Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Dat zijn die die soms bij Makro te koop staan, als ik me niet vergis. 't Is niet meteen een merk met een reputatie, veel vind ik er niet van terug op het net. Asus klinkt me ook niet bekend in de oren, alleszins niet als groep voor mountainbikes. Wat wil je ongeveer eraan uitgeven als ik mag weten?Dan kunnen we je iets beter raad geven. Ik zou zeggen: zoek iets met Deore (of eventueel Alivio) van een beter bekend merk.

Trouwens vandaag nog een toertje gaan doen, bolt terug fantastisch. Slepende remmen zijn gemaakt, nu rij ik 30 waar ik vroeger moeite moest doen om 20 aan te houden... Die paar maanden zijn wel goede training geweest. En de bottom bracket staat ook terug vast, dat heeft me wel 20 euro gekost wat ik behoorlijk veel vind om gewoon even vast te draaien... Maar ja, als je het zelf niet kan. Enfin, 't is gemaakt dat is het belangrijkste.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Sjoerie Bekijk Berichten
      Lachen met de heuveltjes in kasterlee-herentals? Er zijn er waar je niet naar boven fietst!
      Ge moogt gerust zijn...

Deze is ook een schoon klimmeke (links van de trap), de kruisberg. Je kan er naar boven rijden zonder af te stappen, maar je moet toch goed uitkijken met al die uitstekende boomwortels, één verkeerd manoeuvre en je staat stil.

Comment

• verkoper vraagt 100 € voor die Danskin. Ziet er op foto keurig uit. Ik zou 150 willen uitgeven voor een propere 2dehands, eentje met midden-klasse Shimano versnelling en zonder kraak/piep-geluiden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
          Ge moogt gerust zijn...

Deze is ook een schoon klimmeke (links van de trap), de kruisberg. Je kan er naar boven rijden zonder af te stappen, maar je moet toch goed uitkijken met al die uitstekende boomwortels, één verkeerd manoeuvre en je staat stil.

boomwortels?? bij ons noemt dat 'trappen'

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
            boomwortels?? bij ons noemt dat 'trappen'
            Leren lezen Adri, da's een zinnetje da'k gepikt heb van onze aller vriend beta.

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

Comment

• pff, ik denk da'k inderdaad beter ga slapen, een beetje te hard gevlamt in de bossen daarstraks peins ik

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door renio Bekijk Berichten
                verkoper vraagt 100 € voor die Danskin. Ziet er op foto keurig uit. Ik zou 150 willen uitgeven voor een propere 2dehands, eentje met midden-klasse Shimano versnelling en zonder kraak/piep-geluiden
                Zoiets? http://www.kapaza.be/Fietsen_en_acce...Trek_3700.html

Ik zeg niet dat die Danskin slecht is hoor, maar ik ken ze enkel maar van af en toe in de Makro te zien staan. En ik heb zeer slechte ervaringen met supermarktfietsen...

Comment

• Ook een propere: http://www.kapaza.be/Fietsen_en_acce...ntainbike.html

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door renio Bekijk Berichten
                    verkoper vraagt 100 € voor die Danskin. Ziet er op foto keurig uit. Ik zou 150 willen uitgeven voor een propere 2dehands, eentje met midden-klasse Shimano versnelling en zonder kraak/piep-geluiden
                    Voor 150 € vind je geen deftige fietsen. Ook niet tweedehands.
                    Persoonlijk zou ik niets kopen dat minder is dan Shimano Deore. Als je niet àl te veel in de modder gaat rijden, volstaat Deore wel.
                    Mocht je iets meer kunnen uitgeven, kan je iets in huis halen waar je geen problemen mee zal hebben. Resultaat: je zal er veel liever mee rijden. OK, je bent een beginner, maar dan nog. Geef liever 500 € uit voor een tweedehandse MTB van een paar jaar oud. Wil je er dan toch weer mee stoppen, dan kan je hem gewoon terug verkopen voor de prijs die je zelf betaalde.
                    120d Hatch Edition Sport

Comment

• Eigenlijk is dat ook wat ik zou doen in uw situatie. Er staat een Giant Terrago op met quasi geheel nieuwe groep voor 300 euro. Wel veel gebruikt, maar de onderdelen die slijten zijn bijna allemaal vervangen. Dan zou ik voor zoiets gaan... Of als je zoals ik een gek vindt die een fiets met 300 km laat gaan voor de helft van de nieuwprijs, doen!

Comment

• Foto's zonder reflectoren, maar met wat ragvuil

Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                        Bestelt
                        1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• Vuil? Waar????

120d Hatch Edition Sport

Comment

• Aha, veel vetter zo!

Ik was net weer aan het kijken voor een opvolger van de mijne. Maar toen bedacht ik dat dat eigenlijk stom zou zijn. Ik benut nog niet de helft van z'n capaciteiten, ik moet dringend eens wat fatsoenlijke routes zoeken met onverhard erin. Start: dit weekend!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk Berichten
                              ik moet dringend eens wat fatsoenlijke routes zoeken met onverhard erin. Start: dit weekend!
                              Is er geen Bloso-route bij jou in de buurt? Is toch ferm handig om mee te beginnen.
                              Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                              Bestelt
                              1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• Veel bos is hier niet in de buurt, wel velden genoeg. Ik heb er zo eens ééntje gereden, maar dat waren nog maar enkele stukjes veldweg...
                                Maar ik ga eens een verdere proberen. Er zijn er die richting Genk lopen, en daar zijn er wel bossen.

Comment

Veel bos is hier niet in de buurt, wel velden genoeg. Ik heb er zo eens ééntje gereden, maar dat waren nog maar enkele stukjes veldweg...
                                  Maar ik ga eens een verdere proberen. Er zijn er die richting Genk lopen, en daar zijn er wel bossen.
                                  Je hebt daar in de streek toch ook een groot bos met een groeve aan? Is wel aan de andere kant (noordkant) van Genk geloof ik.
                                  120d Hatch Edition Sport

Comment

• Genk is wel al +30 km (met de auto) van hier, kan ik evengoed naar Heverlee rijden of zo.
                                    Of Wallonië in, dan is het daar nog mooier denk ik.
                                    Ik heb trouwens geen idee over welke groeve je het hebt?

Comment

Genk is wel al +30 km (met de auto) van hier, kan ik evengoed naar Heverlee rijden of zo.
                                      Of Wallonië in, dan is het daar nog mooier denk ik.
                                      Ik heb trouwens geen idee over welke groeve je het hebt?
                                      Mja, OK, zo goed ken ik Limburg niet.

Het is een nogal bosrijk gebied langs de E314, al begin ik nu te twijfelen of het voor of na Genk is (komende van Leuven). De naam weet ik niet meer.
                                      120d Hatch Edition Sport

Comment

• Nieuw wielen staan er onder... wel met biba's, want notubes wilt nog ni lukken. Ni simpel zo ne MK SS luchtdicht krijgen!

Ga denk ik een paar Racekings 2.2 in Protection-versie bestellen. Kan ik die ineens nuttigen op de 24u van westerlo!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                          Ge moogt gerust zijn...

Idd! Ma die bedoelde ik ni, deze is ni zo steill, ma wel technisch genoeg met al die worteltjes. En idd, een verkeerde beweging en je staat stil.

Heb nog ne foto van bovenkant

Comment

Working...
                                          X