Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers topic

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Je bedoelt die zavelput aan de floreal zeker?

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Sjoerie Bekijk Berichten
      Nieuw wielen staan er onder... wel met biba's, want notubes wilt nog ni lukken. Ni simpel zo ne MK SS luchtdicht krijgen!

      Ga denk ik een paar Racekings 2.2 in Protection-versie bestellen. Kan ik die ineens nuttigen op de 24u van westerlo!
      Die MK SS is goed dicht te krijgen, maar eerst binnenbandje insteken, tot 4 bar opblazen, uithalen en dan pas notubes erin en terug opblazen. Ik heb zo eentje vooraan liggen, en die blijft perfect op druk.

      't Is alleen wat zonde van de Notubes, want die dingen verslijten ongelooflijk snel. Op de zijkant staan de draadjes nog op de noppen, terwijl de middelste noppen al wat hoogte kwijt zijn.....

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk Berichten
        Zoiets inderdaad ja
        Advertenties waar je gewoon een prijs ziet bij staan heb ik wel liever ipv bieden of n.o.t.k. prijs-settings op kapaza en 2dehands, maar heb deze toch een mailtje gestuurd om te informeren.
        Merci.

        Comment


        • Voila, deze middag gebeld naar verkoper, geen gras over laten groeien en meteen even naar Maasmechelen over en weer gesjeesd om een Giant Cadex fietske op de kop te tikken Staat perfect in orde, net wat ik zocht! Ikke blij dus en slecht 135 eurootjes armer.

          foto's:






          Niet mis (hoop ik) toch voor dat geld.

          Comment


          • Haha , mijn allereerste MTB was een Cadex CFM-3.
            Paar fotokes HIER

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door renio Bekijk Berichten
              Voila, deze middag gebeld naar verkoper, geen gras over laten groeien en meteen even naar Maasmechelen over en weer gesjeesd om een Giant Cadex fietske op de kop te tikken Staat perfect in orde, net wat ik zocht! Ikke blij dus en slecht 135 eurootjes armer.

              foto's:






              Niet mis (hoop ik) toch voor dat geld.
              Vet! En een zeer mooie prijs ook.

              De Giant Cadex was het allereerste betaalbare frame met carbon buizen. In die tijd was hij in feite ronduit goedkoop. Als ik me niet vergis is het MTB-frame in 1992 op de markt gekomen. Je had drie exemplaren: eentje met XTR, eentje met Deore DX en eentje met Exage 500 LX, als ik mij dat goed herinner.
              De jouwe is vermoedelijk van 1993, aan de afmontage te zien. Mss 1994.
              Alleszins een klassieker.
              120d Hatch Edition Sport

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                Haha , mijn allereerste MTB was een Cadex CFM-3.
                Paar fotokes HIER
                Vet! Die afmontage maakt hem af. Vooral de Syncros-parts bevallen me.
                Toevallig geen idee waar die fiets nu is?
                120d Hatch Edition Sport

                Comment


                • In nederland, in 1999 verkocht aan iemand die de cadex wegfiets van hetzelfde type al had. Een verzamelaar dus.

                  Waren carbon buizen met alu lugs.. ik had de cfm-3 , de goedkoopste, en je had ook een cfm-2 en cfm-1 .

                  Comment


                  • Vanaf 1994 had je ook nog een andere Cadex, de ps s1, wat bijna helemaal uit carbon was



                    hier zie je de cfm-1 , en je ziet ook heel goed waar de alu lugs zaten
                    Bijgevoegde Bestanden

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                      In nederland, in 1999 verkocht aan iemand die de cadex wegfiets van hetzelfde type al had. Een verzamelaar dus.

                      Waren carbon buizen met alu lugs.. ik had de cfm-3 , de goedkoopste, en je had ook een cfm-2 en cfm-1 .
                      Ik weet dat de lugs uit aluminium waren. Ik had het over carbon buizen, niet over een carbon frame. Even voor de zekerheid, want mogelijks wou je het gewoon verduidelijken naar de anderen toe.
                      Nu, dan nog was dat frame destijds relatief goedkoop. Er waren wel meer frames met aluminium lugs en carbon buizen op de markt, in die tijd, maar niet tegen de prijs van de Cadex.
                      Begin jaren '90 had je nog geen goedkope merken als Canyon en Cube. Red Bull bestond wel al, maar voor zover ik mij herinner kwamen die toch niet super uit tests. Idem voor bv. fietsen van Decathlon. Altijd commentaar op de stuureigenschappen.


                      Edit:
                      Dat de cfm-3 de goedkoopste was, wist ik uiteraard ook, al heb je die wel mooi afgemonteerd. Beter dan de cfm-1 van toen. Die was dan wel full XTR, maar stuur, stuurpen en zadelpen waren van Zoom, geloof ik. Dat was een goed merk, maar wel redelijk goedkope onderdelen (zo rond de 20 € per stuk). Stuurpen en zadelpen waren trouwens van chromoly. Het stuur van aluminium (je had versies van 170, 150 en 130 gram, niet zwaar dus).

                      Vreemd dat ik dat nog allemaal weet.
                      Last edited by Beta; 26/04/2009, 01:57.
                      120d Hatch Edition Sport

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                        Vanaf 1994 had je ook nog een andere Cadex, de ps s1, wat bijna helemaal uit carbon was



                        hier zie je de cfm-1 , en je ziet ook heel goed waar de alu lugs zaten
                        Die full carbon versie heb ik altijd minder mooi gevonden. Nogal dunne hoofdbuizen tegenover de "verbindingen" tss de buizen, vind ik. De Trek OCLV's vond ik geslaagder. Duurder ook natuurlijk.
                        120d Hatch Edition Sport

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                          Ik weet dat de lugs uit aluminium waren. Ik had het over carbon buizen, niet over een carbon frame. Even voor de zekerheid, want mogelijks wou je het gewoon verduidelijken naar de anderen toe.
                          Nu, dan nog was dat frame destijds relatief goedkoop. Er waren wel meer frames met aluminium lugs en carbon buizen op de markt, in die tijd, maar niet tegen de prijs van de Cadex.
                          Begin jaren '90 had je nog geen goedkope merken als Canyon en Cube. Red Bull bestond wel al, maar voor zover ik mij herinner kwamen die toch niet super uit tests. Idem voor bv. fietsen van Decathlon. Altijd commentaar op de stuureigenschappen.


                          Edit:
                          Dat de cfm-3 de goedkoopste was, wist ik uiteraard ook, al heb je die wel mooi afgemonteerd. Beter dan de cfm-1 van toen. Die was dan wel full XTR, maar stuur, stuurpen en zadelpen waren van Zoom, geloof ik. Dat was een goed merk, maar wel redelijk goedkope onderdelen (zo rond de 20 € per stuk). Stuurpen en zadelpen waren trouwens van chromoly. Het stuur van aluminium (je had versies van 170, 150 en 130 gram, niet zwaar dus).

                          Vreemd dat ik dat nog allemaal weet.
                          (Je moet je niet steeds zo verdedigend opstellen, ik gaf alleen wat meer informatie omdat ik zelf zo'n fiets gehad heb , zonder daarmee te willen impliceren dat jij die niet wist. )

                          EDIT:
                          Wat m'n afmontage betreft, ik heb uiteraard de cfm-3 as-is gekocht, maar na een jaar had ik al stukken (oa de lx derailleur) en die remmen waren een ramp om af te stellen. Dus een XTR erop en HS-11 remmen, de voorlopers van de huidige magura remmen.
                          De Syncros Gorilla seatpost en de voorbouw waren kwalitatief ook beter als het orginele spul, en de Mavic kopserie ook.
                          De Rock Shox Mag21 moest ik gewoon hebben, was een prachtvork (toendertijd, nu zou je ze niet meer willen) waardoor ik ineens toch een stuk harder kon (durfde?) in de afdalingen.
                          Last edited by ; 26/04/2009, 11:04.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                            Die full carbon versie heb ik altijd minder mooi gevonden. Nogal dunne hoofdbuizen tegenover de "verbindingen" tss de buizen, vind ik. De Trek OCLV's vond ik geslaagder. Duurder ook natuurlijk.
                            Ik heb er lange tijd aan gedacht om zo'n PS-S1 te kopen als opvolger voor m'n CF-M 3 maar had toen nog niet de middelen - was toch 100000 oude Bef-kes . Uiteindelijk heb ik in 1999 dan een Cannondale gekocht.
                            Scott had reeds een full carbon model begin jaren 90 , de naam ontsnapt me, en in 1995 kwam dan de Endorphin, een thermoplast bike. Daar heb ik nog 1tje van en die gaat niet weg

                            EDIT: De Scott noemde Galena en Trek had toen al een 9800. Er staat een dubbeltest van in de O2 Bikers Nr11 van oktober 1993.
                            Last edited by ; 26/04/2009, 11:28.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                              (Je moet je niet steeds zo verdedigend opstellen, ik gaf alleen wat meer informatie omdat ik zelf zo'n fiets gehad heb , zonder daarmee te willen impliceren dat jij die niet wist. )

                              EDIT:
                              Wat m'n afmontage betreft, ik heb uiteraard de cfm-3 as-is gekocht, maar na een jaar had ik al stukken (oa de lx derailleur) en die remmen waren een ramp om af te stellen. Dus een XTR erop en HS-11 remmen, de voorlopers van de huidige magura remmen.
                              De Syncros Gorilla seatpost en de voorbouw waren kwalitatief ook beter als het orginele spul, en de Mavic kopserie ook.
                              De Rock Shox Mag21 moest ik gewoon hebben, was een prachtvork (toendertijd, nu zou je ze niet meer willen) waardoor ik ineens toch een stuk harder kon (durfde?) in de afdalingen.
                              Zoals gezegd, Adri, ik wou het gewoon even duidelijk stellen.

                              Die HS-11 waren de goedkopere versie van de HS-33.
                              De Mag 21 was idd zeer goed. Zelf heb ik nog een Manitou 4 gehad. Ik vond die veel knapper dan een Rock Shox, al functionneerde hij wel iets minder goed (door de elastomeren, vooral als het koud was dan).
                              120d Hatch Edition Sport

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                                Ik heb er lange tijd aan gedacht om zo'n PS-S1 te kopen als opvolger voor m'n CF-M 3 maar had toen nog niet de middelen - was toch 100000 oude Bef-kes . Uiteindelijk heb ik in 1999 dan een Cannondale gekocht.
                                Scott had reeds een full carbon model begin jaren 90 , de naam ontsnapt me, en in 1995 kwam dan de Endorphin, een thermoplast bike. Daar heb ik nog 1tje van en die gaat niet weg

                                EDIT: De Scott noemde Galena en Trek had toen al een 9800. Er staat een dubbeltest van in de O2 Bikers Nr11 van oktober 1993.
                                Idd, de Galena. Ik was die naam ook al vergeten.

                                Was dat geen fiets die niet in de cataloog stond? Ik kan verkeerd zijn. Ik herinner me de fiets wel, maar nogal vaag. En van Scott heb ik toch alle catalogen van begin de jaren '90.
                                120d Hatch Edition Sport

                                Comment


                                • Zo zie, net m'n eerste mountainbike rit achter de rug (rit rond Oosterzele). En wat een verschil met die Giant Cadex! Met dat downhill-mountainbike-geval-uit-de-makro-ofzo was ik ter hoogte van een kwart van de rit al bijna bek af, nu met een deftige fiets gaat alles veel vlotter en makkelijker. Nu nog een deftige conditie op de kop tikken en dan zijn we er

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                                    Idd, de Galena. Ik was die naam ook al vergeten.

                                    Was dat geen fiets die niet in de cataloog stond? Ik kan verkeerd zijn. Ik herinner me de fiets wel, maar nogal vaag. En van Scott heb ik toch alle catalogen van begin de jaren '90.
                                    Ik zal de test in O2 Bikers eens inscannen.. is wel in het frans

                                    Oorspronkelijk geplaatst door renio Bekijk Berichten
                                    Zo zie, net m'n eerste mountainbike rit achter de rug (rit rond Oosterzele). En wat een verschil met die Giant Cadex! Met dat downhill-mountainbike-geval-uit-de-makro-ofzo was ik ter hoogte van een kwart van de rit al bijna bek af, nu met een deftige fiets gaat alles veel vlotter en makkelijker. Nu nog een deftige conditie op de kop tikken en dan zijn we er
                                    ja, een beetje goed gerief is het halve werk.

                                    Comment


                                    • een paar blz uit O2 Bikers #11 uit oktober 1993



                                      Comment




                                      • Als er iemand interesse zou hebben... bike in topstaat maar 'k rij alleen met mijn Taurine, vandaar.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                                          een paar blz uit O2 Bikers #11 uit oktober 1993



                                          Thx.

                                          Zot eigenlijk hoeveel je destijds betaalde voor een MTB van die kwaliteit.
                                          Ik herinner me ook nog dat Racing-model van Scott met Ritchey buizen uit chromoly (what else ...) en zowat dezelfde afmontage als op die Galena. Dat ding kostte toen 89.900 fr. Dat was betrekkelijk goedkoop voor een racy MTB met full XTR. Echter, ook op die fiets die zware Tange Big Fork. Vreemd dat ze die gebruikten voor high end-modellen. Trek gebruikte die op fietsen vanaf ongeveer 33.000 fr (met Deore LX). De Trek 950 was dat trouwens. Ik herinner me nu vooral het bosgroene model uit 1992. Knap fietsje overigens.

                                          Enfin, tegenwoordig krijg je toch véél meer waar voor je geld. Niet alles wordt duurder.
                                          OK, er bestaan veel duurdere fietsen dan destijds, maar de materialen zijn ook veel geavanceerder. Maar goed, dat is een andere discussie.
                                          120d Hatch Edition Sport

                                          Comment

                                          Working...
                                          X