Oorspronkelijk geplaatst door GTX
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mountainbikers topic
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk BerichtenIk ben 1.65 en heb 15". Wel tamelijk kort qua binnenbeenlengte.
Ik heb de verkoper nu een mailtje gestuurd, we zullen zien. Ik hoop dat hem past
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk BerichtenIk heb die ook, en mijn achterste gaat op 2000 km ook weg zijn (nu 900)
Maar ik vind dat ok, want ie is duidelijk zacht en gript heel goed. Bovendien staan mijn banden niet al te hard, omdat ik meestal op onverhard rijd. Dus die bandjes zien af op het asfalt.
Wel wil ik eens kijken voor semi-slicks voor in de zomer. Iemand tips? Ik ga veel los zand moeten vreten hier in de Kempen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Petrol Bekijk BerichtenHoe gedraagt een tubeless band zich eigenlijk op een MTB, en wat zijn de verschillen met tubes? Is tubeless fietsen aan te raden of is het beter om toch maar bij tubes te blijven?
Ik heb er begin jaren 2000 meet gereden, maar ben terug naar binnenbanden overgestapt. te veel mizerie en na een tijdje laten de tubeless buba's toch lucht door.
Een veel beter systeem dat ik nu op 1 van m'n fietsen heb is de Notubes. Alhoewel je er nog steeds mee kan plat vallen maar dan moet het al een serieus gat zijn. Een biba meenemen doe ik ook nog steeds
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk BerichtenGrip is inderdaad goed, maar ik pomp ze altijd enorm hard. En ik wil eigenlijk ook wel semislicks op de mijne, maar dan wel die fatsoenlijk bijten in grint. Snelle bochten daarin zijn echt gevaarlijk met deze banden, vind ik.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door GTX Bekijk BerichtenEen Cannondale F5, is dat een goede bike?
Benieuwd of de prijzen dan zullen zakken
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenCannondale, handmade in Taiwan (allez, binnenkort toch)
Benieuwd of de prijzen dan zullen zakken
Comment
-
Bij Cannondale blijkbaar niet nee, want alhoewel die Taiwanees voor 1/4 van de prijs werkt dan die Amerikaan, blijven de frames even (en veel te) duur.
Idem bij Specialized. Het is eigenlijk decadent dat die de inkoopprijs van de frames die in taiwan gemaakt worden, x4 doen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenBij Cannondale blijkbaar niet nee, want alhoewel die Taiwanees voor 1/4 van de prijs werkt dan die Amerikaan, blijven de frames even (en veel te) duur.
Idem bij Specialized. Het is eigenlijk decadent dat die de inkoopprijs van de frames die in taiwan gemaakt worden, x4 doen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
Een veel beter systeem dat ik nu op 1 van m'n fietsen heb is de Notubes. Alhoewel je er nog steeds mee kan plat vallen maar dan moet het al een serieus gat zijn. Een biba meenemen doe ik ook nog steeds
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door GTX Bekijk BerichtenEen Cannondale F5, is dat een goede bike?
De afmontage is ook niet zo super, maar je wil die tweedehands kopen blijkbaar, dus hangt veel af van de staat van de fiets en de prijs die ze ervoor vragen.
Oorspronkelijk geplaatst door GTX Bekijk BerichtenOja, 17", voor welke grootte is dat nu eigenlijk? Ik heb een kolommeke gevonden waar de fiets me zou passen. (binnenbeenlengte klopte) en in een ander kolommeke was ie just te groot
Oja ik ben 1.65-1.66 groot. Binnenbeenlengte ongeveer 77-78cm.
Toegegeven, een maat groter had mij ook gepast. Nu heb ik gewoon een niet al te lange bike die ik goed kan manoevreren. En de stuurpen is gewijzigd in een 10 mm langere versie, dus qua houding zit ik tss een M en L in.
Nu, een Cannondale in maat M (met 17" zitbuis), komt qua geometrie eerder overeen met een 18" van een ander merk. En ik heb het dan voornamelijk over de bovenbuislengte. Het is maar dat je het weet. Een maat S lijkt mij in feite meer aangewezen voor jou. OK, de zitbuis is dan mss een tikkeltje korter dan bij pakweg een Specialized of een Canyon, maar de fietsen zelf zijn even lang. Een Cannondale moet je in feite iets "te klein" kopen, qua zitbuislengte. Het is niet voor niets dat ze standaard zadelpennen met een lengte van 400 mm monteren sinds dit jaar. Vroeger was dat 350 mm.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenBij Cannondale blijkbaar niet nee, want alhoewel die Taiwanees voor 1/4 van de prijs werkt dan die Amerikaan, blijven de frames even (en veel te) duur.
Idem bij Specialized. Het is eigenlijk decadent dat die de inkoopprijs van de frames die in taiwan gemaakt worden, x4 doen.
Feit is dat je tegenwoordig voor vergelijkbare fietsen minder betaalt dan tien jaar (en langer) geleden. Feit is natuurlijk ook wel dat er op de duurdere modellen duurdere materialen worden gebruikt (carbon voornamelijk) waardoor de duurste producten van nu effectief meer kosten dan de duurste producten van vroeger. Dat laatste zal je zelf ook wel weten, maar ik zeg het er even bij voor de anderen.
Overigens, een Taurine vind ik niet zo gek duur eigenlijk. OK, ik kan best geloven dat Cannondale er meer op wint dan wanneer ze die frames in eigen land zouden produceren, maar ook de klant wint, want als dat laatste het geval was, zou de goedkoopste Taurine (de mijne dus ) al snel meer dan 2500 € gaan kosten.
Kijk naar de Scalpel toen die net uitkwam. De goedkoopste kostte 3700 €. En de afmontage bestond uit een Fatty, Deore LX, een Deore XT achterderrie en goedkopere Magura-schijfremmen. En kijk dan eens welke Scalpel je tegenwoordig voor die prijs in huis kan halen ...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenEen firma moet rendabel blijven hé, en liefst zoveel mogelijk opbrengen, da's de enigste reden hoor.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenEen firma moet rendabel blijven hé, en liefst zoveel mogelijk opbrengen, da's de enigste reden hoor.
Mijn Merlin frame kostte indertijd (eind 2007) in de US nog geen 3000 dollar, en hier 3200 Euros. En toen was de dollar goedkoop hee
Dieven zijn het
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenEen deftig frame, maar wel een Taiwanese afgeleide van het in de V.S. gemaakte Caffeine-frame. Goedkoper dus.
De afmontage is ook niet zo super, maar je wil die tweedehands kopen blijkbaar, dus hangt veel af van de staat van de fiets en de prijs die ze ervoor vragen.
Ik ben 1m80 en heb ook een Cannondale met 17" zitbuislengte.
Toegegeven, een maat groter had mij ook gepast. Nu heb ik gewoon een niet al te lange bike die ik goed kan manoevreren. En de stuurpen is gewijzigd in een 10 mm langere versie, dus qua houding zit ik tss een M en L in.
Nu, een Cannondale in maat M (met 17" zitbuis), komt qua geometrie eerder overeen met een 18" van een ander merk. En ik heb het dan voornamelijk over de bovenbuislengte. Het is maar dat je het weet. Een maat S lijkt mij in feite meer aangewezen voor jou. OK, de zitbuis is dan mss een tikkeltje korter dan bij pakweg een Specialized of een Canyon, maar de fietsen zelf zijn even lang. Een Cannondale moet je in feite iets "te klein" kopen, qua zitbuislengte. Het is niet voor niets dat ze standaard zadelpennen met een lengte van 400 mm monteren sinds dit jaar. Vroeger was dat 350 mm.
Ik heb de verkoper een mailtje gestuurd en hij zegt dat hij me wel zou moeten passen. Ik ga dat wel eerst eens proberen en dan zullen we wel zien.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door GTX Bekijk BerichtenIk kan hem nog altijd upgraden later als ik wil
Ik heb de verkoper een mailtje gestuurd en hij zegt dat hij me wel zou moeten passen. Ik ga dat wel eerst eens proberen en dan zullen we wel zien.
Mooie fiets, maar op die vork zou ik persoonlijk wel afknappen. De Headshok vorken vergen veel minder onderhoud, zijn betrouwbaarder, stijver en lichter. Ik zou net iets meer betalen voor een exemplaar met een Headshok Fatty vork.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Sjoerie Bekijk BerichtenVoor de 24u van Westerlo een set Continental Raceking 2.2 Supersonic gekocht... lekker volume
Wij zijn ingeschreven met een gemengde ploeg.... en hopen op een overwinning in onze categorie.
Comment
Comment