Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers topic

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door GTX Bekijk Berichten
    Oja, 17", voor welke grootte is dat nu eigenlijk? Ik heb een kolommeke gevonden waar de fiets me zou passen. (binnenbeenlengte klopte) en in een ander kolommeke was ie just te groot
    Oja ik ben 1.65-1.66 groot. Binnenbeenlengte ongeveer 77-78cm.
    Ik ben 1.65 en heb 15". Wel tamelijk kort qua binnenbeenlengte.
    Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
    Bestelt
    1995 Mazda MX-5 1.8

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten
      Ik ben 1.65 en heb 15". Wel tamelijk kort qua binnenbeenlengte.
      Ja tegen mij zeiden ze ook dat ik naar 16" - 16.5" zou moeten gaan. Maar dat tabelleke zei dat het zou passen en de maat van de koersfiets klopte

      Ik heb de verkoper nu een mailtje gestuurd, we zullen zien. Ik hoop dat hem past

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten
        Ik heb die ook, en mijn achterste gaat op 2000 km ook weg zijn (nu 900)
        Maar ik vind dat ok, want ie is duidelijk zacht en gript heel goed. Bovendien staan mijn banden niet al te hard, omdat ik meestal op onverhard rijd. Dus die bandjes zien af op het asfalt.


        Wel wil ik eens kijken voor semi-slicks voor in de zomer. Iemand tips? Ik ga veel los zand moeten vreten hier in de Kempen
        Grip is inderdaad goed, maar ik pomp ze altijd enorm hard. En ik wil eigenlijk ook wel semislicks op de mijne, maar dan wel die fatsoenlijk bijten in grint. Snelle bochten daarin zijn echt gevaarlijk met deze banden, vind ik.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Petrol Bekijk Berichten
          Hoe gedraagt een tubeless band zich eigenlijk op een MTB, en wat zijn de verschillen met tubes? Is tubeless fietsen aan te raden of is het beter om toch maar bij tubes te blijven?
          In feite is er niet veel verschil merkbaar, behalve dat je in tubeless met minder druk kan rijden wegens minder risiko op stootlekken. . Een paar extra binnenbanden zul je nog steeds moeten meezeulen want als je met een tubeless plat rijdt, moet je nog steeds plakken of een biba steken.
          Ik heb er begin jaren 2000 meet gereden, maar ben terug naar binnenbanden overgestapt. te veel mizerie en na een tijdje laten de tubeless buba's toch lucht door.

          Een veel beter systeem dat ik nu op 1 van m'n fietsen heb is de Notubes. Alhoewel je er nog steeds mee kan plat vallen maar dan moet het al een serieus gat zijn. Een biba meenemen doe ik ook nog steeds

          Comment


          • Kan je dat misschien eens simpel uitleggen die notubes? Ik ben wel geïnteresseerd.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk Berichten
              Grip is inderdaad goed, maar ik pomp ze altijd enorm hard. En ik wil eigenlijk ook wel semislicks op de mijne, maar dan wel die fatsoenlijk bijten in grint. Snelle bochten daarin zijn echt gevaarlijk met deze banden, vind ik.
              Ik vind ze net heel erg progressief glijden, echt een feest soms! Inderdaad niet geweldig snel op grint, maar wel heel beheersbaar. Misschien bandendruk.
              Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
              Bestelt
              1995 Mazda MX-5 1.8

              Comment


              • Zou wel kunnen, maar snelheid vind ik het belangrijkste punt. Omdat ik toch niet zot veel 'offroad' doe, doe ik daar graag wat toegevingen.
                Eens zien voor iets zonder noppen in het midden binnenkort.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door GTX Bekijk Berichten
                  Een Cannondale F5, is dat een goede bike?
                  Cannondale, handmade in Taiwan (allez, binnenkort toch)
                  Benieuwd of de prijzen dan zullen zakken

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                    Cannondale, handmade in Taiwan (allez, binnenkort toch)
                    Benieuwd of de prijzen dan zullen zakken
                    De carbon frames worden al langer in Taiwan gemaakt. Speelt geen rol uiteindelijk, of nu zo'n dure Amerikaan of zo'n goedkope Taiwanees dat ineen steekt, da's twee keer 't zelfde hé.





                    Comment


                    • Bij Cannondale blijkbaar niet nee, want alhoewel die Taiwanees voor 1/4 van de prijs werkt dan die Amerikaan, blijven de frames even (en veel te) duur.
                      Idem bij Specialized. Het is eigenlijk decadent dat die de inkoopprijs van de frames die in taiwan gemaakt worden, x4 doen.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                        Bij Cannondale blijkbaar niet nee, want alhoewel die Taiwanees voor 1/4 van de prijs werkt dan die Amerikaan, blijven de frames even (en veel te) duur.
                        Idem bij Specialized. Het is eigenlijk decadent dat die de inkoopprijs van de frames die in taiwan gemaakt worden, x4 doen.
                        Een firma moet rendabel blijven hé, en liefst zoveel mogelijk opbrengen, da's de enigste reden hoor.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten

                          Een veel beter systeem dat ik nu op 1 van m'n fietsen heb is de Notubes. Alhoewel je er nog steeds mee kan plat vallen maar dan moet het al een serieus gat zijn. Een biba meenemen doe ik ook nog steeds
                          Same here. Tubeless banden heb ik enkel op zolder nog wat liggen. Notubes geeft een enorm gewichtsvoordeel. Het is alleen niet handig om regelmatig van band te wisselen...

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door GTX Bekijk Berichten
                            Een Cannondale F5, is dat een goede bike?
                            Een deftig frame, maar wel een Taiwanese afgeleide van het in de V.S. gemaakte Caffeine-frame. Goedkoper dus.
                            De afmontage is ook niet zo super, maar je wil die tweedehands kopen blijkbaar, dus hangt veel af van de staat van de fiets en de prijs die ze ervoor vragen.

                            Oorspronkelijk geplaatst door GTX Bekijk Berichten
                            Oja, 17", voor welke grootte is dat nu eigenlijk? Ik heb een kolommeke gevonden waar de fiets me zou passen. (binnenbeenlengte klopte) en in een ander kolommeke was ie just te groot
                            Oja ik ben 1.65-1.66 groot. Binnenbeenlengte ongeveer 77-78cm.
                            Ik ben 1m80 en heb ook een Cannondale met 17" zitbuislengte.
                            Toegegeven, een maat groter had mij ook gepast. Nu heb ik gewoon een niet al te lange bike die ik goed kan manoevreren. En de stuurpen is gewijzigd in een 10 mm langere versie, dus qua houding zit ik tss een M en L in.
                            Nu, een Cannondale in maat M (met 17" zitbuis), komt qua geometrie eerder overeen met een 18" van een ander merk. En ik heb het dan voornamelijk over de bovenbuislengte. Het is maar dat je het weet. Een maat S lijkt mij in feite meer aangewezen voor jou. OK, de zitbuis is dan mss een tikkeltje korter dan bij pakweg een Specialized of een Canyon, maar de fietsen zelf zijn even lang. Een Cannondale moet je in feite iets "te klein" kopen, qua zitbuislengte. Het is niet voor niets dat ze standaard zadelpennen met een lengte van 400 mm monteren sinds dit jaar. Vroeger was dat 350 mm.
                            120d Hatch Edition Sport

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                              Bij Cannondale blijkbaar niet nee, want alhoewel die Taiwanees voor 1/4 van de prijs werkt dan die Amerikaan, blijven de frames even (en veel te) duur.
                              Idem bij Specialized. Het is eigenlijk decadent dat die de inkoopprijs van de frames die in taiwan gemaakt worden, x4 doen.
                              Duur? Die CO2-frames lijken mij helemaal niet zo duur. De goedkoopste volledige Cannondale kost verdorie amper 550 € (kan sinds de prijsaanpassingen bij Cannondale van februari 10 of 20 € meer zijn). Begin jaren '90 (lap, daar ga ik weer ) kostte de goedkoopste Cannondale 36.000 fr (900 €) en die was zeker niet beter afgemonteerd. En zonder verende vork ook.
                              Feit is dat je tegenwoordig voor vergelijkbare fietsen minder betaalt dan tien jaar (en langer) geleden. Feit is natuurlijk ook wel dat er op de duurdere modellen duurdere materialen worden gebruikt (carbon voornamelijk) waardoor de duurste producten van nu effectief meer kosten dan de duurste producten van vroeger. Dat laatste zal je zelf ook wel weten, maar ik zeg het er even bij voor de anderen.

                              Overigens, een Taurine vind ik niet zo gek duur eigenlijk. OK, ik kan best geloven dat Cannondale er meer op wint dan wanneer ze die frames in eigen land zouden produceren, maar ook de klant wint, want als dat laatste het geval was, zou de goedkoopste Taurine (de mijne dus ) al snel meer dan 2500 € gaan kosten.
                              Kijk naar de Scalpel toen die net uitkwam. De goedkoopste kostte 3700 €. En de afmontage bestond uit een Fatty, Deore LX, een Deore XT achterderrie en goedkopere Magura-schijfremmen. En kijk dan eens welke Scalpel je tegenwoordig voor die prijs in huis kan halen ...
                              120d Hatch Edition Sport

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                Een firma moet rendabel blijven hé, en liefst zoveel mogelijk opbrengen, da's de enigste reden hoor.
                                Voilà. Cannondale moet gewoon mee, want ze doen het allemaal (kijk maar naar de meeste grote merken van exclusieve fietsen en onderdelen van vroeger). Bv. Klein (sinds de overname door Trek), Yeti, Bontrager (vroeger redelijk exclusief, na de overname door Trek pure massaproductie).
                                120d Hatch Edition Sport

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                  Een firma moet rendabel blijven hé, en liefst zoveel mogelijk opbrengen, da's de enigste reden hoor.
                                  Mja, en eer dat frame dan in belgie is doet de importeur daar nog eens een dikke 10 a 20% bij, + de winkel..
                                  Mijn Merlin frame kostte indertijd (eind 2007) in de US nog geen 3000 dollar, en hier 3200 Euros. En toen was de dollar goedkoop hee
                                  Dieven zijn het

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                                    Een deftig frame, maar wel een Taiwanese afgeleide van het in de V.S. gemaakte Caffeine-frame. Goedkoper dus.
                                    De afmontage is ook niet zo super, maar je wil die tweedehands kopen blijkbaar, dus hangt veel af van de staat van de fiets en de prijs die ze ervoor vragen.



                                    Ik ben 1m80 en heb ook een Cannondale met 17" zitbuislengte.
                                    Toegegeven, een maat groter had mij ook gepast. Nu heb ik gewoon een niet al te lange bike die ik goed kan manoevreren. En de stuurpen is gewijzigd in een 10 mm langere versie, dus qua houding zit ik tss een M en L in.
                                    Nu, een Cannondale in maat M (met 17" zitbuis), komt qua geometrie eerder overeen met een 18" van een ander merk. En ik heb het dan voornamelijk over de bovenbuislengte. Het is maar dat je het weet. Een maat S lijkt mij in feite meer aangewezen voor jou. OK, de zitbuis is dan mss een tikkeltje korter dan bij pakweg een Specialized of een Canyon, maar de fietsen zelf zijn even lang. Een Cannondale moet je in feite iets "te klein" kopen, qua zitbuislengte. Het is niet voor niets dat ze standaard zadelpennen met een lengte van 400 mm monteren sinds dit jaar. Vroeger was dat 350 mm.
                                    Ik kan hem nog altijd upgraden later als ik wil

                                    Ik heb de verkoper een mailtje gestuurd en hij zegt dat hij me wel zou moeten passen. Ik ga dat wel eerst eens proberen en dan zullen we wel zien.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door GTX Bekijk Berichten
                                      Ik kan hem nog altijd upgraden later als ik wil

                                      Ik heb de verkoper een mailtje gestuurd en hij zegt dat hij me wel zou moeten passen. Ik ga dat wel eerst eens proberen en dan zullen we wel zien.
                                      Is het per toeval deze die je op het oog hebt?



                                      Mooie fiets, maar op die vork zou ik persoonlijk wel afknappen. De Headshok vorken vergen veel minder onderhoud, zijn betrouwbaarder, stijver en lichter. Ik zou net iets meer betalen voor een exemplaar met een Headshok Fatty vork.

                                      Comment


                                      • Voor de 24u van Westerlo een set Continental Raceking 2.2 Supersonic gekocht... lekker volume

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Sjoerie Bekijk Berichten
                                          Voor de 24u van Westerlo een set Continental Raceking 2.2 Supersonic gekocht... lekker volume
                                          Kom je niet naar de 10 uren van Grobbendonk?
                                          Wij zijn ingeschreven met een gemengde ploeg.... en hopen op een overwinning in onze categorie.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X