Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Verdorie, m'n bottom bracket is vorige week vastgezet en nu hoor ik weer iets tikken als ik kracht zet aan de linkerkant.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk Berichten
      Verdorie, m'n bottom bracket is vorige week vastgezet en nu hoor ik weer iets tikken als ik kracht zet aan de linkerkant.
      Ligt niet aan het feit of die al dan niet te los staat hoor. Er moet mogelijks wel wat vet aan de draad van de BB (deze die het frame raakt).
      Crankstel demonteren, de lagers er wat uitdraaien en er vet aan doen dus ...
      120d Hatch Edition Sport

Comment

• Nee daar zal het nu niet van zijn, maar ervoor kon ik m'n pedalen zijwaarts bewegen.
        En ik heb niet meteen het gereedschap om dat allemaal los te doen. Hem opnieuw binnenbrengen vertik ik, 20 euro om dat aan te draaien vond ik schandalig duur.

Comment

Nee daar zal het nu niet van zijn, maar ervoor kon ik m'n pedalen zijwaarts bewegen.
          En ik heb niet meteen het gereedschap om dat allemaal los te doen. Hem opnieuw binnenbrengen vertik ik, 20 euro om dat aan te draaien vond ik schandalig duur.

Wat hebben ze exact gedaan voor die 20 €?
          120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
            Vet! En een zeer mooie prijs ook.

De Giant Cadex was het allereerste betaalbare frame met carbon buizen. In die tijd was hij in feite ronduit goedkoop. Als ik me niet vergis is het MTB-frame in 1992 op de markt gekomen. Je had drie exemplaren: eentje met XTR, eentje met Deore DX en eentje met Exage 500 LX, als ik mij dat goed herinner.
            De jouwe is vermoedelijk van 1993, aan de afmontage te zien. Mss 1994.
            Alleszins een klassieker.
            Merci voor de historieke info
            Enig idee wat dat véloke toentertijd moest kosten?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door renio Bekijk Berichten
              Goh, ik zou dat eens moeten opzoeken. Ik heb hele boeken vol met prijzen, dus ik zal vanavond eens kijken. Ik zal dan ook met zekerheid zeggen van welk modeljaar deze fiets is.
              120d Hatch Edition Sport

Comment

Goh, ik zou dat eens moeten opzoeken. Ik heb hele boeken vol met prijzen, dus ik zal vanavond eens kijken. Ik zal dan ook met zekerheid zeggen van welk modeljaar deze fiets is.
                ge zijt een schat

Comment

• iemand ervaringen met zo'n systeem op een berline/sedan ?

Comment

Wat hebben ze exact gedaan voor die 20 €?
                    De bracket was nog goed, dus hebbem ze hem gewoon terug vastgezet met montagepasta. That's it. Iets zegt me dat ik beter investeer in een kleine set sleutels en wat handiger word.

Gisteren trouwens tot m'n grote verbazing ontdekt dat ze enkele leuke singletracks (tussen de akkers liggen soms strookjes bos, waar dan een smal grindpadje doorheen loopt) gaan asfalteren. Er is al zó weinig onverhard meer, maar dat zal wel weer voor die toeristen zijn... Het begint me echt de keel uit te hangen. Alsof je daar niet over kan met een gewone fiets. Akkoord, kruisen zou moeilijk geweest zijn maar wat maakt dat uit?

Comment

iemand ervaringen met zo'n systeem op een berline/sedan ?
                      Kennis van mij wel. Dat je er een mooie boete aan overhoudt als het geheel voor je lichten en nummerplaat hangt...

Comment

Da's een Giant Cadex CFM 2 uit 1994, kostte destijds $ 1.400. Zal hier ongeveer een 60.000 oude frankskes geweest zijn.

Zijn gegevens die allemaal gemakkelijk op 't net te vinden zijn hoor.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                          Da's een Giant Cadex CFM 2 uit 1994, kostte destijds $ 1.400. Zal hier ongeveer een 60.000 oude frankskes geweest zijn.

http://www.bikepedia.com/QuickBike/B...FM-2&Type=bike
                          BikePedia

Merci hé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

http://www.bikepedia.com/QuickBike/B...FM-2&Type=bike
                            Klopt.
                            Ik had vanmiddag ook al even gegoogled, maar ik wou zeker zijn, dus net nog eens gekeken.
                            Er zijn wel al een aantal onderdelen vervangen geweest (o.a. stuur en stuurpen). De groep zelf lijkt mij grotendeels origineel (crankstel niet).
                            In Duitsland kostte deze fiets in 1994 2299 DM, dus ongeveer 1150 €.

Edit:
                            De pedalen zijn ook niet origineel (standaard zaten er in die tijd SPD's op). Ook de wielen zijn origineel. Banden niet, maar dat is niet abnormaal natuurlijk.
                            Het opgegeven gewicht af fabriek is 10,4 kg. Dat zal in werkelijkheid mss wel 11 kg of iets minder geweest zijn, maar voor een MTB uit die periode en in die prijsklasse, is dat licht.
                            Last edited by Beta; 27/04/2009, 17:30.
                            120d Hatch Edition Sport

Comment

• Ben ik nog eens zo blij dat ik heel België doorkruist heb om die fiets te kopen! 'Later' als ik een doorwinterd (letterlijk) mountainbiker ben, schaf ik mij wel zo'n supersonisch mountainbike aan zoals de rest hier.

Shoplist voorlopig: fietshelm, spatbordjes, broek & shirt/vestje, misschien nieuw zadel en misschien een staander... of is dat laatste not done op een mountainbike? En dan nog eigenlijk ook dakdragers en bijhorende fietsendrager(s)...

Comment

Ben ik nog eens zo blij dat ik heel België doorkruist heb om die fiets te kopen! 'Later' als ik een doorwinterd (letterlijk) mountainbiker ben, schaf ik mij wel zo'n supersonisch mountainbike aan zoals de rest hier.

Shoplist voorlopig: fietshelm, spatbordjes, broek & shirt/vestje, misschien nieuw zadel en misschien een staander... of is dat laatste not done op een mountainbike? En dan nog eigenlijk ook dakdragers en bijhorende fietsendrager(s)...
                                Spatborden en een staander zou ik achterwege laten. Dat kan alleen maar in de weg zitten bij het MTB-en.
                                Korte spatboren helpen trouwens niet zo veel tegen modder. Vuil word je toch. En als het er droog bij ligt, heb je ze uiteraard ook niet nodig.

In welke mate ben je eigenlijk getraind?
                                120d Hatch Edition Sport

Comment

Spatborden en een staander zou ik achterwege laten. Dat kan alleen maar in de weg zitten bij het MTB-en.
                                  Korte spatboren helpen trouwens niet zo veel tegen modder. Vuil word je toch. En als het er droog bij ligt, heb je ze uiteraard ook niet nodig.

In welke mate ben je eigenlijk getraind?
                                  Ik ben vooral sterk in bedsporten, dat is 't zo wat.

Neen serieus, ik doe wat aan fitness maar uithouding/conditie is gene vette.

Comment

Ik ben vooral sterk in bedsporten, dat is 't zo wat.

Neen serieus, ik doe wat aan fitness maar uithouding/conditie is gene vette.
                                    Allez vooruit. Nog wat werk aan de winkel dus.
                                    120d Hatch Edition Sport

Comment

• Van verleden week heb ik mijne nieuwe MTB TREK 8000. Prijs: 1250 euro (17% gekregen). Het topmodel TREK 8500 (full XT) heb ik niet genomen vanwege de "te witte" frame.
                                      AUDI Q7 : hoge wagens pakken veel wind.

Comment

• M'n 'betaalbare' droomfiets! 8500 vind ik ook niet zo knap, zoals je zegt te wit.

Maar ik dacht dat die rond de 2000 kostte? Ik wou hier nog een 'koopje' komen posten, ééntje met 200 km voor 1400 euro.

Comment

M'n 'betaalbare' droomfiets! 8500 vind ik ook niet zo knap, zoals je zegt te wit.

Maar ik dacht dat die rond de 2000 kostte? Ik wou hier nog een 'koopje' komen posten, ééntje met 200 km voor 1400 euro.
                                          De 8500 kost 1750 euro (brutto prijs). Zie site TREK.

BTW De TREK 8000 is uitgeroepen tot de MTB van het jaar (prijsklasse tot 2500 euro) !!!
                                          AUDI Q7 : hoge wagens pakken veel wind.

Comment

Working...
                                          X