar? Eind jaren '80 waren er trouwens wel meer Cannondales zoals de bike die je hierboven postte.
In '88 of '89 kwam de eerste Cannondale met competitiegerichte geometrie. Ik denk dat het eerst over slechts één model ging. Op den duur hadden alle Cannondales geometrie. De M800 (Beast Of The East) was in feite de laatste afstammeling van die eerste MTB's van Cannondale.
Nu ja, die evolutie van de geometrie gold voor zowat alle merken hoor. Een Specialized Stumpjumper van goed 20 jaar geleden, zag er ook heel anders uit.
Edit:
Wat heb je betaald voor de SM700? En wat is de geschiedenis van dat fietsje?
Jep die zwarte met groene spikkels, was van eerste eigenaar en zag er heel goed onderhouden uit. Prijs was iets meer dan 200.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Spyker Bekijk Berichtenzo'n SM600 als die groene die ik hierboven gepost heb.
Jep die zwarte met groene spikkels, was van eerste eigenaar en zag er heel goed onderhouden uit. Prijs was iets meer dan 200.
Comment
Comment