Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Sjoerie Bekijk Berichten
    Voor de 24u van Westerlo een set Continental Raceking 2.2 Supersonic gekocht... lekker volume
    Mag alleen niet te nat liggen, dan kom je snel aan het einde van de grip van deze racerubbers..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
      Is het per toeval deze die je op het oog hebt?

Mooie fiets, maar op die vork zou ik persoonlijk wel afknappen. De Headshok vorken vergen veel minder onderhoud, zijn betrouwbaarder, stijver en lichter. Ik zou net iets meer betalen voor een exemplaar met een Headshok Fatty vork.
      Idd, het is die. Nuja, ik moet ook zien naar mijn budget en MTB's vinden die mij passen is niet zo evident

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
        Toch opletten hoor. In principe is die fiets toch wat te groot voor je.
        Als het die is die Jakkel postte: wel goeie remmen. Achteraf gemonteerd, zoveel is zeker.
        Dat de vork niet super is, lijkt me niet meer dan logisch voor die prijs.
        Moest je hem toch per sé willen, ding nog maar wat af. Maar ik blijf hem te groot vinden voor iemand van minder dan 1m70.
        Ik ga eens zien of hij past want qua binnenbeenlengte zou ie moeten passen.
        Nuja, ik groei ook nog en men vader zijn mtb is een 17" en die past. Kga het in iedergeval eens proberen en anders zoek ik verder

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk Berichten
          Ja, dan heeft de mijne een broertje!
          Is dat ééntje met hydraulische remmen? Bij de 6000 heb ik daar niet op gelet daarnet in de winkel.
          Een 4300 had hij op voorraad in 18", maar ik vond dat gelijk een wat klein kader. Ik meet 1m67.

Comment

• Shimano M486 zijn inderdaad hydraulische schijfremmen.
            Je vond 18" klein? Bij de 4300 moet je dan meteen naar 19.5", langs de andere kant zal een halve inch ook niet veel verschil maken (18.5 bij de 6000). Nu ja, ik ben ongeveer 1m90 en heb een 19.5". Dus dat zal te groot zijn, denk ik...

Comment

• Veel hangt af van je binnenbeen lengte dacht ik, ik ben 1.65, misschien ondertussen al iets groter en de binnenbeenlengte is 77-78cm bij mij.
              Volgens die dingen zou ik een 17" nodig hebben qua maat. 16" zou ook gaan maarja als ik nog wat groei kan ik hem over enkele maanden weg doen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk Berichten
                Shimano M486 zijn inderdaad hydraulische schijfremmen.
                Je vond 18" klein? Bij de 4300 moet je dan meteen naar 19.5", langs de andere kant zal een halve inch ook niet veel verschil maken (18.5 bij de 6000). Nu ja, ik ben ongeveer 1m90 en heb een 19.5". Dus dat zal te groot zijn, denk ik...
                Enfin, gewoon qua zich leek dat klein, maar naar mijn gevoel zat dat perfect. Ik vrees dat het een 6000 gaat worden. Die moet hij wel bestellen in mijn maat. Ik mag hem meenemen voor €629.

Comment

• Wat kosten zo'n remblokjes voor schijfremmen, want hij zei dat wel wat sneller slijt dan gewone remmen. Zelf te vervangen?

Comment

• Ah zo, zeg dat dan.
                    Je vreest dat? Zalige fiets, niets te vrezen. Ik zou proberen om er voor die prijs nog een fietscomputer bij te lappen, altijd handig. Maar 't is verre van een slecht voorstel.
                    Die remmen zijn zelf te vervangen ja, van prijs heb ik geen idee. Je mag bij die remmen enkel resin pads gebruiken, die slijten wel sneller. Maar ik heb al 2000 km en die zijn naar mijn gevoel nog altijd als nieuw.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door walter Bekijk Berichten
                      Enfin, gewoon qua zich leek dat klein, maar naar mijn gevoel zat dat perfect. Ik vrees dat het een 6000 gaat worden. Die moet hij wel bestellen in mijn maat. Ik mag hem meenemen voor €629.
                      Ik ben 2cm kleiner dan jou en heb de 6300 in 15,5". Perfect. Het zicht maakt niet uit.
                      Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                      Bestelt
                      1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• Awel, ik ben nu aan het twijfelen of ik niet op een 16" heb gezeten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                          De Ardennen zijn altijd nat...zelfs als het weken droog is moet je nog hier en daar eens door een wed.

Gedurende het lange weekend een paar ritjes in Houffa gemaakt, ook al snel goed voor 136km en 2500 hoogtemeters
                          Weet niet of het jullie interessen kan maar ik heb in Houffa nog wat meer gedaan dan alleen gefietst.. ook nog wat fotokes getrokken van het vrouwvolk op 2 wielen.

Ik ben ze aan het bewerken en uploaden, maar zal nog wel een kleine week duren eer alles bewerkt is (mijn PC met Nikon Editor verzamelt BSOD's ) maar een eerste aanzet staat HIER

Bijgevoegd, de man aan het werk (groene pet : Pic credit Heinz Rigole )
                          Bijgevoegde Bestanden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GTX Bekijk Berichten
                            Ik ga eens zien of hij past want qua binnenbeenlengte zou ie moeten passen.
                            Nuja, ik groei ook nog en men vader zijn mtb is een 17" en die past. Kga het in iedergeval eens proberen en anders zoek ik verder
                            Een veel gemaakte fout die ik nog al aangekaart heb. Het gaat hem niet om de zitbuislengte, maar om de bovenbuislengte. Tuurlijk zal je zadel niet helemaal beneden staan met een 17", maar je zal wel redelijk gestrekt zitten, terwijl je stuur toch vrij hoog staat.
                            Nogmaals, in vergelijking met veel andere MTB's met 17"-zitbuis, is een Cannondale vrij lang gebouwd. En je hebt helemaal geen korte benen, tegenover je totale lengte, eerder integendeel. Dus geen lang bovenlichaam, maar toch een relatief lange fiets. Dat klopt niet.
                            OK, je groeit nog, en eens je pakweg 1m70 of meer bereikt, zal het wel beteren, maar op dit moment is een M hoedanook te groot.
                            Geloof je me niet? Laat je gerust uitmeten. En dat hoeft niet eens uitgebreid te zijn.
                            In feite zou je eens een tochtje moeten gaan doen met een S van Cannondale of 16" van een ander merk.
                            120d Hatch Edition Sport

Comment

Goeie keuze alleszins.
                              En mss ook eens op een fiets in een andere maat zitten.
                              120d Hatch Edition Sport

Comment

Awel, ik ben nu aan het twijfelen of ik niet op een 16" heb gezeten.
                                Dat zou dan hoogstwaarschijnlijk een goeie maat zijn als je minder dan 1m70 meet.
                                120d Hatch Edition Sport

Comment

Een veel gemaakte fout die ik nog al aangekaart heb. Het gaat hem niet om de zitbuislengte, maar om de bovenbuislengte. Tuurlijk zal je zadel niet helemaal beneden staan met een 17", maar je zal wel redelijk gestrekt zitten, terwijl je stuur toch vrij hoog staat.
                                  Nogmaals, in vergelijking met veel andere MTB's met 17"-zitbuis, is een Cannondale vrij lang gebouwd. En je hebt helemaal geen korte benen, tegenover je totale lengte, eerder integendeel. Dus geen lang bovenlichaam, maar toch een relatief lange fiets. Dat klopt niet.
                                  OK, je groeit nog, en eens je pakweg 1m70 of meer bereikt, zal het wel beteren, maar op dit moment is een M hoedanook te groot.
                                  Geloof je me niet? Laat je gerust uitmeten. En dat hoeft niet eens uitgebreid te zijn.
                                  In feite zou je eens een tochtje moeten gaan doen met een S van Cannondale of 16" van een ander merk.
                                  edit: hoe bereken je dan eigenlijk het bovenlichaam?

Kga het in iedergeval toch eens proberen en als hij te groot is zoeken we verder. Kheb voorlopig tijd

Comment

edit: hoe bereken je dan eigenlijk het bovenlichaam?

Kga het in iedergeval toch eens proberen en als hij te groot is zoeken we verder. Kheb voorlopig tijd
                                    Formules heb ik niet direct voor. Spring anders eens binnen bij een Cannondale-dealer voor een cataloog (ook altijd leuk om te hebben). Ok, online vind je dezelfde informatie, maar vraag er ook een prijslijst bij. En tussendoor vraag je ook eens welke maat ze zo op het eerste zicht voor jou zouden aanraden.

Of zoek eens via Google.

Pas op, er zijn genoeg mensen die met een frame rijden dat eigenlijk te groot of te klein is. Een niet al te snuggele overoveroverbuur van waar ik vroeger woonde was amper een paar centimeter groter dan ik (ik meet 1m80), en toch had hij een koersfiets gekocht in de maat 61. Tja ...
                                    120d Hatch Edition Sport

Comment

Formules heb ik niet direct voor. Spring anders eens binnen bij een Cannondale-dealer voor een cataloog (ook altijd leuk om te hebben). Ok, online vind je dezelfde informatie, maar vraag er ook een prijslijst bij. En tussendoor vraag je ook eens welke maat ze zo op het eerste zicht voor jou zouden aanraden.

Of zoek eens via Google.

Pas op, er zijn genoeg mensen die met een frame rijden dat eigenlijk te groot of te klein is. Een niet al te snuggele overoveroverbuur van waar ik vroeger woonde was amper een paar centimeter groter dan ik (ik meet 1m80), en toch had hij een koersfiets gekocht in de maat 61. Tja ...
                                      Cava. Maar met een nieuwe cataloog ben ik niet zo echt veel, alléja men budget is er niet veel mee Tzal 2'de hands worden, dat staat vast en Cannondale. Als deze F5 niks wordt zoek ik verder

Comment

Cava. Maar met een nieuwe cataloog ben ik niet zo echt veel, alléja men budget is er niet veel mee Tzal 2'de hands worden, dat staat vast en Cannondale. Als deze F5 niks wordt zoek ik verder
                                        Altijd leuk om in te kijken. Vind ik toch.
                                        Als je nog vragen hebt, stel ze gerust.
                                        120d Hatch Edition Sport

Comment

• Ik ben eruit geraakt. Gisteren dus op die 4300 18" gezeten die ik wat klein vond dus. Dan vandaag eens een 19,5" gestest, al al snel werd het me duidelijk dat dit te groot is. Maar goed er stond daar nog een 6000 te blinken ook. Dan maar zo ééntje besteld , dat is wel een 18,5" maar goed dat halfje zal het hem niet maken. Volgende week woensdag zou hij moeten klaar zijn.

Comment

Working...
                                          X