Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door GTX Bekijk Berichten
    Cava. Maar met een nieuwe cataloog ben ik niet zo echt veel, alléja men budget is er niet veel mee Tzal 2'de hands worden, dat staat vast en Cannondale. Als deze F5 niks wordt zoek ik verder
    Een collega verkoopt zijn Cannondale, ik weet enkel dat hij uit carbon is en de maat M heeft, moet ik wat meer info vragen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door walter Bekijk Berichten
      Ik ben eruit geraakt. Gisteren dus op die 4300 18" gezeten die ik wat klein vond dus. Dan vandaag eens een 19,5" gestest, al al snel werd het me duidelijk dat dit te groot is. Maar goed er stond daar nog een 6000 te blinken ook. Dan maar zo ééntje besteld , dat is wel een 18,5" maar goed dat halfje zal het hem niet maken. Volgende week woensdag zou hij moeten klaar zijn.
      Volgens de site kan je die ook krijgen in 17,5". 18,5" lijkt mij groot voor iemand van minder dan 1m70. Temeer daar die bovenbuis ruim anderhelve centimeter langer is dan mijn bovenbuis, en ik ben 1m80. OK, ik heb een stuurpen van 110 mm en op die Trek zal een iets kortere zitten, maar toch ... Op het zicht is dat een 100 mm. Komt er dus op neer dat jouw fiets een tikkeltje langer zal zijn dan de mijne.
      OK, als je er niet direct technische passages mee wil doen, mag de fiets in verhouding tot je lichaamsbouw wel wat langer zijn, maar toch ...
      120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
        Volgens de site kan je die ook krijgen in 17,5". 18,5" lijkt mij groot voor iemand van minder dan 1m70. Temeer daar die bovenbuis ruim anderhelve centimeter langer is dan mijn bovenbuis, en ik ben 1m80. OK, ik heb een stuurpen van 110 mm en op die Trek zal een iets kortere zitten, maar toch ... Op het zicht is dat een 100 mm. Komt er dus op neer dat jouw fiets een tikkeltje langer zal zijn dan de mijne.
        OK, als je er niet direct technische passages mee wil doen, mag de fiets in verhouding tot je lichaamsbouw wel wat langer zijn, maar toch ...
        Nja, maar met die 18" had ik wat het gevoel klein te zitten. Dat zei men in de winkel ook, indien ik hem voor off road zou kopen kleiner, maar voor de stad kan dat niet veel kwaad wat groter nemen.

Comment

• Nog mensen die dit weekend naar het Benelux kampioenschap in Averbode gaan?

Comment

Nja, maar met die 18" had ik wat het gevoel klein te zitten. Dat zei men in de winkel ook, indien ik hem voor off road zou kopen kleiner, maar voor de stad kan dat niet veel kwaad wat groter nemen.
            Ik geloof u niet.

Serieus, ik zou het eens moeten zien, maar toch.
            120d Hatch Edition Sport

Comment

• Waarop moet ik letten (qua zithouding) om te weten dat de fiets niet te groot is. Vooral voor de bovenbuis dan

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GTX Bekijk Berichten
                Waarop moet ik letten (qua zithouding) om te weten dat de fiets niet te groot is. Vooral voor de bovenbuis dan
                Je moet alleszins nog relatief makkelijk achter je zadel kunnen hangen.

Google eens op "fietsmaat bepalen." Dan vind je wel wat meer informatie.
                120d Hatch Edition Sport

Comment

• Of kijk hier ook eens: http://forum.mountainbike.be/viewtopic.php?t=15476

Let wel, die tabel in de eerste post moet met een korreltje zout genomen worden. Ze is nogal verouderd. Een 18"-frame met een bovenbuis van 555 mm? Ik dacht het niet. Cannondale had in de jaren '90 al bovenbuizen van iets meer dan 57 cm voor een maat 18. Een M (17"-zitbuis, maar zoals gezegd eerder een 18" van maat) van nu heeft een bovenbuis van iets meer dan 59 cm. De uitleg voor die langere bovenbuizen is eigenlijk simpel: tegenwoordig monteert men kortere stuurpennen. Vroeger maten deze laatste meestal 120-130 mm voor een 18"-frame. Tegenwoordig is dat maar 100 mm meer. De langere bovenbuis compenseert dat.
                  Een langere bovenbuis creëert een langere fiets en dus ook een fiets met meer stabiliteit in afdalingen. Iets minder gewicht op het voorwiel ook.
                  120d Hatch Edition Sport

Comment

• Iemand nog die link naar die webshop waar je lefty velgensets kan kopen? Ben het beu van continu banden te wisselen naargelang de ondergrond. Tweede setje velgen kopen.

Wil eerst 'es online wat uitpluizen voor ik bij de shops ga.

Mag BE, NL, DE en zelfs UK webshop zijn.

Thx!

Comment

• Ik zou een fiets bijkopen, dat heb ik ook gedaan

Gisteren een eerste ritje met de Mountain Kings , ongelofeljke grip, in bochten, bergaf en bergop.. stond wel plat vanmorgen
                      en dat voor een ProTection

Comment

• Of gewoon een setje Mavics voor een Lefty kopen.

Link naar een goedkope Duitse winkel:

Heb ook nog een andere Duitse shop in gedachten waar je soms heel goedkoop goeie wielen kan kopen, maar ik weet de exacte url niet meer en via Google, vind ik hem ook al niet. Het is alleszins een shop waar alle aanbiedingen op PDF-bestanden staan. Ik dacht iets met een "h" en een "r" in de URL.

Edit:
                        Gevonden! H&S Bike Discount. Een lettertje verkeerd dus.

De website is blijkbaar wel nogal veranderd.
                        Last edited by Beta; 08/05/2009, 09:02.
                        120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                          Iemand nog die link naar die webshop waar je lefty velgensets kan kopen? Ben het beu van continu banden te wisselen naargelang de ondergrond. Tweede setje velgen kopen.

Thx!
                          Dé grootste online fietsenwinkel voor wielrenners en mountainbikers! Voor al je fietsonderdelen, fietskleding en merken als Shimano, Garmin en Castelli -

Dé grootste online fietsenwinkel voor wielrenners en mountainbikers! Voor al je fietsonderdelen, fietskleding en merken als Shimano, Garmin en Castelli -

......

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                            Ik zou een fiets bijkopen, dat heb ik ook gedaan

Gisteren een eerste ritje met de Mountain Kings , ongelofeljke grip, in bochten, bergaf en bergop.. stond wel plat vanmorgen
                            en dat voor een ProTection
                            Notubes ?

Comment

Iemand nog die link naar die webshop waar je lefty velgensets kan kopen? Ben het beu van continu banden te wisselen naargelang de ondergrond. Tweede setje velgen kopen.

Thx!
                              Ik weet niet welke set er nu opstaat, maar als je uitgaat van dezelfde naaf, kan je evengoed een setje laten maken bij een fietsenmaker. Zal zeker niet duurder zijn dan een setje van het merk met de gele sticker, en zeker niet slechter...

Comment

• Ik heb zeer goeie ervaringen met het merk met de gele sticker, ook (lange tijd geleden al wel) één keer garantieclaim ingediend en perfect opgelost, en ik heb het gewoon hard voor het merk met de gele sticker. Kans is dus groot dat het terug een set wielen wordt van het merk met de gele sticker.

Comment

Ik heb zeer goeie ervaringen met het merk met de gele sticker, ook (lange tijd geleden al wel) één keer garantieclaim ingediend en perfect opgelost, en ik heb het gewoon hard voor het merk met de gele sticker. Kans is dus groot dat het terug een set wielen wordt van het merk met de gele sticker.
                                  'k was ook super-mavic-fan
                                  maar nu ben ik toch NoTubes-fashionista zulle!!!

Comment

Ik heb zeer goeie ervaringen met het merk met de gele sticker, ook (lange tijd geleden al wel) één keer garantieclaim ingediend en perfect opgelost, en ik heb het gewoon hard voor het merk met de gele sticker. Kans is dus groot dat het terug een set wielen wordt van het merk met de gele sticker.
                                    Ik ben blij voor jou en hoop van harte dat het blijft duren. Ik kan je alleen aanraden om ook eens een handgespaakte goeie set te proberen en het verschil te ervaren...
                                    Met produkten van het merk met de gele sticker, heb ik gelukkig geen recente ervaring meer en ook geen verkoopsadressen..

Comment

• Fiets je terug regelmatig, Gilles?
                                      120d Hatch Edition Sport

Comment

Thx!
                                        Goed idee, ik heb ook 2 paar wielen (en 2 bikes met LEfty). Ik verkoop nu wel mijn Scalpel (niemand interesse ?? staat perfect in orde en mag weg voor 1200 euro) maar hou er wel de wielen van bij... : http://www.kapaza.be/detail/17135286/

IK zou eens rondneuzen op kapaza en consoorten, anders heb je bike-discount.de bvb

Comment

Een collega verkoopt zijn Cannondale, ik weet enkel dat hij uit carbon is en de maat M heeft, moet ik wat meer info vragen?
                                          Voor mij mag je wat meer info vragen!

Merci!

Comment

Working...
                                          X