Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk Berichten
    M'n 'betaalbare' droomfiets! 8500 vind ik ook niet zo knap, zoals je zegt te wit.

Maar ik dacht dat die rond de 2000 kostte? Ik wou hier nog een 'koopje' komen posten, ééntje met 200 km voor 1400 euro.
    De 8000 is idd een knappe fiets, al vind ik de 8500 ook nog best mooi.
    120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ANTONIO Bekijk Berichten
      Van verleden week heb ik mijne nieuwe MTB TREK 8000. Prijs: 1250 euro (17% gekregen). Het topmodel TREK 8500 (full XT) heb ik niet genomen vanwege de "te witte" frame.
      Mooie fiets hoor! Proficiat met je aankoop.

En die korting, hoe doe je dat?

Comment

• Nice! Mijne bikepartner heeft juist dezelfden en is er zeer tevreden van buiten de gekraakte ketting dan, maar da ligt niet altijd aan 't materiaal

Comment

• Iemand ervaring met een Cube Attention?
          My GTI

http://rijkevorsel.myminicity.com/

Comment

• >Gaat er nog iemand naar Houffa dit weekend?
            Ik ben er van morgenavond tot zondag

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
              >Gaat er nog iemand naar Houffa dit weekend?
              Ik ben er van morgenavond tot zondag
              F*ck ja, dat is dit week-end.
              Ik ga het er direct nog eens over hebben met mijn madam. Er is ook nog een Renault-evenement op Francorchamps. Ik zei mijn madam al eens dat ze mocht kiezen. Ze prefereerde Houffa.
              Twee jaar geleden vielen die twee ook in hetzelfde week-end. Zaterdag naar dat Renault-evenement geweest (was toen op Zolder, ben Walter van dit forum er trouwens tegen gekomen), en zondag naar Houffa.
              Nu twee dagen op zwier gaan, gaan we niet doen, maar het zou dus kunnen dat ik zondag ook naar Houffalize ga. Enfin, als het mooi weer is toch.

Edit:
              Ze voorspellen 17 graden en droog weer.
              120d Hatch Edition Sport

Comment

• Gisteren naar Coo geweest.
                Eerste keer met de lefty in de ardennen, en direct een goede training voor de cristalp
                60 km -> 1200 hoogte meters

Comment

• Een Scott Expression met aluminium kader en Shimano Deore LX afgemonteerd, is dat wat deftig? Tis ene van '96 dacht ik.

edit: Fak, das nen vrouwenmtb
                  Last edited by GTX; 02/05/2009, 11:56.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GTX Bekijk Berichten
                    Een Scott Expression met aluminium kader en Shimano Deore LX afgemonteerd, is dat wat deftig? Tis ene van '96 dacht ik.

edit: Fak, das nen vrouwenmtb
                    Schande!

Trek het u niet aan. Ik heb nog een koersbroek liggen en ik heb héél sterke vermoedens dat het een vrouwenmodel is. Lag gewoon bij de mannenkleding bij Van Eyck, toen ik ze kocht. Het zeem is vooraan smal en achteraan nogal erg breed. En bovenaan in de broek zit een koordje om ze aan te spannen, zoals bij een joggingbroek. Bij mannenbroeken heb je dat allemaal niet. Toegegeven, ze zit wel nog goed.
                    120d Hatch Edition Sport

Comment

• Ik denk dat m'n achterband erdoor zit. Die vooraan is nog als nieuw, maar die achterste heeft zo'n heel zachte compound en slijt dus veel te snel. Ik heb hem gisteren lek gereden met een stukje glas van een millimeter of 3, dat moet wel daaraan liggen?
                      Maar ik wil niet terug die band, ik ben daar allesbehalve tevreden van. 2000 km en al op, da's toch niet normaal? Kan ik daar dezelfde van vooraan op leggen? Banden in kwestie zijn Bontrager Jones XR, niet tubeless. En als ik dat doe, wat met grip/rolweerstand?
                      Desnoods voor twee nieuwe zien...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichten
                        Gisteren naar Coo geweest.
                        Eerste keer met de lefty in de ardennen, en direct een goede training voor de cristalp
                        60 km -> 1200 hoogte meters
                        hmmm, muddy,
                        lag het daar echt zo nat
                        of heb je alle plassen opgezocht?
                        cristalp 68km = makkie voor een getrainde mtb'er

Comment

• Het was er echt wel modderig op sommige plaatsen.
                          niet overal maar een echte modderstrook van 300-400 meter waar ze met jeeps hebben gecrossed etc doet wel veel aan het uiterlijk van de fiets

De Cristalp probeer ik compleet uit te rijden, de 120 km versie dus

Comment

Ik denk dat m'n achterband erdoor zit. Die vooraan is nog als nieuw, maar die achterste heeft zo'n heel zachte compound en slijt dus veel te snel. Ik heb hem gisteren lek gereden met een stukje glas van een millimeter of 3, dat moet wel daaraan liggen?
                            Maar ik wil niet terug die band, ik ben daar allesbehalve tevreden van. 2000 km en al op, da's toch niet normaal? Kan ik daar dezelfde van vooraan op leggen? Banden in kwestie zijn Bontrager Jones XR, niet tubeless. En als ik dat doe, wat met grip/rolweerstand?
                            Banden met een hardere compound slijten in principe wel minder, maar zullen anderzijds meestal ook minder grip bieden.
                            Allebei de banden vervangen is onnodig.
                            Rest wel de vraag op welke ondergrond je vooral rijdt.
                            120d Hatch Edition Sport

Comment

• Ik vind dat gewoon heel raar, het profiel is best nog ok. Maar lekrijden op zo'n microscopisch stukje glas... Hij stond wel heel hard, maar ja.
                              Ondergrond = verhard voor het merendeel van de tijd. En 'offroad' is meestal grint, gras, droge tot hoogstens vochtige grond. Ik wil een 'snelle' band en niet te duur (liefst <20 euro per band).

Comment

Ik vind dat gewoon heel raar, het profiel is best nog ok. Maar lekrijden op zo'n microscopisch stukje glas... Hij stond wel heel hard, maar ja.
                                Ondergrond = verhard voor het merendeel van de tijd. En 'offroad' is meestal grint, gras, droge tot hoogstens vochtige grond. Ik wil een 'snelle' band en niet te duur (liefst <20 euro per band).
                                Een band uit zacht materiaal zal redelijk snel slijten als hij zeer dikwijls op harde ondergrond wordt gebruikt, dat is logisch.
                                In jouw plaats zou ik een semi-slick zoeken. Voor in de winter kan je nog altijd een paar modderbanden in huis halen en die monteren wanneer nodig. Zoveel werk is dat niet.
                                Je kan ook twee semi-slicks kopen en je voorband houden voor wanneer dat nodig is, maar ik zou hem alleszins niet weggooien.
                                120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichten
                                  Het was er echt wel modderig op sommige plaatsen.
                                  niet overal maar een echte modderstrook van 300-400 meter waar ze met jeeps hebben gecrossed etc doet wel veel aan het uiterlijk van de fiets

De Cristalp probeer ik compleet uit te rijden, de 120 km versie dus
                                  De Ardennen zijn altijd nat...zelfs als het weken droog is moet je nog hier en daar eens door een wed.

Gedurende het lange weekend een paar ritjes in Houffa gemaakt, ook al snel goed voor 136km en 2500 hoogtemeters

Comment

• Hoe gedraagt een tubeless band zich eigenlijk op een MTB, en wat zijn de verschillen met tubes? Is tubeless fietsen aan te raden of is het beter om toch maar bij tubes te blijven?

Comment

• Een Cannondale F5, is dat een goede bike?

Comment

• Oja, 17", voor welke grootte is dat nu eigenlijk? Ik heb een kolommeke gevonden waar de fiets me zou passen. (binnenbeenlengte klopte) en in een ander kolommeke was ie just te groot
                                        Oja ik ben 1.65-1.66 groot. Binnenbeenlengte ongeveer 77-78cm.

Comment

Kan ik daar dezelfde van vooraan op leggen? Banden in kwestie zijn Bontrager Jones XR, niet tubeless. En als ik dat doe, wat met grip/rolweerstand?
                                          Ik heb die ook, en mijn achterste gaat op 2000 km ook weg zijn (nu 900)
                                          Maar ik vind dat ok, want ie is duidelijk zacht en gript heel goed. Bovendien staan mijn banden niet al te hard, omdat ik meestal op onverhard rijd. Dus die bandjes zien af op het asfalt.

Wel wil ik eens kijken voor semi-slicks voor in de zomer. Iemand tips? Ik ga veel los zand moeten vreten hier in de Kempen
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                                          Bestelt
                                          1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

Working...
                                          X