Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Verdorie, m'n bottom bracket is vorige week vastgezet en nu hoor ik weer iets tikken als ik kracht zet aan de linkerkant.
Ligt niet aan het feit of die al dan niet te los staat hoor. Er moet mogelijks wel wat vet aan de draad van de BB (deze die het frame raakt).
Crankstel demonteren, de lagers er wat uitdraaien en er vet aan doen dus ...
Nee daar zal het nu niet van zijn, maar ervoor kon ik m'n pedalen zijwaarts bewegen.
En ik heb niet meteen het gereedschap om dat allemaal los te doen. Hem opnieuw binnenbrengen vertik ik, 20 euro om dat aan te draaien vond ik schandalig duur.
Nee daar zal het nu niet van zijn, maar ervoor kon ik m'n pedalen zijwaarts bewegen.
En ik heb niet meteen het gereedschap om dat allemaal los te doen. Hem opnieuw binnenbrengen vertik ik, 20 euro om dat aan te draaien vond ik schandalig duur.
De Giant Cadex was het allereerste betaalbare frame met carbon buizen. In die tijd was hij in feite ronduit goedkoop. Als ik me niet vergis is het MTB-frame in 1992 op de markt gekomen. Je had drie exemplaren: eentje met XTR, eentje met Deore DX en eentje met Exage 500 LX, als ik mij dat goed herinner.
De jouwe is vermoedelijk van 1993, aan de afmontage te zien. Mss 1994.
Alleszins een klassieker.
Merci voor de historieke info
Enig idee wat dat véloke toentertijd moest kosten?
Merci voor de historieke info
Enig idee wat dat véloke toentertijd moest kosten?
Goh, ik zou dat eens moeten opzoeken. Ik heb hele boeken vol met prijzen, dus ik zal vanavond eens kijken. Ik zal dan ook met zekerheid zeggen van welk modeljaar deze fiets is.
Goh, ik zou dat eens moeten opzoeken. Ik heb hele boeken vol met prijzen, dus ik zal vanavond eens kijken. Ik zal dan ook met zekerheid zeggen van welk modeljaar deze fiets is.
De bracket was nog goed, dus hebbem ze hem gewoon terug vastgezet met montagepasta. That's it. Iets zegt me dat ik beter investeer in een kleine set sleutels en wat handiger word.
Gisteren trouwens tot m'n grote verbazing ontdekt dat ze enkele leuke singletracks (tussen de akkers liggen soms strookjes bos, waar dan een smal grindpadje doorheen loopt) gaan asfalteren. Er is al zó weinig onverhard meer, maar dat zal wel weer voor die toeristen zijn... Het begint me echt de keel uit te hangen. Alsof je daar niet over kan met een gewone fiets. Akkoord, kruisen zou moeilijk geweest zijn maar wat maakt dat uit?
Klopt.
Ik had vanmiddag ook al even gegoogled, maar ik wou zeker zijn, dus net nog eens gekeken.
Er zijn wel al een aantal onderdelen vervangen geweest (o.a. stuur en stuurpen). De groep zelf lijkt mij grotendeels origineel (crankstel niet).
In Duitsland kostte deze fiets in 1994 2299 DM, dus ongeveer 1150 €.
Edit:
De pedalen zijn ook niet origineel (standaard zaten er in die tijd SPD's op). Ook de wielen zijn origineel. Banden niet, maar dat is niet abnormaal natuurlijk.
Het opgegeven gewicht af fabriek is 10,4 kg. Dat zal in werkelijkheid mss wel 11 kg of iets minder geweest zijn, maar voor een MTB uit die periode en in die prijsklasse, is dat licht.
Ben ik nog eens zo blij dat ik heel België doorkruist heb om die fiets te kopen! 'Later' als ik een doorwinterd (letterlijk) mountainbiker ben, schaf ik mij wel zo'n supersonisch mountainbike aan zoals de rest hier.
Shoplist voorlopig: fietshelm, spatbordjes, broek & shirt/vestje, misschien nieuw zadel en misschien een staander... of is dat laatste not done op een mountainbike? En dan nog eigenlijk ook dakdragers en bijhorende fietsendrager(s)...
Ben ik nog eens zo blij dat ik heel België doorkruist heb om die fiets te kopen! 'Later' als ik een doorwinterd (letterlijk) mountainbiker ben, schaf ik mij wel zo'n supersonisch mountainbike aan zoals de rest hier.
Shoplist voorlopig: fietshelm, spatbordjes, broek & shirt/vestje, misschien nieuw zadel en misschien een staander... of is dat laatste not done op een mountainbike? En dan nog eigenlijk ook dakdragers en bijhorende fietsendrager(s)...
Spatborden en een staander zou ik achterwege laten. Dat kan alleen maar in de weg zitten bij het MTB-en.
Korte spatboren helpen trouwens niet zo veel tegen modder. Vuil word je toch. En als het er droog bij ligt, heb je ze uiteraard ook niet nodig.
Spatborden en een staander zou ik achterwege laten. Dat kan alleen maar in de weg zitten bij het MTB-en.
Korte spatboren helpen trouwens niet zo veel tegen modder. Vuil word je toch. En als het er droog bij ligt, heb je ze uiteraard ook niet nodig.
In welke mate ben je eigenlijk getraind?
Ik ben vooral sterk in bedsporten, dat is 't zo wat.
Neen serieus, ik doe wat aan fitness maar uithouding/conditie is gene vette.
Van verleden week heb ik mijne nieuwe MTB TREK 8000. Prijs: 1250 euro (17% gekregen). Het topmodel TREK 8500 (full XT) heb ik niet genomen vanwege de "te witte" frame.
Comment